|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מי מפחד מתיאורית הקונספירציה? <br>

תגובתי למאמרה של שרה ליבוביץ-דר מה-28.11.15 'מעריב סופשבוע': "סופה של קונספירציה: מה באמת קרה כשרבין נרצח"? "וכל מי שיגיד שהוא בטוח במאה אחוז שזאת לא יכולה להיות קונספירציה מדבר ממאווי לבו" (בכיר בשב"כ, עיתון 'ירושלים' 17.11.95)
14/12/2015  |   נאוה קורן   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: ׳”׳“׳¡ ׳₪׳¨׳•׳©/׳₪׳œ׳׳© 90]

מאמרה של העיתונאית ליבוביץ-דר הינו ניסיון מטריד נוסף, לדעתי, להפריך כל תיאורית קונספירציה המטרידה את הממסד הישראלי, למעט תיאורית הקונספירציה הרשמית והממוסדת על-פי מסקנותיה של 'ועדת שמגר' לטיוח רצח רבין, שחבריה נקבעו על-ידי 'כבודו', אהרן ברק, כולל מזכיר הוועדה, אלון, אחיו של כרמי גילון.

בעקבות תוצאות הסקר שפורסם ב'מעריב סופשבוע' ב-16.10.15:

"אחד מכל שלושה ישראלים 'תומך בתיאורית הקונספירציה' - 'יגאל עמיר לא הרוצח' - 'אין דבר כזה מורשת רבין', ואחד מכל ארבעה ישראלים: 'רבין היה מבטל את הסכמי אוסלו".

אכן סקר מטריד מבחינתם של התקשורת והשמאל בישראל, ובשל כך יצאה ליבוביץ-דר למסע אל 'גיבורי הקונספירציה' הרשמיים, שעדותם בזמן אמת אפשרה את כל השאלות, התמיהות והספקות שנותרו בעינן - בתקווה לדעת סוף-סוף 'מה באמת קרה כשרבין נרצח?'

התוצאה לדעתי, רק העצימה את אותן הספקות, התמיהות והשאלות!

סביר להניח שגם ליבוביץ-דר, כמוני בדיוק, וכמו כל 'הקונספירטורים החוגגים' 'מימין', כלשונה ('קונספירטורים' שבסך-הכל מתעקשים וכמהים לא פחות מדליה רבין לדעת 'מה באמת קרה כשרבין נרצח?'), גם לה יש 'אידיאולוגיה מסוימת' שאינה נטולת 'אינטרסים אידיאולוגים', כפי שמייחס ומצוטט במאמרה של ליבוביץ-דר, אחד מגיבוריה, נפתלי גליקסברג, ל'קונספירטורים' 'הימניים' וקובע נחרצות 'שאין להאמין להם'.

גליקסברג כזכור, היה החוקר שהוכיח בסרטו 'תיק לא סגור' שהוקרן בערוץ 2 ב-3.11.05 שרבין נרצח מכדור נוסף, אך כיום התיישר, לדעתי, והפך ליקיר השמאל הקיצון.

במסעה אל האמת נפגשה ליבוביץ-דר עם גיבוריה, שבחלקם שינו את דעתם לטובת הגרסה הרשמית כמובן, ובניהם הפתולוג המגויס של הממסד לדורותיו, יהודה היס, שעליו אמר העיתונאי רונן ברגמן: "משרד הבריאות, הפרקליטות והמשטרה סגרו שורות כדי להגן על האיש הזה" (ברגמן, בתוכניתם של אורלי וגיא מרוז, 16.3.14)!

לא הייתי מסתמכת עליו, וזאת בלשון המעטה!

