|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ינון מגל - הפן הפלילי והפן הערכי

ח"כ לשעבר, ינון מגל, לא הפנים הלקח של ההתנהגות הבוטה, המיוחסת לו לכאורה בידי כמה וכמה נשים שטענו, כי הוא דיבר איתן בצורה בלתי מכובדת ובביטויים עולבים. ח"כ לשעבר, ינון מגל, לא ייצג, בתקופת כהונתו כחבר-כנסת, חלק מלוחמי הסיירת וגם/או חלקים של החבר'ה המסוקסים הרגילים לכנות נשים באמצעות אבר המין שלהן
26/01/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
ינון מגל. התנהגות בוטה [צילום: פלאש 90]

תוך הבעת מלוא הסימפטיה ותוך השתתפות מלאה בשמחתו של ח"כ הבית היהודי לשעבר, ינון מגל, על המלצתה של משטרת ישראל לסגור תיק החקירה המשטרתית שנפתח נגדו, לפני מספר חודשים, בחשד של הטרדה מינית ובמעשה מגונה בכמה נשים, בכפוף לקבלת החלטת פרקליטות מחוז תל אביב להמלצת המשטרה, הרי אין להבין התנהגותו ותגובתו התקשורתית של ינון מגל, מאתמול (יום ב', 25.1.16) להחלטת המשטרה.

בהתייחסו להמלצת המשטרה לסגור תיק החקירה נגדו, יצא ינון מגל בהצהרה בה אמר הוא דברים, בזו הלשון: "אני פונה לכל מי שהאשימה אותי בתקשורת וברשת - לכי להתלונן במשטרה. דברים כאלה לא יכולים להסתיים בבית הדין של פייסבוק", תוך שהוא מוסיף ואומר עוד, כי: "הופתעתי על הפרסומים, אף אחת מהנשים לא דיברה איתי לפני כן. אני מודע לכך שנשים באמת מוטרדות מינית וצריך לעשות הכל כדי למגר את התופעה, אך גם שאיש לא יואשם כעבריין על לא עוול בכפו. פתאום קם אדם בבוקר והוא עבריין מין".

ח"כ לשעבר, ינון מגל, הוסיף ואמר, לתקשורת, כי: "עדיין יש כאן חוק ובתי משפט. זו הדרך היחידה לטפל במקרים כאלה. לא בעתיד, אם אחזור לפוליטיקה, אלא עכשיו. אני לא בורח ולא מסתתר. אני לא עבריין ולא פושע". הוא סיים דבריו באמירה, לפיה קבע הוא, לדבריו, כי: "כפי שאמרתי כשהתפטרתי, אני בטוח שלא היה כל היבט פלילי במעשיי. אם מישהי חשה פגועה, למרות שזו לא הייתה כוונתי, אני מצטער על כך".

יודגש ויצוין, כי המלצתה של המשטרה שלא להגיש כתב אישום נגד ח"כ לשעבר, ינון מגל, בחשדות של הטרדה מינית ובמעשה מגונה בכמה נשים, לא התקבלה מנימוק שלא הוכחה אשמתו, אלא משטרת ישראל הדגישה בהודעתה, בעניינו, כי במסגרת החקירה נגד ינון מגל, נגבו עדויות רבות של מעורבים בפרשה ובוצעו פעולות נוספות ובסופה של חקירה זו, לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירה פלילית.

אפשר להבין לרוחו של ח"כ לשעבר, ינון מגל, שאמר עוד לתקשורת, כי: "הושפלתי לעיני כל ולעיני משפחתי, קטעתי קריירה מבטיחה. זאת, למרות שבאופן חריג במחוזותינו, לא הכפשתי, התנצלתי ולקחתי אחריות". הוא הוסיף עוד כשנשאל, אם הוא שוקל לחזור לחיים הפוליטיים, והשיב: "יכול להיות".

