|   15:07:40
דלג
אהוד פרלסמן פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

ערעור זדורוב: תוצאה צפויה מראש

"אני מהמר שדנציגר יזכה ועמית ירשיע" כתבתי יום לפני שהתפרסמה החלטתו של בית המשפט העליון בערעורו של רומן זדורוב. המאמר מתאר כיצד הגעתי למסקנה מדויקת זו.
28/12/2015  |     |   מאמרים   |   רצח הנערה בקצרין   |   תגובות
זדורוב. מחמת הספק [צילום: גילי יוחנן/פלאש 90]

דרייפוס

הורשע פעמיים
ולמרות שלא הוצג במשפט החוזר אפילו שמץ של בדל ראייה לכך שדרייפוס הוא בוגד, ולמרות שהיה ברור שהבוגד האמיתי הוא אסתרהאזי הורשע דרייפוס גם במשפט החוזר.

במהלך דו-שיח של תגובות למאמר של הגברת רביבה בן-זאב, שהתנהל יום לפני שהתפרסמה החלטת בית המשפט העליון בערעורו של רומן זדורוב, כתבתי כדלהלן: "אני מהמר שדנציגר יזכה ועמית ירשיע... אני הייתי מזכה את זדורוב, אבל בפרוש מחמת הספק, ואינני שייך לחבורה המשוכנעת לחלוטין שהוא איננו הרוצח".

בהמשך אתאר כיצד הגעתי למסקנות אלה, שהראשונה שבהן הייתה מדויקת, אך תחילה הערת אזהרה: בניגוד לרוב המאמרים שפרסמתי באתר זה, שבהם הצגתי עובדות ונתונים, מאמר זה הינו מאמר אישי המציג את נקודת מבטי, שהושפעה הן מקריאת פסקי הדין והערעור, ומצפייה בתוכניות טלוויזיה, והן מספרים שקראתי לאחרונה על פרשת דרייפוס.

דרייפוס הורשע בסוף שנת 1894, כשהראיה היחידה כנגדו הייתה מכתב בגידה שנטען שנכתב על ידו. במהלך המשפט הופיע קצין בשם אנרי, שהיה שייך למחלקת הריגול הנגדי, והעיד כי נציג בכיר של מדינה זרה, שבשמו לא נקב, אמר לו שדרייפוס הוא בוגד. דרייפוס הורשע פה אחד על-ידי שבעה שופטים צבאיים, ונשלח לאי השדים.

בשנת 1899 נערך לדרייפוס משפט חוזר, כשבמהלך השנים שבין המשפט הראשון למשפט החוזר הסתבר בוודאות כי את מכתב הבגידה כתב קצין צרפתי אחר בשם אסתרהאזי, ואילו הקצין אנרי הודה ששנתיים אחרי המשפט הראשון, ואחרי שהחלה ההתעניינות המחודשת במשפטו של דרייפוס, הוא זייף מכתב שהוכיח שדרייפוס בוגד. אחרי שהודה בזיוף נשלח אנרי למעצר, ויום אחרי שנעצר, הוא התאבד.

ולמרות שלא הוצג במשפט החוזר אפילו שמץ של בדל ראייה לכך שדרייפוס הוא בוגד, ולמרות שהיה ברור שהבוגד האמיתי הוא אסתרהאזי, ולמרות שהיה ידוע שאנרי העליל על דרייפוס עלילת זדון, הורשע דרייפוס גם במשפט החוזר שנערך בפני שבעה שופטים צבאיים, אם כי לא פה אחד אלא ברוב של חמישה נגד שניים.

הנוהג בצרפת היה שהשופטים מודיעים את החלטתם מבלי לנמקה, בדומה לשיטת המושבעים בארה"ב של היום. אך למרות שהחלטתם לא נומקה, ברור שהשופטים הושפעו מעדויותיהם של בכירי הממסד הצבאי הצרפתי, שהצהירו שהם משוכנעים בכך שדרייפוס בוגד, אך סירבו להסביר על מה מתבססות הצהרותיהם אלה.

והעיקר: בניגוד לנקודת המבט המוטעית של רוב רובנו, וגם שלי לפני שהתחלתי להתעניין בסיפור, פרשת דרייפוס לא הייתה סתם עלילה אנטישמית. הפרשה שהסעירה את צרפת, וכמעט והובילה למלחמת אחים ולהפיכה צבאית, הייתה בעיקרה מאבק בין נאמני הצדק השמאלנים, לנאמני המולדת הימניים.

