|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מרימי היד על בג"ץ עוד יזקקו לעזרתו (א')

הסירו ידיכם מבג"ץ יוגב, בנט וכל אותם פוליטיקאים, חסרי מעוף וחסרי ראייה ממלכתית-ציבורית. מי שינסה "לגדוע ידו של בג"ץ" ולהותיר בית המשפט העליון, כאבר מדולדל וחסר כל כוח משמעותי שהוא, עלול למצוא עצמו, חסר פתרון ונטול אפשרות לקבל סעד משפטי דחוף מבג"ץ, עת יזקק בעצמו לקבלת סעד נדרש שכזה
26/10/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
ביהמ"ש העליון. הרכוש של כלל תושבי ישראל [צילום: איתמר לוין]

כפי שקבע לא פעם נשיא בית המשפט העליון, לשעבר, פרופ' אהרן ברק, כי לבית המשפט העליון "אין חרב ואין ארנק", אבל יש לו עדיין אמונו של רוב הציבור, הסומך על הגינותם, יושרם ויושרתם של כלל שופטיו. הצגת שופט זה וגם/או שופט אחר, כבעל הטיה פוליטית זו וגם/או אחרת, מקעקעת מעמדו של בית המשפט העליון, בכלל ומעמדו של בית המשפט העליון, בשתו כבית משפט גבוה לצדק, בפרט.

אחת מהשגיאות החמורות ביותר ששוגה התקשורת כלפי אנשי הימין התוקפים חדשים לבקרים לאחרונה, תוקפים הם, בגסות בלתי נסבלת, בית המשפט העליון, שופטיו ופסיקותיו - בעיקר פסיקות בג"ץ בקשר לפינוי התנחלויות בלתי חוקיות, בעליל, הרס וגם/או הרס בתי מתנחלים ופסיקה שוטפת שעניינה חוקיותם וגם/או אי-חוקיותם של מעשים ופעולות, הנעשים ומבוצעים, בשטחי יהודה ושומרון, הכפרים הערביים, סביב לירושלים המזרחית, ירושלים המזרחית, בכלל והר-הבית, בפרט - בית המשפט העליון וציבור השופטים והשופטות, המכהנים בבית משפט זה והחלטותיהם, בין ביושבם, אלי מדין, כבית משפט גבוה לצדק ובין ביושבם, אלי מדין, במעמד שיפוטי אחר, דוגמת ישיבתם אלי מדין, כבית משפט לערעורים (פלילי ואזרחי, כאחת), בכך שהיא מציגה אותם, כאנשים הזויים. כך מעניקה עיתונות השמאל וזו המזוהה עמה לאנשי ימין אלה, מעמד מגונן של "משוגעים", של יחידים וחריגים, שאין להתייחס - ברצינות רבה וראויה - ל"הגיגיהם הבלתי רציניים". כך נשמטת הזדמנות נדירה לחסל תופעה זו, באיבה ולמנוע השתרשותה בשיח הציבורי.

מרדכי וגנברג, לימים ח"כ מוטי יוגב כפי שמעידה עליו הביוגרפיה שלו, המפורסמת ב"ויקיפדיה" - הינו הכל חוץ ממי שהינו תימהוני, הזוי ואדם בלתי רציני, בעליל. הוא נולד וגדל בשכונת נווה שאנן בחיפה. למד בבית הספר היסודי רמב"ם בחיפה ולימודיו התיכוניים עשה בישיבת בני עקיבא כפר הרואה. עם גיוסו לצה"ל, בשנת 1974, התנדב לסיירת שקד. בסיירת עבר מסלול הכשרה כלוחם וכן עבר קורס מ"כים חי"ר וקורס סיור. בהמשך, השלים קורס קציני חי"ר ושימש מפקד צוות בסיירת. אחר מכן שימש מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים, בגדוד 202, והוביל אותה במבצע "מנורה". השתחרר מצה"ל ולמד, כשנה, בישיבת מרכז הרב. שב לצה"ל, שימש מפקד פלגת האימונים בסיירת מטכ"ל ולקח חלק במבצע "מוביל" .

