|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
פותחים ברגל ימין. שולחן עגול
ללא תקלות מיוחדות

הייתה רעידת אדמה, הציבור עדיין לא מרגיש

נוסעי התחבורה הציבורית מתחילים להסתגל לרפורמת התעריפים במטרופולינים ללא תקלות מיוחדות דרישה מוגברת למינוי חופשי-חודשי עידן יוסף היה בחדר-המצב וראה
03/01/2016  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
   עידן יוסף
כך תיראה מפת תעריפי התחבורה הציבורית

   איתמר לוין, עידן יוסף
650 מיליון ש"ח להוזלת התחבורה הציבורית

   עידן יוסף
כ"ץ: לתקן עיוותים ברפורמת המטרופולינים

בקשה לייצוגית נגד האוטובוסים
יצחק דנון
הסכום המבוקש נגד אגד, דן, מטרופולין וקווים: 10.5 מיליון שקל * הטענה: גביית יתר במעבר בין איזורים בגוש-דן
לרשימה המלאה

שבעה תעריפים בטבעות הרכבת
מנהל האגף לפיתוח פיננסי ברשות, רן שדמי, מגלה כי בעתיד הקרוב (ככל הנראה בסוף הרבעון הראשון של 2016, ע.י.) החיבור באמצעות רכבת ישראל יהיה קל יותר. בתחנות הרכבת שמחברות בין המטרופולינים יהיו שבעה תעריפים בלבד.
לרכבת ישראל התברר כי רבים מן הנוסעים רוכשים את כרטיסיהם באוטובוסים. רובם הגדול של הכרטיסים נרכש בגוש-דן. עם זאת, עדיין קיימים פערים מהותיים ומבלבלים בין רכבת ישראל לחברות האוטובוסים: אצל שניהם מינוי חופשי-שבועי הוא לשבעה ימים מיום הרכישה ולא מיום ראשון ובשניהם מינוי החופשי יומי הוא ל-24 שעות החל בשעה 04:00 (או 04:30, תלוי את מי שואלים...). השוני מתחיל במינוי החודשי. בעוד שברכבת מתאפשר לרכוש הן מינוי שמתחיל מה-1 בחודש (קלנדרי) והן מינוי ל-30 יום, באוטובוסים מתאפשרת רק רכישת מינוי קלנדרי, מה שמאפשר פחות ניצול בחודש פברואר שבו רק 28 יום ויותר/אותו ניצול בחודשים בהם 31 ימים.
נוסעים ברכבת מלינים על כך שתעריפי נסיעות הגבוהים מאלה של הרפורמה עדיין בתוקף. כך למשל: בנסיעה בין באר שבע להוד השרון, מינוי של 30 יום ברכבות בלבד עולה 1,069 שקלים לעומת מינוי של 30 יום הכולל רכבות ואוטובוסים שעולה 730 שקלים.
על הטמעת טכנלוגיית התעריפים ברכבת מופקדים עשרה עובדים(!) בשל מורכבותה. הרכבת מפעילה כ-150 דיילים ייעודיים בתחנות להסברת הרפורמה.

הארגון-מחדש בתעריפי התחבורה הציבורית במטרופולינים הגדולות החל כבר ביום שישי האחרון (1.1.16), אך רוב הנוסעים שנחשפו אליו, עשו זאת רק היום (א') עם תחילת שבוע העבודה.

כדי לפקח על התנהלות תקינה של רפורמת התעריפים כינסה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית את נציגי כל מפעילי התחבורה הציבורית - מרכבת ישראל ועד חברת גלים, המפעילה את התחבורה הציבורית ברהט לחדר מצב שנפתח במשרדי חברת נתיבי איילון בתל אביב.

