כמעט כל אחד מאיתנו חש בנושא, אולם רובנו לא מתעסק בזה, אולי בגלל שאנו לא רוצים להעיב על ההנאה והכיף שבחופשה בחו"ל, בזמן החזרה הביתה ואו בדרך אל שדה התעופה בנתב"ג.
מדובר על התשלום למוניות ועל מחירו המאמיר ומגיע למחיר מופקע במיוחד בלילה, בה אין שירותים חילופיים, כמו אוטובוס או רכבת.
מסתבר שדווקא
משרד התחבורה הוא זה שמעניק "חסות וגושפנקא" לגזל שכזה, כאשר קבע שני תעריפים, תעריף יקר משעה 21:30 עד 05:30 ותעריף זול בכ-20% לשעות היום.
תעריפים אלה או "מסדירים את השקט התעשייתי בענף" וגורמים לנו לשלם סכומים גבוהים מאוד עבור נסיעה קצרה לכל הדעות ממודיעין לנתב"ג בגובה של 140-165 שקל לכל צד.
לכששאלתי את הנהג לגובה התעריפים, הוא הסביר לי שזול יותר לקחת מונית מאשר להשאיר את הרכב הפרטי שלך בשדה התעופה בחניון.
אתם הבנתם את זה?
מיותר לציין שמשרד התחבורה אחראי גם על רשות שדות התעופה, אשר "קובעת את מחירי החניונים בשדה". בקיצור השר ישראל כץ דואג לגילדה אחת על חשבון הציבור הרחב בדרך של הסדרת מחירונים, כאלה או אחרים. מעניין.... אך האם מחירונים אלה גם מתעדכנים לאור הורדת מחיר הדלק ?
אומנם חל שיפור משמעותי בכל הקשור בהתנהלות המוניות בנתב"ג, יתר פיקוח, סדר ונהגים רציניים, להבדיל מתקופת החאפרים ששלטו בעבר, אולם נדרשת רפורמה מחודשת בכל הקשור למחיר לצרכן שהוא גבוה מאוד ומנצל את רצוננו לצאת לחופשה וגם לחזור ממנה בשלום וללא חסרון כיס של מאות שקלים מיותרים ומרגיזים.