|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

אדם לאדם / חשיפה

המשנה בקריית שמונה אישר לעצמו זכויות בניה

המשנה לראש עיריית קריית שמונה השתתף בדיונים לאישור בניית מרכז מסחרי על מגרש בבעלות חברה שבה הוא שותף על המגרש, בגודל 533 מ"ר, נרשם שיעבוד בסכום חריג של 3.9 מיליון שקל חבר מועצה מאשים: "השווי הגבוה ככל הנראה, מגלם בתוכו זכויות מיוחדות, שלצורך קיומן ומימושן פועל מר זפרני"
04/03/2016  |   איציק וולף   |   כתבות   |   תגובות
זפרני. "יותר צדיק מהאפיפיור"

הבכיר שנחקר: ראש עיריית קריית שמונה
איציק וולף
ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, הוא הבכיר בעירייה החשוד בעבירות שוחד ובעבירות שחיתות נוספות * מלכה: כופר בכל החשדות, חורשי מזימות רוצים להדיח אותי
לרשימה המלאה

ועדת המשנה לתכנון ולבנייה בקריית שמונה העניקה אישור לבניית מבנה חדש למסחר ולמשרדים, בשטח של 1,975 מ"ר, על מגרש בבעלות חברה שבשליטת אלי זפרני, המשנה לראש עיריית קריית שמונה, ושל קרובי משפחתו.

מדובר במגרש ברחוב ארלוזורוב בקריית שמונה, שהיה בבעלות אלי זפרני ושנמכר על ידו לחברת א.ר.צ. כחול לבן בע"מ. חברה זו הוקמה בשנת 2005 על-ידי אלי זפרני עצמו, רחמים כהן וצביקה כהן. השניים האחרונים הם אחים. מלבד זאת, קשור רחמים כהן בקשרי משפחה עם זפרני - הנשים של שניהם אחיות. שלושת השותפים מחזיקים בחלקים שווים בחברה המחזיקה במגרש המדובר.

זכויות השיעבוד של המגרש שעליו מבקשת החברה להקים מרכז מסחרי עברו לידי החברה ב-12 בינואר 2015. בפברואר 2015 נרשם לטובת החברה שיעבוד בסכום של 3 מיליון ו-900 אלף שקלים להבטחת הסכם המכר.

המגרש שעליו נרשם השיעבוד העצום הזה הוא בגודל של קצת יותר מחצי דונם (533 מ"ר). גורמים בעיריית קריית שמונה ציינו כי מדובר בסכום חריג בהרבה מעלויות מגרשים דומים בעיר. "ככל הנראה, סכום העתק של 3,900,000 שקל מגלם בתוכו זכויות מיוחדות, שלצורך קיומן ומימושן פועלים מר זפרני ומר יגאל בוזגלו [סגן ראש עיריית קריית שמונה, א.ו.] בניגוד חמור, ליתן להם היתר באמצעות הוועדה הנכבדה, והכל שלא כדין ותוך פגיעה באינטרס תושבי קריית שמונה", טען חבר מועצת עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, במכתב ששלח אל ראש עיריית קריית שמונה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, ניסים מלכה.

בקשת האישור לבניית המרכז המסחרי על המגרש הוגשה לוועדה המקומית לתכנון ולבניה ב-12 במאי 2015. ב-8 ביוני 2015 דנה הוועדה בבקשה ואישרה אותה בתנאים מסוימים. על החלטה זו הוגש ערר והוא נדון ב-20 בספטמבר 2015. המערערים טענו כי זפרני חתם עמם בשם המועצה על הסכם פשרה שאמור היה לפצות אותם בשל פגיעה שגורמת להם התוכנית לבניית המרכז המסחרי, אך לאחר מכן ישב אותו זפרני בוועדה ואישר את ההיתר. מנגד, טען בא-כוחה של חברת א.צ.ר. כחול לבן לפרוטוקול כי אלי זפרני לא יכול היה להשתתף בדיון משום שהוא נגוע בניגוד עניינים.