בהמשך לחם עם כוחות היחידה במלחמת לבנון והשתחרר שנית מצה"ל. לאחר פנייה מאלוף פיקוד המרכז, אמנון ליפקין-שחק, שב לשירות קבע, כסמג"ד גדוד 890. בהמשך שימש כמפקד גדוד 202 של הצנחנים ופיקד עליו, בלחימה בדרום לבנון. בין השנים 1988-1989 היה מפקד יחידת "מגלן", ופיקד עליה, באינתיפאדה הראשונה. לאחר מכן שימש מפקד חטיבת אפרים. בשנים 1992-1994 שימש מדריך בקורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים וכראש מטה אוגדת עזה במילואים. ח"כ מוטי יוגב סיים שירותו הצבאי בצה"ל, בדרגת אלוף משנה.

נפתלי בנט, יו"ר סיעת "הבית היהודי", שלה שמונה חברי כנסת, בכנסת הנוכחית, גם הוא אינו מועמד טבעי להיכלל ב"רשימת ההזויים", שמנסים להכליל בה גורמים קיצוניים, בדעותיהם הפוליטיות, המשתייכים למחנה הימין. בנט, כפי שמעידה עליו הביוגרפיה שלו, המתפרסמת ב"ויקיפדיה" - גדל בשכונת אחוזה בחיפה. הוריו החלו בתהליך של חזרה בתשובה, כשהיה בן שלוש. גיבורי ילדותו היו מאיר הר-ציון ויוני נתניהו ‏ולימים קרא לבנו הבכור, יוני. למד בישיבה התיכונית "יבנה" בחיפה והדריך בסניף "כרמל" של בני עקיבא. לאחר שסיים בית הספר לקצינים של צה"ל, חווה משבר אמונה והוריד הכיפה, אולם בעקבות הקולות שנשמעו נגד הציונות הדתית לאחר רצח רבין החליט לחזור למראה דתי גלוי‏. בשנת 1999 נישא לגילת. בני הזוג הם הורים לארבעה ומתגוררים ברעננה‏.

עם גיוסו של נפתלי בנט לצה"ל, בשנת 1990, התנדב הוא ל"סיירת מטכ"ל‏", שירת בה כלוחם ונשלח לקורס קצינים. בסיום הקורס, ועם מינויו של טל רוסו למפקד יחידת "מגלן", עבר בנט ליחידה זו כדי לסייע בשיקומה. הוא מונה למפקד צוות סיור‏ ולאחר מכן, שימש בה סמ"פ ומפקד פלגה‏. במסגרת מגלן השתתף בנט בלחימה, בדרום לבנון, כולל מבצע ענבי זעם‏. במהלך שירותו הצבאי, חיבר בנט המנון מגלן. בזמן מבצע חומת מגן לקח בנט פסק זמן מתפקידיו כמנכ"ל וחזר לישראל כדי להתגייס למילואים‏ והשתתף בלחימה, בגזרת טולכרם. במלחמת לבנון השנייה פיקד הוא על כוח סיור בגזרה המערבית. ‏משרת במילואים בדרגת רב-סרן, בסיירת מטכ"ל‏. בשנת 1996 סיים בנט שירותו הסדיר בצה"ל ובמקביל לעבודה בגננות, החל לימודי משפטים ומנהל עסקים, באוניברסיטה העברית. במהלך לימודיו החל לעבוד בתחום הבטחת איכות של מוצרי תוכנה ולאחר מכן במכירות בתחום ההיי-טק.

