|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

לעגן נציבות הביקורת על הפרקליטות בחוק

העובדה שארגון פרקליטי המדינה, בגיבויו המלא של פרקליט המדינה, שי ניצן מנסה להביא להצרת מעמדה של נציבות הביקורת על הפרקליטות, כמו-גם לביטול סמכויותיה, על שרת המשפטים, איילת שקדלפעול מהר לעיגון קיומו של מוסד נציבות הביקורת על הפרקליטות בחוק
02/12/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
הילה גרסטל, נציבות הביקורת על הפרקליטות [צילום: איתמר לוין]

נציבת הביקורת על הפרקליטות - נשיאת בית המשפט המחוזי, מרכז, בדימוס, השופטת, הילה גרסטל - פרסמה דוח ביקורת (יום ד', 02.12.15) אודות התנהלותה של הפרקליטות בעניינה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק בפרשת רומן זדורוב.

כפי שפרסם אתמול העיתונאי, איתמר לוין ("News1 מחלקה ראשונה" 1.12.15), הרי ארגון הפרקליטים בשירות המדינה ניסה לטרפד פרסום דוח נציבת הביקורת על הפרקליטות, בנוגע ליידוע נפגעי עבירה. בצעד חסר תקדים אף פנה ארגון זה לשרת המשפטים, איילת שקד, אך היא דחתה הפנייה והדוח יפורסם כמתוכנן.

בתגובה הודיע אתמול הארגון על כינוס "אסיפות חרום" בשעות העבודה, כדי למחות על המשך פעילות הנציבות. הארגון טוען, כי הדוח הקרוב "מציג תמונה מעוותת של המציאות", כמו-גם, "כי גרסטל ממשיכה לפרסם "הכרעות משפטיות ללא הסמכה בדין ולמרות דוח גולדברג אשר קבע, כי הנציבות פועלת במתכונת משובשת ובלתי ראויה". הארגון ציין, כי באסיפות לא ישתתפו פרקליטים האמורים להופיע, באותה עת, בבתי המשפט.

אם לא די בכך, הרי במקביל יצא גם פרקליט המדינה, שי ניצן, למתקפה חזיתית נגד גרסטל בעניין הנוגע - לכאורה - לו אישית. ניצן ביקש, לפני מספר ימים, מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לבטל הכרעתה של גרסטל בנוגע להתנהלות הפרקליטות בעניינה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק, בפרשת רומן זדורוב.

ד"ר פורמן-רזניק העידה מטעם ההגנה בדיון הנוסף בבית המשפט המחוזי בנצרת, אשר מתח עליה ביקורת קשה ביותר בפסק דינו. בעקבות זאת ביקש ניצן למנוע כניסתה לתפקיד מנהלת היחידה לרפואה משפטית-פתולוגית במכון הפתולוגי. פורמן-רזניק עתרה לבית הדין לעבודה נגד דרישתו של ניצן. במהלך הדיונים בתיק התגלה, כי מנהל המכון, ד"ר חן קוגל, תומך בחוות דעתה של פורמן-רזניק וכי הפרקליטות ניסתה למנוע ממנו למסור על כך לבית הדין. בית הדין הורה למדינה לאפשר לד"ר מאיה פורמן-רזניק להיכנס, באופן מיידי, לתפקיד וביטל המגבלות שביקשו להטיל עליה וינשטיין ושרת הבריאות דאז, יעל גרמן.

גרסטל בדקה ההתנהלות סביב הגשת תצהירו של קוגל לבית-הדין לעבודה, בו טיפלה מנהלת המחלקה למשפט העבודה בפרקליטות, רחל שילנסקי, ומצאה כי קיים פגם בכך ששילנסקי ביקשה מקוגל לשנות תצהירו. לטענת שי ניצן, גרסטל חרגה בכך מסמכותה, החלטה מוטעית מבחינה משפטית לגופו של עניין, ואם הפרקליטות תידרש לפעול לפי הנאמר בה - "לא יתאפשר המשך התנהלות סביר של פרקליטות המדינה במישורים המינהלי והאזרחי".

סוד גלוי הוא, כי גרסטל, ארגון הפרקליטים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, אינם רואים דברים, בצורה זהה ועין בעין וטוב שכך, מבחינתה של גרסטל ורע בכך, מבחינתם של ארגון הפרקליטים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, האמורים להיות מבוקריה של הנציבה, גרסטל ולא עמיתים למקצוע שלה.

