|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

אנשים סבירים לחלוטין

האיש הסביר מנסה ללעוג לעולם שבו אני ואתה חיים, שבו כל יום ברחוב יהודי דוקר ערבי יהודי בסכין מי שאינו מבחין בתופעה הזאת, או מתעלם ממנה ביודעין – הוא האנטישמי
25/01/2016  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שלום עושים עם אויבים [צילום: פלאש 90]

ארגון אסלה, אנשים סבירים לחלוטין היום, יוצא להגן על מפעלי חייו. פעם הוא ביטא את המדינה ועמד בראש משרדיה והנה, הופ, היא ברחה לו כמו שפן בין הרגלים. הוא מנסה בכל הכוחות (כולל האיחוד האירופי) לתפוס אותה בזנב, להחזירה לכלוב. חס וחלילה שהציבור לא יראה בה את סימני אלימות או ניצול מיני שנחרטו לאורך השנים. הציונות כבר חטפה 'קיבינימ'ט לפני שנים כשספיר התחיל להשמין והרגיש שהמדינה לא יושבת לו טוב בכיס הקטן. אבל אז הם רימו ושמו את רבין בראש האימפריה הכלכלית כדי לחטוף עוד כמה שנים בשלטון ללא בצלם ובג"ץ, אם אפשר. כן, גם יוסי שריד, החסוד העילאי, איפשר את זה עם תיאבון להכעיס.

אין לי כוונה להיכנס לרזומה של האדם הסביר בארגון הנאור הזה. רק לפני שבוע ויותר הוא פסל, בעזרת חבריו הרואים עין-בעין-אחת, את הצבתו של יהודי ימני מובהק כשגריר מדינת ישראל בברזיל. הוא הרים כל בורג או אבן בתהליך המשפיל. תשאלו, איך הוא עשה זה? התשובה יותר פשוטה ממה שאתם סבורים ואסביר אותה בסוף הקטע על האדם הסביר.

ראשית, האם זה נכון שמתיחת ביקורת על ישראל היא בגידה, ובכך חברת לאויב? ייתכן מאוד שכך הם פני הדברים. הנה, למשל, השר הימני גנדי ז"ל שתבע מממשלת ישראל להתחיל לדון עם מדינות ערב על טרנספר בהסכמה. הוא כידוע הפך מיד לאויב המדינה ועוכר שלום בתקופת שלטונם של רבין-פרס-שריד. בגין, אם זכור לאבותיכם, נחשב תמיד ל'האיש הזה' היושב ליד ח"כ באדר. כל כך משוקץ היה שאין להזכיר את שמו בציבור. אנשים שהוקיעו את ממשלת ישראל על תהליך אוסלו הפכו לאויבי העם וכאשר התנגדו גם למהלך ההתנגדות הוקעו כבוגדים על-ידי שרון שהפך מלך על ישראל עד שהתנתק מעצמו. אז כן, מתיחת ביקורת על מדינת ישראל הפכה רבים מאיתנו לאויבים. ז'בוטינסקי עצמו היה אויב העם שנים רבות ואת אנשי אצ"ל ולח"י ה'הגנה' נהגה להסגיר אחרי ארוחת הצהרים לידי הבולשת הבריטית הברוטלית גם לפני שקמה המדינה. מנהיג לח"י, יאיר, נרצח בידי שוטרים בריטים בדם קר מיד כשהוסגר. היה גם אחד דה-האן שחוסל על-ידי מנהיגי הישוב המיושבים בדעתם, אבל מי סופר חרדים?

בקיצור, הפוסל במומו פוסל. בולשביק הגון לא יכול להבין שיש עולם אחר, אנושי, חומל. בעולמו השמש תמיד צהובה כמו ביצה מסריחה ואת זוהרה המסנוור מייחסים רק לחילופי החומרים של סטלין. אולי זו אינה עבודת אלילים לשמה - אבל תיאבון לחיי אמת אין פה.

