|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

בוגי, ראאד ואחמדינג'אד כחול-לבן

שר הביטחון בוגי יעלון, שייח' ראאד סאלח, וראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאים היום בעין הסערה, זאת הזדמנות טובה לבחון אותם בהתבסס בעיקר על הצהרותיהם מהתקופה האחרונה
29/10/2015  |   מוטי דרויש   |   מאמרים   |   תגובות
נתניהו ויעלון. כשלו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בוגי-נזקים
יעלון לא מדבר הרבה אבל מידי פעם הוא משתף אותנו בתובנות שלו לגבי נושאים שעל הפרק ואפילו במידע פנימי לגבי חקירות שמתנהלות, להלן 2 ציטוטים מדבריו:

  • בינואר 2014 בהיותו שר ביטחון נשא יעלון הצהרה לא ביטחונית בכלל על מזכיר המדינה האמריקני: "קרי משיחי ואובססיבי שיקח נובל וילך, הוא לא ילמד אותי על העימות עם הפלשתינים".
  • בספטמבר 2015 הודיע לנו יעלון בזו הלשון "במערכת הביטחון יודעים מי אחראי לפיגוע שבו הוצת בית משפחת דוואבשה בדומא אך נמנעים מהעמדתו לדין..."

נעלם מבינתי מה התועלת שהפיקה מדינת ישראל, מעסיקתו של יעלון, ממתן פומבי לדעתו על מזכיר המדינה האמריקני, בכל אופן בוודאי לא הייתה לה השפעה טובה על היחסים בין הבית הלבן לממשלת ישראל. מעבר להתנצלות המיידית והפומבית של יעלון, שנה לאחר מכן בינואר השנה, בהתבטאות חסרת תקדים - שניתן להצדיק אותה אך ורק כתגובה להתבטאות של יעלון על קרי - הגדירו בכירים בבית הלבן את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כ-צ'יקן שיט (כלומניק, חתיכת אפס). לא רק שהצהרה זאת פוגעת ביחסים שלנו עם ארה"ב (ובעיקר בנו), אלא שהיא פוגעת גם ביחס לראש ממשלה ממדינות אחרות בעיקר במערב אירופה וממילא במעמדה של ישראל.

לא צריך להיות חכם במיוחד כדי לקבוע שהצהרתו השנייה של יעלון המצוטטת לעיל שמערכת הביטחון יודעת מי אחראי להצתת הבית בדומא מיותרת לחלוטין. בחברה הערבית, שמקשיבה ליעלון, כשיודעים מי אחראי לרצח, בהרבה מקרים, הורגים את האחראי ללא דין וללא דיין. הערבים מבינים מהצהרתו של יעלון שאין כוונת ממשלת ישראל להעמיד לדין את האחראים לשריפה בדומא שגרמה למותם של 3 בני משפחה דוואבשה, בניהם תינוק. כמובן שהצהרתו של יעלון, בלשון המעטה, לא הנמיכה את הלהבות ההפך היא שפכה עוד גלון נפט לאש.

הצהרתו האחרונה של יעלון מעמידה בסימן שאלה גדול את הצהרתו שלו על מזכיר המדינה קרי ש"הוא לא ילמד אותי על העימות עם הפלשתינים". אם אחרי עשרות שנים בשירות הביטחון והתחככות יום יומית עם האוכלוסייה הערבית יעלון לא למד דבר כל כך בסיסי על ההתנהלות שלה, אני מרשה לעצמי לקבוע, שהוא כבר לא ילמד דבר. לא במקרה כהונתו כרמטכ"ל לא הוארכה שנה נוספת (רביעית) מה שמצביע על כך שמלכתחילה לא היה צריך למנות אותו. ללא קשר לניסיון שצבר ויצבור יעלון היה ויישאר גולמי, זאת האישיות שלו, ואנחנו אלה שמשלמים ונשלם בעתיד על חוסר האחריות של האיש הזה וזה כולל את מוכנות צה"ל למלחמה הבאה.

מפלטו של ראאד סלאח

לפני כשבועיים שלושה עם תחילת גל טרור-הדקירות הנוכחי כשברקע טענות המוסלמים שישראל מפירה את הסטאטוס קוו בהר-הבית, הצהיר השייך ראאד סלאח שמחזיק מעצמו כמגן מסגד אל-אקצה, בלשון רפה ורכרוכית, "אנחנו לא אוהבים לשבת בכלא, אבל אם צריך למען מסגד אל-אקצה אז נשב בכלא", אף מלה על המצב הנוכחי, אף מילת עידוד "לשוהדת-הדקירות שמשלמים בחייהם על הגנת המסגד" כנראה שהחשש של "מגן המסגד" סלאח מהריבון הישראלי שיתק את לשונו.

