|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

מינויי בכירים בשיטת "זבנג וגמרנו"

בוועדה לאיתור מועמדים חלים כללים ונוהלים השונים בתכלית השינוי מהכללים ונוהלי העבודה, הקיימים בוועדה לבחינת כשירותם והתאמתם לתפקיד של מועמדים בכירים בשירות המדינה. כל עוד לא תתקבל החלטת ממשלה, בדבר מינוי מפכ"ל מיועד למשטרת-ישראל, בדרך של וועדת איתור, הרי פועלת וועדת טירקל, כראוי ובהתאם לכללים ולנוהלי העבודה המחייבים אותה
27/09/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   משטרה במוקד   |   תגובות
ועדת טירקל. פועלת בהתאם לכללי העבודה [צילום: מרק ישראל סלם / פלאש 90]

"תהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת. כבר חודש ימים ששמו הטוב של גל הירש נפגע חדשים לבקרים. ועל מה? על כך שהסכים לעזוב עשייה מוצלחת ולהתייצב למשימה לאומית מאתגרת וחשובה לכל אזרחי המדינה".

ליבי ליבי על חברי ועדת טירקל ששמה הרשמי הינו: "הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה". שופט בית המשפט העליון, בדימוס, יעקב טירקל; נציב שירות המדינה, משה דיין; שר המשפטים וח"כ הליכוד, לשעבר, משה נסים וח"כ המפד"ל לשעבר, גילה פינקלשטיין, שאינם "מספקים הסחורה המבוקשת" ולא אישרו מועמדות תא"ל (מיל.), גל הירש, מטעם השר לביטחון פנים שנתמכה בידי ראש-הממשלה לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל, בשיטת "זבנג וגמרנו". לא רק שלא אישרו המועמדות, במהירות הראויה, אלא גם פגעו, לדעת ראש הממשלה בשמו הטוב של הירש.

לא חארם על תא"ל (מיל.), גל הירש המסכן שהיה בטוח שהוא המפכ"ל הבא? - הוא היה בטוח, מה זה בטוח, שהרי ארדן ונתניהו תמכו במינוי, עד שלא נתן לדעתו לכך שצריך לבדוק גם "כמה עניינים קטנים ושוליים", בקשר להתנהלותו העסקית, הנוגעת לעסקות ביטחוניות מול גאורגיה וקזחסטן. לא חארם על גלעד ארדן שיצא פארש בסוגיית מועמדות זו, עד שנאלץ לחזור בו ממנה, בשל התארכות הבדיקה המשפטית על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, לצורך אישור המינוי?, לא חארם על ראש הממשלה המצליח להעביר החלטות חשובות בכנסת, ברוב דחוק של 61 ח"כים, אבל נכשל באישור מינוי גל הירש למפכ"ל המשטרה, משך כחודש ימים, עד שגלעד ארדן נאלץ, לפני מספר ימים, לחזור מהצעת מועמדות זו?.

מסתבר ומתברר, כי המנהג שרווח, בעולם העתיק - בפרס, בבל ואגן הים התיכון, לפיו יש להרוג שליח המביא בשורה רעה, קנה לו שביתה, בשינויים המחויבים, גם במשרד ראש-הממשלה, בירושלים. זה בסדר. בסדר גמור. יש לכך אפילו סימוכין ותימוכין בעולם היהודי-אמוני. בידקו אצל השר, יעקב ליצמן, הוא יאשר. ולמי שמפקפק נזכיר, כי דוד המלך ציוה להרוג את השליח שהביא לו הבשורה המרה והכואבת על מות שאול ויהונתן, גיבור הקינה, שבה כלולים, בין היתר, דברים אלה: "צַר לִי עָלֶיךָ, אָחִי יְהוֹנָתָן נָעַמְתָּ לִּי, מְאֹד; נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי, מֵאַהֲבַת נָשִׁים". אצלנו, אנשים נאורים שכמותנו, לא הורגים את השליח. מה פתאום?, אנחנו ברברים? פשוט שופכים את דמו ברבים בהשמצות ובלשון הרע.

ספר לנו גל הירש, ספר בקול, כדי שכולנו נשמע ונדע - מה הבטיח לך גלעד ארדן כשהציע לך המינוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה? שהמועמדות שלך תאושר, צ'יק צ'אק? שהכל רק עניינים פורמליים?, הוא לא סיפר לך שישנה ועדה עם שופט עליון, פנסיונר, שצריכה לבדוק ולאשר המועמדות שלך?. ואתה? - אתה, בעת שהסכמת לפרסום מועמדותך זו, ברבים, ידעת ואמרת לגלעד ארדן, שמשרד המשפטים הגאורגי פנה למשרד המשפטים בישראל והגיש בקשה לבצע חיקור דין לחברות וישראלים שנתנו ייעוץ והדרכה בגאורגיה, בהם דיפנסיב שילד אחזקות, המצויה בשליטתך ונגדך?.

