|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מי הפיל את הלביא

ה"לביא" לא מת. הוא חי בתודעתם של כל המהנדסים שהיגרו לרעות בשדות זרים. מה שנפגע אנושות הוא עצמאותה הביטחונית והפוליטית של ישראל שהייתה לבת ערובה לשיגיונות של כל ממשל אמריקני בבואו לכפות על ישראל את מדיניותו
17/01/2016  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
מטוס הלביא [צילום: חיל האוויר]

פיתוח מטוס קרב עצמאי היה פסגת היכולת להיפרד מלחצים חיצוניים. שניהם היו לצנינים בעיני הגוש הפוליטי שרואה את משענתו העיקרית לא באזרחי מדינת-היהודים אלא בגורמי חוץ – מן האיחוד האירופי ועד לליגה הערבית

לימין הישראלי יש האשם התמידי שלו - שמעון פרס. שמעון הוא כליא הברק של כל העוולות כלפי הימין, פרס, שאימא שלו ערביה, שהביא לנו את הסכמי אוסלו, שחזה מזרח תיכון חדש, המתברר כמזרח תיכון ג'יהאד. גם הפלת מטוס ה"לביא", זה שתוכנן ובוצע כדי להיות עמוד השידרה של חיל-האוויר הישראלי, מיוחסת לפרס, לפחות על-פי מרבית גזירי העיתונים מאותה תקופה. "עשו לי אונס קבוצתי", מחתה שרת הבריאות ארבלי-אלמוזלינו שדמעה לאחר ההצבעה שהפילה את המטוס 11-10, ובאונס הזה נוח להאשים את שר החוץ דאז, שמעון פרס.

פרויקט ה"לביא" צמח מן ההלם הנורא של ערב מלחמת ששת הימים, עת הטיל נשיא צרפת שארל דה-גול חרם על העברת נשק למדינת ישראל, ובכלל זה מטוסים שכבר נבנו ושולם עליהם. הקונספציה שיש לנו ידידים במערב שלעולם לא יתנו לנו ליפול - נפלה. בשל בצע כסף, בצירוף קורטוב של שנאת יהודים, הייתה צרפת מוכנה לראות את רחובות תל אביב נשטפים בדם, כפי שהבטיח גמאל עבדול נאצר. דה גול טעה, ישראל ניצחה עם הכלים היותר מיושנים, והכורח בעצמאות במערכות נשק עיקריות הוכח מעבר לכל ספק. משם טנק המערכה המרכבה, ספינות הטילים, והנסיונות הראשונים לבנות את מערכת הנשק היקרה והסבוכה ביותר, החשובה ביותר והמתאימה ביותר לתורת המלחמה של צה"ל הגורסת העברת המלחמה לשטח האויב - מטוס קרב.

כדי להקים את התשתית הדרושה לתכנון של מטוס קרב חדש מדף ריק, נדרשו חזון, יכולת שכנוע, כשרונות וכסף, הרבה כסף כדי להעסיק את אותם כשרונות לתקופה ארוכה. מחזור החיים של מטוס קרב מן השורה הראשונה הוא 40 שנה ויותר. הפנטום הראשון תוכנן בשנות ה-50' של המאה ה-20 ושירת עד שנות ה-90'. מטוסי הקרב הנוכחיים של צה"ל טסו כבר בשנות ה-70'. מטוס העתיד של חיל-האוויר הישראלי שהגיע מן הדף הריק ועד לטיסת אב-טיפוס היה מטוס מתקדם שנסמך על כל הניסיון שנצבר במיסטר שעבר שדרוג עם מנוע אמריקני, ב"נשר", וב"כפיר" שעדיין משרת נאמנה חילות אוויר בדרום אמריקה, והיה יכול להיות אחד משניים-שלושה המטוסים המובילים בעולם. על-פי משה ארנס שהתפטר על-רקע ביטול הפרויקט, ה"לביא" היה מטוס טוב בהרבה מן האף-16 שנרכש מג'נרל דיינמיקס. לא נשכח שהמנוע מתוצרת פראט אנד וויטני היה אמריקני, מה שהבטיח את תמיכתה של חברת ענק זו, וייצור הכנפיים היה אמור להיות בחברת נורתרופ-גרומן, עוד ענק תעשייתי בתחום התעופה והחלל.