"אם אתה לא אתנו – אתה אנטישמי"

האיש הסביר, שגריר נאמן למשרדי הממשלה לשעבר, משתדל לגחך מול הסיסמה הפשוטה הזאת. כי זה בטח לא מתאים לאדם נאור לחשוב בצורה פרימיטיבית והרסנית כל כך. ואני רוצה לשאול אותו – תראה לי מה בעולם סביב, חוץ מנשק מתוחכם וטילים, לא פשוט, פרימיטיבי ואכזרי עד לשד העצמות? האיש הסביר מנסה ללעוג לעולם שבו אני ואתה חיים, שבו כל יום ברחוב יהודי דוקר ערבי יהודי בסכין. ובכן, מי שאינו מבחין בתופעה הזאת, או מתעלם ממנה ביודעין – הוא האנטישמי.

האיש הסביר מתרעם על האנלוגיה שעושים בימין בין סימון מוצרים של האיחוד האירופי לבין הטלאי הצהוב שהעם הגרמני הנפיק לנו על פני יבשת אירופה המפוארת. אנלוגיה זה דבר נורא כי היא כרוכה בלוגיקה. היה זה האדם הסביר ועמיתיו במערב שהמציאו אנלוגיה נפלאה הקוראת לשני הצדדים, גם בשם האו"ם וארגוני הכלום הסמוכים על שולחנו, להפסיק את האלימות והרצח במרחב. שני הצדדים כאחד. תודה לכם, חברים נכבדים, שעשיתם סוף-סוף גם את היהודים - צד. תודה על נדיבותכם הנפלאה וההוגנת. הנה עוד הוכחה שהעולם של גולדה כבר לא נגדנו אלא רק נגד הצד שלנו. לאיש הסביר שנעשה אנלוגי יש משפט קצר ומכריע. הוא למעשה אומר, אני שונא במידה שווה אנטישמיות וציונות...

האיש הסביר מסביר בשמכם (אורי סביר 17.1.2016): "דוברי הממשלה מאמינים באמת ובתמים שמדיניות האיחוד האירופי בנושא ההתנחלויות, לדוגמה, מושרשת עמוק באיבה ההיסטורית של אירופה כלפי העם היהודי וישראל. הלך מחשבה שכזה הופך כל דיאלוג פוליטי עם מדינה אחרת לבלתי אפשרי, וודאי שאינו תורם למדיניות חוץ יעילה. הוא תורם בעיקר לקידום האינטרסים הפנימיים של הממשלה. תיאור העולם במונחים של שחור-לבן, עולם של "טובים ורעים" ושל אנטגוניזם מתמיד כלפי היהודים, מטפח מנטליות מבוצרת, ולשיטתו של העומד בראש הממשלה הנוכחית נראה שזו התשובה היחידה...".

מה האמת? לדעתי לא מדובר פה באמונה (שמדיניות האיחוד האירופי מושרשת עמוק באיבה של אירופה כלפי העם היהודי). זו עובדה בת אלפים שנה. צריך לחיות עם זה, אדוני, לא להתעלם מזה. למה דיאלוג פוליטי הוא בלתי אפשרי? מדינת ישראל בראשותו של בן-גוריון ניהלה מו"מ קונסטרוקטיבי על שילומים ויחסים ישירות עם יורשי שלטונו של הצורר הגרמני. תיאור העולם במונחים של טובים ורעים שייך גם לאובמה. מה רע בזה שאתה מגדיר מי אוהבך ומי שונאיך? זו גם הדרך להגדיר את עצמך. מה רע בזה שאורות המכונית שבה האיש הסביר נוהג מגדירות את שולי הכביש?

שלום עושים עם אויבים - אם הם רוצחים

האנטגוניזם העמוק כלפי היהודים קיים בשדרות רחבות בציבורים האירופים. תשאל את האפיפיור, הקדוש האולטימטיבי, של העולם המערבי. קשה לו להתבונן במדינת ישראל הצומחת, פורחת וגואה בעשייה תוססת ומלהיבה – כי זה סותר את תפוסת עולמו הבסיסית. ותפיסת עולמו מזה אלפים שנה הייתה לרוצץ את ראשיהם של היהודים כי זה העונש המתאים להם בעולם שבו שולט אל אנושי. תראה, איש סביר – "שלום", ככה אתה ממליץ לנו במתיקותך רבת השנים, "עושים עם אויבים". אתה חוזר וממתיק כדי להצדיק ולהמליך עלינו את הרוצח ערפאת תוך כדי שפעת מעשי הטבח שחולל, נכון? אז למה קצת עוינות טבעית, מתוך הרגל רב-שנים, כלפי אירופה ששרפה את יהודייה לפני 75 שנה היא נוראה כל כך וצריך לוותר עליה?

