|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

ה-BDS מתחיל מבית

הניסיון שערכו פעילי שמאל קיצוני, בהם שלושה שגרירים לשעבר, לשכנע את ברזיל שתתנגד למינויו של דני דיין כשגריר ישראל, עורר כצפוי זעם רב כדאי לזכור: מדובר בתפישה לא במשהו חד-פעמי, שאלון ליאל - אחד השגרירים הסביר: "האידיאולוגיה שלי לא יכולה להגיע לשלטון בעתיד. אם נסמוך על הציבור הישראלי לא יקומו שתי מדינות"
24/09/2015  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   תגובות
להתעורר מחיבוק האשליות [צילום: AP]

לעיתים קורה שציבור השרוי בסיאסטה, זקוק לצלצול אזעקה צורמני במיוחד, כדי שיתנער מחיבוק האשליות ויעכל את המציאות. זו הייתה תרומתו הייחודית של מעשה הנבלה שעשו מי שהוגדרו "שגרירים בכירים לשעבר", שביקשו להשפיע על ממשלת ברזיל, שלא תסכים למינויו של דני דיין לשגריר ישראל בברזיליה.

דווקא בימים בהם מתגברים מאמצי תנועת ה-BDS להרחיב את החרם על ישראל, ותעלוליו החוזרים ונשנים של האיחוד האירופי להקל את עבודתם של המחרימים, דווקא עכשיו היינו זקוקים לתזכורת, כי תנועת ה-BDS אינה לבד. היא אינה מורכבת רק מפלשתינים קיצונים הדוגלים בהשמדת ישראל, מאנטישמים מסורתיים שתפשו טרמפ נוח, משמאלנים רדיקלים שעצם אזכור השם "ישראל" גורם אצלם לתגובה פבלובית ומבורים אירופיים העטופים בצדקנות פוסט-קולוניאלית. לחבורה הזו יש משת"פים מקרב השמאל הקיצוני בישראל.

תקציר סיפור המעשה, כפי שפורסם לראשונה "בביטאון הפלשתיני בשפה העברית", הארץ: קבוצה של פעילי שמאל, ובהם שלושה דיפלומטים בכירים לשעבר: ד"ר אלון ליאל (שגם היה מנכ"ל משרד החוץ), פרופ' אלי בר-נביא (השגריר בפריז לשעבר) ואילן ברוך (השגריר בדרא"פ לשעבר), יחד עם מוסי רז (לשעבר ח"כ מטעם מרצ) נפגשו עם שגריר ברזיל בישראל, וביקשו לשכנע באמצעותו את ממשלת ברזיל שתתנגד לקבל את דני דיין, כשגריר ישראל בבירה ברזיליה.

הרביעייה הזו טענה, כי הסכמה למינויו של דיין תעניק (רחמנא לצלן) לגיטימציה בינלאומית למפעל ההתנחלויות. שכן, דיין מתנגד לרעיון שתי מדינות, שלא לדבר על כך שחטאו (בעיני המתלוננים) הוא כבד מנשוא: הוא גם מתנחל וגם היה יו"ר מועצת יש"ע לשעבר.

העובדה שעל הקבוצה גם נמנה ח"כ מרצ לשעבר, מוסי רז, שלא היה דיפלומט, מקורה בכך שרז עומד בראש גוף הקרוי "פורום ארגוני השלום", הפועל למען פתרון שתי מדינות. היא גם מסבירה מדוע חברי קבוצת שמאל הקיצוני הזו, ערכה גם פגישה בנושא עם נציגי הרשות הפלשתינית, כדי שגם הרשות תפעל לסיכול המינוי.

בנקודה זו חובה לשאול, האם הפורום הזה דן גם בסקר טרי שערך הסוקר הפלשתיני הבכיר ביותר, ד"ר חליל שקאקי, ואת תוצאותיו פירסם אהוד יערי בערוץ השני. הסקר הזה גילה כי 51% מהפלשתינים מתנגדים לפתרון שתי המדינות. על-פי ניסיון העבר, מותר לשער שהתשובה תהיה שלילית.