מתברר, כי בכל הכבוד הראוי, ח"כ לשעבר, ינון מגל, לא הפנים הלקח של ההתנהגות הבוטה, המיוחסת לו - לכאורה - בידי כמה וכמה נשים שטענו, כי הוא דיבר איתן בצורה בלתי מכובדת ובביטויים עולבים. ח"כ לשעבר, ינון מגל, לא ייצג, בתקופת כהונתו כחבר- כנסת, בכנסת ישראל, חלק מלוחמי הסיירת וגם/או חלקים של החבר'ה המסוקסים הרגילים לכנות ולהגדיר נשים - לצערנו, כי רב, באמצעות אבר המין שלהן - במלה "כוסית" וגם/או מילים בוטות אחרות שיוחסו לו, לכאורה, בידי העיתונאית, רחלי רוטנר ונשים אחרות, שעבדו תחתיו, במסגרת היותו עורך ראשי של וואלה NEWS.
הפן הפלילי, שנלווה לפרשה, היה - לטעמנו אנו וגם לטעמם של רבים וטובים אחרים, אך ורק סרח עודף לביקורת הישירה שנמתחה על ח"כ לשעבר, ינון מגל, בגין התנהגות בוטה, שאינה מכבדת חבר כנסת, האמור לייצג חבר כנסת ממפלגה דתית דוגמת מפלגת "הבית היהודי" ואין התנהגות כזו, המיוחסת לחבר-כנסת, האמור לייצג בכנסת-ישראל, מפלגה דתית, החורתת על דגלה בין היתר דרכי התבטאויות מינוריות ובוטות פחות, מזו המאפיינות הציבור החילוני.

התנהגות כזו, אינה מביאה כבוד רב, למפלגה דתית ועל אחת כמה וכמה שאין מביאה היא כבוד של ממש, לחבר כנסת, שהינו בשר מבשרה של מפלגה דתית שכזו. לכן, ברורה הייתה דרישתו של ראש מפלגת הבית היהודי, שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, מינון מגל, להתפטר מן הכנסת, עוד קודם שנשלמה החקירה המשטרתית נגדו, בחשד של ביצוע מעשים פליליים, לכאורה, שיוחסו לו, שכן הכל - הכל - הזדעזעו מהתנהגות בוטה, לכאורה, זו של ח"כ לשעבר, ינון מגל, שאינה אמורה לאפיין חבר כנסת במפלגה דתית והנושא הפלילי, לא עלה על סדר היום וגם אם עלה הוא, לסדר היום, הרי הדבר נעשה כדבר שבגררא ותוך התייחסות אליו, כאל שולי הדברים, בלבד.

לכן, ברורה ומובנת התנהגותה של העיתונאית, רחלי רוטנר שעבדה בעבר, בוואלה! NEWS, תחת ינון מגל, כאשר כיהן הוא כעורך ראשי והייתה הראשונה לטעון, כי מגל נהג כלפיה באופן סקסיסטי. מכאן גם מובנת תגובתה, כפי שבאה היא לידי ביטוי, בעמוד הפייסבוק שלה, להצהרותיו של ח"כ לשעבר, ינון מגל, שצוטטו מעלה, בכותבה, כי: "מה אני חושבת על סגירת התיק? ממש לא מעניין אותי. לא סיפרתי את מה שסיפרתי כדי שיהיה תיק או משפט או קנס או כלא או תהלוכה עם בלונים. מצדי שיהיו מאה ינונים בבית היהודי ושהוא יהיה ראש ממשלה". היא הוסיפה וכתבה עוד, כי: "רק רציתי שאנשים יידעו מי מייצג את המגזר הדתי שלנו, שגם אני באה ממנו. זה הכול. ועכשיו הם יודעים. זה הכול. אנא ספרו לנו אם המנהיגים שלנו נואמים על דבר אחד ובבית עושים דבר אחר לגמרי. גם אם זה לא פלילי, אנחנו רוצים וצריכים לדעת. יודעים? עדיין מצביעים להם? בכיף! אני אביא את הרוגעלך ונתווכח פוליטיקה עד אור הבוקר. אבל לכולנו יהיו את העובדות".

אין לנו אלא לצטט דבריו של האמורא, רבי יהושע בן לוי, שדיבר בשבח השמירה על ניקיון הלשון ואמר: "לעולם אל יוציא אדם דבר מגונה מפיו, שהרי עקם הכתוב שמונה אותיות ולא הוציא דבר מגונה מפיו, שנאמר (בראשית, פרק ז, פסוק ח): "מן הבהמה הטהורה ומן הבהמה אשר איננה טהורה" (תלמוד בבלי, מסכת פסחים, דף ג', עמוד א') וכן אמר הוא: "מלה בסלע ומשתוקא בשתים" (ויקרא רבה, פרשה טז, פסקה ה).

