|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

פרויקט השחרה בתחפושת ספרותית

לציון 50 שנות הכיבוש הישראלי בשטחים יזם ארגון "שוברים שתיקה" פרויקט חדש: ייבוא סופרים מכל רחבי העולם כדי שיסיירו במשך שבוע בשטחים ויפרסמו את הגיגיהם בספר ראיון קצר שנערך עם אחד מעורכי הספר, מייקל שייבון מארה"ב, מבהיר שהמטרה כבר סומנה מראש, מה שנותר זה רק להדביק את הטקסטים המתאימים ראשוני הבאים נלקחו לקברו של ברוך גולדשטיין בחברון; מעניין אם האורחים גם יובאו לקברי 67 היהודים שנרצחו בטבח שהיה שם ב-1929
27/02/2016  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שוברים שתיקה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

להד"מ?!
הייתכן שחברי הנבחרת הנאורה של השמאל הישראלי לא שמעו מעודם על נוכחות יהודית ביהודה, שומרון וירושלים, הרבה-הרבה לפני 1967? האם שטיפת המוח של התעמולה הפלשתינית - הטוענת כי אין בכלל "עם יהודי" והפלשתינים נמצאים כאן אלפי שנים - מחקה אצלם כל זכר היסטורי לכך?

מאחר שארגון "שוברים שתיקה" מתקשה לקושש תמיכה ציבורית ניכרת בישראל (לבד מאיי העידוד הצפויים שמספק לו השמאל הקיצוני, דוגמת עיתון הארץ, סיעת מרצ והאולפן הפוסט-ציוני של ירון לונדון), הוא נאלץ שוב לפנות לשדות זרים. שם בחו"ל, יוכל בקלות למכור את מרכולתו הקלוקלת, בתקווה להשחיר ככל האפשר את פניה של מדינת ישראל.

פרויקט ההשחרה שעל הפרק לא יתרחש כמו קודמיו בשווייץ, בגרמניה או במועצת זכויות האדם של האו"ם. אלא יבושל במה שארגוני השמאל קוראים "השטחים הכבושים", כשהמטרה היא להפיץ את התבשיל ברחבי העולם, לתפארת ה-BDS ושאר אוהביה של ישראל. שבוע ימים הוא כמובן פרק זמן די והותר כדי שהאורחים המכובדים יגיעו למסקנות מושלמות באשר לפתרון הרצוי לסכסוך הדמים הבלתי פתיר בן 100 השנים.

מדובר ביוזמה משותפת של ארגון "שוברים שתיקה", של חתן פרס נובל (2010) הסופר הפרואני, מריו ורגס יוסה ושל איילת ולדמן, אשתו של הסופר היהודי-אמריקני מייקל שייבון, להכין אוסף מסות ורשמים של סופרים מכל רחבי העולם, ש"במלאת 50 שנה לנוכחות הצבאית הישראלית ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים" יבקרו בהם ויתרשמו מן המתרחש.

שמתם בוודאי לב לניסוח המסגיר: "50 שנה לנוכחות הצבאית הישראלית ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים". מה זה? להיכן נעלמו כל ההתנחלויות האיומות שמכשילות את השלום? (ששרר בארץ לפני 1967, כפי שכולנו זוכרים, בגעגועים).

וחוץ מזה, הייתכן שחברי הנבחרת הנאורה של השמאל הישראלי לא שמעו מעודם על נוכחות יהודית ביהודה, שומרון וירושלים, הרבה-הרבה לפני 1967? האם שטיפת המוח של התעמולה הפלשתינית - הטוענת כי אין בכלל "עם יהודי" והפלשתינים נמצאים כאן אלפי שנים - מחקה אצלם כל זכר היסטורי לכך? או שמא מדובר בעוד "שתול" ימני-בוגדני, שהסתנן בעורמה לשורות "שוברים" ומפיץ את הניסוח האומלל הזה?!