וזה מחזיר אותי לאינתיפאדה הראשונה לפני יותר משני עשורים. אז מלא בית הכלא הישראלי הזמני 'אנסאר' כבעשרת אלפים עצירים פלשתינים שנשפטו על עבירות מינוריות של הפרת סדר. רובם המוחלט של עצירים אלה ידעו שהם בטוחים בכלא הישראלי ולאחר תקופה של מספר חודשים יחזרו לבתיהם ולכן זאת הייתה המטרה שלהם להגיע לכלא הבטוח ולא להתפוצץ עם חגורת נפץ בפיגוע.

למותר לציין שבכל תקופת המעצר לא היה מצידם ניסיון התמרדות או בריחה אמיתי למרות "שהכלא הישראלי" היה לא יותר ממכלאות פתוחות עם אוהלים התחומות בגדר תיל כפולה ושמור על-ידי עשרות בודדות של חיילי מנהלה ישראלים. סלאח מתעלם מזה שיש צעירים מבני עמו שמשלמים בחייהם על "הגנת המסגד", 11 החודשים של סלאח בכלא הישראלי הינם כאין וכאפס לעומת התשלום המלא שמשלמים מחבלי-הדקירות "בהגנה על המסגד". לסלאח יש 7 ילדים, אם הוא כזה קנאי למסגד אל-אקצה היה נותן לאללה ילד אחד או שניים מילדיו למטרה הקדושה של הגנת המסגד. אבל סלאח לא כזה!

סלאח בסתר לבו לא מאמין במצוות השוהדה ובכל ההטבות הנלוות לה (הבתולות וכו') לכן בביתו פנימה החינוך לילדיו שונה תכלית השינוי ממה שהוא מטיף בקולי קולות בחוץ. קשה לראות זאת אבל האיש הזה על קנאותו הדתית כולו פוזה.

ראש הממשלה אחמדאנ'גאד

בספטמבר 2015 לפני כחודש וחצי נפגש ראש ממשלת ישראל נתניהו עם ראש ממשלה הבריטי דיויד קמרון בלונדון, קדמה לפגישה מסיבת עיתונאים קצרצרה בה הצהיר נתניהו כשהוא פונה לקמרון בזאת הלשון "יש לי פתרונות כיצד להסיג את האיסלאם המיליטנטי לאחור ואדון בה בפגישה איתך", ניכר, לי לפחות, משפת הגוף של נתניהו שהוא ניסה מאוד להתאפק ולא לצאת בהצהרה הזאת אבל יצרו גבר עליו. לשבחו של קמרון יאמר שהוא אפילו לא מצמץ נוכח ההצהרה המהממת של נתניהו והמשיך בטבעיות לפי כל כללי הטקס תוך התעלמות מההצהרה, תוך כדי שהוא משמיע אמירה בנאלית על מחויבות בריטניה לביטחון ישראל. בתקופה זאת, במשמרת של נתניהו, אנו חווים מדי יום ביומו ברחובות ערינו במעשי טרור איסלאמיים שפוגעים באזרחים חפים מפשע. גם לטרור זה (שמהווה שבריר של שבריר מהיקף הטרור העולמי שמבצעים מוסלמים) מתקשים המומחים האמתיים הטובים ביותר שלנו למצוא פתרון. אז למה מתכוון נתניהו "בהסגת הטרור"?

לפני שבוע יצאה בת קול נוספת מצור מחשבתו של נתניהו: "היטלר לא התכוון להשמיד את היהודים המופתי שכנע אותו" . הצהרה זאת 'מעליבה' את היטלר שלא שוכנע מדברי אמת של הגנרלים שלו ברגעים הגורליים לגרמניה במלחמת העולם השנייה, אז שאיזה איש דת מהגזע השמי ישכנע אותו! כמובן שכל ההיסטוריונים של מלחמת העולם השנייה בכלל והשואה בפרט שוללים את דברי נתניהו המסתמך על עדות יחיד של עוזר לאייכמן שניסה להציל את עורו. בכל אופן על כל מקור שיעיד בעד נכונות הצהרת נתניהו על חלקו של המופתי בשואה, יכול נשיאה לשעבר של אירן אחמדינג'אד להעמיד לפחות עשרה מקורות שהשואה לא הייתה ולא נבראה.