בשנת 1999 הקים בנט עם שותפים, חברת הזנק, בתחום אבטחת מידע בשם סאיוטה (cyota). במקביל, שינה מקום מגוריו מבית אריה למנהטן. כיהן כמנכ"ל חברת "סאיוטה", משנת 2001 עד מכירתה, בשנת 2005 תמורת 145 מיליון דולר לחברת RSA. לאחר המכירה, שימש בנט כמנהל החטיבה ב-RSA. בהמשך, שימש יועץ לחברות היי-טק אחרות‏ . בשנת 2009 מונה בנט למנכ"ל חברת ההזנק "סולוטו". בתפקידו זה עזר בנט לחברה לגייס כספים. בשנת 2013 ביצעה "סולוטו" אקזיט, ובנט - שהיה בעל אחזקות בחברה, באותו מועד - הרוויח מיליונים מהמכירה של אותה חברה‏.

בסוף השבוע החולף, מתח ח"כ מוטי יוגב ביקורת על החלטת בג"ץ להקפיא בצו ארעי הריסת בתיהם של כמה מחבלים, עד שתתבררנה העתירות שהגישו משפחותיהם. "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו, מהיום, שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים". בחודש יולי 2015, בעקבות פסיקה של בג"ץ, לפיה יש להרוס 24 יחידות דיור, שנבנו בבית אל, בניגוד לחוק על קרקע בבעלות פלשתינים, באופן מיידי ולמרות שהמדינה פועלת להכשרתם, אמר יוגב: "אם ההחלטה שכפי ששמעתי אותה עכשיו שבג"ץ החליט על הריסת בתי דריינוף למרות שיש תב"ע בתוקף והיתר לבנייתם, אז זו שרלטנות של בג"ץ, חוסר צדק. על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור D-9, ואנחנו כמערכת מחוקקת, נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה, את הזנב שמכשכש בכלב, ונדאג באופן ערכי וצודק שבישראל תשלוט הכנסת והממשלה, והרשות השופטת תדע את מקומה".

נפתלי בנט הגיב להחלטת בג"ץ להקפיא בצו ארעי את הריסת בתיהם של כמה מחבלים עד שיתבררו העתירות של משפחותיהם. "זוהי שעת חרום, הגיע הזמן שגם שופטי בג"ץ יבינו זאת", כתב בהודעה, "כשאנשים נרצחים ברחובות, בג"ץ לא יכול לנופף בפרוצדורות כדי לעכב מלחמה בטרור. על בג"ץ להבין כי כל עיכוב בהריסת בית של מחבל פוגע בהרתעה הישראלית ומסכן חיי אדם".

בשנת 1979, עם חקיקת חוק סמכויות שעת חרום (מעצרים) בידי ממשלת הימין, בראשותו של מנחם בגין המנוח בוטלו תקנות 111-112ב. בחוק זה נקבע שמעצר מנהלי יתקיים, אך ורק בזמן של מצב חרום. הסמכות תהיה בידי שר הביטחון והרמטכ"ל יוכל לתת צו למשך 24 שעות, בלי אפשרות הארכה. עוד נקבע שהצו יובא לאישור נשיא בית המשפט המחוזי, בתוך 48 שעות מביצועו, היכול לבטל הצו וגם/או לקצרו. ניתן לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. עוד נקבע, כי כל 3 חודשים יש להביא הצו לדיון שיפוטי, ואחרי 6 חודשים נדרש אישור מחודש של בית המשפט להאריך הצו.

צחוק הגורל הינו שחוק המעצרים, על סמכויות החרום הכלולות בו וחוקים נלווים וקשורים המונעים, לשם דוגמה, פגישת והתייעצות עצור עם עורך-דין, לתקופת זמן של 7 ימים ויותר הופעל בהרחבה ראש וראשונה נגד אנשי המחתרת היהודית, שזוהתה עם חוגי הימין הקיצוני.

