|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

שינוי "כללי המשחק"

נכונו לנו עד שנים רבות של עימות אלים עם שכנינו הפלשתינים. מחובתם של האנליסטים בזרועות הביטחון להגדיר את הבעיה תוך התייחסות ספציפית לגל הטרור הנוכחי, להמשיג את התופעות המתרחשות עלינו חדשים לבקרים ולפתח תשובות ופתרונות שיתאימו למציאות החדשה
23/11/2015  |     |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
פיגוע ירי בגוש עציון. עסוקים בהתגוננות [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

כעת הוא הזמן המתאים לשנות את "כללי המשחק" עם המחבלים הפלשתינים ושולחיהם. הפונדמנטליסטים שתקפו את המערב ומן הסתם ממשיכים בכוונתם לתקוף, מאפשרים למקבלי ההחלטות אצלנו להתאים את "כללי המשחק" למציאות המתחייבת לאור גל הטרור בו אני נמצאים בחודשים האחרונים. התרבות הביטחונית משתקפת באי הבנת המציאות החדשה, מצב זה חייב להשתנות.

אזרחי המדינה ממשיכים להיפגע מטרור המחבלים הפלשתינים בכל מקום, אין הטרוריסטים מבחינים במי הם פוגעים ואת מי הם רוצחים, אלו יכולים להיות נשים, ילדים, זקנים, חפים מפשע. כל אחד או אחת לגיטימי בעיניהם. הטרור משתולל בכל מקום, ביהודה ושומרון וברחבי המדינה.

לממשלה לצבא ולגורמי הביטחון האחרים, אין מענה, למעשה הם כמעט משותקים. רצים אחרי האירועים, עוסקים בהתגוננות במקום לייצר דפוסי פעולה חדשים, מקוריים, לא שגרתיים ולא כאלו שהם מכירים ורגילים ובמידה מסוימת אף נוחים להם. יש צורך בחשיבה חדשה ובדרכי פעולה שיביאו לידי ביטוי יוזמה, תעוזה והתקפיות בדרכים לא שגרתיות. "כללי המשחק" חייבים להשתנות, "הקוד האתי" שניסח פרופ' אסא כשר (1994), מוכרח להתעדכן. בהתאם גם החוקים. על מערכת המשפט הצבאית והאזרחית לשתף פעולה לאור צורכי השעה. יש לנו לוחמים חדורי מוטיבציה ורוח לחימה, מוכנים להקריב הכל למען הגנת העם והמדינה. יש לאפשר להם להילחם בארגוני הטרור בשיטות, בכלים ובאמצעים רלוונטיים. לאזרחי המדינה מגיע ביטחון טוב יותר.

אמנות ז'נבה ועיקרי המשפט הבינלאומי שנוסחו וגובשו בעשרות השנים האחרונות ובעיקר בתום מלחמות העולם, נמצאו כלא עונים על צרכי המלחמות הא סימטריות של השנים האחרונות. מצד אחד ארצות המערב ובכלל זה ישראל מקפידות על החוק הבינלאומי ואמנות ז'נבה ומאידך ארגוני הטרור לועגים להם ואין הם מתחשבים בהם כלל ועיקר. מצב זה מוכרח להשתנות. על המערב ובכלל זה ישראל ליזום שינוי של החוק הבינלאומי והתאמתו למציאות העכשווית.

מוכרחים לנצח את הטרור ולא להתכופף ולהתקפל בפניו כפי שקרה לנו:

  • ב"אינתיפאדה הראשונה" שהולידה את הסכמי אוסלו (1993) האומללים שבעקבותם נרצחו מעל 1500 ישראלים ונפצעו מעל 5000.

  • הבריחה מלבנון ב-2000, בעקבות פעולותיהם האפקטיביות של מחבלי "החיזבאלה" כנגד צה"ל ורצועת הביטחון. תופעה שייצרה את המוטיבציה ואת ההבנה אצל הפלשתינים שזה הזמן לפתוח ב"אינתיפאדה השנייה" באותה שנה (אל-אקצה).