שני סוגי אמת
סנה. מבולבל [צילום: יוסי זליגר]

על-פי הגרסה הרשמית השיב אפרים סנה: "יש אמת היסטורית ויש אמת בליסטית" אזי, לדידו, אסור לאמת הבליסטית לנצח את האמת ההיסטורית
▪ ▪ ▪

את השינוי לטובת הגרסה הרשמית החל בגיבוריה של ליבוביץ-דר, כמו התייחסותה לדוחות הסותרים באיכילוב ועדותם ההפוכה והמטרידה של המאבטחים יורם רובין ושי גלזר, מסבירה ליבוביץ-דר ומתמצתת במילה אחת: "בלבול" - הבלבול והלחץ שתקף את גיבוריה בליל הרצח.

ו'המבולבל' הראשון במאמרה היה אפרים סנה, שר הבריאות בליל הרצח שיצא בידיעה הבאה: "ראש הממשלה נרצח מפגיעה של שלושה כדורים - בחזה, בקיבה ובעמוד השדרה".

אך בתשובה לשאלה מדוע דיווח על שלושה כדורים שפגעו ברבין, כשרבין נפגע רק משתי יריות שירה עמיר, על-פי הגרסה הרשמית השיב סנה: "יש אמת היסטורית ויש אמת בליסטית". אזי, לדידו, אסור לאמת הבליסטית לנצח את האמת ההיסטורית.

ובשפה האורווליאנית, אם תרצו: אל תבלבלו אותי עם העובדות, העיקר שיש 'רוצח' 'ימני' ו'דתי' - כל השאר בבל"ת, בנוסח יצחק רבין!

ואם בהיסטוריה עסקינן?

אזי, אם נצא למסע קצר לעבר ההיסטוריה של מפלגתו של אפרים סנה, מפא"י ההיסטורית לגלגוליה ונזכר במעליליה ועלילותיה תיאורית הקונספירציה שלנו מקבלת משנה תוקף!

הרי מדובר במפלגה ציונית שלא בחלה בשום אמצעים לקדש את שלטונה היחיד, מאז הסיזון שלא נגמר, ומעולם לא היססה לקדש תותחים, אקדחים, עלילות-דם, "חסידים" ו"שמפניות" לעלילות סרק סרק.... על-פי מורשת הפלמ"ח הידועה, אליבא דה-יורם קניוק: "אנחנו לא היינו פלמ"חניקים מותקים שכותבים שירים וגונבים מהלול. אנחנו היינו חוראניים, והייתה לנו מורשת. בשביל המורשת היינו מוכנים להרוג לא רק ערבים, גם יהודים אם צריך" (מתוך ספרו,'נבלות')!

וכולנו זוכרים היטב את מי היה צריך להרוג כתותצאה מעלילת-דם "המרד" על ה'אלטלנה' - את מי שהיווה סכנה אלקטוראלית למפא"י, מנחם בגין! כך שמכאן קצרה הדרך לחיזוקה של תיאוריית הקונספירציה ממנה חוששים פחד מוות כל הנוגעים בדבר!

הרי מאז קום המדינה, כמעט לפני כל בחירות בישראל "זוכה" הימין לסדרת כאפות תשקורתיות ועלילות סרק המתירים את דם כולנו, במטרה להכפיש להשחיר ולהבאיש את ריחו של המחנה הלאומי בעיני כלל אזרחי ישראל בתקווה לא לאבד את השלטון!

ודרך אגב, לא ליבוביץ-דר ולא ועדת שמגר הנכבדה, עד היום, התמודדו עם עדותו של המז"פ של המשטרה רפ"ק גלדשטיין שהוכיח כי רבין נורה מטווח אפס.