ב-19 בנובמבר התקיים דיון נוסף בבקשת היתר הבנייה של המרכז המסחרי ובו התבקש זפרני שלא להשתתף בשל ניגוד העניינים שבו הוא מצוי. זפרני, בתגובה, טען שכלל אינו בניגוד עניינים וכי בפעם הקודמת - כשנעדר מהישיבה - היה "יותר צדיק מהאפיפיור". בשל-כך, התעקש והשתתף בדיון אודות הנכס שהיה בבעלותו ושנמצא בבעלות החברה שבה הוא שותף. זפרני השתתף גם בדיון נוסף שהתקיים על בקשת ההיתר, ב-24 בדצמבר 2015. באותו דיון, אגב, לא אמור היה להתקיים דיון על בקשת ההיתר והיא הוכנסה לסדר היום רק לאחר ששני חברי אופוזיציה עזבו את הישיבה במחאה על אופן ההתנהלות שלה.

בעקבות התנהלות זו פנה חבר מועצת עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, אל ראש העירייה, ניסים מלכה, החשוד בעצמו בעבירות שוחד ובעבירות חמורות נוספות, ודרש ממנו לבטל את היתר הבנייה שניתן בתיק הנוגע למגרש שאליו קשור זפרני, המשנה לראש העירייה.

"מכתבי זה מוגש בד-בבד כתלונה רשמית לוועדה למניעת ניגוד עניינים במשרד הפנים, למשטרת ישראל, לממונה על התכנון והבנייה ואגף הביקורת במשרד הפנים. בדרישה מהם, כל אחד על-פי סמכויותיו, לבדוק כתב תלונה זה ולחקור את ניגוד העניינים החמור לאורך כל הטיפול בתיק דנן", כתב.

ועדת חקירה בתל מונד
רוני גולן. נעדר בתירוצים שונים [צילום: איציק וולף]

שר הפנים, אריה דרעי, צפוי להכריז בקרוב על הקמת ועדת חקירה לבדיקת תפקוד המועצה המקומית תל מונד. נודע כי בלשכת שר הפנים נערכו בשבועות האחרונים מספר דיונים הנוגעים לתפקוד הלקוי של ראש מועצת תל מונד, רוני גולן. את ההמלצה להקים את ועדת החקירה המיוחדת, שבסיום עבודתה יקבע שר הפנים האם להדיח את ראש המועצה ולפזר את המועצה כולה או לא, הגישו לשר דרעי הגורמים המקצועיים במשרד הפנים. אותם גורמים, ובהם מנהל המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים, מרדכי כהן. גורמים במשרד אמרו לנו כי עצם הקמת ועדת החקירה יש בה אמירה חריגה וחמורה ביחס לבעיות התפקוד של המועצה המקומית תל מונד וכי השר מודע היטב לבעיות התפקודיות, ולעניינים הפליליים וההמלצה להעמדה לדין שנקשרו לשמו של ראש המועצה, רוני גולן.

ביום שלישי השבוע, התכנסה המועצה המקומית תל מונד לישיבה מיוחדת ובה הוחלט פה אחד להמליץ על הדחת ראש המועצה מתפקידו. תשעה חברי מועצה, בהם אנשי סיעתו של גולן, הצביעו בעד ההחלטה. גולן עצמו וחברת מועצה נוספת מסיעתו נעדרו. ההצבעה נדחתה מיום ראשון לאחר שגולן התחמק ממנה בטענה שהוא זומן לחקירת משטרה. ביום שלישי טענה אשתו, זמן קצר לפני הישיבה, כי הוא לא חש בטוב וכי פינה עצמו לבית חולים. באישור היועץ המשפטי של המועצה התקיימה ההצבעה וכאמור, הומלץ להדיח את גולן מתפקידו.