זאת לא הפעם הראשונה ובוודאי לא האחרונה שהפן הפנטזיונרי באישיותו של נתניהו פורץ החוצה בתרועה רמה. אי-אפשר לנתק את ההצהרות האחרונות שלו מהצהרות פנטזיונריות קודמות של נתניהו ורעייתו די להיזכר:

  • פרשת הקלטת הלוהטת מתחילת דרכו של נתניהו שבה צולם לכאורה נתניהו כשהוא מקיים יחסי מין עם אישה שאיננה אשתו כשהוא יותר מרומז שהקלטת מבית היוצר של "איש העולם התחתון" סגן ראש הממשלה דאז דוד לוי (איש ישר ויקר) על קיומה של הקלטת הודיע נתניהו לעם ישראל בשידור ישיר בטלוויזיה (למותר לציין שלא הייתה ואין קלטת).
  • סיפוריו של נתניהו על מעלליו במלחמת השחרור ב-1948 (נתניהו עוד לא נולד).
  • דבריה של גברת נתניהו על בעלה: "אם ביבי היה נולד באמריקה, הוא היה יכול להיות היום בקלות נשיא ארה"ב. הרי בכל העולם מעריצים אותו".

לאור האמור לעיל לעניות דעתי לא רחוק היום, בוודאי יותר קרוב מאשר לפני שנה או שנתיים, ששאלת כשירותו של נתניהו למלא את תפקיד ראש הממשלה תונח בצורה ברורה על השולחן הציבורי.

תאריך:  29/10/2015   |   עודכן:  29/10/2015
מוטי דרויש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בוגי, ראאד ואחמדינג'אד כחול-לבן
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
29/10/15 19:07
2
אלטע קאקער
1/11/15 13:20
3
ע_הראל
1/11/15 23:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעבודה, ברחוב, בבית, בסלון ובחדר השינה. נראה שבימינו בכל מקום ישנה מצלמה כלשהי שמצלמת אותנו, גם אם אנחנו לא תמיד מודעים לזה. את העובדה הזו למדו על בשרם קורבנותיו של סטפן ריקו, האקר בן 33 מבריטניה, שפרץ למחשבים של לפחות 13 גולשים, התקין להם על המחשב תוכנה זדונית שאפשרה לו לצפות בהם באמצעות מצלמת האינטרנט שלהם.
29/10/2015  |  גיל נוילנדר  |   מאמרים
בת יאור הוא שמה הספרותי של החוקרת והסופרת ג'יזל ליטמן, ילידת מצרים שהתאזרחה בבריטניה אחרי שגורשה ממולדתה ושם השלימה לימודיה והייתה להיסטוריונית פורה שהתמחתה בחקר היחסים בין האיסלאם לבין העולם המערבי בכלל ובין היהדות, בעיקר יהדות בת זמנינו. הייתה לי היכרות טובה מאוד איתה ועם בעלה (שתרם תרומה משמעותית מטעם עליית הנוער-אף על-פי שהיה אזרח בריטי להצלת ילדי מרוקו בתקופות בהן השקיעה הקהיליה הישראלית מאמצים גדולים בפעילות הצלה בארץ האיסלאמית הזאת).
29/10/2015  |  יצחק מאיר   |   מאמרים
המלחמה בטרור הערבי נמשכת כבר יותר ממאה שנה, וכנראה תימשך עוד תקופה ארוכה - למרות תחזיותיהם של נביאי-שקר ושל נוכלים מדופלמים, שהבטיחו שלום עכשיו, תוך התעלמות זדונית מכוונות הערבים. למלחמה זו נדרשים גיוס כל משאבי הלאום (כולל העם היהודי בעולם), אורך-רוח, תעוזה, יוזמה, יצירתיות ונחישות. ניצחון במלחמה כה ארוכה, שיש בה מערכות רבות 1 - גם לא צבאיות - מורכב מניצחונות בכל מערכה, אך גם מניצחון במלחמה הכוללת 2‎. לפיכך, גישה עכשיוויסטית מבטיחה ויתורים חסרי-שחר, שגוררים החרפת העימות בניגוד לכוונות התמימות של המוותרים, אם היו כלל 3.
29/10/2015  |  אביתר בן-צדף   |   מאמרים
כשרציתי לשאול בספריית רמת השרון את ספרו החדש של יובל נח הררי, "ההיסטוריה של המחר", הובהר לי שקיימת רשימת המתנה של 21 קוראים שכבר הזמינו את הספר. כשראיתי את הספר החדש על רצח רבין, שנקרא "שלוש יריות ועשרים שנה", ניצב לראווה על שולחן התצוגה בספרייה, שאלתי את הספרנית מתי ניתן יהיה לשאול אותו, ונדהמתי לשמוע שאף אחד טרם התעניין, ושאני יכול לקבל אותו כבר עתה. מסתבר אפוא שרצח רבין כבר לא מעניין כמעט אף אחד.
29/10/2015  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
זוגיות טרייה מאופיינת באינסוף רגעי שיא, אורות וזיקוקים מאירים את הדרך בשלל צבעים מרהיבים, והסרטים הרבים שראינו גורמים לנו לדמיין שאלו הם החיים. אך עם הזמן האורות מתעמעמים, השגרה תוספת את מקומה, הדרך מתפתלת, ואז מה?
29/10/2015  |  הראלה ישי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il