מחתרת אי"ל המפוברקת
רביב. ידע ולא מנע [צילום: פלאש 90]

במקום שהמדינה היקרה והקדושה שלי, למען האמת הצרופה, תעסוק בשאלת השאלות כדי למצות את הדין והצדק, מאחר שאין ספק שאבישי רביב ידע ולא מנע... אז מערכת הצדק שלנו עושה הכל כדי להנציח את הגרסה הרשמית והכוזבת לרצח רבין
▪ ▪ ▪

במאמרה מתייחסת ליבוביץ-דר אל המפתח ו'הגיבור' הראשי, בהתנקשות ברבין שהייתה אמורה להיות מבויימת, אל סוכן השב"כ אבישי רביב הידוע בשמו המחתרתי 'שמפניה' - כאל "פעיל ימני" זניח, שלגביו קבעה 'ועדת שמגר' לטיוח רצח רבין: שלא ידע "ולו ברמז" על כוונתו של עמיר לפגוע ברבין, כשהראיות והעובדות מוכיחות את ההפך המוחלט!!

ולראייה, אדרבה ואדרבה, מתכבדת ליבוביץ-דר לחקור בשאלה: הכיצד ידע אבישי רביב לדווח, מספר שניות לאחר הירי, עוד בטרם נודע מצבו הפיזי של רבין, פרטים מדויקים על זהותו של 'התימני הקטן והמקורזל' - שמו המחתרתי ועל-פי הפרופיל המדויק של יגאל עמיר בשב"כ, וגם להשאיר הודעה לכל הביפרים של כתבי תקשורת ועיתונות בזאת הלשון: "הפעם פספסנו - בפעם הבאה נצליח". על החתום 'ארגון אי"ל'?!

הכוונה כמובן, למחתרת אי"ל המפוברקת שהוקמה ביוזמתו ובמימונו ותחת עיניו העצומות לרווחה של השב"כ של רבין, גילון ורביב לקראת הסכמי אוסלו הידועים לשמצה!

במקום שהמדינה היקרה והקדושה שלי, למען האמת הצרופה, תעסוק בשאלת השאלות כדי למצות את הדין והצדק, מאחר שאין ספק שאבישי רביב ידע ולא מנע, לכן נגנז 'מסמך רביב' לעד, כי 'יוקרת המערכת' קדושה לשמאל בישראל הרבה יותר! אז מערכת הצדק שלנו עושה הכל כדי להנציח את הגרסה הרשמית והכוזבת לרצח רבין. והשאלה היא איזו משתי ההאשמות חמורה יותר: שרביב ידע או לא ידע? אלמלא ידע, אזי מדובר בסוכן שב"כ שלומאלי, כושל ומסוכן מה שלא יכול לקרות לשב"כ הטוב בעולם.

אך אילו ידע, והוא אכן ידע על-פי הראיות, ולא רק הוא ידע, גם מפעיליו ידעו גם ידעו - וידעו גם על שלושת ניסיונותיו הכושלים של עמיר לפגוע ברבין, הניסיונות שקדמו לרצח, וע"ע דביר קריב, 'לא חשבתי שהוא יצחק' - הרי לפנינו שותף מלא לרצח רבין ודינו כדין עמיר! העובדה שרביב זוכה לחיסיון ופרנסה, עד עצם היום הזה, רק מעצימים את תיאורית הקונספירציה!!

חבל שליבוביץ-דר לא חקרה עבורנו מדוע ביטל חגי עמיר לאחר פגישה בהולה, ולראשונה לאחר הרצח, עם אחיו יגאל בכלא, את התביעה נגד אבישי רביב לדרישתו הנחרצת של יגאל עמיר?

מה היה המניע? ומדוע עובדה זו מעולם לא הטרידה את ועדת שמגר וגם את משפחת רבין?

גם ההתעלמות התקשורתית, על כל חוקריה, מעדותו של העיתונאי ירון קנר 'מידיעות אחרונות' מטרידה לא פחות.

חודש וחצי לפני הרצח החל קנר בתחקיר עיתונאי על 'הימין הקיצוני' בארגון אי"ל כדי "לבדוק האם קיימת בין חבריו אפשרות כלשהי למעשה של רצח פוליטי, של אישיות בכירה בישראל". תחקיר נבואי לקראת הרצח הכי צפוי בעולם-ורחמנא ליצלן!