צר לנו, שח"כ לשעבר, ינון מגל, שהסביר התפטרותו מהכנסת, במשפט: "טעיתי, חטאתי", מנסה עתה - בכל הכבוד הראוי, שלא כראוי - לטהר השרץ של חוסר ניקיון השפה שבה התבטא הוא, לכאורה, בעבר, כלפי נשים, תוך שהוא כותב בדף הפייסבוק שלו, כי: "גם כעת, השם אוהב אותי, ועל אף שאני חושב שעשו לי עוול גדול אני בטוח שהכל לטובה". ואף הוסיף בהמשך דבריו, כי: "השם אוהב אותי. הכל תמיד קרה לי לטובה, ולא הבנתי איך זה. מכתב זוטר בקול ישראל עברתי לגל"צ. אחר כך ערוץ 10 רצו אותי. כשנעשה לי רע במקום אחד, הייתי עולה למעלה במקום אחר. לאחר מכן הגשתי את מבט בערוץ 1 ומשם המשכתי לוואלה, נהייתי עורך ראשי ומשם עברתי לכנסת".

ינון מגל סיים דבריו, בדף הפייסבוק שלו וכתב עוד, כי: "אני אומר לכם גם עכשיו: השם אוהב אותי", והוסיף: "על אף שאני חושב שעשו לי עוול גדול אני מקבל זאת באהבה ובטוח שהכל לטובה. גיליתי למשל איזו אישה מדהימה יש לי, שיותר בעזרת השם אני לא אפגע בה ואני מקווה ומאמין שהכל עוד יסתדר לטובה".

צר לנו, שמדבריו אלה של ח"כ לשעבר, ינון מגל, מסתמן סוג מסוים של חזרה מהתנצלותו הקודמת על התנהגותו, שסברנו - בכל הכבוד הראוי - כי הינה התנצלות ראויה ותקינה ועתה מתברר, כי ינון מגל עובר לשלב של ההתקפה וסבור, כי עשו לו עוול גדול. בכל הכבוד הראוי, מי שעשה עוול גדול לעצמו, הינו ח"כ לשעבר, ינון מגל - וינון מגל לבדו! - שלא ידע לשמור על חרצובות לשונו.

במקום שינצל ח"כ לשעבר, ינון מגל, תקופת היעדרותו מהכנסת ויכה על לוח ליבו, כדרכו ומנהגו של מי שחטא, לכאורה, ציבורית ופומבית וחוזר בו מדרכו זו, הרי מנצל הוא, המלצה של משטרת ישראל, שלא להעמידו לדין פלילי ולסגור תיק החקירה המתנהל נגדו, מהנימוק שלא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות פליליות, שיוחסו לו ולא מחמת העובדה שלא נמצאה כל אשמה במעשים שיוחסו לו.