איש אינו טוען, חלילה וחס, כי גל הירש מושחת וגם/או כי הוא מעורב בשחיתות בעסקות נשק בגאורגיה. אבל תסכימו איתי שאי-אפשר לנהל בדיקה שכזו, בלחץ זמנים קצוב?. אם דבר פניית הגאורגים היה ידוע, מדוע הוצעה בכלל מועמדות גל הירש?. בתגובה לפרסומים אלה, פרסם גל הירש הודעה פומבית מטעמו ולפיה: "יש גורמים במשטרה שמחזיקים בחומרים רגישים ובוחרים לגנוז אותם לימים שיבואו, ולעשות בהם בבוא העת שימוש פוליטי, כמו במקרה שלי. בכוונתי ללכת על המהלך הזה בלי למצמץ, עד הסוף".

כל הכבוד, גל הירש. שאפו. ועכשיו, כשהצליחו אותם גורמים במשטרה, מתוך שימוש פוליטי, לטענתך, לטרפד את המינוי שלך לתפקיד מפכ"ל המשטרה, ספר לנו באיזה מהלך התכוונת ללכת, בלי למצמץ, עד הסוף? האם אתה מתכוון להגיש תביעה לבית המשפט לפי חוק איסור לשון הרע? בדעתך לפעול אחרת?, כיצד?.

הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה פרסמו הודעה, בזו הלשון: "מכיוון שמדובר בבדיקה מול מדינות זרות, קבלת תשובות על חברות הרשומות במקלטי מס שונים, בהם איי הבתולה, הבדיקה מתמשכת. תשובות שניתנות ממדינות זרות לוקחות זמן, וככל שחושפים יותר ויותר פרטים, מתגלות יותר ויותר חברות שקשורות לשותפים של הירש בעולם. מתברר לצוותי הבדיקה כי השותפים מעוררים שאלות נוספות, אם להתנסח בזהירות, ויש חשדות בנוגע לאנשים הקשורים אליו; והשאלה כעת היא - האם זה יגיע אליו או לא. הפרשה הזו מסועפת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הודעה, בעקבות הסרת מועמדות גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה ולפיה: "תהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת. כבר חודש ימים ששמו הטוב של גל הירש נפגע חדשים לבקרים. ועל מה? - על כך שהסכים לעזוב עשייה מוצלחת ולהתייצב למשימה לאומית מאתגרת וחשובה לכל אזרחי המדינה". בהתייחס לגל הירש עצמו, ציין נתניהו, כי: "הוא הסכים ללא היסוס, וראו מה אירע: לשון הרע והשמצות. לא כך ראוי לנהוג במי שנכון להקריב את מיטב שנותיו, מרצו וכישרונו למען מדינת ישראל". תוך עקיצת היועץ המשפטי לממשלה וצוותי הבדיקה שמינה הוא לבחינת הטענות שהועלו נגד מועמדותו של גל הירש, לתפקיד המפכ"ל המשטרה המיועד, במרומז אמר הוא כי: "הזמן המתמשך והעובדה שלא ניתן לקבל מסגרת זמנים קצובה למה שמכונה אצלנו 'תהליך בדיקה', גרם לכך שהשר לביטחון פנים פנה אל תא"ל במילואים הירש, שהיה עודו נחוש ונכון לבצע המשימה, על-אף הנזק הגדול שנגרם לו ולמשפחתו, וארדן הודיע לו כי בשל כך הוא נאלץ לבקשו להסיר את מועמדותו".

בואו נזכיר לראש-הממשלה ולמי ששכח, כמה עובדות בסיסיות. הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה היא ועדה שהוקמה מכוח החלטת ממשלת ישראל משנת 1999, 2001 ו-2006, המשמשת לבחינת כשירותם והתאמתם לתפקיד של מועמדים לתפקידים בכירים בשירות המדינה. בראשות הוועדה עמד השופט (בדימוס), גבריאל בך (בתקופתו כונתה הוועדה "ועדת בך") ואחריו משנת 2010 השופט (בדימוס), יעקב טירקל (בתקופתו כונתה הוועדה "ועדת טירקל"). באוגוסט 2013 האריכה הממשלה את כהונת ועדת טירקל בשלוש שנים נוספות. בוועדה מכהנים שלושה חברים נוספים, ובהם נציב שירות המדינה. התפקידים שהמועמדים להם נבדקים על-ידי ועדת טירקל, הם תפקיד הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ראש השב"כ, נציב בתי הסוהר, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד בנק ישראל.