ה"לביא" הקים עליו הרבה מתנגדים, כולל חיל-האוויר שלא האמין בתעשיה האוירית והעדיף לאכול סטייקים בטקסס מאשר לנגב חומוס ביהוד, או קספר ווינברגר שר ההגנה של ארצות-הברית שלא שש לסייע לתחרות עם היצרנים האמריקניים. זרועות היבשה של צה"ל התנגדו לו היות שהניחו כי ה"לביא" ישאב מהם תקציבים. אך איש לא יכול להאשים את שמעון פרס בחוסר חזון (לעתים יש לו יותר מדי חזון) או בחוסר יכולת ביצוע, שהרי כל התשתית הגרעינית של ישראל רשומה על שמו. אויבו העיקרי של ה"לביא" הייתה הפוליטיקה, בהנהגתו של יצחק רבין.

המפלגה מקדשת את האמצעים

מלכתחילה, מסכם יצחק גרינברג בעיונים בתקומת ישראל, יצחק רבין התנגד עקרונית לייצור מערכות נשק עיקריות בארץ. בוועדת הכנסת שדנה בנושא זה ב-1980, כשהליכוד היה בשיא כוחו, חברו שניים, רק שניים, נגד ה"לביא" - יצחק רבין ויוסי שריד. ערב ההחלטה ב-1987 התקבעו גבולות הגיזרה של המאבק הפוליטי מסביב ל"לביא".

מצד אחד, נציג מפלגות השמאל יוסי שריד שקבע כי כיוון שחיל-האוויר לא יזדקק ליותר מ-75 מטוסים (אלא שפועל רכש חיל-האוויר הרבה יותר), זה יהיה המטוס היקר ביותר בעולם. הוא גם קבע כי משה ארנס, מהנדס תעופה, שהיה פרופסור חבר בטכניון, סמנכ"ל התעשיה האוירית וחתן פרס ביטחון-ישראל, "מבלבל את המוח", וכי הסיבה העיקרית לקיומו של ה"לביא" היא מתן תעסוקה ל-4000 עובדי התעשיה האוירית. החרה החזיק אחריו שר הביטחון יצחק רבין שקבע כי ללא תוספת תקציב של 220 מיליון דולר, ה"לביא" לא ייבנה. מולם התייצב ח"כ דוד מגן מן הליכוד שהודיע כי למרות שאומרים שלא, הרי שמעשית, התנגדות ל"לביא" היא ערובה לקידום אישי בצה"ל, וכי שר הביטחון יצחק רבין בכבודו ובעצמו הגדיר את המטוס "פוליטי". דוד מגן הגדיר את כל המערכה נגד ה"לביא" כמערכה נגד מורשתו של בגין. את המרצע הוציא מן השק האיש עם הפה הישיר ביותר, חיים רמון, שאמר: "למכור את ביטחון המדינה תמורת הקולות של התעשיה האוירית - את זה עושים בפעם הראשונה. כשוועידת חרות הולכת ומחליטה על ה'לביא' - זה מה שמסוכן, וזה מה שלא היה מעולם".

הנעלם היחיד מכאן והלאה הוא השיוך המפלגתי של אותו ועד עובדים שאותו נועד לפרנס ה"לביא" (לדעת השוללים), או מהווה את גולת הכותרת של התעשיה הישראלית ל-40 - 50 השנה הקרובות - לדעת מחייביו. ובכן, כצפוי, ועד העובדים הגדול של התעשיה האוירית היה ליכודי. מנהיגיו עשו בדיוק מה שעשו כל מנהיגי הוועדים הגדולים ופקדו את העובדים למפלגה, אלא שבמקרה זה המפלגה לא הייתה מגוש מפלגת-העבודה, אלא מן הגוש שעלה זה לא מכבר לשלטון דרך הקלפי - הליכוד. בעוד שעל כל מקום עבודה אחר הייתה יוצאת מפלגת העבודה חוצץ נגד מהלך שבהכרח מביא לפיטוריהם של אלפי עובדים, כאן גייסה מפלגת העבודה את כל תעצומות הנפש, כולל אונס קבוצתי של גב' ארבלי-אלמוזלינו (כך לדבריה), כדי להפיל את ה"לביא" ולגרום לפיטוריהם של אלפים שלא היו שייכים למפלגה הנכונה.

קשה שלא להיזכר במדיניותה המוצהרת של מפא"י של הדרת חברי מפלגות הימין ממוסדות לאומיים, מפעלים וארגונים שבשליטתה, דרך שיטת הפתק "הנ"ל מאנשי שלומנו".

ה"לביא" לא מת. ה"לביא" היה למטוס סיני, וכיום מייצרים אותו הסינים ומייצאים אותו לכל דכפין, כולל מדינות גוש-האיסלאם. גם אירן הביעה התעניינות ב"לביא" הסיני. ה"לביא" לא מת. הוא חי בתודעתם של כל המהנדסים שהיגרו לרעות בשדות זרים. מה שנפגע אנושות הוא עצמאותה הביטחונית והפוליטית של ישראל שהייתה לבת ערובה לשיגיונות של כל ממשל אמריקני בבואו לכפות על ישראל את מדיניותו. נפגעה יכולת טכנולוגית, ביצועית ואנושית של אלפי מהנדסים וטכנאים שראו כיצד עבודתם נגרסת למטילי אלומיניום (מטוסים מספר 4 ו-5), ומדינת ישראל למעשה מעודדת אותם להגר לנכר ולשיוכם המפלגתי יש חלק נכבד בכך.