וראו זה פלא, התקבל קנר צ'יק צ'ק כחבר ארגון אי"ל חודש לפני הרצח, ואפילו ניתן לו שם מחתרתי: "נדב".

במאמרו לעיתון 'ידיעות אחרונות' ב-10.11.95 כותב ירון קנר כי יום לאחר הרצח הרים טלפון לאבישי רביב, מנהיג מחתרת אי"ל להתעדכן: "מיד לאחר שרביב ירד למחתרת ונעלם, אבל כשעוד ענה לשיחות שהגיעו לטלפון הנייד שלו.

מדבר נדב, הצגתי את עצמי. הוא (יגאל עמיר) משלנו? שאלתי.

"כן", ענה רביב: "והוא מאוד קרוב אלינו".

אלמלא הייתה ליבוביץ-דר מסתפקת רק ב'אמת לשעתה', יכולתי לקצר את דרכה בניסיון אמיתי לפתרון רצח רבין במידה והייתה מתייעצת איתי בבחירת גיבוריה, במסעה החשוב לגילוי האמת אודות הרצח שניתן היה למנוע ללא ספק!

כמו רוב העם בישראל הכמהה לדעת 'מה באמת קרה כשרבין נרצח?'.

רוצח אידיאולוגי
עמיר. גאה ונחוש [צילום: AP]

מדוע רוצח אידיאולוגי, גאה, נחוש ושלם עם מעשיו יטיח בפני כתבים ושופטים בזמן אמת את הדברים הבאים: "מדוע אתם לא מפרסמים שחיסלו את אחד המאבטחים של רבין"?
▪ ▪ ▪

הייתי ממליצה לליבוביץ-דר על 'גיבורי' הקונספירציה שלי, כהתחלה מועילה יותר לפתרון הרצח הנורא, שבחלומותיי ב-20 שנה האחרונות, אני מחברת אותם לפוליגרף בשידור חי, כיאה לדמוקרטיה מתוקנת, ושואלת את השאלות שמעולם לא נשאלו לחקר האמת ואלה שמותיהם:

אבישי רביב, חגי עמיר, כרמי גילון, עמי איילון, יעקב פרי, דורית ביניש, עדנה ארבל, בן-יאיר, רוני קמפלר, יורם רובין והאידיוט השימושי יגאל עמיר, שדרך אגב, היחיד שלא 'התבלבל' בליל הרצח עד כדי כך שלא הצליח למחוק את חיוכו המתריס, הדוחה והמתנשא לריק מעל שפתיו. אך כשהבין שרבין נרצח על אמת הוא טען בנחישות בפני חוקרו בשב"כ: "אני אומר לך שזו הייתה מזימה, לא ידעתי שאני הולך להרוג את רבין".

החוקר: "למה אתה מתכוון? אתה משכת את ההדק פשוט כך".

עמיר: "אז למה רביב לא דיווח עלי? הוא ידע שאני הולך לעשות את זה ולא עצר בעדי. ולמה איש לא ירה בי כדי להציל את רבין"? (פורסם ב'מעריב', ינואר 1996)!

שוב מתכבדת ליבוביץ-דר לחקור: מדוע רוצח אידיאולוגי, גאה, נחוש ושלם עם מעשיו יטיח בפני כתבים ושופטים בזמן אמת את הדברים הבאים: "מדוע אתם לא מפרסמים שחיסלו את אחד המאבטחים של רבין?"

לשאלה: 'מי חיסל?' השיב עמיר: "מי שצעק סרק סרק".

והוסיף: "אחרי שתדעו למה, תבינו שהכל רקוב במערכת. הכל מכור. מה שראיתם עד עכשיו הכל היה מסכה. לא חשבתי שיתחילו להרוג פה אנשים. אם תשמעו את האמת כל המדינה תתהפך" ('ידיעות אחרונות' 1.12.95)!