בבג"ץ 1570/07 עמותת "אומץ" ואח' נגד השר לביטחון פנים ואח', הגדיר בג"ץ מטרות ועדת הבדיקה, בין היתר - בזו הלשון: "להבטיח את טוהר המידות במינויים הבכירים, ולבחון שמא דבקו פגם או דופי כלשהם במינויים המוצעים".‏ יש לזכור ולהזכיר, כי ועדת טירקל אינה ועדת איתור - משכך כללים היאים לעניינה של וועדת איתור, אינם יפים וישימים, לעניינה של ועדת טירקל, בכלל ולעניינו של גל הירש, כמועמד אפשרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, בפרט, בענייננו אנו.

כל עוד לא תשונינה החלטות הממשלה, שהתקבלו בשנים 1999, 2001 ו-2006 לעניין סמכויותיה, דרכי פעולתה ודרכי עבודה של הוועדה המשמשת לבחינת כשרותם והתאמתם לתפקיד של מועמדים בכירים בשירות המדינה,לרבות ובכלל זה באשר לדרכי וצורת בחירתם ומינויים של מועמדים לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל - הרי אין כל ממש, בכל הכבוד הראוי, בהשתלחותו הפומבית של ראש-הממשלה, באנשי הפרקליטות ומשרד היועץ המשפטי לממשלה, כמו-גם האשמתם בדבר יצירת "סחבת" שיצרו הם, לכאורה, בפרשת בדיקת מידת כשירותו והתאמתו של תא"ל (מיל.), גל הירש, לתפקיד מפכ"ל משטרת-ישראל המיועד.

איש אינו מונע מהממשלה, לאור עקרון הפרדת הרשויות ומכוח זכות המשילות שלה, המעוגנת בחוק יסוד: הממשלה, מלקבוע כי לצורך בחירת מועמדים לתפקידים בכירים, דוגמת מפכ"ל משטרת-ישראל, בדרך של הקמת ועדה לאיתור מועמדים, כפי שהדבר נעשה, באשר למינויו של היועץ המשפטי לממשלה. בוועדה לאיתור מועמדים חלים כללים ונוהלים השונים בתכלית השינוי מהכללים ונוהלי העבודה, הקיימים בוועדה לבחינת כשירותם והתאמתם לתפקיד של מועמדים בכירים בשירות המדינה. כל עוד לא תתקבל החלטת ממשלה, בדבר מינוי מפכ"ל מיועד למשטרת-ישראל, בדרך של וועדת איתור, הרי פועלת וועדת טירקל, כראוי ובהתאם לכללים ולנוהלי העבודה, המחייבים אותה, חרף ביקורתו הבוטה, והבלתי מוצדקת, לחלוטין של ראש-הממשלה, הגובלת בדמגוגיה לשמה, בכל הכבוד הראוי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  27/09/2015   |   עודכן:  27/09/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מינויי בכירים בשיטת "זבנג וגמרנו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
כישלון מינויים לתפקידים בכירים כמו יואב גלנט כרמטכ"ל וגל הירש כמפכ"ל, חושף למעשה את נגע הממשל הלקוי בישראל, המונע משרים האחראיים לביצוע המדיניות שבשלה נבחרו - לבצע את מדיניות זו.
27/09/2015  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
"אם איש אינו יודע מה אתה עושה, איש אינו יודע מה אתה עושה שלא כהלכה". כך אומר סר ארנולד רובינסון, מזכיר הממשלה בסדרה "כן, אדוני השר". הבריטים כמובן התכוונו לשירות המדינה שלהם, המחזיק את כל הקלפים צמוד לחזהו, אך הדברים נכונים ביתר שאת לגבי שירותי ביטחון חשאיים - ובהם השב"כ.
27/09/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מאבק גדול מתנהל, בימים אלה, מתחת לפני השטח. השאלה המרכזית: מי ישלוט באמת באגף החקירות במשטרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחושש מחקירות מוזמנות ומתפירת תיקים נגדו, עוסק בכך רבות. ארנון מוזס, העורך האחראי ובעל השליטה בידיעות אחרונות, עוסק בכך לא פחות. מועמדו של מוזס הוא: ניצב יורם הלוי.
26/09/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
הדרמה הגדולה שאירעה מאחורי הקלעים: סגן ראש השב"כ (ר') שראה עצמו מועמד ראוי ורציני לתפקיד ראש השב"כ הסכים לקבל על עצמו את תפקיד המפכ"ל רק לאחר שקיבל התחייבות שלטונית מנתניהו: מינויו למפכ"ל לא יחסום דרכו להציג בעוד שלוש שנים את מועמדותו לתפקיד ראש השב"כ מינויו למפכ"ל מחייב עתה את הסגן השני לשוב מחופשה לשירות השב"כ
26/09/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הודיע (יום ו', 25.9.15) על החלטתו להמליץ לממשלה על מינויו של סגן ראש השב״כ, ר׳, לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל.
25/09/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il