חג הפסח חל השנה בסוף חודש אפריל ואמור להיות חג מעולה לקמעונאים ולוא רק בגלל מיקומו בסוף חודש אפריל, דבר שיאפשר לצרכנים להתארגן במהלך כל החודש ולרשתות להציע מבצעים בהתאם.
חדי העין כבר מתחילים לראות גם שינויים במדפים ברשתות כמו
הום סנטר, אשר מדפיה היו ריקים ועזובים עד לאחרונה, בגלל מצוקת אשראי ותזרים, והחלו להתמלא מחדש בתקווה לחג טוב, אשר ימלא מחדש את הקופות ויאפשר להם "להמשיך ולסחוב".
רשתות הפארם מתחילות להציע מוצרים מתחום כלי הבית, כמו זוג מחבתות טפאל ומצעים, כהכנה לפסח - חג ההתחדשות, ורשתות העשה זאת בעצמך יתחילו בקרוב לצאת במבצעים בתחום הצבע, אשר נתפס אצל רבים מהלקוחות ובצדק - כניקיון. "צביעת ניקיון", במקום לשפשף את הקירות, פשוט יותר לעבור על הקיר עם צבע.
להשאיר מאווררים בחורף
אין ספק שהחג הזה יהיה קרב גדול בתחום תלושי הקנייה, בעיקר לאור העובדה שיצא שחקן גדול - מגה - מהשוק וסביר להניח שאת מקומו תיקח שופרסל עם הצעות ערך טובות לצרכנים לצד
רמי לוי ויינות ביתן, העושות מאמצים ללמוד נישה זאת.
רשתות האופנה החלו לקבל כבר את קולקציית הקיץ ובמקביל עושות בימים אלו מאמצים להיפתר משאריות החורף, כאשר מזג האוויר לא עומד לצדן במיוחד.
מזג האוויר ההפכפך לא בא לידי ביטוי עדיין בחנויות החשמל, אשר ממשיכות להציג רדיאטורים ותנורים במקום להתחיל לפרוס כבר עכשיו מאווררים, דבר הפוגע להם במכירות, לקח שלא נלמד אצלן מזה שנים ולא למדו להשאיר מאווררים בחנויות גם בתקופת החורף.
על פניו נראה שיהיה חג פסח טוב, בגלל השקט היחסי, הדולר הנמוך, רמות מחירי צרכן גבוהים יחסית (טוב לרשתות וליבואנים), תחרות מתגברת (טוב ללקוחות) ובעיקר בגלל המשך השינוי והגברת המודעות הצרכנית למחיר ולתחרות.
רשתות המזון יצאו במבצעים מפתים המיועדים גם לפסח לקראת סוף מרץ במטרה לשפר את נתוני הרבעון השלישי, כך שלנו הצרכנים, נשאר רק לבחור ולקנות את מה שאנו צריכים ולא "כי יש מבצע"!