כיהודיה, וכאדם הפשוט של ג'ורג' אורוול, עודני תוהה, איך התבטאות כזאת, של רוצח ראש ממשלה שמתנדב לקחת אחריות ולשאת בעונש נורא שכזה, לא הטרידה את מערכת המשפט ואת השמאל, לפחות כמו הסקר 'המטריד' שפורסם ב'מעריב'? ומדוע נוטה השמאל הקיצון בישראל להאמין ליגאל עמיר באופן סלקטיבי?

רק למה שמשמש ומנציח את תיאוריית הקונסיפרציה הרשמית והממוסדת שלו?

תאריך:  14/12/2015   |   עודכן:  14/12/2015
נאוה קורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי מפחד מתיאורית הקונספירציה?
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דרור מרמת גן
14/12/15 13:44
 
קורןנאוה טבריה
14/12/15 15:35
2
אהוד פרלסמן
14/12/15 19:04
 
קורןנאוה טבריה
15/12/15 06:51
3
קורצאק
16/12/15 11:18
 
הוא אוים?
16/12/15 11:32
 
קורןנאוה טבריה
16/12/15 17:22
 
אהוד פרלסמן
17/12/15 02:32
 
קורןנאוה טבריה
17/12/15 08:39
4
אלון פלג
6/01/16 01:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניסיונות ההתקרבות לחרדים של לפיד כבר מזמן אינם חדשות. הקיצוץ המסיבי במספר המנדטים של מפלגתו; ההשלכה למדבר האופוזיציה; ההכרה העצובה בכך שמעשי ידיו מוטבעים בים על-ידי ח"כים חרדים שכבשו את מוקדי הכוח הקואליציוניים – כל אלה עשו לו משהו, ללפיד. הוא למד לקח חשוב מהקריירה הפוליטית של אביו: בפוליטיקה צריך לדעת להתגמש, להתפתל, לשנות צורה. טומי המנוח לא ממש ידע לעשות זאת ו'שינוי' גוועה בקול דממה דקה. ליאיר אין שום כוונה לראות את 'יש עתיד' מתפוגגת באותו אופן. אחרי הכל, הוא בנה אותה מלכתחילה כפלטפורמה שתוביל אותו בסופו של דבר אל ראשות הממשלה.
14/12/2015  |  מעיין כפיר  |   מאמרים
איש מבצעים מיוחדים, נדרש לעמוד בתוכנית אימונים מפרכת פיסית וגם נפשית. בספר 'שם צופן: סנטינל', כותב המחבר מתיו דן, על הסוכן החשאי שכינויו ספרטן. זהו סוכן 6MI, שרות המודיעין החשאי, המקביל הבריטי למוסד הישראלי.
14/12/2015  |  משה חסדאי  |   מאמרים
כן, שתי כותרות ב-ynet ובאתר האינטרנט של הארץ חייבות להדיר שינה מעינינו "להשמיע קול אחד בבית המשפט" ו"מותר לשנות תצהירים של עדים".
14/12/2015  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
דמוקרטיה היא סוג של שלטון ולא בהכרח דרך חיים. דמוקרטיה היא שלטון הרוב אבל במגבלות. דמוקרטיה היא אורח חיים שבו הרוב השולט, תוך שמירה על זכויותיו המיעוט, מכתיב את הדרך המדינית והביטחונית תוך שמירה על איזון בין גופי הממשל במסגרת העקרון הקלאסי של הפרדת רשויות. אבל יש גופים במדינה שלא מבינים
14/12/2015  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
לכאורה המוח חי בהווה, מתעסק ברגע המתהווה, אומרים הפסיכולוגים, ואיך זה שאירוע, לעתים חד-פעמי, שהתרחש לפני שנים רבות, מכתיב מאז את דפוסי ההתנהגות שלנו עד לסופו של העתיד? המוח לכאורה מחתים אותו כרטיס מנוקב כל יום, כל רגע, למרות שהתבגרנו, הולדנו ילדים וחזרנו משתיים או שלוש מלחמות מאז.
14/12/2015  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il