נאמני המולדת, שעליהם נמנו תומכי הצבא, הכנסייה, המלוכה והאנטישמיים, היו משוכנעים שכבודם של הצבא והמולדת ייפגע אם יסתבר ששבעה שופטים צבאיים הרשיעו פה אחד אדם חף מפשע, ושמנהיגי הצבא, המוסיפים להצהיר שהם משוכנעים בכך שדרייפוס בוגד, הם פשוט שקרנים. לעומתם ניצבו נאמני הצדק, שעליהם נמנו תומכי הרפובליקה החילונית והסוציאליסטים, וזעקו שטובת המולדת מחייבת משפט צדק, ולא נאמנות לצבא גם כשהוא טועה, ומנהיגיו משקרים במצח נחושה.

למען השלמות יצוין שאחרי שהורשע דרייפוס במשפט החוזר הוא קיבל חנינה, ורק בשנת 1906, אחרי שתש כוחו של הימין והופרדה הדת מהמדינה, הוא זוכה לחלוטין על-ידי בית המשפט העליון של צרפת, מבלי שנערך לו משפט חוזר נוסף.

אחד מתוך שמונה
דנציגר. היחיד [צילום: פלאש 90]

נותר נאמן
בסופו של דבר, וכפי שצפיתי, נותר השופט עמית נאמן לממסד המשפטי, והרשיע את זדורוב.

דנציגר היה השופט היחידי מבין השמונה שדנו בעניינו של קצב שהתייצב לימין הצדק, ופסק לטובתו של קצב, ולעומתו, עמית התייצב לימינה של יקירת הממסד המשפטי, אילנה דיין
▪ ▪ ▪

זדורוב כמובן איננו דרייפוס, ויסלחו לי מוקירי זכרו של דרייפוס על שאני מזכיר את שמו במחיצה אחת עם הגוי השקרן (ואולי גם הרוצח) הזה. אבל בדומה לפרשת דרייפוס, גם הסיפור שסביב משפט זדורוב מתמקד במאבק בין נאמני הממסד לבין החושדים שהממסד מנסה לחפות על טעויותיו. את מקומו של הממסד הצבאי בצרפת של אז ממלא הממסד המשפטי בישראל של היום, הכולל את המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט.

ואת מסקנתי בקשר להחלטותיהם של דנציגר ועמית גיבשתי עקב עמדותיהם בשני משפטים שגם הם עמדו במוקד העניין הציבורי: משפט קצב ומשפט הדיבה של הסרן ר' נגד אילנה דיין. בניגוד למשפט זדורוב, שבו אין כל סיבה להגדיר את מתנגדי הממסד כנאמני הצדק, כי קשה מאוד לדעת איפה הצדק, בשני משפטים אלה היה ברור לחלוטין שמצידו האחד של המתרס ניצב הממסד המשפטי, ומצידו השני הצדק.

דנציגר היה השופט היחידי מבין השמונה שדנו בעניינו של קצב שהתייצב לימין הצדק, ופסק לטובתו של קצב, ולעומתו, עמית התייצב לימינה של יקירת הממסד המשפטי, אילנה דיין, שסיפרה לנו שחיילי צה"ל חגגו את הריגתה של ילדה קטנה שהייתה בדרכה לבית הספר.

[במאמר מוסגר יוזכר שלמרות שדיין הוכיחה שלאנשי שוברים שתיקה המעלילים עלילות דם על חיילינו יש הרבה מה ללמוד ממנה, התייצבו לצידה, וניסו לשכנע את הסרן ר' לבטל את תביעתו, האלוף גיורא איילנד והרב-אלוף משה יעלון].

האמת היא שבדיון הנוסף בעניינה של דיין הצטרף דנציגר לשאר שופטי בית המשפט העליון, פרט לאליקים רובינשטיין, שפטרו את דיין מהחובה הבלתי אפשרית להוכיח שאמת דיברה. למרות שניתן לומר לזכותו של דנציגר שהדיון הנוסף התקיים בנושא עקרוני הקשור לחופש העיתונות, אין ספק בכך שבדיון נוסף זה מילא רובינשטיין את תפקידו של הצדיק היחידי בסדום.