פרסום דבר הפגישה, עורר כצפוי גל של תגובות נזעמות ברחוב הפוליטי. התגובה הקטלנית ביותר הגיעה דווקא מכיוונה של ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני). בפוסט שפרסמה בפייסבוק, תקפה יחימוביץ' את השגרירים לשעבר: "זה כל-כך מרגיז ומקומם אותי כשבמחנה הפוליטי שלי מתנהגים באופן נפסד ומגונה, וגם, תסלחו לי, אידיוטי".

היא הוסיפה ושאלה: "מה אתם רצים מייד לממשלת ברזיל? יש לכם בעיה עם זה שהוא איש ימין? שהוא מתגורר בהתנחלות? תרעישו עולמות ותעשו קמפיין כאן בישראל. נתווכח, נעלה טיעונים. מה אתם רצים לממשלה זרה שתסכל החלטה שלטונית של ממשלת ישראל? בהמשך שיבחה חברת הכנסת את המינוי ("ראוי מאין כמותו מאיזה צד שלא תהפכו את זה").

ח"כ יחימוביץ' הראויה למחמאות על-כנותה ואומץ ליבה (היא עוד תשלם על-כך ביוקר, כשתוקע אל עמוד הקלון בעיתון הארץ, על-ידי החבורה המתרכזת בו, והסבורה שהשמאל הישראלי הממוסד רכרוכי מדי ו"בגד" בעניין הפלשתיני), אבל היא נגעה בשאלה המדויקת ביותר: היכן על השמאל הישראלי לנהל את מאבקיו, בארץ או בחו"ל?

הוגה הרעיון של הוצאת המאבק לחו"ל, שם יש לו סיכויי הצלחה מרובים יותר מאשר בארץ, היה ככל הנראה האדמו"ר יוסי שריד. זאת, אחרי שהגיע למסקנה כי לשמאל הישראלי אין סיכוי להגיע לשלטון בדרך דמוקרטית (יען כי העם מטומטם וכדומה). לכן החליט כי מותר לנסות ולהשפיע מבחוץ. כלומר, לשכנע את ארה"ב, אירופה, כל אחת לחוד ושתיהן גם יחד, לכפות על ישראל פתרון מדיני "שיציל אותה מעצמה".

ארגון "שוברים שתיקה" למשל, אימץ מזמן את הרעיון, כמוהו ארגוני שמאל קיצוני נוספים, המופיעים תחת שם הקוד "ארגוני זכויות אדם". "שוברים שתיקה" טוען שמטרתו להשפיע על דעת הקהל בישראל, אבל זה לא מנע ממנו לפתוח תערוכה של מרכולתו דווקא ב...ציריך. ניסיון של הארגון לפתוח תערוכה דומה בקלן, סוכל בהתערבות שגרירות ישראל בגרמניה.

לאחרונה שיפץ שריד את התיאוריה הבסיסית שלו, כשהוסיף לה ממד שהזכיר מייד את התבטאותו האנטישמית של הגנרל אוולין בארקר, מי שהיה מפקד הכוחות הבריטיים בארץ ישראל המנדטורית, וטען שאת היהודים יש להכות בכיסם. יוסי סבור שסנקציות כלכליות על מדינת ישראל, הן שיביאו את הישועה (לשמאל ולמדינה).

בראיון עימו בגלי צה"ל, ביום שני, אישר אלון ליאל שזה בדיוק הכיוון. הוא נשאל מדוע הוא וחבריו פנו לממשלת ברזיל ולא ניסו לפעול נגד המינוי בארץ. דבריו מדברים בעד עצמם: "אם הייתי חושב שהמחנה שלי יכול להגיע לשלטון, אז הייתי עובד בישראל", אמר הדמוקרט הידוע ליאל.

