|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

"ילד הפלא" - מנשה לב-רן כבר בן 70

בגיל 12 מצא עצמו מנשה לב-רן מנצח על "מקהלת ביל"ו" באותה שבת, מספר לב-רן היו המון תיירים שבאו לשמוע את הפלא שנקרא מקהלת הילדים ביל"ו
04/02/2016  |   אלי אלון   |   כתבות   |   תגובות
מנשה לב-רן בפעולה [צילום: באדיבות מ. לברן]

מנשה לברן עם שמעון פרס
[צילום: באדיבות משפחת לברן]

מנשה לברן בטיול [צילום: צילום מהאלבום המשפחתי]

משה לברן עם הרב שלה קרליבך [צילום: צילום מאלבום משפחת לברן]

גיל 10 בלבד
את פעילותו המוסיקלית המעשית החל לב-רן כבר בגיל צעיר מאד, בגיל 10 לערך, כאשר שר ואף היה אחד הסולנים במקהלת הילדים ביל"ו שפעלה ליד בית הכנסת בילו.

כבר בגיל 12 ניצח מנשה לב-רן על "מקהלת "ביל"ו" המיתולוגית וזכה לשבחים על ניצוחו, והיה למעשה סוג של "ילד פלא". בהמשך הקים את מקהלת הרבנות הצבאית, ניצח קרוב לשלושה עשורים על תזמורת משטרת ישראל, וכיום הוא מנצח במלא המרץ על לא פחות מ-5 מקהלות זמר. בימים אלה חוגג לב-רן 70 שנה להולדתו - סיפור חייו של המנצח המיתולוגי.

במשכן אמנויות הבמה בתל אביב נערך (31.1.16) אירוע זמר ושירה חגיגי לכבודו של המנצח מנשה לב-רן לרגל מלאות לו 70 שנה. בין המשתתפים באירוע: "צמד רעים", טוביה צפיר, מקהלת הרבנות הצבאית לדורותיה להקת "קולן" ועוד.

בשנות ה-60 ייסד לב-רן את מקהלת הרבנות הצבאית והיה מנצחה במשך כ-15 שנים. מאז ייסודו של פסטיבל הזמר החסידי בשנת 1969 שימש לב-רן כמנצח ומנהל מוזיקלי של הפסטיבל. בין השנים 2008-1980 במשך כ-28 שנים, ניצח על תזמורת משטרת ישראל והגיע לדרגת ניצב משנה. גם כיום לב-רן הוא מנצח מבוקש. ומנצח על לא פחות מ-5 מקהלות זמר.

ביקשתי לשוחח עימו ולשמוע על סיפור חייו ופעילותו המוסיקלית רבת השנים ורבת ההיקף.

לב-רן נולד בתל אביב בשנת 1946 בשם מנשה ליברמן הוריו עלו לארץ בשנת 1932 בהיותם כבני 18 לערך. רוב בני משפחתם של הוריו נספו בשואה. לב-רן הוא בן הזקונים במשפחה אחרי שתי אחיות גדולות ממנו, אסתר מנדלבאום ורות השכל. מספר לברן על ילדותו: "גדלתי והתחנכתי בתל אביב בבית דתי לאומי. אבי ניגן בכינור, וכבר בגיל 7 התחלתי לנגן בכינור שהיה בבית. למדתי ביסודי בבית הספר הממ"ד ביל"ו בתל אביב ששכן ברחוב רוטשילד ובתיכון למדתי בבית ספר" תלמה ילין" עוד כשזה שכן בתל אביב ובבית הספר "רננים".

את פעילותו המוסיקלית המעשית החל לב-רן כבר בגיל צעיר מאד, בגיל 10 לערך, כאשר שר ואף היה אחד הסולנים במקהלת הילדים ביל"ו שפעלה ליד בית הכנסת בילו" בתל אביב, בניצוחו והדרכתו של החזן והמנצח המיתולוגי שלמה רביץ. הייתה זו מקהלת ילדים ובני נוער ידועה בתל אביב ואף מחוצה לה שליוותה בעיקר בשבתות את תפילות בית הכנסת. לב-רן:" שמה של המקהלה יצא למרחוק מידי שבת בבוקר לפני תחילת התפילה המתינו אנשים רבים ואף תיירים מחו"ל בתור כדי לתפוס מקום באולם כדי לראות לשמוע את שירת המקהלה".