האיש הסביר מעלה שני טיעונים, אחד צרפתי של הולנד והשני של ממשל האמריקני, נגד מדיניות נתניהו במזרח התיכון. הטיעון הצרפתי לדבריו אומר ש"לממשל של הנשיא הולנד יש אהדה גדולה לישראל, ומדיניותו במזרח התיכון מאוזנת מאוד. אבל מבחינתנו, הגדה המערבית היא פשוט לא ישראל". מה פה אוהד לישראל, מה מאוזן? האדם סביר לא מתרגש מלוגיקקה בצלחת שלו. והאמריקנים - "איך תוכל ישראל להישאר יהודית ודמוקרטית, אם תנסה לשלוט במיליוני פלשתינים שחיים בגדה המערבית?" זה מה שמציק לאדם הסביר? או שלדעתו זה מה שמציק לאמריקנים? הבעיה כרגע, כפי שהיא נשקפת על מסכי המציאות בעולם, היא למה הערבים לא מוכנים להכיר במדינה יהודית ומה מסתתר מאחורי אי-הסכמתם להתדיין עם היהודים? אין כוונה יהודית לשלוט במיליוני ערבים. הנה, יצאנו מעזה – זה עוזר לנו להסביר לאדם הסביר את מצבנו? אדם סביר מתפרנס למחייתו על בסיס יומי והבסיס נמצא באירופה ובחוגים עוינים באמריקה. האדם הסביר לא קרא את התנ"ך ואם קרא לא הפנים אותו ולכן אין לו מושג מהי ארץ ישראל והיכן היא נמצאת. אבל הוא יהיה מוטרד עד אין קץ אם לא תהיה בה מדינה יהודית ודמוקרטית. כלומר, התנאים האלה לא יתקיימו, הוא יודע, אם לא נקים מיד מדינה ערבית נוספת. אין לי מושג אם הקטע הזה נכלל במניפסט הידוע של הרצל כשהוא ניצב על המרפסת המפורסמת בבאזל והקים את המדינה יהודית.

בכיר במטה האיחוד האירופי, לדברי האדם הסביר, "מנה כמה וכמה דוגמאות של עמדות אירופיות שמועילות לישראל. הדוגמה הראשונה היא התנגדותה הנחרצת של אירופה לכל בנייה והרחבה בהתנחלויות. בעיני בריסל, מדיניות ההתנחלויות הנוכחית של ירושלים תחסום סופית את הסיכוי לפתרון של שתי מדינות, ואז ישראל תחדל להיות מדינה יהודית ודמוקרטית". איך זה 'מועיל' אם ממשלת ישראל מוקיעה את מדיניות בריסל בכל פה ולשון? באיזו שפה, ולמי, מדבר האיש הסביר כשהוא משתדל להיות סביר? אם אירופה רוצה להועיל לישראל עליה לטעון, כפי שממשלת ישראל טוענת, שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. לא מפני שממשלת ישראל דוגלת בהשקפה הקיצונית והאיומה הזאת, חס וחלילה - מפני שזו כל האמת. שוב, ראוי לקרוא קצת תנ"ך. ועוד, היכן, באיזה ילקוט, מצוי בכלל 'פתרון של 2 מדינות'?

גבול עתידי בין שתי המדינות

אותו בכיר ממשיך לתרץ: "וישנה גם ההתעקשות האירופית לחדש את תהליך השלום על בסיס קווי 67', כגבול עתידי בין שתי המדינות. בבריסל מאמינים שזו הדרך היחידה להבטחת ביטחונה של ישראל...". גבול עתידי בין שתי המדינות. שוב, האנלוגיה המהודרת של הנאורים. אילו שתי מדינות? מתי היו פה שתי מדינות? אם מדובר באמת בשתי מדינות אז המו"מ צריך להיות בין ישראל לבין ירדן שנסה ב-67 משטחי ארץ ישראל ונטשה אותם לנפשנו. על מה בדיוק ההתעקשות האירופית בבריסל?