"האידיאולוגיה שלי לא יכולה להגיע לשלטון בעתיד הנראה לעין. את רעיון שתי המדינות אפשר להציל רק דרך פניה לדעת הקהל העולמית, כי אם נסמוך על הציבור הישראלי, לא יהיה אפשר להקים שתי מדינות".

אבל זו הייתה רק ההקדמה לפאנץ-'ליין. מי שעדיין תוהה לאיזה שפל מוסרי מסוגל השמאל הקיצוני שלנו להגיע, חייב היה לשמוע מה השיב אלון ליאל לשאלה שהצליח להשחיל לו עמית סגל, בקשר לעמדתו של ליאל כמי שצידד בנסיגה מרמת הגולן תמורת הסכם שלום.

במקום להידרש לפעילותו בנושא זה עד זמן קצר לפני שפרצה בסוריה מלחמת האזרחים הבלתי נגמרת, שכבר גבתה את חייהם של יותר מ-300 אלף קורבנות, העדיף ליאל להתייחס למגעים שהיו בין ישראל לסוריה לפני 12 שנה, והשמיע את האמירה הבאה, שאפילו ההגדרה "הזויה", קטנה עליה.

"מי יודע, אמר ד"ר אלון ליאל, אם היה אז ב-2004 וב-2006 הסכם בין ישראל לסוריה כמו שיש הסכם בין ישראל למצרים, אולי לא היינו רואים היום מיליוני פליטים בורחים מסוריה"!!

שמעתם?

קחו רגע להתאוששות וללגימת מים. ועכשיו רבותיי, תשכחו משלטון הדמים העלאווי של אסד שהתיר לעצמו את השימוש בנשק כימי נגד אזרחיו; תשכחו מדאעש; תשכחו מג'בהת אל נוסרא; תשכחו מכל מה שסוכנויות הידיעות מספרות לכם בארבע השנים וחצי האחרונות.

ישראל, ולא מישהו אחר, היא היא האשמה בגל הפליטים ההמוני שנמלט מסוריה המתפוררת ומתדפק על שערי אירופה המבוהלת.

עכשיו, בפרוס השנה החדשה לא נותר לנו אלא רק לקוות, שבפעם הבאה לא תנסה קבוצת שגרירים לשעבר שלנו, לשכנע את האיחוד האירופי, כי ישראל אחראית בלעדית לצונאמי הפליטים המסתער על אירופה.

תאריך:  24/09/2015   |   עודכן:  24/09/2015
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ה-BDS מתחיל מבית
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצדקנית
24/09/15 11:55
 
גיו
24/09/15 12:41
 
שמעון אמסלם
24/09/15 15:29
2
דוד סוכרי מודיעין
24/09/15 13:01
3
כנראה נפלה שגגה
24/09/15 13:12
4
ל-הצדקנית
24/09/15 13:20
5
ב_שמואל
24/09/15 13:44
6
זאת אנרכיה מסוכנת
24/09/15 14:14
 
ל-זאת אנרכיה מסו
24/09/15 14:31
7
אהוד פרלסמן
24/09/15 15:03
8
שאול אבידור
24/09/15 15:39
9
שוחר-שלום
24/09/15 15:46
10
נבלות?
24/09/15 15:59
 
שרי בטחון בתקופתם
24/09/15 18:03
11
ל-הצדקנית
24/09/15 16:40
12
ריו
24/09/15 18:25
 
