|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הדתל"שים דורשים התערבות נציגותם הפוליטית <br>

סקר חדש שנערך בקרב המגזר הדתי לאומי מגלה הציבור הדתי-לאומי והחרד"לי, מעוניין בכך ומצביע על רצון של מעורבות יתרה של ציבור תומכים בכוח מפלגת "הבית היהודי", בכל הקשור לענייני שילוב דת ומדינה וענייני שילוב דת וצבא שוטפים
27/01/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

סקר שבוצע בתחילת חודש זה, בידי מכון מסקר - מכון הסקרים במגזר הדתי-לאומי, בהנחייתו המקצועית והמדעית של ד"ר עידו ליברמן, שביצע סקר כלל ארצי מקרב מדגם מייצג של המגזר הדתי-לאומי, המורכב מ-400 איש ואישה, שגילם עולה על 16 שנה, אשר נבחרו מתוך קבוצה של 2150 משיבים לסקר, כאשר 27% מהם, הינם בעלי השקפה ציונית דתית תורנית, 37% מהם הינם בעלי השקפה ציונית דתית קלאסית, 23% מהם הינם בעלי השקפה ציונית דתית ליברלית ו-13% מהם, הינם דתיים שאינם עונים על ההגדרות הקודמות, מגלה ומצביע על רצון של מעורבות יתרה של ציבור תומכים בכוח זה של מפלגת "הבית היהודי", בכל הקשור לענייני שילוב דת ומדינה וענייני שילוב דת וצבא, שוטפים.

בהתאם לסקר זה, הרי כל אחת מהקבוצות המפורטות לעיל, מתחלקת לשני זרמים הגובלים בהשקפה המקבילה להם, והם מכילים מנעד רחב של רמות הקפדה שונות בהלכה ובשמירת תורה ומצוות, מחד-גיסא, כאשר מאידך-גיסא, קיימת קבוצה בעלת הגדרות אישיות-עצמאיות שונות, אשר להן ניתן משקל מתאים במדגם המייצג, בהתאם לממצאי מדגם זה. טעות הדגימה באומדנים השונים של המדגם, הינה 4.5 אחוז.

מאגר המשיבים בסקר פולח לפי רכיבים שונים שהם, בין היתר: תפיסה דתית בתוך הציונות הדתית; גיל; מגדר; מקום מגורים ונתונים נוספים, דבר המאפשר לקבל התשובות לשאלות הסקר, בהתאם לפילוחים המתבקשים. עוד ניתן, בצורת סקר זה, לבצע ניתוחים סטטיסטיים, ברמות שונות, כנטען במבוא לסקר זה, כמו-גם שיטות סטטיסטיות שונות, החל מסטטיסטיקה תיאורית ועד ניתוחי הבדלים וקשרים בין משתנים, כל זאת לצורך הבנת המציאות בתחום הנבדק. בסקר זה, הושם דגש על מיקומה של כל קבוצת גיל, מיוצגת בהתאם למשקלה באוכלוסייה הדתית לאומית, כלומר עם דגש קל לגיל הצעיר יותר, ביחס לאוכלוסייה הכללית.

במבוא לסקר זה מודגש, כי הרקע לסקר הינו, מיקומו ומעמדו של הענף לתודעה יהודית בצה"ל, שהינו גוף העוסק בהעברת תכנים בעלי זיקה יהודית לחיילים, כאשר בין השאר מקיים הוא ימי עיון והרצאות בבסיסים; פועל לעריכת וקיום שבתות מיוחדות ואחראי להפצת תכנים ומערכי שיעור, דוגמת ערכי הלחימה. כחלק משינוי ארגוניים בצה"ל, התקבלה לאחרונה החלטה, המהווה חלק משינויים ארגוניים בצה"ל, לפיה יועבר הענף לתודעה יהודית בצה"ל מאחריותה של הרבנות הצבאית, לאחריותו של חיל החינוך.

החלטה זו, הביאה בעקבותיה, ביקורת קשה ברבנות הצבאית, שכן הועלה חשש שתצומצם השפעת הענף לתודעה יהודית בצה"ל, בקרב החיילים ויפגע גם תקציבו. עוד הועלה חשש, כי מרגע העברת האחריות של הענף לתודעה יהודית, בצה"ל, לאחריותו של חיל החינוך, הרי יהיה כפוף הענף לתודעה יהודית, בצה"ל, לפקודות קצין חינוך ראשי. דבר זה נטען, עלול לפגוע - משמעותית - באופי תכניו של הענף לתודעה יהודית בצה"ל וביכולתו להעביר תכנים אלה לחייל צה"ל.