בסופו של דבר, וכפי שצפיתי, נותר השופט עמית נאמן לממסד המשפטי, והרשיע את זדורוב, ואילו השופט דנציגר לא היסס לצאת כנגד הממסד, וזיכה. יש לשער שגם השופט רובינשטיין היה מזכה.

ועתה יש לעבור לדיון במשפט עצמו, שבמהלכו נתגלה לעינינו ראיות חד-משמעיות לאשמתו של זדורוב, ולעומתן ראיות לחפותו, שלדעת השופט דנציגר די בהן כדי לזכותו מחמת הספק, ואילו לדעתי הן אינן פחות חד-משמעיות מהראיות לאשמתו.

החלוקה למחנות שאחד מהם מאמין בלהט בחפותו של זדורוב, והשני באשמתו, נובעת מכך שההיגיון הפשוט מסרב להאמין בקיומן של ראיות מוצקות המצביעות בכיוונים מנוגדים לחלוטין. אבל העובדות שמות ללעג את ההיגיון הפשוט הזה.

וראשית יש להזכיר את האבחנה המדויקת שאותה הציג השופט עמית: זדורוב לא הודה אלא התוודה. הוא ישב בשקט עם חברו לתא, שהיה לאמתו של דבר מדובב משטרתי, וסיפר לו בלחש כיצד רצח את תאיר ראדה. ולא רק שסיפר כיצד רצח אותה, אלא גם אמר: "את כל הראיות ניקיתי", ועל הדם שלדבריו השאיר בשירותי הבנים אמר: "זה טפטף מהידיים שלי".

מי שמדמיין את זדורוב העובר עינויים קשים שבסופם הוא מוכן גם להודות שרצח את ארלוזורוב, פשוט משטה בעצמו. ולעומת זאת, מי שקורא את תיאור התוודותו של זדורוב בפני המדובב, המופיע בסעיף 99 לפסק הדין בערעור שכתב דנציגר, וסעיף 85 לפסק הדין שכתב עמית, משתכנע מעבר לצל צילו של ספק שזדורוב הוא הרוצח.

ולכך יש להוסיף את המכנסיים שלדבריו הוא גילה לפתע שהם צרים עליו בדיוק ביום שבו בוצע הרצח, וזרק אותם יומיים לאחר מכן, ואת העובדה שאחרי שיחה עם מעבידו שסיפר לו שילדה נרצחה בבית הספר, הוא אמר לאשתו שילדה נפלה מאסלה בשירותים, בשעה שמעבידו משוכנע שהוא לא הזכיר שתאיר ראדה נרצחה בשירותים ואפילו לא ידע זאת בזמן שיחתם, ולבסוף את התעניינותו בסכינים ובמעשי אלימות, ואת העובדה שהוא הכה את אחיו בצורה כה אכזרית, עד שבמשך שנים נמנע אחיו מלהחליף אתו מילה.

הוכחות יחידות
זדורוב. [צילום: גילי יוחנן/פלאש 90]

כך או כך, אחרי שהשופט דנציגר הטיל ספק רציני בחוות דעתו של רב-פקד ירון שור בקשר לטביעות הנעליים, ההוכחות היחידות לאשמתו של זדורוב הן דבריו שלו, המצביעים לכאן ולכאן
▪ ▪ ▪

אבל יש גם צד שני. וראשית יש להזכיר שזדורוב התוודה בפני המדובב אחרי שמוקדם יותר באותו יום הוא סיפר למדובב על כוונתו להתאבד ונשלח לבדיקה פסיכיאטרית. ומה שחשוב עוד יותר: זדורוב שיקר כל כך הרבה פעמים, וקשקש כל כך הרבה שטויות על האפשרות שהוא רצח ואיננו זוכר זאת, עד שהוא גורם לנו להרגיש שאם יש מישהו שמסוגל לתאר בפרוטרוט רצח שלא ביצע, זדורוב הוא האיש.