הציבור עדיין בודק ובוחן

הכל התנהל על מי מנוחות וכמעט ללא חריגות. מה שקצת הטריד את מנהל אגף תקציבי סובסידות ופיתוח במשרד התחבורה, אריה זדה, שבחיתוך מצב אמר: "הייתה במדינה רעידת אדמה, רעידת אדמה חיובית בתחבורה הציבורית, והציבור לא קופץ על זה". הוא קרא למפעילים להסביר לנוסעים את יתרונות הרפורמה. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, הרגיע ואמר: "לא צריך על ההתחלה רעידת אדמה או הר-געש. בציבור לא מתנפלים ישר. קודם בוחנים את התהליך ובודקים שזה באמת טוב להם ולא מיד קובעים עמדה. אחר כך כל אחד יבחר".

150 מיליון שקלים השקיעה המדינה ברפורמת המטרופולינים. פה ושם עולות טענות נקודתיות, בעיקר ממקומות שלא נכללו ברפורמה. אולם אחרי שנים רבות של קיבעון יכול היה משרד התחבורה להמשיך את המצב הקיים של ריבוי תעריפים, לא לעשות דבר ולא לחטוף ריקושטים. מאיר חן, לשעבר קצין משטרה צבאית ראשי, שלמד היטב את לקחי הרפורמה בגוש-דן ב-2011 שקדמה לתקופת כהונתו ועוררה תרעומת רבה מצד הציבור, החליט שלא לשבת בחוסר מעש ולהתחיל בתיקון העיוותים הרבים בתעריפים ובבת אחת החל ביישום הרפורמה בארבע המטרופולינים הגדולות - חיפה רבתי, תל אביב רבתי, ירושלים רבתי ובאר שבע רבתי. מאיר חן לא יסתפק בכך, בעוד שנה הוא רוצה להגיע למצב בו הכל יהפוך לאלקטרוני. נהגים יתעסקו בהסעת נוסעים ליעדם ולא בתשלום, שיתבצע באמצעות מכונות. כפי שדווח ב-News1, בכוונת משרד התחבורה לבטל לחלוטין את התשלום במזומן ולאפשר עלייה לתחבורה הציבורית רק באמצעות כרטיס רב-קו.

כמו חמ"ל צבאי

כבר בשעות הבוקר המוקדמות נפתח חדר המצב, שהזכיר חמ"ל צבאי. עשרות עובדים נכחו בחדר אחד. הדיווחים זרמו מן המפעילים, ולא רק. נכחו שם גם נציגות של מערך הבקרה בראשות דוד יוסף, המפעיל 300 בקרים וחולש על אגף פניות הציבור ברשות לתחבורה ציבורית; נציגי אגף הטכנולוגיה בראשות שי ג'רבי שנתנו מענה בזמן אמת לכל מיני תקלות טכניות, משה אמסלם מאגף בכיר רכבות ונציג מוקד כל-קו (כוכבית 8787) שדיווח על אופי הפניות למוקד והיקפן הגדול - מ-15-14 אלף ביום רגיל ל-18 אלף שיחות ביום וכן נציגי מוקדי השירות של על-הקו וטעינת כרטיסי הרב-קו באינטרנט.

ההתנהלות נעשית תוך כדי תנועה, תרתי משמע. שלושה ימים צפוי חדר המצב לפעול, ואם צריך - אולי אפילו יותר. בשבועיים הראשונים הנחה חן את מפעילי התחבורה הציבורית לגלות אורך-רוח כלפי הנוסעים שעלולים להתבלבל ובשום אופן לא להוריד נוסעים באמצע הדרך. עוד הורה חן להחזיר לקדמותם תעריפים שהתייקרו באחוזים בודדים בכמה מקומות פריפריאליים, כגון: עלייה של 2% בפרוזדור ירושלים, עלייה של 4% בין נתניה לת"א, עלייה של 9% בתוך באר שבע ועלייה של 11% בעכו, שבה - על-פי דיווח של נתיב אקספרס - נרשמה היום רכישה מוגברת של מינוי חופשי-יומי.