כיום, מהווה מפלגת "הבית היהודי", חלק בלתי נפרד מהקואליציה הממשלתית, המונה 61 חברי כנסת. כתוצאה מהצטרפותה של מפלגת "הבית היהודי" לקואליציה, מחזיקה מפלגה זו, במשרד המשפטים, כאשר שרת המשפטים הינה, ח"כ איילת שקד, כמו-גם מחזיקה המפלגה, במשרד החינוך, כאשר שר החינוך הינו, ח"כ נפתלי בנט וכן נמסרה משרת סגן שר הביטחון, לח"כ הרב אלי בן דהן, כאשר שר הביטחון, הינו ח"כ משה יעלון, ממפלגת "הליכוד". שר הביטחון נתון - לאחרונה - בלחצים - למנוע פגיעה בענף התודעה היהודית, באמצעות נציגי "הבית היהודי", בממשלה ובכנסת.

72.8% מהמשיבים לסקר, הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי הניסיון לצמצם כוחו של ענף תודעה יהודית נובע בין השאר גם מהרצון לרסן את השפעת הרבנים על החיילים; 74.2% מהמשיבים לסקר, הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי ענף תודעה יהודית צריך להישאר תחת אחריות הרבנות הצבאית; 67.2% מהמשיבים לסקר, הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי התערבות של שר החינוך, נפתלי בנט או של סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן ושימוש במעמדם, יכולה למנוע העברת תודעה יהודית מחוץ לרבנות הצבאית; 73.2% מהמשיבים לסקר, הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי על-פי תפיסת עולמה וערכיה, מפלגת הבית היהודי אמורה להתעקש על נושא זה ולמנוע העברת התחום לאחריות אחרת; 81.8% הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי לענף תודעה יהודית השפעה חיובית על רוח צה"ל וזהותו.

64.7% הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי רוב החיילים שאינם דתיים, שמחים לשמוע תוכן המבוסס על המקורות ומרוח המסורת היהודית; 76.9% הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי אופיו וזהותו של צה"ל נקבעים במידה רבה על-ידי שיחות חיזוק של לוחמים לשעבר ומרצים נוספים אשר מעבירים תכנים ברוח המסורת והמורשת לחיילי צה"ל; 62.8% הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי אם תפעל בנושא, מפלגת הבית היהודי יכולה למנוע כל מהלך של פגיעה בענף תודעה יהודית או ברבנות הצבאית בכלל; 69.9% הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי הכוונה להעביר הענף ולצמצם את כוחו, מצריכה התערבותה הישירה של מפלגת הבית היהודי לשינוי ההחלטה ו-90% הסכימו עד הסכימו מאוד לכך, כי ניסיון לחיזוק זהותו היהודית של צה"ל ותודעת החיילים על-ידי פעילויות שונות, חשוב להם.

מסקר זה, ככל שאינו מוטה (וחלילה לנו להאשים עורכי הסקר בהטיה מכוונת, אלא לעיתים קיימת הטיה בשל השפעת גורמי חוץ שאינה משקפת מצב הדברים האמיתי, לאשורו, ממרחק של זמן ומקום) ברור הוא הדבר - לחלוטין - כי הציבור הדתי-לאומי והחרד"לי, מעוניין בכך, כי הרבנות הצבאית תמשיך להחזיק, תחת אחריותה הענף לתודעה יהודית ולמנוע העברתו לאחריותו של חיל החינוך, בצה"ל.