תוכניתם של יוזמי הפרויקט היא להוציא לאור את אוסף הרשמים בספר, שייצא במקביל בישראל ובארה"ב, ביוני 2017. שמות האורחים-לרגע כמו גם שמות "נציגי ישראל" (בהמשך תבינו מדוע הושם תואר זה במרכאות), נכלל בכתבה מפרגנת שפורסמה ב-ynet על-ידי מרב יודילוביץ', הכתבת שנהגה לדווח על שמות האמנים שיחרימו את ישראל, אך נותרה למרבה הצער די מתוסכלת בתקופה האחרונה, בשל הידלדלות זרם המחרימים (איפה רוג'ר ווטרס כשצריכים אותו?).

לקראת האירוע החשוב (חיל החלוץ כבר נחת בישראל), גם ראיינה יודילוביץ' את אחד משני עורכי הספר המתוכנן, הסופר היהודי-אמריקני, מייקל שייבון. אם עוד היה למישהו ספק ביחס למגמת היזמים, די אם יקרא את דבריו של שייבון בראיון. הוא יקבל יותר מרמז עבה שמדובר במטרה פוליטית שסומנה מראש, ועתה רק שוקדים לאסוף את התחמושת המתאימה, כדי ליצור מצג שווא בכסות ספרותית בעלת ניחוח בינלאומי.

שייבון מספר על המפגש שהיה לאשתו (הישראלית) איילת ולדמן ב-2014 עם "חבריה האמיצים מ'שוברים שתיקה', שלאחרונה הפכו מטרה למתקפות ארסיות של הימין". למה? שייבון, העורך המיועד והאוביקטיבי של גיליון האישום המתוכנן נגד מדינת ישראל, מסביר: "הפרקטיקה של פרסום נרטיב כן של חיילים ישראלים שמתארים את חוויותיהם בגדה ובעזה היקשה על ממשלת נתניהו להנציח את הקמפיין השקרי שלהם".

מביתו בברקלי, קליפורניה, כבר פסק השופט שייבון כי מה שפירסם ארגון "שוברים שתיקה" כעדויות של חיילים בגדה ובעזה, הוא פרסום כן. הוא לא מתייחס לעדויות של חיילים ישראלים אחרים ששהו באותם מקומות, וסתרו את העדויות הקודמות. וכמובן שהוא גם איננו מתייחס כלל לסיבה שבעטיה למשל, הגיעו חיילים ישראלים לעזה (זה הרי עלול לקלקל את פרויקט ההכפשה).


מטרה פוליטית מסומנת מראש


אם השופט הראשי כבר חרץ מראש את דינו, לשם מה יש צורך בפרויקט איסוף חומר בשטח, שבוודאי גם יצריך תקציב לא קטן? (מעניין מי ישלם?). ועדיין לא הזכרנו, מקצת מן ה"יועצים הבלתי תלויים" שגייס הפרויקט מקרב המילייה הספרותי בישראל ובשטחים. המדובר בסופרים אסף גברון, ראג'ה שחאדה וניר ברעם.

במקרה, ממש במקרה, ניר ברעם מגיע מהקצה השמאלי של המפה. ראג'ה שחאדה אינו מוכר במיוחד לקוראים בישראל, לכן כדאי לספר עליו מעט, כדי שיובן איך הפרויקט הספרותי של "שוברים שתיקה", עובד עלינו בעיניים.

שחאדה הוא סופר ועו"ד פלשתיני המתגורר ברמאללה. הוא מייסדו של ארגון "אל-חאק", שבעבר ניסה לתבוע לדין את...ממשלת בריטניה על חלקה בפעולות צה"ל בעזה. ב-2008 פירסם ספר "Palestinian Walks", שעליו אמר שחאדה, בין היתר, כי "המתנחלים הם הנבלים העיקריים של סיפורי".

עם רקורד כזה נקל להבין מדוע דווקא הוא נבחר להשתתף בפרויקט. עכשיו גם נוכל לנחש מהיכן יגיעו ה"משפטנים" וה"אמנים" הישראלים, ואלה המסתתרים תחת שם הקוד "פעילים חברתיים" - שיספרו לעולם מה מתרחש בשטחים הכבושים.