בית המשפט העליון, בכלל ובית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק (בג"ץ) אינו שייך לא למחנה השמאל ולא למחנה הימין. נכון, שופטים הם בני-אדם וככאלה, מותר להם (כמו לכל אזרח ותושב מדינת-ישראל), כי תהיינה להם דעות פוליטיות פרטיות. איש אינו מציע - אל וודאי - לשלול משופטי בית המשפט העליון זכות הבחירה שלהם לכנסת, עקב היותם שופטים הדנים בעתירות המוגשות, בין היתר נגד מעשים וגם/או נגד מחדלים, המיוחסים לכנסת ישראל וגם/או למי מ-120 חבריה. הצגתו של שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, כ"שופט שמאלני", בידי חלק מאנשי הימין ונציגיו הפוליטיים, בכנסת וגם/או במוסדות אחרים, הינו מעשה פסול ובלתי ראוי, בעליל.

כפי שקבע לא פעם נשיא בית המשפט העליון, לשעבר, פרופ' אהרן ברק, כי לבית המשפט העליון "אין חרב ואין ארנק", אבל יש לו עדיין אמונו של רוב הציבור, הסומך על הגינותם, יושרם ויושרתם של כלל שופטיו. הצגת שופט זה וגם/או שופט אחר, כבעל הטיה פוליטית זו וגם/או אחרת, מקעקעת מעמדו של בית המשפט העליון, בכלל ומעמדו של בית המשפט העליון, בשתו כבית משפט גבוה לצדק, בפרט. נזכיר רק ונעורר זיכרונם הלקוי במקצת של מי המבקשים לקצץ בסמכויות בג"ץ, כי נשיא בית המשפט העליון, לשעבר, משה לנדוי המנוח, מי שהחליט כשופט בג"ץ על פינוי התנחלות סבסטיה, בנימוק שהיא הוקמה על קרקעות פרטיים של ערביים, התגלה לימים, עם פרישתו, מכס השיפוט כבעל דעות פרטיות, המשייכות אותו אל מחנה הימין ולא סתם אל מחנה הימין המתון, אלא אל חוגי וחסידי התנועה למען ארץ ישראל השלמה.

בג"ץ אינו "רכושו" של השמאל, המתון וגם/או הקיצוני, כאחת, כמו-גם אין הוא בגדר "רכושו" של מחנה הימין, המתון וגם/או הקיצוני, כאחת. בג"ץ הוא בגדר "רכושם" המלא והבלתי ניתן לערעור של כלל תושבי מדינת-ישראל ותושביה. אל מי יפנו, חברי הכנסת, נפתלי בנט ומוטי יוגב, בבוא יום פקודה, לעזרה ולמתן סעד משפטי ולמען הצדק אם וככל שייזקקו הם לו אם לא אל בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק.

הסירו ידיכם מבג"ץ יוגב, בנט וכל אותם פוליטיקאים, חסרי מעוף וחסרי ראייה ממלכתית-ציבורית, בעלת עומק וממד, לאורך שנים. מי שינסה "לגדוע ידו של בג"ץ" ולהותיר בית המשפט העליון, כאבר מדולדל וחסר כל כוח משמעותי שהוא, עלול למצוא עצמו, חסר פתרון ונטול אפשרות לקבל סעד משפטי דחוף מבג"ץ, עת יזקק - דווקא הוא, עצמו לקבלת סעד נדרש שכזה מבג"ץ. הסירו, סלקו ומשכו ידיכם, מכל ניסיון נואל שהוא, בכל הכבוד הראוי, מפגוע בכוחו ובעוצמתו של בג"ץ.