לשאלה אחת אין מענה, בסקר שתוצאותיו פורסמו על-ידי מכון מסקר - מכון הסקרים במגזר הדתי-לאומי והיא - מי הוא הגורם מזמין הסקר ומי הוא הגורם שמימן ומממן סקר דווקני זה. ברור כי המענה, המדויק והדווקני, יאפשר למי שנחשף לתוצאות סקר זה להבין, מדוע ובשל מה, נערך סקר זה, לצורך מה נערך סקר זה ואיזה מטרות אמור לשרת סקר זה - עניינים, שאלות ותהיות, שאליהן לא נדרש סקר זה, כאשר מכון מסקר לא טרח לפרט ולפרסם נתונים אלה והדברים מצביעים על כך, כי קיים גורם עלום וגם/או כי קיימים גורמים עלומים, המעוניינים להפיץ נתוני סקר זה, ברבים, בלי לחשוף עצמם וכוונותיהם, בהפצת תוצאות סקר זה של מכון סקרים זה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  27/01/2016   |   עודכן:  27/01/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדתל"שים דורשים התערבות נציגותם הפוליטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוי לנו, אללי, אבוי לנו, על כך, כי עד כה הושפלנו. שוד ושבר. איככה עוללו לנו זה דבר? כואב וצועק הוא הלב, בשל שבר זה בו הושברנו, על כי, זה השלטון - כן, כן, זה שמרבית העם בחר בו, בקונסטלציה פוליטית זו וגם/או אחרת, לשלוט במדינה ולהרכיב ממשלה, לשלוט במשרדיה השונים של ממשלה זה - ובכלל זה במשרד החינוך - ולהפיץ עיקרי משנתנו הפוליטית והערכית, המנוגדת לערכים הפוליטיים של אלה שהפסידו בבחירות חופשיות ודמוקרטיות אלה (זוכרים? הפסידו? בחירות דמוקרטיות! ואפילו חופשיות, נטולות כל לחץ שהוא שלא נפסלו - מעולם!) - מעז להכתיב לנו תפישותיו הרעיוניים והתוכניים, כמו-גם לנסות ולהנחיל לנו ולילדינו שלנו, משנתנו הפוליטית.
27/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
תוך הבעת מלוא הסימפטיה ותוך השתתפות מלאה בשמחתו של ח"כ הבית היהודי לשעבר, ינון מגל, על המלצתה של משטרת ישראל לסגור תיק החקירה המשטרתית שנפתח נגדו, לפני מספר חודשים, בחשד של הטרדה מינית ובמעשה מגונה בכמה נשים, בכפוף לקבלת החלטת פרקליטות מחוז תל אביב להמלצת המשטרה, הרי אין להבין התנהגותו ותגובתו התקשורתית של ינון מגל, מאתמול (יום ב', 25.1.16) להחלטת המשטרה.
26/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הכרזת אשת יחסי הציבור, רות שטרית (אשתו של השר לשעבר, מאיר שטרית), בראיון בסוף השבוע החולף, בתחנת הרדיו 103FM ובתחנת הרדיו של "גלי צה"ל" - בעקבות הפרסום לפיו קיבלה היא מרשת "מגה", שכר של כ-18 מיליון שקלים ב-4.5 שנים (המהווה שכר חודשי של - 300,000 שקלים) על שירותי יחסי הציבור שהעניקה משרדה יחסי הציבור שלה לרשת שיווק כושלת זו - כי שכרה זה הוא: "שכר הגון עבור עבודת הייעוץ שנתתי, ואף למטה מהמקובל בתחום. אם הייתי גבר איש לא היה מדבר על גובה השכר. אם הייתי פחות יפה - איש לא היה מצייץ" ואמירתה הנוספת, לפי: "אני טובה בעבודה שלי, אני מצוינת", מעידה כמאה עדים על כך, כי, בכל הכבוד הראוי, אשת יחסי ציבור זה, לא רק שהיא עושה יחסי ציבור רעים ביותר לעצמה ולמקצועה - אלא גם שהיא "חיה בסרט".
24/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ועדת הרפורמות של הכנסת שהוקמה במטרה לטפל בחקיקת הרפורמות שמקדם שר האוצר, משה כחלון בתחומי הבנקאות והדיור כפיצוי לסיעת "כולנו", לאחר שסיעה זו לא קיבלה ראשות ועדת הכספים, ומהווה מעין ערוץ עוקף לוועדת הכספים של הכנסת, שבראשה עומד ח"כ משה גפני - החלה בעבודתה השוטפת ולאחרונה הופיע בפניה היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד יואל בריס. ועדת הרפורמות מונה 13 חברים, מהם שבעה חברי כנסת מסיעת הקואליציה ושישה חברי כנסת מסיעת האופוזיציה, כאשר יו"ר וועדה זו, הינו ח"כ אלי כהן.
21/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
לאחר שסקרנו ברשימתנו הקודמת, יום אתמול (מחלקה ראשונה - 19.1.2016) מצב הדברים הנוכחי, הקיים בעסקות טיעון - בהקשר ובהדבק דברים לעסקת הטיעון שנחתמה בין אהוד אולמרט לפרקליטות, בגינה ובגדרה הוגש נגדו כתב-אישום מתוקן לבית משפט השלום, בירושלים - תוך הדגשת העובדה שהעסקות הטיעון אינן מחייבות השופטים, היכולים שלא לכבדם, הרי עתה לא נותר לנו, אלא לבחון, מדוע ובשל מה מעודדים, הפרקליטות ומערכת בתי המשפט, בהסכמה שבשתיקה, קיומן וריבוין של עסקות טיעון אלה, תחת לקיים הליכי הוכחות סדורים בתיקים התלויים ועומדים, בבתי-המשפט השונים, ברחבי הארץ, עד תום הליכים משפטיים אלה.
20/01/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il