להצבעת חברי המועצה להדיח את ראש המועצה אין תוקף חוקי. הגורם היחיד שיכול לעשות זאת הוא שר הפנים, אריה דרעי. אולם דרעי אינו ממהר לנקוט בצעד חריף וחריג שכזה. גורמים בסביבתו ציינו כי במקומות רבים פועלים ראשי רשויות עם מועצות לעומתיות. עם זאת, העירו כי לא נעלם מעיניו של דרעי שבתקופת כהונתו של גולן חלה הידרדרות משמעותית מאוד בתפקוד המועצה המקומית תל מונד. ייתכן שדרעי גם ממתין להכרעת הפרקליטות, האם יוגש כתב אישום נגד גולן או לא. אם יוגש כתב אישום - יתייתר הצורך להורות על הדחתו משום שהוא ייאלץ להתפטר.

מלשכת שר הפנים נמסר בתגובה: "במשרד הפנים נערכו לאחרונה דיונים, ועוד ייערכו, בעניין התפקוד הלקוי של המועצה המקומית תל מונד. בקרוב יפרסם שר הפנים, אריה דרעי, את החלטתו".

הטרדה מילית
[צילום: מן הטלוויזיה]

אחד החטאים הגדולים ביותר של מנווטים הוא 'לאנוס' את המפה. לקרוא אותה מתוך דעה קדומה ובשל כך לראות את המציאות כפי שאתה רוצה לראות אותה ולא כפי שהיא באמת.

בשולי העיסוק בפרשת החשדות למעשי אונס שמוטחים בקצין הצבא הבכיר אופק בוכריס, אפשר להצביע על כמה עיתונאים שאונסים נתונים שמובאים בפניהם ומציגים בפני הקוראים תמונה שתתאים למסגרת ששרטטו מראש, לפני הדיווח. אין דרך אחרת להתייחס לדיווחים הטפשיים על השיחה שהתנהלה לפני מספר שנים בין בוכריס ובין מי שהיו אז שר הביטחון והרמטכ"ל - אהוד ברק ובני גנץ. השיחה עסקה בסוגיית שירת הנשים והוקלטה במהלך הפסקה בתרגיל צבאי.

גם בערוץ 10, ששידר את ההקלטה ולאחריו גם בישראל היום נתפסו למילותיו של בוכריס שהגיב לדברי ברק שאמר ש"דנה מהתקשורת של השר" יכולה לשיר בלי מדים. האם הוא התכוון לכך שתשיר עירומה? ברור שלא. הוא התכוון לכך שמדובר באזרחית, הלובשת בגדים אזרחיים, ולא בחיילת לובשת מדים. בהתאם לכך אמר בוכריס: "כל עוד היא בלי מדים ועם בגדים זה בסדר".

אז מה עושים עיתונאים קטנים? נתפסים למילה שלו. הו-הא, הוא אמר "כל עוד היא בלי מדים....". איזו התבטאות מביכה...

אגב, אין לי צל של מושג אם הוא עשה את מה שהחיילת לשעבר טוענת שעשה או לא. שום אופציה לא תפתיע אותי יותר מדי. אני רק יודע שאין לי שום אפשרות לדעת, ושאם אין ראיות מוצקות כמו מסרונים, או עדויות מזמן אמת - זה יישאר מילה שלה נגד מילה שלו.

אז מה צריך להיות היחס שלנו לסיפור הזה? אני הולך עם דברים שכתב הרב יובל שרלו על תקיפות מיניות: "בשום אופן, אין מקום להגן על החזק. גם לא על החלשה בסיפור. התורה מצווה להגן על הצודק. וכשלא יודעים מיהו - ממתינים כדי שיתבהר".