בגיל 12 מצא עצמו מנשה לב-רן מנצח על "מקהלת ביל"ו". מספר על כך לב-רן: "באתי לשיר באחד מימי שישי במקהלה. הייתי אז בן 12 לערך ואז פונה אלי מנהל בית הספר ביל"ו דאז, חיים מישורי ואומר לי כי המנצח רביץ נפצע ומאושפז בבית חולים וביקש ממני לנצח מחר בשבת על המקהלה במקומו של רביץ. קפאתי במקומי, הופתעתי לגמרי, לא הייתי מוכן לזה. אבל עשיתי זאת וכנראה שעשיתי זאת טוב". באותה שבת, מספר לב-רן היו המון תיירים שבאו לשמוע את הפלא שנקרא מקהלת הילדים ביל"ו. "לאחר הופעת המקהלה בניצוחי ניגש אלי בן אדם מלא עם קול גבוה וחזק שיבח אותי על הניצוח והביצוע ואמר לי הייתה נפלא, ונתן מילים טובות. דרך אגב, הוא אומר לי, שמי ריצארד טאקר. מסתבר כי היה זה לא אחר מאשר הטנור והחזן היהודי ריצאד (ראובן) טאקר מגדולי הטנורים בעולם שבא לארץ כאורח התזמורת הפילהרמונית, ו"קפץ" לראות את מקהלת הילדים.

בעקבות הביקורות הטובות על ניצוחו הפך מנשה לב-רן למנצח קבוע במקהלה הילדים והוא בן 12 בלבד והמשיך בכך מספר שנים. במידה רבה אם תירצו היה מנשה לב-רן מה שקרוי "ילד פלא".

הקמת מקהלת הרבנות הצבאית
מנצח בקבנות הצבאית [צילום: מהאלבום המשפחתי]

לב-רן כיהן בתפקיד המנצח כ-15 שנה ונחשב לאבי מקהלת הרבנות הצבאית.

הרב גורן זימנו לשיחה והודיע לו כי הוא מבקש להקים מקהלה ורוצה לתת לו את הניהול והניצוח
▪ ▪ ▪

דבר כישרונו ויכולתו המוסיקלית של מנשה לב-רן הגיע לידיעת הרב שלמה גורן שהיה אז הרב הראשי לצה"ל וביקש להקים מקהלה צבאית שתפעל ליד הרבנות הצבאית ותופיע בפני החיילים על-מנת לחזק הקשר של החיילים להווי הדתי. התקופה הייתה מחצית שנות ה-60 ולב-רן עמד בפני גיוסו לצה"ל. הרב גורן זימנו לשיחה והודיע לו כי הוא מבקש להקים מקהלה ורוצה לתת לו את הניהול והניצוח. מנשה נרתם למשימה, בחר צוות וקבע את הרפרטואר של הלהקה וכך נוסדה למעשה מקהלת הרבנות הצבאית. לב-רן: "הופענו בבסיסים רבים ברחבי הארץ לא רק בשירי דת ותפילה אלא גם בשירים ישראלים ושירי עמים". הם הופיעו על הבמות ביחידות צה"ל בימי חול, בשבתות ובחגים. "הינו מופיעים ביחידות ובבתי כנסת יחידתיים ושרנו כמובן ללא ליוי כלי נגינה". לב-רן מוסיף: "מאחר שהינו מקהלת זמר צבאית שמופיעה ללא ליווי כלי נגינה בניגוד ללהקות הצבאיות, הופענו בפני החיילים גם בימי שישי בערב, והביקוש למקהלה היה גבוה ביותר". בתחילת דרכה הופיעה מקהלה הרבנות הצבאית ללא כל ליווי אינסטרומנטלי. לב-רן מספר לי כי ביקש לשלב כליווי למקהלה אורגן וביקש תקציב לאורגן. הוא אף נפגש בעניין זה עם הרב גורן והרב דחה בקשתו ואמר לו בנוסח מעין זה "מה זה כנסייה פה", אולם בהמשך הופיעה המקהלה עם ליווי אורגן חשמלי עליו ניגן שלום פליסר (כיום, אם אני לא טועה רופא שינים במקצועו) ועם הזמן נוספו כלים נוספים.