בעקבות פרסום דוח שופט בית המשפט העליון, בדימוס, אליעזר גולדברג, לאחרונה - נעלה מעל לכל ספיק ספיקא שהוא - כי יש לעגן מעמדה שלנציבות התלונות על הפרקליטות, בחוק, דיוק וממש כפי שמעוגן מעמדו של הממונה על תלונות הציבור על השופטים. כך, ורק כך יימנעו המחזות המבישים, בכל הכבוד הראוי, החוזרים על עצמם - ובתכיפות גוברת והולכת, מיום ליום, בדמות שביתות ועיצומים, מצד גוף מבוקר, בדרישה לבטל מוסד ביקורת שהוקם בעניינו הוא, כמו-גם לבטל דוח ביקורת הנוגע לתנאי עבודתם של יחידים המשתייכים אליו. זו היא, בכל הכבוד הראוי, הפוליטיזציה במלוא חומרתה, במקום עבודה ציבורי, האמור לרומם ולבסס עקרונות ושלטו החוק, שכן שהדי במרומים, עניין לנו, במי שמייצגים - מעשה של יום יום ושעה שעה מדינת ישראל בפני מערכת המשפט, על כלל שלוחותיה, לרבות ובכלל זה בתי-המשפט ובתי-הדין השונים, בערכותיהם השונות.

למי ששכחו דברים כהוויתם, בואו ונזכיר מספר עובדות בסיסיות ומהותיות לא רצה שהשופט בדימוס, אליעזר גולדברג, יבדוק דרכי התנהלות נציבות הביקורת על הפרקליטות. נטענו נגדו - על-ידי ארגון עובדים זה - טענות שנגעו, לכך כי הוא, לכאורה, אינו אוביקטיבי דיו, בעניינם הם. הארגון הציע שמי שיבדוק דרכי התנהלות נציבות הביקורת על הפרקליטות, תהיה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת, דורית ביניש. רק משהובהר לארגון זה, בידי שרת המשפטים, איילת שקד, כי אם לא יסכים למינויו של השופט בדימוס, אליעזר גולדברג לערוך הבדיקה, תעגן היא סמכות הביקורת בחוק, נסוג הארגון וחזר בו מסירובו למינויו של השופט בדימוס, אליעזר גולדברג.

בשלב הבא כפי שפורסם ברבים ולא הוכחש מעולם, ביקשה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, דורית ביניש, להופיע ולמסור גרסתה, בפני השופט, אליעזר גולדברג, כמי שעבדה - שנים הרבה - בפרקליטות. גולדברג סירב להזמינה, בנימוק שהידע שלה, בענייני התנהלות הפרקליטות, אינו רלוונטי עוד, מאחר ששנים היא אינה מצויה עוד בפרקליטות. ביניש לא ויתרה וכפי שפורסם, ברבים - ולא הוכחש מעולם - פנתה היא, לכאורה, באמצעות פרקליט המדינה, שי ניצן ושופט מכהן של בית המשפט העליון לגולדברג וביקשה להופיע בפניו. בקשתה סורבה על ידו, מהנימוק שאין בידה כל חומר רלוונטי. ביניש לא ויתרה ושלחה, לכאורה, נייר עמדה/מסמך מטעמה לגולדברג, מאחורי גבה של גרסטל - כפי שפורסם ברבים ולא הוכחש - וללא ידיעתה של גרסטל.

כך, במערכת כוחנית ופוליטית של פוליטיקאים מסוג יז, בכל הכבוד הראוי מתנהל "קרב ההתשה" לביטול מוסד נציבות הביקורת על הפרקליטות ולמצער, לקיצוץ סמכויותיה של נציבות זו. שיטות הפעולה של ארגון הפרקליטים ותומכיו, מזכירות שיטות הפעולה של ארגון העובדים המקצועיים בארה"ב, בראשותו של ג'ורג' מיני, בשנות השלושים של המאה הקודמת.

ארגון זה הפך למעין לובי סקטוריאלי, שהשאיר השאלות הפוליטיות והחברתיות הגדולות למפלגה הדמוקרטית, אליה הסתנף האיגוד המקצועי, כשהוא מבקש בתמורה ויתורים כלכליים. רק שאצלנו להבדיל מארה"ב מדובר בחיי היומיום שלנו, כשנשיאת בית המשפט העליון, שפרשה זה מכבר לפנסיה, רואה היתר לעצמה, בכל הכבוד הראוי, להתערב, מכוח מעמדה, כנשיאת בית המשפט העליון, לשעבר, בתנאי עבודתם של פרקליטי ופרקליטות המדינה. בכל הכבוד הראוי, התערבותה זו של השופטת, דורית ביניש, אינה ראויה ואף מקוממת, זאת בלשון המעטה בלבד.

ראוי ומתחייב הדבר, במצב הדברים הקיים לאור העובדה שארגון פרקליטי המדינה, בגיבויו המלא של פרקליט המדינה, שי ניצן - לפיו מנסים גורמים אינטרסנטיים דוגמת ארגון זה, להביא להצרת מעמדה של נציבות הביקורת על הפרקליטות, כמו-גם לביטול סמכויות שיש לה, ואשר בקיומם הכיר השופט בדימוס, אליעזר גולדברג, בדוח שהוציא הוא, זה עתה, תחת ידו וטרם יבשה הדיו מעליו - כי שרת המשפטים, איילת שקד, תפעל מהר, ככל האפשר לעיגון קיומו של מוסד נציבות הביקורת על הפרקליטות, בחוק שיעבור כלל שלבי החקיקה בכנסת.