כותרת המאמר הראשון שכתבתי על הנושא, מיד אחרי שקראתי את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, הייתה "ההרשעה מתבקשת, הספק נותר". מאז ועד עתה נתווספו לידיעתי רק פרטים המטים את הכף לטובת הספק, מבלי שנתווסף אפילו פרט אחד לכף החובה. להלן יוזכרו שני הפרטים החשובים:

1. למרות שהשופט דנציגר הגיע למסקנה שעדותו של המומחה האמריקני לטביעות נעליים, ויליאם בודזיאק, היא חסרת משקל לחלוטין, הוא ערער על קביעתו של המומחה המשטרתי, רב-פקד ירון שור, לפיה כמעט אין ספק בכך שטביעות נעליו של זדורוב נותרו על מכנסיה של תאיר ראדה. ואחרי שהשופט עמית הטיל ספק בכשרותו של דנציגר לפסול חוות דעת של מומחה, כתב דנציגר: "חשוב לי להדגיש כי תמונת מכנסי המנוחה והשקפים ששור הניח על גביה, כמו-גם המצגת שהכין הכוללת עשרות תצלומים והשוואות לגבי הטביעות, עמדו לנגד עיני ונבחנו על-ידי בקפידה, שעה שקיבלתי החלטה בסוגיה שבמחלוקת בתיק הנוכחי." בהתחשב בעובדה שחוות דעתו של שור היא שגרמה לי לכתוב שההרשעה מתחייבת, די היה במסקנתו זו של דנציגר כדי לשנות את דעתי.

2. בעמודים 66,65 לערעור שהוגש לבית המשפט העליון על-ידי עורכי הדין הרמלין ולייסט מהסנגוריה הציבורית, מתואר במפורש כיצד זדורוב סיפר לחוקריו שהוא רצח את תאיר ראדה בחדר השרותים, ולא(!) בתוך תא השרותים. רק אחרי ששני חוקריו, כל אחד בתורו, אמרו לו "בתוך התא... מה עשית בתוך... בשני, בזה, בתא השני... ", אמר זדורוב "נראה לי שהיא נפלה לתוך תא שתיים". כיוון שהממצאים בזירה הצביעו על כך שתאיר ראדה נרצחה בתוך התא, ובשום פנים באופן לא בחדר מחוץ לתא, מוכיחים ציטוטים אלה מהחקירה שלזדורוב לא היה שמץ של מושג כיצד היא נרצחה.

ולעומת זאת, בפסקה השנייה של סעיף 114 לפסק הדין שלו מספק דנציגר תיאור אחר לפיו לדבריו של זדורוב עמדה תאיר ראדה בין התאים הראשון והשני, ושהיא ניסתה להיכנס לתא אך לא הספיקה לסגור את הדלת. כיוון שתמליל חקירתו של זדורוב לא ניצב לנגד עינינו, אי-אפשר לדעת מי מספק את התאור הנאמן למציאות, המערערים או השופט. אני נוטה לקבל את התאור המוצג בערעור, וברור שלפחות בנושא זה, ניתן להגיע לחקר האמת.

כך או כך, אחרי שהשופט דנציגר הטיל ספק רציני בחוות דעתו של רב-פקד ירון שור בקשר לטביעות הנעליים, ההוכחות היחידות לאשמתו של זדורוב הן דבריו שלו, המצביעים לכאן ולכאן. ולעומת זאת, קרוב לוודאי שהיה אדם אחר בתא השרותים שבו נרצחה תאיר ראדה, והוא יצא לתא הסמוך בעוברו מעל הקיר המפריד בין התאים, והשאיר עקבות נעליים הטבולות בדם על מכסה האסלה, על מיכל הדחת המים (הניאגרה), ועל הקיר המפריד בין התאים.

קשה מאוד לקבל את הסברו של השופט עמית, שהוצג בסעיף 52 לפסק הדין שכתב, לפיו אחד מהאנשים שהגיעו לחדר השרותים אחרי שנתגלתה הגופה, הוא שהשאיר עקבות אלה. סביר יותר להניח שאם אכן זדורוב הוא הרוצח, אחת הילדות שנכנסו לשרותים אחרי הרצח ראתה את התא הסגור שברצפתו דם, נכנסה לתא מתא אחר דרך הקיר המפריד בין התאים, וכך גם יצאה. אבל סביר לא פחות להניח שמי שהשאיר את טביעות הנעליים האלה היה הרוצח.

ולסיכום, רק מי שמסרב להתמודד עם אי-וודאות יכול להיות משוכנע שהראיות שהוצגו במשפט הוכיחו שזדורוב חף מפשע, או שהוא הרוצח. רק מי שמסרב להכיר במציאות יכול להציג אדם שסיפר בלחישה כיצד רצח את תאיר ראדה, כאדם שכל הראיות כנגדו נתפרו על-ידי המשטרה. אבל גם רק מי שמסרב להכיר במציאות יכול להתעלם מהראיות המצביעות על כך שאותו אדם התוודה על רצח שלא ביצע.