רק הסופר אסף גברון (המתגורר לאחרונה בסן-דייגו שם הוא מרצה), היה הוגן דיו כדי להודות בראיון שנערך עימו, שהמשימה שהוטלה עליו מחייבת אותו להיות זהיר ביותר. "ברור שהצד הפוליטי של הספר ברור". כך אמר גברון - "ואני מזדהה עם הצד הפוליטי הזה. אבל לעתים ישנם אנשים שמושכים את הכיוון הזה רחוק מדי, ואני לא רוצה להגיע לשם".

זוהי גם הזדמנות למי שתהה בזמנו, איך עמדה לתפקד הוועדה לאיסוף עובדות על המצב בשטחים, שהקימה המועצה לזכויות האדם של האו"ם, לקבל הדגמה טרייה. בפועל צפוי ניסיון להעלות מסך עשן מורכב מקינות ידועות על זכויות אדם, דיכוי פלשתיני וחופש רמוס. מסך עשן שיחפה על העובדה שבעצם מדובר במשחק מכור.

ואם עדיין לא השתכנעתם ביחס לכוונותיו והשקפותיו של מייקל שייבון, הנה המשך הראיון, שבו הוא מקונן מרה על גורלם של הקדושים המעונים מ"שוברים שתיקה". אסור להחמיץ.

"כעת הדברים הגיעו לצומת קריטי". כך אומר שייבון. "כשממשלת הימין של נתניהו מאיימת על 'שוברים שתיקה', בתביעות על בגידה, ולחייב את חברי הארגון ללבוש תג מיוחד לבוגדים (כך!), כשהם מגיעים לכנסת לדון עם מחוקקי החוקים. יהודים מאיימים על יהודים אחרים בכליאה ואפילו במוות (כך!) באשמת כך שיביעו דעתם בקול".

"תג מיוחד לבוגדים"... כאזרח אמריקני, אפשר היה לצפות ממייקל שייבון שיידע כי ברבים מבתי המחוקקים במדינות (סטייטס) של ארה"ב, מחייב החוק את הלוביסטים השונים לשאת על בגדיהם תג מיוחד המציין את תפקידם. מעניין שבשום מדינה לא גייסו הלוביסטים האומללים - בדרך להוצאתם להורג - סופרים מהוללים כדי שישלפו מארסנל המסכנות את הטענה, כי מדובר בתג מיוחד ל"בוגדים".

נ.ב.: הערוץ השני סיפר לנו כי ראשוני האורחים של "שוברים שתיקה" ביקרו בחברון ונלקחו - אפשר לנחש מדוע - לסיור בקברו של ברוך גולדשטיין, שרצח 29 מתפללים מוסלמים בשנת 1994. אני סקרן לדעת, אם מארגני סיור הלימודים - שלטענתו של שייבון יביאו לכתיבת מאמרים "נטולי צביעות" - גם לקחו את האורחים הנכבדים לקבריהם של 67 יהודי חברון, שנטבחו בחברון בשנת 1929 והם אפילו לא היו ציונים.

או שבעיני "שוברים שתיקה" גם זה קמפיין שקרי של ממשלת ישראל?

תאריך:  27/02/2016   |   עודכן:  27/02/2016
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרויקט השחרה בתחפושת ספרותית
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Eliphal
27/02/16 22:40
2
אדיר 1
27/02/16 22:43
3
אהוד פרלסמן
28/02/16 01:20
 
