בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בימים אלה אנו למדים שנבואת קישון התגשמה ● הניסיון להקטין את הטבות המס לאותם שהתפתו לעקור לערים בהן מס ההכנסה נמוך יותר, יכול היה להצטייר כמודרניזציה של מערכון קישוני משובב נפש אילו לא היה אמיתי
|
כיצד ניתן להגדיל את האוכלוסייה? [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]
|
|
|
|
|
בהומורסקה שפרסם אפרים קישון לפני כמה עשורים, הוא מתלבט, בדרכו ההיתולית, כיצד ניתן להגדיל את האוכלוסייה היהודית בארץ. הוא סוקר את התהליך המייגע של הבאת עולים, קשיי הקליטה, שפה, מציאת פרנסה וכדומה או אז הוא מגיע למסקנה שכדאי לעודד את הילודה. יהיה זה זול יותר לתמוך במשפחות ולהבטיח עוד חדר עם כל ילד נוסף. לבסוף הוא אומר, התמריצים לא יעזרו. קיים חשש שכשהמטרה תושג יבטל האוצר את התמריצים ואנו נשאר עם הילדים בלי יכולת להחזירם. בקיצור העם לא טמבל. בימים אלה אנו למדים שנבואת קישון התגשמה. הניסיון להקטין את הטבות המס לאותם שהתפתו לעקור לערים בהן מס ההכנסה נמוך יותר, יכול היה להצטייר כמודרניזציה של מערכון קישוני משובב נפש אילו לא היה אמיתי. ראש הממשלה שהבין את האבסורד, מעכב את ההחלטה. הפתרון צריך להיות בכיוון של הורדה הדרגתית לאלה שכבר נהנים מההטבה, כך שהם יישרו קו עם ההטבה החדשה בעוד 10-5 שנים. לגבי תושבים חדשים תחול ההטבה החדשה. כל ניסיון לבטל הטבה במחי יד נועד לכשלון. הדבר יפה לנושא המע"מ באילת או מע"מ על פירות וירקות. אם היו מטילים עליהם מס הדרגתי שמתחיל ב-1% ועולה כל שנה באחוז אחד, אזי מהיום שניסו להטיל את המע"מ ולא הצליחו, המע"מ היה מגיע ל-17%. כל זמן שימשיכו לדרוש החלה של המע"מ בבת אחת, תושבי אילת יכולים להירגע. 17% מס יכול לגרום למרי ולא יוטל. לפני שנים רבות מנכ"ל האוצר דאז, יעקב ארנון, התווכח עם משרד הביטחון שלא היה מוכן לשמוע בדיונים על עלויות את המילה ריבית - כיצד אפשר בכלל להעלות את נושא הריבית כאשר דנים בביטחון הקדוש? לבסוף הוחלט על ריבית נמוכה משמעותית מהריבית ששררה אז. כאשר שאלו אותו הכלכלנים כיצד הסכים לריבית הכה נמוכה, הוא ענה שחשוב להכניס את העיקרון, את ההתאמות נעשה בשנים הבאות.
|
תאריך:
|
08/11/2015
|
|
|
עודכן:
|
08/11/2015
|
|
יעקב שטרכר
|
|
שמה של פרשת השבוע הוא חַיֵּי שָׂרָה, לכאורה כי היא פותחת בפסוק בראשית כג): [א] וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָׂרָה, מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים--שְׁנֵי, חַיֵּי שָׂרָה. והרי מקובל ששמות הפרשיות וכן שמות ספרי התורה לקוחים ממילה או מצירוף מילים הכתובים בתחילתם. אלא ששמו של כל דבר בלשון הקודש מלמד על תוכנו, וצריכים להבין כיצד, או שמא מדוע, פרשה שכל תוכנה מתייחס לימים שאחרי פטירת שרה, נקראת בשם חַיֵּי שָׂרָה. מה גם שכבר בפסוק הבא כתוב: [ב] וַתָּמָת שָׂרָה, בְּקִרְיַת אַרְבַּע הִוא חֶבְרוֹן-בְּאֶרֶץ כְּנָעַן; וַיָּבֹא, אַבְרָהָם, לִסְפֹּד לְשָׂרָה, וְלִבְכֹּתָהּ.
|
|
|
מאחורי בניין ימק"א הוקם גן ציבורי. הגן מוקף חומה ודירות יוקרה של משקיעי חוץ, מוסתר נחבא משהו מעיני הציבור, ורבים אף מתושבי הסביבה אינם מכירים אותו. האם מישהו לא רוצה שהציבור יגיע לגן לבל תופרע מנוחת ושלוות הדיירים העשירים הגרים ממול?
|
|
|
20 שנה לרצח רבין והסתת הרשע של השמאל לא יודעת מנוח. חודש הזיכרון לרצח רבין כמדי שנה בשנה (והקרוי בציניות נלעגת "יום זכרון") מנוצל שוב ושוב להטחת השנאה הבלתי נלאית לאלו שברוב חוצפה גזלו את השלטון ממחנה החלום. ההתפכחות מסיסמאות ההבל ריקות התוכן של אבי המורשת ("שלום עושים עם אויבים") מוציאה את השמאל מדעתו - זה המתיימר ללא בושה להיות "מחנה השלום".
|
|
|
אולי לא שמעתם על זה, אבל עיריית תל אביב היא לא ממש חסרת אונים. היא אולי מתקשה להתמודד עם המסתננים האפריקנים המציפים את דרום תל אביב, ומסרבת לשמוע את שוועת התושבים, שסובלים מעלייה חדה ברמות העבריינות והאלימות ברחובות, אבל לפעמים היא בהחלט יודעת לפעול בנחישות. כך, למשל, כשתושבי רמת אביב ג' התלוננו לעירייה על פעילותו של בית כנסת תימני מקומי, העירייה מיהרה לסגור אותו.
|
|
|
שבח אני את הבריות שיצרו את הביטוי "כניסת השבת" או "השבת נכנסת" ובאו חכמים ומשוררים ואימצו מה שלשון העם חידשה כגון בשולחן ערוך, "וטוב ללבוש בגדי שבת סמוך לכניסת השבת בשביל כבוד השבת" (טור אורח חיים, רס"ב, ד'), או כגון מה שלאה שבת כתבה ושלומי שבת שר, "השבת כבר נכנסת / בואי להדליק נרות....".
|
|
|
|