  • הנסיגה החד-צדדית היזומה על-ידי שרון מרצועת עזה וצפון השומרון ב 2005, שהביאה את הפלשתינים לתובנה שהם יכולים לנצח את ישראל בכוח הזרוע. ישראל מאז 2005 נזקקה לשלושה מבצעים "לייט": "עופרת יצוקה" (2008 - 2009), "עמוד ענן" (2012) ו"צוק איתן" (2014).

למעשה תנועת החמאס שמרה על כוחה הצבאי ומן הסתם אף הגבירה אותו בתקופה האחרונה.

כך קרה גם לאמריקנים ולרוסים:

  • בין הצפון הקומוניסטי וארגון "וייטקונג" לבין צבאות דרום וייטנאם וארצות הברית. במלחמה הבלתי סימטרית הזאת, שבה הקומוניסטים לחמו בעיקר לוחמה זעירה, הובסה ארצות הברית וברחה מווייטנאם ב 1975. הקומוניסטים השתלטו על כל הארץ.

  • בדצמבר 1979 פלשו הסובייטים לאפגניסטן המוסלמית, למנוע את קריסת המשטר הקומוניסטי שם. מורדים אפגניים ומתנדבים מוסלמים מכל העולם לחמו בסובייטים. המורדים הפעילו לוחמת גרילה וטרור, ואחרי עשר שנים ברחו הסובייטים משם.

  • בעקבות פיגועי אל-קאעידה בניו-יורק, ב-11 בנובמבר 2001, תקפו האמריקנים את אפגניסטן וכבשו אותה, אך הסתבכו במלחמה ארוכה הנמשכת עד היום, וידם במלחמה הזאת היא על התחתונה.

  • כעבור שנתיים תקפו האמריקנים את עירק, כבשו אותה, הרגו את סדאם חוסיין, אך שוב כשלו במלחמה לא סימטרית. פועל יוצא מפירוק עירק ויציאת אמריקה, בשנת 2003 הוקם ארגון המדינה האסלמית - דאעש, שהצטרף לאל-קאידה, וב-2014 פרש ממנה. מטרת דאעש היא להקים ח'ליפות איסלאמית עולמית.

המסקנה העולה מכישלונות אלו שלנו ושל ארצות הברית ורוסיה, במלחמות שהוזכרו וחוסר האפקטיביות של מלחמת ה"לייט" שלהן עם מדינות הקואליציה בימים אלו נגד החליפות האסלמית, היא, שיש להתאים את דרכי הפעולה כנגד האויב הנחוש, שאינו בוחל בשום אמצעים להשיג את מטרותיו. מה שהיה נכון במלחמה הקונבנציונאלית של מדינה נגד מדינה וצבא מול צבא, אינו מתאים ללחימה של מדינה נגד ארגון טרור. יש להתאים את הכלים והאמצעים ובהתאם לעדכן את החוק הבינלאומי שכולם במערב ובישראל מקפידים כל כך לפעול על פיו.

ההתקפה האחרונה של מחבלי דאעש את הצרפתים וההבנה של המערב שכוונותיהם של מנהיגי החליפות האסלמית בהנהגת אל בגדדי, רציניות, מחייבת את מקבלי ההחלטות באירופה ואמריקה לשנות את הגישה כנגד האסלם הקיצוני הפונדמנטליסטי.

כל זמן שרק ישראל התמודדה עם הטרור, יכלו במערב להביט מהצד, כיום עם הגיע לטרור לבתיהם, יש להניח שהם יתעשתו ויבקשו להתאים את שיטות הלחימה, כלי המלחמה והאמצעים להתמודדות עם המציאות החדשה שטפחה על פניהם. כמו גם שינוי החוק הבינלאומי והתאמתו למצב החדש. שינויים אלו אם וכאשר יקרו, יסייעו רבות גם ללוחמי צה"ל ולמקבלי ההחלטות במדינה, בלחימה היומיומית נגד המחבלים הפלשתינים. לישראל ככל הנראה צפויות עוד שנים רבות של עימות אלים עם שכנינו הערבים.