נובל
28/09/15 12:33
13
jdt
24/09/15 18:43
14
שמ
24/09/15 21:22
15
אלטע קאקער
26/09/15 23:37
16
Gilead
29/09/15 05:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
1. בואו ונחזיק טובה ליועץ המשפטי וינשטיין, שהואיל בטובו לפקוח עינינו ולגלות סוד כמוס בהחלט: יש פסקי דין שחובה לקיימם, מטעמים של שלטון החוק ועליונות המשפט ועוד כל מיני בלה-בלה; ויש פסקי דין שמותר לבטל אותם בהינף קולמוס, כנראה מטעמי 'שלטון הצחוק' ועליונותו של הרועץ המשפטי על פני החוק ופסיקות בית המשפט.
24/09/2015  |  מנחם רהט  |   מאמרים
בפרשתנו "האזינו" משה רבינו מסכם את התורה כולה בשירה, הוא מעיד את השמיים ואת הארץ בעם ישראל שאכן ישמרו לנצח נצחים על התורה ומצוותיה. החלק הפותח את השירה הוא חלק מלא בתוכחה, ובתוך הדברים הקשים מוכיח משה רבינו את עם ישראל על כפיות הטובה כלפי הקב"ה ומכנה אותו בכינויים קשים: "הלה' תגמלו זאת עם נבל ולא חכם הלוא הוא אביך קנך הוא עשך ויכננך" [דברים ל"ב, ו']. רש"י מבאר מה ההבדל בין 'עם נבל' ל'לא חכם': 'עם נבל' - ששכחו את העשוי להם; 'ולא חכם' - להבין את הנולדות...
24/09/2015  |  הראלה ישי  |   מאמרים
דייר בניין רב קומתי עבד, במשמרות לילה בבית חרושת. כל לילה בהגיעו לדירתו בשעה 2 היה חולץ את נעליו ומטיח אותן, אחת לאחר השנייה, ברצפה דבר שהעיר את השכן מתחתיו שזיכה אותו בלבו בברכות חמות. יום אחד פנה אליו השכן והעיר לו על מנהגו.
24/09/2015  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
בהקשר למעורבות הצבאית הרוסית בסוריה, בואו ונעיף תחילה מבט היסטורי. המעורבות הצבאית הרוסית הישירה במזרח התיכון המודרני החלה במצרים בשנת 1970, בעיצומה של מלחמת ההתשה עם מצרים, כאשר חיל-האוויר הישראלי עשה כרצונו בשמי מצרים. מספר חטיבות סא-5 רוסיות (הגנה אווירית), עם צוותים רוסים, 5 טייסות מטוסי יירוט עם טייסים רוסים, ועוד כוחות עזר הגיעו למצרים. המטרה האסטרטגית הייתה להציל את משטרו של נאצר, שליטה הכל יכול של מצרים, מנפילה; המטרה הטקטית הייתה למנוע מחיל-האוויר שלנו חופש פעולה בשמי מצרים. טילי ה-סא-3 הרוסים בלמו את מטוסינו, אך הטייסים שלנו הפילו את המטוסים הרוסיים. היה זה סאדאת שסילק את הרוסים ממצרים ועבר למחנה האמריקני. מבצע ההתערבות הרוסית קיבל במוסקבה את שם הקוד "קווקאז-1". האויב של הרוסים הייתה ישראל.
24/09/2015  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
דירה שנמסרה לדיירים למטרת מגורים בה, אינה צריכה להיות נגישה לקבלן ולחבר עובדיו כדי שאלה יבצעו בה תיקונים כבאתר בניה. אומנם הקבלן לפעמים בעל רגשות בעלות על הדירה שעד לעת מסירתה לקונה הייתה בחזקתו והוא עשה בה ככל העולה על דעתו, אך מהרגע שנמסרה, היא כבר לא שייכת לו וייעודה השתנה בבת אחת מאתר בנייה לדירה המאוכלסת במשפחה. הדירה אמורה להימסר כשהיא נטולת ליקויים וממילא אין לקבלן שום סיבה ואמתלה להגיע אליה, אך אם הוא מעד ומסר דירה הטעונה בעבודות תיקונים, תיקוניו יהיו אך ורק ברשות הדיירים, ותוך הימנעות מניסויים.
24/09/2015  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il