ייתכן שבמבחן הזמן, קצר הימים, תיראו בפני חלק מציבור בוחריכם המתלהמים כ"נחנחים" וכמי שאינם "גברים" של ממש - מי שהינם חסרי כוח ונטולי עוצמה פוליטית מיידית. במבחן הזמן, יתברר לכם, כי דווקא משיכת ידיכם מרעיון העוועים לפגוע בכוחו של בג"ץ, הועילה ולא הזיקה, כלל וכלל ובמיוחד - לא הזיקה היא, לכם. ייתכן שאם הזיקה היא, הרי היא הזיקה דווקא לאנשי המחנה הפוליטי שמנגד וכנגד.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  26/10/2015   |   עודכן:  26/10/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מרימי היד על בג"ץ עוד יזקקו לעזרתו (א')
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דר ריאליטי
26/10/15 12:05
2
אלטע קאקער
26/10/15 15:16
3
אנונימי
26/10/15 23:49
4
העלמת מאמר
27/10/15 05:11
5
היהודי הניצחי
27/10/15 15:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוּם בְּשֶׁקֶט עַל מִטָּתְךָ, רוּבִּי רִיבְלִין
25/10/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אולמרט היה מעורב באחרונה בתיווך לקבלת תרומה לאיגוד הכדורסל וזכה בשל כך לחופן של תודות. אומ"ץ החליטה להעמיד למבחן את התרומה על-סדר היום האישי של דליה איציק עומד רצונה לשמש בתפקיד קונסול ישראל בניו-יורק. מאחר שהאיש הקובע היום במשרד החוץ הוא רה"מ נתניהו, החלה איציק לבקש באחרונה את קרבתה של רעייתו, שרה נתניהו מוטי זיסר פתח במסע נקם נגד הנהלת בנק הפועלים על שסירבה לעשות עמו הסכמי תספורות בדומה לטייקונים אחרים
23/10/2015  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
מפחיד עד מאוד מאוד להסתובב בימים טרופים אלה, בירושלים. אין כמעט אנשים בחוץ והמעט שמסתובבים בחוץ, אינם יהודים - הם ערבים, ובעיקר ערביות עטויות רעלה ולבושות בגד, המכסה צורת גופן ומטשטש צורת גוף זו, לחלוטין. הגעתי לבית משפט המחוזי, בירושלים הממוקם בחלקה המזרחי של העיר שלפתי מהר את תעודת העיתונאי שלי ועקפתי תור הממתינים. ליתר דיוק, עקפתי תור הממתינות בכניסה לבית המשפט המחוזי, שהיו ברובן, שוב ערביות עטויות רעלה ומכוסות שמלה, כשהבד מכסה כל חלק מגופן, מכף רגל ועד ראש. נשמתי לרווחה, שכן מצאתי עצמי סוף-סוף בתוככי בית משפט המחוזי, בירושלים. תחושת הלחץ, המחנק, המצור והפחד, שאפפה אותי, נסתלקה לה. הרגשתי כאילו נכנסתי ובאתי לעולם אחר.
22/10/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
מכל המנהיגים הפוליטיים שהצמיחה לנו מדינת-ישראל, דווקא הפוליטיקאי, בנימין (ביבי) נתניהו, צריך היה להיזהר, משנה זהירות, ולא ליפול לבור העמוק של שימוש שטחי, פופוליסטי ובלתי מדויק בעליל בשואה ככלי משחק פוליטי ופופוליסטי, לצורך קידם מטרה פוליטית זו וגם/או אחרת. למי שאינם יודעים במה דברים אמורים, נזכיר כי שלשום, במהלך נאומו בקונגרס הציוני בירושלים, אמר ראש ממשלת-ישראל, בנימין נתניהו, בהתייחסו לסוגיית "הפתרון הסופי" של חיסול היהודים, בידי הצורר הנאצי, אדולף היטלר ימ"ש וזכרו, כי היטלר לא רצה, בתחילה, להשמיד היהודים, אך המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסייני שכנע אותו לעשות כן.
22/10/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אין בכוונתי ברשימה זו להיגרר לשיח הפוליטי המעצבן והבלתי פוסק עם שטחי ירושלים המזרחית, יהודה ושומרון וחבל עזה, הם שטחים "כבושים" וגם/או שטחים "משוחררים" וגם/או שטחים "מוחזקים". עם זאת, בדעתי להידרש, גם להידרש למחיר של הכיבוש הכלכלי ולעובדה כי כיבוש כלכלי משחית, ועוד איך כיבוש כלכלי משחית.
21/10/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il