בניגוד למערב הרחוק אלפי קילומטרים מהמזרח התיכון, אנחנו כאן בסמיכות גדולה לבעיה. מסביבנו וגם בתוכנו ים מוסלמי, חלקם קיצוני פונדמנטליסטי. כשאנחנו חוגגים עצמאות, הם מבכים את הנכבה! מאז תחילת המפעל הציוני בארץ ישראל, עושים הפלשתינים את כל שלאל ידם לפגוע בנו. תחילה בניצוחו של המופתי הירושלמי חאג' אמין אל חוסייני, לאחר מכן בהנהגת ערפאת, כיום זהו אבו מאזן ומנהיגי החמאס המובילים את בני עמם במלחמתם בנו. כל הניסיונות והתוכניות להגיע להבנות והסכמים ביננו לבין הפלשתינים כשלו. ובכלל זה, הצעת החלוקה בכ"ט בנובמבר 1947, הסכמי אוסלו ב 1993, קמפ דיוויד של ברק ב 2000 ואנפוליס של אולמרט ב 2007.

העניין הוא לא "השטחים", מדובר בכל מדינת ישראל. הם רוצים את הכל. "שתי מדינות לשני עמים" זוהי רק סיסמה ותו לא. כ-700000 ערבים הפכו לפליטים ב 1948. מספרם כיום עומד על 4, 5, 6 מיליון נפש, תלוי מי סופר. אוכלוסיית זו, הנה היחידה בהיסטוריה ששמרה על זהותה ההכרתית והפיזית במחנות פליטים מאז ועד היום. לאונרא המשלם את מחייתם, אין אח ורע בעולם. דורות על גבי דורות מאז 1948, הם מחזיקים את מפתחות בתיהם בכפרים שנעזבו על-ידי אבותיהם ב 1948. הפליטים ומנהיגיהם אינם מתכוונים לוותר על "זכות השיבה" לסידנא עלי (הרצליה), שייך מונס, אלמנשיה, סומיל (ת"א), כפר סאבא (כפר סבא), פג'ה (פ-ת) ועוד מאות מקומות!

אין מנהיג פלשתיני, שיוותר על זכות שיבת הפליטים לכפרם ולאדמתם. כדאי לקרוא את "אמנת החמאס" מיום 18 באוגוסט 1988 - בין היתר מופיע בה המשפט: "דרכה של תנועת חמאס היא דרך האיסלאם, שטח ארץ ישראל ("פלשתין") מוצג כשטח דאר אל-איסלאם, הקדש דתי. הקמת מדינה פלשתינית איסלאמית תאוקרטית בשטחי ארץ ישראל". (אין מקום למדינת ישראל). ולעיין ב "תורת השלבים" של הפתח, כדי להבין זאת.

ב-13 בספטמבר 1993 - ביום חתימת הסכמי אוסלו, בנאום מוקלט מראש ששודר בטלוויזיה הירדנית הודיע ערפאת לעם הפלשתיני כי "הצהרת העקרונות" אינה אלא חלק מיישום "אסטרטגית השלבים" של אש"ף. בנאומים פומביים השווה ערפאת את הסכמי אוסלו להסכם חודיבייה מספר פעמים (ביוהנסבורג ב-1994 ובקהיר ב-1995‏), כמו-כן בנאום סטוקהולם ב-1996, אמר לשגרירי מדינות ערב: "אנחנו מתכננים לסלק את מדינת ישראל ולייסד מדינה פלשתינית טהורה. אנחנו נמאיס את החיים על היהודים בלוחמה פסיכולוגית ובהתפוצצות אוכלוסין. יהודים לא ירצו לחיות בקרבנו "‏.‏