אשר על כן, לדעתי, למרות שבהחלט ייתכן שזדורוב הוא הרוצח, קיים ספק סביר באשמתו.

תאריך:  28/12/2015   |   עודכן:  29/12/2015
אהוד פרלסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ערעור זדורוב: תוצאה צפויה מראש
תגובות  [ 31 ] מוצגות   [ 31 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
28/12/15 13:28
 
הכותב מבלשט
4/02/16 20:58
 
יהודה לביא
29/10/18 10:29
2
אהוד פרלסמן
28/12/15 14:14
3
כמה הערות לפרלסמן
28/12/15 17:35
 
אהוד פרלסמן
28/12/15 18:49
 
אם זה נכון,
28/12/15 22:34
 
כל הפוסלת במומה
29/10/18 10:34
4
אהרון שחר
28/12/15 21:07
 
udikhamudi@gmail.com
29/12/15 00:38
 
אהרון שחר
29/12/15 10:33
 
אחי, קבל עדכון
29/12/15 11:21
 
אהרון שחר
29/12/15 21:51
 
אהוד פרלסמן
29/12/15 15:41
 
אהרון שחר
29/12/15 22:06
 
אהוד פרלסמן
29/12/15 23:27
 
אהרון שחר
30/12/15 11:43
 
rosg
1/01/16 01:52
 
אהוד פרלסמן
1/01/16 15:19
 
rosg
1/01/16 19:22
5
צפריר
30/12/15 15:06
 
אהוד פרלסמן
30/12/15 15:51
 
צפריר
31/12/15 16:04
 
צפריר
31/12/15 17:00
 
אהוד פרלסמן
31/12/15 17:19
 
צפריר
1/01/16 06:00
6
צפריר
30/12/15 15:17
 
טוקבקיזם בפרוטה,
30/12/15 16:39
 
צפריר
31/12/15 17:18
 
אהוד פרלסמן
1/01/16 00:36
7
נחום שחף שטרום
6/02/16 22:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  רצח הנערה בקצרין
שקריו של פרקליט המדינה, שי ניצן, מתחילים להדאיג עוד יותר מכפי ששקרים מדאיגים בלאו-הכי. וזה לא רק בגלל התפקיד המאוד-מאוד-בכיר שהוא ממלא, אלא גם ובעיקר משום שהם הפכו להיות סדרתיים. נוצר הרושם מעורר החלחלה, לפיו או שניצן מזלזל לחלוטין באמת, או שהוא אינו יכול לשלוט בשקרים היוצאים מפיו. לפניכם המקרים הבולטים מהשנתיים בהן ניצן מכהן בתפקידו. תחליטו אתם האם מדובר בצירוף מקרים, האם אנחנו רודפים אותו לחינם, או שמא יש דברים בגו.
27/12/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
בעידן שלנו כולם רוצים תמיד קודם כל את השורה התחתונה - אז הנה היא: רומן זדורוב רצח את תאיר ראדה ז"ל. את ההוכחה תמצאו בהמשך, ואפשר כמובן גם לקרוא את פסק הדין כולו.
25/12/2015  |  עו"ד אייל ירקוני  |   מאמרים
מעולם לא היה בישראל רוצח עם יחסי ציבור כל כך טובים כמו רומן זדורוב. מעולם לא היה בישראל רוצח שאמצעי תקשורת מרכזיים התגייסו בצורה חד-צדדית לטובתו, תוך התעלמות מתמשכת ומכוונת משלושה פסקי דין שהרשיעו אותו. אם זה לא היה אמיתי, היינו חושבים שמישהו עובד עלינו.
25/12/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בעבודתה של ועדת גרוניס נפלו פגמים קשים המצדיקים ביטול החלטתה ודבק כתם במנדלבליט נוכח ממצאיו של היועמ"ש בעניינו ב"פרשת הרפז" פרשת זדורוב חשפה מחדש את דמותו של שי ניצן שנכנס לתפקידו עמוס תקוות ונתגלה כעסקן משפטי שבחש מאחורי הקלעים התיק של גב' נתניהו מונח על שולחנו של וינשטיין מזה כמה שבועות הוא נקט כדרכו בסחבת
25/12/2015  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
פרקליט המדינה, שי ניצן, שב ומשקר בנוגע לחוות דעתה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק במשפטו של רומן זדורוב. כך עולה מבדיקת News1.
24/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il