לסיום, אדם סביר, בוא ותסביר לי את דבריך הבאים בשמו, לכאורה, של 'הבכיר' האירופי: "הדוגמה האחרונה שמנה הבכיר הייתה חוק העמותות הישראלי (או חוק השקיפות), שזוכה לביקורת קשה באיחוד האירופי. החוק החדש מחייב ארגונים לא-ממשלתיים לבקרה, לשלום ולזכויות אדם, שפועלים בישראל וזוכים למקורות מימון בינלאומיים (בעיקר מאירופה), לענוד תג בעת הביקור בכנסת. באיחוד האירופי חוששים לחוסנה הדמוקרטי של ישראל, הבסיס העיקרי לידידות ארוכת השנים בין מדינות.

(הערה תרבותית בסוגרים: בשם חוק האנלוגיה והכלים השלובים היית מצפה שארגוני זכויות אזרח, אדם ובהמה (עם חופש הפרט והביטוי) יפעלו גם בתוככי מדינות מתקדמות כמו תימן, סומליה, סעודיה, עזה, סוריה, רוסיה, עירק, סודן, אירן וכדומה. אבל זה בלתי אפשרי כי החבר'ה שמגיעים לשם בשם חופש הפרת יומתו ויוטבעו בחידקל...)

כן, ממתי שקיפות מרתיעה ומפחידה איחוד אירופי דמוקרטי. שקיפות מטרידה נצלנים-רמאים-גנבים-אנסים-פדופילים, מטרידה דיקטטורים, הטרידה בולשביקים, נאצים, פאשיסטיים וארגוני פשע. ממתי שקיפות מטרידה דמוקרטים המאמינים בדמוקרטיה? להפך, בואו בהמוניכם ומלאו את הארץ בהתנדבותכם. אנחנו רוצים לראות אתכם בעיירות הפיתוח, במפעלי ים המלח, במתנ"סים, במגרשי הספורט, במשגב לדך, בכנסת ישראל וגם בבתי הקפה ובתיאטרון. לא מאחורי הקלעים בבילעין ובמרתפי העינויים של אש"ף והחמאס. בואו והתסיסו את החברה הישראלית ביוזמות של כלכלה, תרבות וחברה, ואל תתסיסו ותעודדו, גם בכסף, פרובוקאטורים מוסלמים לרצוח יהודים. נכון, לרצוח יהודי היה דבר סביר בהחלט, רצוי ומקובל, באלפים השנים האחרונות, אבל עכשיו - בעולם המודרני, הנאור והחופשי? זה מה שאדם סביר אמור לומר היום למפעיליו באיחוד האירופי המשותף. האם זה מה שסביר אמר לנשיאת ברזיל? סביר להניח שלא.

מה עושה אותם כאלה?

אלה אנשים שהיו בעמדת-כוח, מנהיגים בעיני עצמם, שירתו ויעצו גם למנהיגי המדינה המוצהרים בימים עברו, מעורבבים בשלטון, בקיאים באורחותיו, הליכותיו, מנהגיו ותובנותיו. אז מה קורה להם עכשיו, לאן הם הולכים, האם הם מטושטשים, מוכים בסנוורים? מי הם באמת? רבים בציבור חושבים שאלה אותם "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו". אבל החבר'ה האלה מתעקשים לא לצאת. הם פה ונראה שטוב להם בינינו. בחוץ לא ישלמו להם משכורות ולא יספרו אותם. קוץ שנעקר מתחת לא שווה כלום כי סיים את תפקידו כקוץ והתחת הולך למקום אחר.