מי שחושב שהוא ימסור את "השטחים" לפתח והחמאס ויחיה בשקט ובשלווה ב"מדינת ת"א", אינו קורא נכון את המציאות. הטרור המשתולל היום ברחבי המדינה, הנו כאין וכאפס למה שצפוי להיות במידה ונחזור על הטעות של היציאה מרצועת עזה וצפון השומרון. הישובים הישראלים ברחבי יהודה ושומרון ושכונותיה של העיר ירושלים שהוקמו לאחר מלחמת ששת הימים ב 1967, מהווים רצועת הביטחון. בזכות "המתנחלים" וצה"ל, נוצרה רצועת הגנה המאפשרת חיים סבירים במדינה, המראות ונחיתות בנתב"ג.

לסיכום, פתרון מדיני לא נראה ריאלי במחוזותינו. מכאן שנכונו לנו עד שנים רבות של עימות אלים עם שכנינו הפלשתינים. מחובתם של האנליסטים בזרועות הביטחון להגדיר את הבעיה תוך התייחסות ספציפית לגל הטרור הנוכחי, להמשיג את התופעות המתרחשות עלינו חדשים לבקרים ולפתח תשובות ופתרונות שיתאימו למציאות החדשה. במקביל על המשפטנים להתאים את הכלים שיאפשרו לכוחות הביטחון לבצע את העבודה. מדינת ישראל חייבת לספק ביטחון מרבי לאזרחיה וביכולתה לעשות זאת.

הכותב הוא אחד המומחים הגדולים בישראל לאינתיפאדות: פיקד על השומרון בפרוץ האינתיפאדה הראשונה ב-1989 והורד במשפט צבאי שנמשך שנה שלמה ב-1991 ל-1992 מאלוף משנה לטוראי על שפקד להכות מסיתים פלשתינים בכפר חווארה שבגזרת שכם כסיכול ממוקד בהתאם למדיניות של שר הביטחון יצחק רבין "לשבור להם את הידיים ואת הרגליים"
תאריך:  23/11/2015   |   עודכן:  24/11/2015
יהודה מאיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שינוי "כללי המשחק"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלמוני
23/11/15 18:14
2
של אדמונד לוי?מי?
24/11/15 12:48
3
כמו
24/11/15 23:39
4
גדעון אמיר
25/11/15 09:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הערבים הולכים ומתגלים "כחיות אדם" - אנשים שמפקירים את ילדיהם לסכנות חיים, שולחים אותם להלחם בשוטרים ובחיילים חמושים, מחנכים אותם לשנאה חסרת גבולות ומאדירים את מעשיהם הנפשעים במקום למנוע מהם לעשותם, הם לטעמי "חיות-אדם". ברור שהם בעניין זה ההפך הגמור מהיהודים.
23/11/2015  |  רפי לאופרט  |   מאמרים

23/11/2015  |  אביתר בן-צדף   |   מאמרים
המשטרה מתחילה (יום ב', 23.11.15) בנוהל רשמי של הגבלת מספר היהודים העולים להר-הבית למכסות ובהרשמה מראש. לעומת זאת, מי שאינם יהודים ייכנסו להר-הבית באופן חופשי ללא כל הגבלה.
23/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
הקבינט המדיני-ביטחוני החליט להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת. יש התומכים בהתלהבות במהלך ויש מי שמתנגדים לו ורואים בו צעד לא-חכם ואפילו מזיק.
22/11/2015  |  יוסי צרויה  |   מאמרים
תושבת צפת, הדר בוכריס, נרצחה מדקירות מחבל בצומת גוש-עציון. מדובר בצעירה בת 21 שנדקרה בפלג גופה העליון. היא טופלה על-ידי צוותים של מגן דוד אדום שהגיעו אל המקום ופונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם נקבע מותה. חיילים שהיו במקום ירו במחבל ונטרלו אותו.
22/11/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il