ישראל רוזנבלט
28/02/16 12:00
 
קראתי בקישור
29/02/16 09:11
4
סניל
28/02/16 07:47
5
אבנר צפוני
28/02/16 09:17
 
ישראל רוזנבלט
28/02/16 12:16
 
ארי כספי
28/02/16 13:43
 
אתה רציני
29/02/16 09:26
6
מחריבי המדינה.
28/02/16 09:23
7
באום
28/02/16 19:30
8
מחמ וד א-נגאח
29/02/16 08:47
9
מהרסייך ומחריביך
2/03/16 06:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מדינת ישראל תעביר חצי מיליארד שקלים לרשות הפלשתינית. מדובר בכספי מכס ומיסים שגבתה ישראל עבור הרשות ושהעברתם עוכבה בשל גל הטרור. העברת הסכום העצום לרשות הפלשתינית, התומכת באופן גלוי בטרור בחודשים האחרונים, נעשית על-פי החלטת שר האוצר, משה כחלון.
26/02/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
אווירה של שינויים, ריגושים, סיכונים בכל הרבדים, כולל האישיים, החברתיים והגיאופוליטיים עד 12.3. צפויה פריצת דרך טכנולוגית שתהיה לה השפעה על תבניות החשיבה המסורתיות. הכותרות יהיו על האנשים המקדמים כל נושא שאופיו יהיה "אנטי".
26/02/2016  |  טובה ספרא  |   כתבות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עקץ את ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, על דבריו אודות המצב במזרח ירושלים. "ידידי דיוויד קמרון, שהוא ללא ספק ידיד ישראל, כנראה ששכח כמה עובדות יסודיות על ירושלים. רק ריבונות ישראל מונעת מדאעש ומחמאס להבעיר את המקומות הקדושים כמו שהם עושים ברחבי המזרח התיכון", אמר נתניהו במהלך סיור.
25/02/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
יעלון לא ממש מרגיע את תושבי עוטף עזה הריסת בתי מחבלים יכולה להועיל האירנים יכולים להפר בשקט את ההסכם יותר ויותר מתנדבים מערביים נוטשים את דאעש
25/02/2016  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
בידיעה שהתפרסמה ב'הארץ' ב-12 בפברואר 2016 דווח על שיחת טלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לממונה על נושאי החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ואשר במהלכה החלט לסיים את המשבר שפרץ בין ישראל לאיחוד בעקבות החלטתו מנובמבר 2015 לסמן מוצרים שמקורם בהתנחלויות וכן לחדש את הדיאלוג בין הצדדים בנושא הפלשתיני. קודם להודעה נמסר, כי "ישראל והאיחוד האירופי פתחו במשא-ומתן שקט לסיום משבר סימון המוצרים". עוד נאמר, כי הצדדים מוכנים לחדש את המגעים ביניהם בנושא הפלשתיני - מגעים שהוקפאו על-ידי ישראל לפני שלושה חודשים בתגובה להחלטת האיחוד בדבר סימון מוצרים ובהתאם להחלטת ראש הממשלה לקיים "הערכה מחדש" של מעורבות מוסדות האיחוד בתהליך המדיני. מלבד כוונה לחדש הידברות בסוגיה הפלשתינית, הצדדים מתכוונים להגיע להבנות, שיכללו צעדים הדדיים להחזרת היחסים "למסלולם התקין".
24/02/2016  |  שמעון שטיין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
אירן: מימון למי שירצח יהודים  /  עידן יוסף
יותר פיגועים, יותר הרוגים ויותר סיכולים  /  אריאל י. לוין
הורשע בהמרדה: הכין הוראות לתג מחיר  /  איתמר לוין
המערכת לתרבות השאהדה  /  דביר מור
מוסר הוטנטוטי  /  מנחם רהט
לא רק חיילים ישאו נשק   /  עליס בליטנטל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
את תבונתו של קהלת יש להפעיל באלו הימים, כשאנחנו מנהלים את המלחמה הצודקת נגד החמאס הרצחני והאכזרי, שרצח ביום שבת בתשרי תשפ"ד 1,400 יהודים, אנשי עמל ובני נוער שחגגו, ושכל "חטאם" בעינ...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
סקר שבוצע בנובמבר 2023, מורה כי 50% מן הנשאלים צידדו במבצע - לעומת 45% ששללו אותו    נתונים אלה מתפרסמים ב'וושינגטון פוסט'
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il