התנ"ך מתעסק גם באנשים האלה. כמו שנאמר, הם שרים, מכובדים, משרתי הציבור, הממלכה ונושאי כליה. המשל של גחזי, משרתו של איש האלוהים אלישע (מלכים ב' ו – 15) מתאים למצב האומה בסיפורנו. מלך ארם מנהל מצוד אימתני אחר אלישע ונודע לו שהוא בדותן. עמק דותן הוא מקום מסעיר. בעמק הזה פוגש יוסף את אחיו והם מוכרים אותו במכירה כללית לגויים. לכן, חושב מלך ארם לעצמו – גם את אלישע ימכרו לי. הוא שולח חיל כבד, סוסים ורכב המקיפים את העיר. בעמק הזה תכנן המופתי אמין אל-חוסייני בשנת 1942 הקמת מחנה השמדה. הצורר תכנן לאסוף בעמק דותן את היהודים מכל ארצות המזרח והאיסלאם כדי להשמידם במשרפות שיקים. התוכנית נגוזה, אבל הרעיון – לא.

"וישכם משרת איש האלוהים לקום ויצא והנה חיל סובב את העיר וסוס ורכב...". אפשר לומר שהפחד הרטיב את מכנסיו. הנביא מנסה להרגיעו. זה בערך המצב המנטלי שבו נמצא האיש הסביר מול העולם. הנביא אומר, "אל תירא, כי רבים אשר אתנו מאשר אותם". מדוע היה חיוני כל-כך לפקוח את עיני הנער ובמה הרעיון הזה משרת את תכלית קיומו של עם ישראל לדורותיו? הפחד.

פחד זה דבר מדבק והחיידקים שהוא מייצר שורפים עולם ומלואו, בונים והורסים מציאות על כל רבדיה ברגע אחד. הכול מיטלטל ללא שום נקודת אחיזה - בוקה ומבולקה. הפחד יכול להרוס גם את מנהיגי האומה בהבל פיו בלבד.

תאריך:  25/01/2016   |   עודכן:  25/01/2016
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
א. מפני שבשטח שבין הירדן והים יש גם יהודים וגם ערבים, uכדי שמדינת ישראל תישאר מדינה עם רוב יהודי אין מנוס אלא שבין הירדן והים תהיינה שתי מדינות. מדינה אחת בשליטת העם היהודי ומדינה שניה בשליטת ערביי יו"ש.
25/01/2016  |  אריה גל  |   מאמרים
חברת בינסר אספקה טכנית מבקשת (21.1.16) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל צו החרמה לסחורה שלטענתה שלחה בטעות לרצועת עזה במקום לחברון. המשלוח, ובו ציוד כיבוי אש, לוחות עופרת, ציוד הלחמה ואלקטרודות, הוחרם בידי צה"ל במעבר כרם שלום.
24/01/2016  |  יצחק דנון  |   חדשות
בימים שילדה בת 13 יוצאת מבית ספרה במזרח ירושלים ומתוך סגידה לתרבות הדם היא מבקשת לרצוח אדם במערבה של העיר, בימים של סכינאות רצחנית, כשנער בן 14 טובח אם לששה ילדים ובן גילו מנסה לרצוח אם בהריון, אני מבקש נגד כל הסיכויים להמשיך לחתור לעבר מציאות, שתרבות החיים ממירה את תרבות הדם. תרבות שהפכה לחלק מהווייתנו בארץ הזו.
24/01/2016  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
ככל שחולפים הימים הולך ומתברר כי איומיו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס בדבר הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל היו איומי סרק וכי הוא תמרן את הרש"פ למצב שבו, למרות תמיכתה ב"אינתיפאדת הסכינים", היא חייבת לעמוד בהסכם התיאום הביטחוני עם ישראל אחרת היא תיעלם מהזירה ותירשם ככישלון בהיסטוריית המאבק הפלשתיני.
24/01/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
ידידי שהיה אחראי למחסומים ביו"ש סיפר לי, כי מידי פעם הייתה מופיעה ליד איזה מחסום נערה ערביה, שולפת סכין ונעצרת מיד ללא מאבק. חקירה מתברר שהיא ביקשה להיעצר כי היא הכירה בחור ונפגשה אתו בסתר, זה נודע לאחיה ועכשיו היא חוששת שמשפחתה תרצח אותה...מדובר פה בעשרות צעירות עם סיפור דומה ועם נפנוף בסכין במחסום, כתופעה שנמשכת כבר 40 שנה, ומדינת ישראל מצאה להן תמיד בית ומקלט.
24/01/2016  |  יהודה דרורי  |   מכתבים/הערות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il