תאריך:  04/03/2016   |   עודכן:  04/03/2016
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשנה בקריית שמונה אישר לעצמו זכויות בניה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הכל אפשרי .
4/03/16 20:57
2
צביקה כהן
4/03/16 21:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רואה החשבון זוהר לוי (49), בעליה של חברת הנדל"ן סאמיט, איננו מוכר לרבים בציבור הרחב. השבוע, הדהים את עולם הנדל"ן והכלכלה שלנו: במהלך מפתיע, ללא פרסום מראש, רכשה חברתו 16.6%, שיהפכו בעתיד ל-18.4%, מחברת הנדל"ן הגדולה כלכלית ירושלים. ההשקעה: 245 מיליון שקל. בבת אחת דחק זוהר לוי הצידה את הבעלים הקודם אליעזר פישמן, ואת היו"ר לשעבר של בנק הפועלים, שלמה נחמה, שחשב לכמה ימים שיהיה בעל השליטה. עכשיו, זוהר לוי הוא בעל המניות הגדול ביותר, עם תוכנית להגיע לגרעין שליטה, ואולי אף לשליטה מלאה.
04/03/2016  |  אלעזר לוין  |   כתבות
לפנינו ימים שלפני מופע ליקוי החמה ב-9.3.16 שבהם מומלץ לדחות החלטות חשובות, עד הימים שאחרי. אם אין לכם ברירות, ואתם מנסים להמשיך את מה שכבר תכננתם, הכינו לעצמכם תוכניות אלטרנטיביות כדי שתשיגו את המטרות שהצבתם לעצמכם. ארועים המתחילים ביום הליקוי עצמו (אצלנו, בלילה שבין 9.3-8.3) לא צפויים בדרך שבה יסתיימו, לא תמיד עונים לציפיות. ההתפתחויות אינן נפגשות עם הרצונות והתקוות שלנו. זה יכול להסתיים עם אופי דרמטי מפתיע באופיו. זה יכול להיות חיובי ונחמד, אבל "אחר". מבנה הכוכבים שבו נמצא ליקוי החמה, מרמז שיהיה נכון לרסן את הציפיות ולא לתת לאופטימיות כוח, כלומר לא לאבד פרופורציות.
04/03/2016  |  טובה ספרא  |   כתבות
אחרי הפקת "מחכים לגודו" הכה משובחת שהעלה היידישפיל, והצגות איכות נוספות, מסתבר שהתיאטרון היידי היחיד בישראל שמתחזק ומקיים את השפה שהייתה (ועדיין) נחלתם של כל יהודי הגולה במזרח אירופה וכעת היא שפת היומיום בשכונות ובעיירות החרדים בישראל - עדיין יש לה תקומה. מנהלו הנמרץ של היידישפיל, הזמר והשחקן ששי קשת, מוביל את התיאטרון לחידושים והתרעננות הן בצוות המבוסס כעת ברובו על ישראלים, צברים, אך בעיקר בתכני ההצגות שאינן רק מוסיקליות-בולוורדיות להעלאת מצב הרוח של היהודים בגולה.
03/03/2016  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
שלא כהרגלי אני רושם כאן דברים על שני ספרי ילדים שהתקבלו יחד לידי דפדפתי בהם מתוך סקרנות ואחר כך, משקראתי, מצאתי שיש בהם משקל פדגוגי וכי יש קשר של נושא ביניהם אודה כי שתי הכותבות ידידות לי, אך אכתוב על הספרונים במידה: "הגמדון של פילוני" מאת רינת מצליח, ו"פגישה חלומית" של יהודית מליק-שירן
03/03/2016  |  יוסף כהן-אלרן  |   כתבות
"האהבה העצובה הכאובה" - זהו שמו של שיר חדש אותו כתבו אבי קורן (מילים) וקובי אושרת (לחן) לזכרו של החייל דן סלע, תושב עפולה, בן יחיד להוריו שמת ממכת חום באוגוסט 2015 בעת שהשתתף בסיור של יחידתו הצבאית בירושלים. לכבוד יום הולדתו ה-19 של דן נערך (1.3.16) בקונסרבטוריון העירוני בעפולה אירוע "מוכרחים להמשיך לנגן, דן..." בו השמיעה בהשמעת בכורה בפני קהל הזמרת אביבה אבידן את השיר המרגש.
03/03/2016  |  אלי אלון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il