מזלו של ה"חץ" שנולד אחרי מלחמת המפרץ שבה הוכח למעלה מכל ספק שהטכנולוגיה האמריקנית אינה מהווה חיץ בין ישראל לאויביה, לא רק כהחלטה פוליטית, אלא כאין-אונות מדעית-הנדסית.

המסקנה מהפלת ה"לביא" על-רקע שיוכם הפוליטי של עובדי התעשיה האוירית היא שטובת המדינה, טובת התעשיה, לא עמדה לנגד עיניהם של המפילים, ולא של שר הביטחון של מדינת ישראל יצחק רבין. שיקול מרכזי היה טובת המפלגה. רבין לא ייצג רק את עצמו, אלא את כל הצמרת הביטחונית של אותם ימים, שכל הנמנים עמה ראו את עצמם מחויבים למפלגה, ודרכה - להתקדם אל המנהיגות .

כמו שטובת המפלגה חייבה את פינויים של אלפי מהנדסים בוחרי ליכוד מן הזירה הפוליטית, כך גם הסכמי אוסלו שעברו בתמיכת הסיעות הערביות, כוונו נגד מתנגדיו שאותם כינה ראש הממשלה רבין "פרופלורים". לא קשה להעלות על הדעת שאחת ממטרות הסכמי-אוסלו, שבמסגרתם נמסרו חלקי ארץ לארגון רצח וחבלה שראשיו אחראים ליותר יהודים הרוגים מכל גורם (מאז היטלר), הייתה לסמן ל"פרופלורים" שכדאי להם להגר מן הארץ שלעולם לא תהיה שלהם, כי אינם שייכים למפלגה הנכונה. אלא שאנשי ההתיישבות בהר אכזבו, ולא רק שלא עזבו, אלא נצמדו לקרקע בחוזקה, על-אף הרדיפה של הממסד.

הפן הנוסף של הפלת ה"לביא" הוא היותה סימן מובהק לתשוקה להסתמכות על מדינות אחרות והתבטלות בפניהן, דחייה והצנעה של סממני ריבונות - מעין סינדרום של ילדותיות מתמשכת. הגוש הפוליטי המחייב מעורבות עמוקה של גורמי חוץ בישראל, המזמין אותם להשפיע על הפוליטיקה המקומית, הדורש התיישרות עם מה שקרוי הקהילייה הבינלאומית, הוא גוש השמאל. פיתוח מטוס קרב עצמאי היה פסגת היכולת להיפרד מלחצים חיצוניים, כמו פיתוח מקורות אנרגיה עצמאיים. שניהם היו לצנינים בעיני הגוש הפוליטי שרואה את משענתו העיקרית לא באזרחי מדינת-היהודים, אלא בגורמי חוץ - מן האיחוד האירופי ועד לליגה הערבית.

הפלת מטוס ה"לביא" היא הדוגמה הבוטה ביותר לתרבות הפוליטית של מפלגת העבודה ובראשה המנהיג המיתולוגי יצחק רבין: העדפה של המפלגה על פני כל שיקול אחר, והעדפת הסתמכות על מדינות זרות וארגונים זרים על פני רצונו של הבוחר היהודי. המנהיגות הנוכחית של מפלגת העבודה ממשיכה מורשת זו של רבין, מורשתו האמיתית.

את התרבות הפוליטית הזו יש לזכור בכל פעם שהולכים אל הקלפי.

לאתר מגזין 'מראה'
הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend ו- [קישור]
תאריך:  17/01/2016   |   עודכן:  17/01/2016
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי הפיל את הלביא
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
17/01/16 11:34
2
בזמן שהחליטו
17/01/16 12:22
3
באום
17/01/16 23:47
4
זילברברג יעקב
18/01/16 10:28
 