לטעמנו אנו, התנהגותו זו האחרונה של ח"כ לשעבר, ינון מגל, חמורה יותר מהתנהגותו הקודמת שיוחסה לו, קרי, התנהגות בוטה ועולבת, לכאורה, כלפי ציבור הנשים, עימן בא הוא במגע ובקשרי עבודה יום יומיים. מי שאינו מבין ואינו מפנים אל לב, העובדה שכאיש ציבור וכחבר מפלגה דתית, החורתת - בין היתר - על דגלה עקרונות של ניקיון שפה וסבור, כי הוא יכול להמשיך עוד בקריירה פוליטית, במצב דברים זה, חי - בשפת בני הנוער - בסרט. בסרט מסוג זה, שבו חי לכאורה, ח"כ לשעבר, ינון מגל, אין אנו רוצים להשתתף ויש למנוע מינון מגל מליטול בו חלק, בדרך של מניעתו מלשוב ולהיות מעורב, מחדש, בעשייה הפוליטית היומיומית.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  26/01/2016   |   עודכן:  26/01/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ינון מגל - הפן הפלילי והפן הערכי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הכרזת אשת יחסי הציבור, רות שטרית (אשתו של השר לשעבר, מאיר שטרית), בראיון בסוף השבוע החולף, בתחנת הרדיו 103FM ובתחנת הרדיו של "גלי צה"ל" - בעקבות הפרסום לפיו קיבלה היא מרשת "מגה", שכר של כ-18 מיליון שקלים ב-4.5 שנים (המהווה שכר חודשי של - 300,000 שקלים) על שירותי יחסי הציבור שהעניקה משרדה יחסי הציבור שלה לרשת שיווק כושלת זו - כי שכרה זה הוא: "שכר הגון עבור עבודת הייעוץ שנתתי, ואף למטה מהמקובל בתחום. אם הייתי גבר איש לא היה מדבר על גובה השכר. אם הייתי פחות יפה - איש לא היה מצייץ" ואמירתה הנוספת, לפי: "אני טובה בעבודה שלי, אני מצוינת", מעידה כמאה עדים על כך, כי, בכל הכבוד הראוי, אשת יחסי ציבור זה, לא רק שהיא עושה יחסי ציבור רעים ביותר לעצמה ולמקצועה - אלא גם שהיא "חיה בסרט".
24/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ועדת הרפורמות של הכנסת שהוקמה במטרה לטפל בחקיקת הרפורמות שמקדם שר האוצר, משה כחלון בתחומי הבנקאות והדיור כפיצוי לסיעת "כולנו", לאחר שסיעה זו לא קיבלה ראשות ועדת הכספים, ומהווה מעין ערוץ עוקף לוועדת הכספים של הכנסת, שבראשה עומד ח"כ משה גפני - החלה בעבודתה השוטפת ולאחרונה הופיע בפניה היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד יואל בריס. ועדת הרפורמות מונה 13 חברים, מהם שבעה חברי כנסת מסיעת הקואליציה ושישה חברי כנסת מסיעת האופוזיציה, כאשר יו"ר וועדה זו, הינו ח"כ אלי כהן.
21/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
לאחר שסקרנו ברשימתנו הקודמת, יום אתמול (מחלקה ראשונה - 19.1.2016) מצב הדברים הנוכחי, הקיים בעסקות טיעון - בהקשר ובהדבק דברים לעסקת הטיעון שנחתמה בין אהוד אולמרט לפרקליטות, בגינה ובגדרה הוגש נגדו כתב-אישום מתוקן לבית משפט השלום, בירושלים - תוך הדגשת העובדה שהעסקות הטיעון אינן מחייבות השופטים, היכולים שלא לכבדם, הרי עתה לא נותר לנו, אלא לבחון, מדוע ובשל מה מעודדים, הפרקליטות ומערכת בתי המשפט, בהסכמה שבשתיקה, קיומן וריבוין של עסקות טיעון אלה, תחת לקיים הליכי הוכחות סדורים בתיקים התלויים ועומדים, בבתי-המשפט השונים, ברחבי הארץ, עד תום הליכים משפטיים אלה.
20/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בשעה שמתפרסמת רשימה זו, טרוד בית משפט העליון, בשמיעת ערעורו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בגין הרשעתו בכך, כי בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התעשיה והמסחר, קיבל הוא כספים מאיש העסקים, משה טלנסקי, ששימשו לצרכיו האישיים ולא דווחו כדין. לאחר שזוכה אולמרט, בבית משפט המחוזי, בירושלים, הורשע הוא, בעקבות ערעור שהגישה הפרקליטות, שצירפה הקלטות שתיעדה ראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן ואולמרט הורשע בעבירות של מרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה, תוך שהוא נדון ל-8 חודשי מאסר בפועל ולקנס כספי.על הרשעה זו, הגיש אולמרט ערעור, לבית משפט העליון, המתברר היום בבית משפט העליון.
19/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בימים אלה שאינתיפדת היחידים מתגברת והנשק הכמעט היחידי באינתיפאדה זו, הינם הסכינים הננעצים בגופם של הקורבנות החפים מפשע, הרי עולה ובוקעת השאלה, מה מקום בוחרים מפגעים ומפגעות אלה - הפועלים, דרך כלל, על דעת עצמם בלבד - לעשות שימוש, כמעט בלעדי, אך ורק בסכינים וכמעט שלא בכלי נשק, דוגמת רובים ואקדחים. הטרדתי עצמי, לא פעם, בשאלה זו ולא עלו לי דברים יפה, עד שקראתי אתמול שהמפגע שנעץ סכין בגופה של האחות, דפנה מאיר ז"ל מאריאל, לא יכול היה להוציא סכין זה שנעץ בגופה מגופה ובזכות זאת ניצלו ששת הילדים הקטינים ששהו בבית, אותה עת.
18/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il