תקלות מזעריות

התקלות היו מזעריות יחסית. כך למשל, במטרונית לא נטענו בבוקר חוזים יומיים ושבועיים בכרטיסים אנונימיים, ברכבת לא נפתחו חלק מהשערים עקב בעיה בהגדרות, באגד לא זיהו את כרטיסי משרתי השירות האזרחי לאומי, בקווים דיווחו על בעיות באזור מודיעין וחדרה המשויכים לשתי מטרופולינים, באגד תעבורה דיווחו על מכונות כרטוס לא תקינות, בחלק מן החברות נהגים בודדים התבלבלו, בסופרבוס ביקשו נוסעים לטעון חוזים שאינם תקפים וכמו-כן דיווחו החברות על חוסר בהירות בתחנות התפר שבין טבעות המטרופולינים. המענה שנתן משרד התחבורה לבעיות שהתעוררו היו מיידיים.

עיקר המינויים שנמכרו היו מסוג חופשי-חודשי. למעלה מ-120 אלף מינויים שכאלה נמכרו, בחלק מן החברות פי שניים מאשר בחודש רגיל! לשני החוזים האחרים - חופשי-יומי וחופשי-שבועי נראה שהנוסעים אינם רגילים כל כך. אומנם לא מכל החברות התקבלו נתונים באשר למכירתם בשל אופי המערכות האלקטרוניות שאינן מאפשרות ספירה לפני עיבוד כל המידע, אך כבר כעת ניכר כי המכירות של חוזים אלה נמוכות מאוד יחסית.

צופה בכל זאת דרור גנון, מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית, ומחייך. גנון, הוותיק שבעובדי משרד התחבורה, שבע רצון. הוא כבר חושב על השלב הבא - ניתוח תנודות הנוסעים בין אמצעי התחבורה השונים, כדי לתת מענה לנוסעים. אבל זה כנראה יצטרך להמתין עוד כמה ימים עד שיתקבע דפוס הרגלים שיאפשר עיצוב של מדיניות תכנון הקווים ותדירות הנסיעות בהתאם לצרכים.

תאריך:  03/01/2016   |   עודכן:  04/01/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הייתה רעידת אדמה, הציבור עדיין לא מרגיש
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיעוט קווים ואי
4/01/16 00:59
2
ישע
4/01/16 07:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
"חברת דן מנוהלת על-ידי מנהליה במחשכים, תוך ניגוד עניינים ותוך השלטת פחד ושררה על עובדי החברה שהפכו לבני ערובה בידי המנכ"ל והיו"ר וכבר אינם ברי דעת כבעלי מניות". כך טוענים (31.12.15) 55 מבעלי המניות בחברה, המבקשים להורות על הצבעה חשאית פרטנית באסיפה הכללית בהצעה להדיח את היו"ר רפי שמואלי ואת המנכ"ל עופר זילביגר.
03/01/2016  |  יצחק דנון  |   חדשות
מוצאי שבת (2.1.16), שעה 18:41. תחנת הרכבת החדשה באופקים נפתחה והרכבת הראשונה לתל אביב יצאה לדרך. תחנת הרכבת, שהוקמה בעלות של 50 מיליון שקלים, כוללת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים, מעבר תת-קרקעי לרציפים, שלוש מסילות ברזל עם אופציה למסילה רביעית, מגרש חנייה הכולל 400 מקומות חנייה, גישה לתחבורה ציבורית, מעגלי תנועה ושבילי אופניים.
02/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות, בראשות ג'יהאד עקל, אישרה (יום ה', 31.12.15) סכסוכי עבודה חדשים ב-Air France-KLM ובאגד.
31/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל ב-1 בינואר 2016, יחויב כל אוטובוס בין-עירוני חדש שיעלה על הכביש, בהתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, שנועדה להגן על בטיחותם של הנוסעים. שר התחבורה ישראל כ"ץ חתם על תקנה בנושא. מדובר בזגזוג של השר, שאך לפני תשעה חודשים הודיע שהתקנה תחול על גם אוטובוסים בני פחות מ-7 שנים. הסכנה לשריפה באוטובוסים שגילם גבוה יותר תימשך.
31/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
קיים כשל מובנה ב-46 המנהרות המקשרות בפרויקט הרכבת לירושלים. כך טוענות (30.12.15) חברות שפיר הנדסה והחברה האיטלקית IMPRESA PIZZAROTTI & C. SPA.
31/12/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il