כך, ורק כך! - תפסקנה התופעות המבישות, בכל הכבוד הראוי, המנויות ברשימה זו ונציבות הביקורת על הפרקליטות תוכל לעשות מלאכתה, שלשמה הוקמה היא, קרי, ביקורת על הפרקליטות, ללא הפרעה וללא איומים, בשביתות והשבתות על חשבון זמנו של הציבור, המשלם משכורותיהם של פרקליטי ופרקליטות המדינה, מכוח המיסים הנגבים ממנו.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  02/12/2015   |   עודכן:  02/12/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לעגן נציבות הביקורת על הפרקליטות בחוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפרסומים האחרונים שפרסם מו"ל ועורך "News1 - מחלקה ראשונה", יואב יצחק, בטורו, לפיה לקחה, לכאורה, רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, מתנות רבות שניתנו, לכאורה, לבני הזוג נתניהו, בביקורים בחו"ל וגם/או שנתקבלו מגורמים שונים, בישראל, מחייבים חקירתה המיידית של משטרת ישראל, ככל שקיימות ראיות ולו גם לכאורה המצדיקות פתיחתה של חקירה פלילית נגד בני הזוג בנימין ושרה נתניהו וגם/או נגד מי מהם, ככל שמי מהם מעורב - לכאורה, בלקיחת מתנות שניתנו להם, לעצמם, כנטען נגדם, במקום להעבירם לגורמים המוסמכים במשרד ראש הממשלה, לשמירה ולרישום, בהתאם להוראות החוק.
01/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בל נשלה עצמנו ולו גם לרגע קל, הרפובליקה הטורקית הינה מדינה איסלאמית, לכל דבר ועניין שהוא, על-אף הצהרותיו הריקות מתוכן, בכל הכבוד הראוי, של ראש ממשלתה, אחמט דבוטאולו - אתמול - בבריסל, כי טורקיה הינה מדינה אירופית וכי מרגע וזה ואילך קיימת "התחלה חדשה" ביחסים בין טורקיה לבין שכנותיה האירופיות.
30/11/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הקיסר הרומאי, טיטוס פלוויוס אספסיאנוס (בלטינית: Titus Flavius Vespasianus;‏ 17 בנובמבר 9 - 23 ביוני 79) שהיה קיסר רומי משנת 69 עד 79 ומייסד השושלת הפלאבית, הינו האדם שלו מיוחס המשפט המפורסם: "לכסף אין ריח". הוא פעל לחידוש מיסים ישנים והטיל מיסים חדשים, הגביר התשלום מהפרובינקיות ופיקח מקרוב על פקידי האוצר. הוא נתן דוגמה לעם, באורח חייו הצנוע, ושם ללעג את הראוותנות של אצילי רומא, אשר בתקופתו של נירון הגיעו לשיאים של שחיתות וחמדנות. סווטוניוס מספר, כי כאשר הטיל אגרה על השימוש בלטרינות (בתי שימוש ציבוריים) גינה אותו בנו טיטוס על כך. אספסיאנוס הגיש אל אפו של טיטוס מטבע מן התשלום הראשון ושאל אותו אם הריח בלתי נעים. לא, השיב טיטוס. "ועדיין," אמר אספסיאנוס, הכסף הזה בא משתן" (Atqui, inquit, e lotio est). מכאן צמח הביטוי "לכסף אין ריח" (Pecunia non olet).
29/11/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
שורת המקרים החוזרת ונשנית של בעלי תפקידים בכירים בשירות הציבורי, המסתבכים חדשים לבקרים בפרשיות מין וגם/או בשולי פרשיות שכאלה, מעוררת תהייה האם בשלה החברה הישראלית, לשינוי המהפכני אותו עברה היא עם חקיקתו של החוק למניעת הטרדה מינית, בשנת 1998.
26/11/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
כל סטודנט וסטודנטית למשפטים, מכירים הקלישאה הידועה, לפיה חוק רע יוצר תקדים גרוע ולכן, מוטלת אחריות כפולה ומכופלת על חברי בית המחוקקים - תהא המדינה בה יכהנו הם בבית מחוקקים זה, אשר תהא - שלא להוציא, תחת ידם, חוקים רעים. הציבור בכללותו, יוצא מנקודת הנחה כי מי שמצוי ומכהן בתפקיד מחוקק, הינו אדם ראוי, אדם ערכי ומוסרי, כמו-גם אדם בעל ידע והשכלה רחבה יותר מהממוצע, מהם נהנה רוב רובו של הציבור, שאינו מצוי במעמד של מחוקק, בבית המחוקקים.
25/11/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בשעות הצוהריים, לפני כניסת השבת, מתייצבת לה חבורת מפגינים, כולם מצויידים לא רק בקולות צרחניים אלא כתגבורת הם מצויידים בתופים, בחצוצרות ועוד
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אל מול המרור הרב והבלתי נתפס ניצבת החרוסת, החרוסת של אבא, מתוקה, טעימה, מנחמת    החרוסת של הרוח היהודית-ישראלית שניעורה, הרוח המדהימה של הערבות ההדדית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il