לב-רן כיהן בתפקיד המנצח כ-15 שנה ונחשב לאבי מקהלת הרבנות הצבאית. המקהלה בתקופתו של לב-רן הצמיחה לא מעט כוכבי זמר וחזנים בולטים וידועים. על חברי המקהלה נימנו בני רוזנבאום וישראל גוטסדינר (לימים חברי צמד רעים), החזנים מנחם נאמן, פרדי פאר אברהם אלברכט וכן ישראל לנצ'נר, דודו פישר, אברהם ברק ועוד רבים וטובים. לב-רן אומר לי כי אולי לא רבים יודעים אבל המנצח דניאל אורן אף הוא היה חבר במקהלת הרבנות הצבאית.

לב-רן: "דני אורן התגורר בקרבת בית הספר "ביל"ו" בו למדתי. התקרבנו והוא היה ועדין ידיד נפש שלי. לקראת גיוסו נסע לגרמניה לתחרות יוקרתית ע"ש הרברט פון קאראיין למנצחי תזמורות צעירים וזכה במקום הראשון. כשחזר הוא ביקש לשרת בתזמורת צה"ל או בלהקה צבאית ובכל מקום דחו אותו. אמרתי לו שאני מוכן לקבל אותו והוא שאל אותי: "אתה באמת מוכן לקבל אותי"? "דניאל אורן הוא בעל קול נפלא, הוכיח את עצמו ותרם הרבה למקהלה, אומר לי מנשה לב-רן.

פסטיבל הזמר החסידי
בפסטיבל הזמר החסידי [צילום: באדיבות משפחת לברן]

מאז ייסודו של פסטיבל הזמר החסידי בשנת 1969. היה לב-רן מנצחה והמנהל המוסיקלי במשך שנים רבות. הוא גם ישב בוועדה המקצועית שהחליטה ובחרה את שירי הפסטיבל. פסטיבל הזמר החסידי הופק על-ידי מיקי פלד ונחום בייטל והצמיח שורה ארוכה של שירים חסידיים שהפכו לשירים פופולריים, ושירי עם המושרים בפי כל גם על-ידי תיירים וקהילות בחו"ל. מנשה לב-רן מזכיר בהקשר לך את השיר "והאר עינינו" של שלמה קרליבך, בביצוע "השלושרים עם שלום חנוך, "עוד ישמע" - צמד רעים, יגאל בשן - "עושה שלום", ששי קשת - "שישו ושמחו" ועוד רבים וטובים.

מנצח תזמורת משטרת ישראל
"כבר עלו בראשי כל מיני מחשבות והרהורים מה פתאום המפכ"ל רוצה לפגוש אותי"?
▪ ▪ ▪

בין השנים 1980- 2008 במשך כ-28 שנים ניצח לב-רן על תזמורת משטרת ישראל והגיע לדרגת ניצב משנה. מספר מנשה לב-רן": "בשנת 1980 אני מקבל טלפון ממשטרת ישראל ומודיעים לי כי המפכ"ל הרצל שפיר מעוניין לפגוש אותי. כבר עלו בראשי כל מיני מחשבות והרהורים מה פתאום המפכ"ל רוצה לפגוש אותי"?

לב-רן: "בפגישה עם הרצל שפיר שכנראה הכיר אותי מהשירות הצבאי הוא אמר לי כי לדעתו תזמורת המשטרה לא מופעלת נכון וביקש שאטול לידי את ניהול וניצוח תזמורת המשטרה. נעניתי להצעה והתחלתי לפעול. ניצחתי על תזמורת המשטרה כ-28 שנים. התחלתי כרב-פקד וסיימתי בניצב משנה".

לב-רן: "הופענו בשורה ארוכה של אירועים לא רק באירועים וטקסים שונים של המשטרה אלא גם באירועים וטקסים ממלכתיים שונים, בנגינת ההמנונים במשחקי כדורגל, באירועים עירוניים ובאירועים קהילתיים שונים, בפסטיבל המחולות בכרמיאל, ובהפקות שונות".