ע_הראל
24/01/16 18:58
5
שמ
19/01/16 22:35
6
נובל
21/01/16 17:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דאעש וגם חיזבאללה מסמלים את השסע הערבי העמוק השורר בשורות האיסלאם. נסראללה פועל להגשמת יעדה של מנהיגות אירן לשנות את השתייכותם של המוסלמים מסונים לשיעים. ואילו אלבגדדי חותר להפוך את השיעים לסונים
17/01/2016  |  מנשה שאול   |   מאמרים
בראיון ששודר במסגרת יומן השבוע של קול ישראל ב-26.12.15 קבע עמוס עוז ש"הקונפליקט העמוק של המאה ה-21 הוא בין הפנאטים לבין כל היתר, בין הפנאטים שאצלם המטרה, כל מטרה, מקדשת את כל האמצעים, לבינינו, אלה שמאמינים שחיי אדם הם מטרה בפני עצמה".
17/01/2016  |  רון בריימן  |   מאמרים
הנהגת חמאס אישרה לאחרונה כי החליטה לשוב ולבצע פיגועי ההתאבדות בתוך הקו הירוק וביהודה ושומרון, נגד מטרות צבאיות ואזרחיות (דניאל סיריוטי, ישראל היום, 1.1.2016). עד כה הצליחה ישראל לסכל את הנסיונות הללו. אולם חמאס טוען כי הוא יפעיל חוליות רדומות ביו"ש וינחה אותן לפגוע במטרות ישראליות, ובכלל זה בבכירים ישראלים. מנגד, כוחות הביטחון פועלים בעקביות על-מנת לצמצם ככל האפשר את האיום מצד חמאס. כך לדוגמה, בסוף דצמבר 2016 לכד גדוד "שקד" פעיל חמאס במחנה הפליטים קלנדיה. פעיל זה היה מעורב בעבר בירי לעבר כוחות צה"ל ועסק בתכנון פיגועים נוספים (לילך, שובל, ישראל היום, 1.1.2016). זאת ועוד, לאחרונה נעצרו פעילי חמאס שתכננו לרצוח את ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים תכננו להניח מטען חבלה מתחת לבמה שעליה היה אמור לעמוד ראש הממשלה.
17/01/2016  |  עידן כהן  |   מאמרים
השבוע היו הרבה מהומות בארץ, ככה לפחות הבנתי כשחזרתי לעבודה וראיתי שיואב גם חזר לעבודה, כי תפסו את הבן דוד שעשה קצת בלגן בדיזנגוף, אפילו שכוחות הצבא האכזריים הרגו אותו ולא ניסו אפילו לתפוס אותו ולשאול אותו מה באמת קרה. כי ברור שאיש לא יעשה בלגן סתם, אלא אם יש לו סיבה טובה לעשות את זה, כי לפי מה שאני יודע הוא היה מאוד מדוכא מהכיבוש וגם המשפחה שלו הייתה מאוד אצילית ובסדר עם כולם. טוב, אז שאלתי את יואב למה הוא כל כך מתרגש, והוא סיפר לי שהפעם כל הימנים והמתנחלים האלה ממש הגזימו, כי הם עשו רשת של מרגלים ומלשינים כמו במשטרים האפלים האלה שאנחנו זוכרים מההיסטוריה (ככה יואב אמר לי, ואני יודע שהוא תמיד מעודכן ויודע מה קורה) שהיו להם מלשינים רעים, ושלא היה להם בכלל אכפת מזכויות אדם ומהדמוקרטיה, כמו הארגון הזה שקראו לו "שטאזי" שהיה ממש אכזרי, בדיוק כמו האלה מהארגון של הימין והדתיים, שכל הזמן משקרים ומנסים לחסל את הדמוקרטיה.
17/01/2016  |  עילי צוף  |   מאמרים
מטרתה הסופית של המתקפה הממשלתית הנוכחית נגד "שוברים שתיקה" או ארגוני שמאל רדיקאלי אחרים, היא אחת: לשבור כל ביקורת כלפי ממשלת ישראל ומדיניותה. זהו מסע מאורגן היטב, מתוזמן למדי, בראשו צועדים אנשים פוליטיים חשוכים המבקשים להפוך את ישראל לאחת המדינות הסובבות אותנו, אם כי "יהודית" לפי הפרשות של מבקשי נפשה של הדמוקרטיה. במערכה הנוכחית משתמשים במיטב האמל"ח הדמוקרטי כדי לנצלו ולתרגמו לשפת הבריונות ובאמצעותה להחניק כל התנגדות או ביקורת כלפי הממשלה. זהו ציד מכשפות במלוא מובן המילה שאינו מבייש שום מסע טיהורים המוכר לנו מן ההיסטוריה. אין בו, במסע זה, כל תחכום, כל הסתרה. הוא ישיר ובוטה. מתנגדי ממשלת ישראל הנוכחית הפכו מזמן לדאעש נוסח ישראל, ואת דאעש זה יש לחסל.
17/01/2016  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
ערבים בישראל: הנגלה והנסתר  /  רפאל ישראלי
עכירותו של המזרח התיכון בעוכריהם  /  מנשה שאול
עד פה  /  עודד שרון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il