מנצח על מקהלות זמר רבות
עם הרב לאו [צילום: צילום מאלבום משפחת לברן]

מוכשר ומבוקש וניצח על מקהלות זמר רבות ברחבי הארץ: כיום הוא מנצח על לא פחות מ-5 מקהלות זמר
▪ ▪ ▪

מנשה לב-רן הוא מנצח מוכשר ומבוקש וניצח על מקהלות זמר רבות ברחבי הארץ: כיום הוא מנצח על לא פחות מ-5 מקהלות זמר: "מקהלת השקמים", "זמר לציון" מראשון לציון, "רננה" מרעננה, "צלילי כפר סבא", " מקהלת גיתית" . בנוסף לברן מנצח באירועי חזנות שונים וליווה את גדולי החזנים.

לב-רן נשוי ולהם בת שירי לב-רן -לביא עורכת דין בהשכלתה המכהנת בתפקיד נציבת שוויין הזדמנויות עבודה אזורית - מחוז ת"א והמרכז, ושלושה נכדים.


תאריך:  04/02/2016   |   עודכן:  04/02/2016
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ילד הפלא" - מנשה לב-רן כבר בן 70
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לרגע נדמה שנדידת המדפים, אף עולה בקצבה על נדידת היבשות והלוחות הטקטוניים, ולנגד עיננו היא מתרחשת.
04/02/2016  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
"התמונות שעל הקיר", ספרה של ציונית פתאל-קופרווסר מטלטל את התמונה, את החיים, וחושף זרמים תת-קרקעיים בחיי היהודים בבגדד לפני כשמונים שנה. לפנינו רומן שבו כמה עלילות משנה, וכולן יחד מציגות חיים בתוך דרמה סוערת, דרמה של שינויים בחוץ ומסכת של תמורות שעוברות על הגיבורים. על החברה כולה.
04/02/2016  |  הרצל חקק  |   כתבות
בשני העשורים האחרונים הפכו פיגועי התאבדות לדפוס פעולה בולט ברפרטואר של ארגוני טרור בכלל ושל ארגונים סלפים-ג'יהאדיסטים בפרט. במהלך 2015 בוצעו כל פיגועי ההתאבדות, למעט בודדים, בידי ארגוני טרור המזוהים עם זרם זה. למרות שפיגועי התאבדות מהווים אחוז קטן בלבד מכלל פעולותיהם של ארגוני הטרור, מספרם ופיזורם הגאוגרפי גדל במהלך השנים. השימוש הגובר בפיגועי התאבדות נובע מקטלניותם הגבוהה, וכן מיתרונם בביסוס ההרתעה ודימוי העוצמה של הארגונים המבצעים, המפגינים כך לעיני כל את נכונותם של פעיליהם להקרבה עצמית אולטימטיבית, למען הגשמת המטרות שבשמן הם פועלים.
הימים שעל סף קריסת המשטר הנאצי וכניסת כוחות הברית לגרמניה כוסו בערפל סמיך, בתהליך בניית המדינה ההרוסה מחדש, עם תום מלחמת העולם השנייה; אך כיצד נפל המשטר הנאצי הלכה למעשה בערים ובמקומות היישוב השונים בגרמניה?
03/02/2016  |  נורית כהנא  |   כתבות
המחזאית אמנדה וויטינגטון כתבה בשנות התשעים מחזה המתאר את שנות השישים באנגליה, שמצד אחד פרחו בה הביטלס, המוזיקה הרוקיסטית, והאהבה החופשית, ומנגד - הבורות המוחלטת של הילדות-הנערות גרמה (ועדיין גם בימים אלה) לילדות רבות להתפתות ליחסי מין, מבלי שיהיה להן מושג מינימלי מה זה הריון, כיצד נולד תינוק, מהי לידה, ואיך להתמודד עם הבעיה. במיוחד כשהגבר או הבחור שגרם לכך, נעלם, נשוי או סתם אנס. עם בעיה זו - שטרם הצליחו להתגבר גם בימינו, וניתן לראותה בסדרת הטלוויזיה המצוינת "איסטאנדרס" בערוץ בי.בי.סי אנטרטיינמנט - מפגישה אותנו המחזאית המשובחת עם קבוצת נערות הכלואות במוסד מיוחד של נזירות, בו מסתירים אותן עד יבוא מועד הלידה, כשמיד לאחר מכן, התינוקות מועברים להורים מאמצים.
02/02/2016  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il