בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
איך אתה, כמורה, גורם לו להרגיש מספיק חשוב כמו כל שאר התלמידים בכיתה?
|
ילדים מדתות שונות בכיתה [הקרן לחינוך של חבר העמים הבריטי]
|
|
|
|
|
להרגיש מספיק חשוב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
|
|
|
|
|
אחד הגורמים המבטאים הישגים נמוכים של תלמיד היא רמה נמוכה של ביטחון עצמי בכיתה. הערכה עצמית נמוכה של תלמיד יכולה לנבוע ממספר סיבות: 1. בריאות לקויה 2. נָכוּת 3. אירועי חיים שליליים 4. הזנחה הורית 5. קושי לגבש חברויות 6. הַצָקָה 7. התעללות (פיזית ומינית) 8. אפליה (גזע, מין, דת, מעמד) 9. נטייה מינית 10. חוסר שליטה דוגמה לאחד מסוגי האפליות האילו היא אפליה על-רקע דתי. דרך אחת שבה האפליה הזו יכולה לבוא לידי ביטוי היא סוג של "אפליה שקטה" בכיתה. כלומר, מבלי לומר זאת ישירות, רוב התלמידים בכיתה מרגישים לא בנוח מהנוכחות של בעל המיעוט הדתי. מכאן עולה השאלה – איך אתה, כמורה, גורם לו להרגיש מספיק חשוב כמו כל שאר התלמידים בכיתה? לפי דעתי, הדרך הטובה ביותר היא להשתמש בו למתן דוגמאות מנושא השיעור. כך, לדוגמה, כאשר בכיתה של יהודים בישראל מגיע תלמיד מוסלמי, הוא מרגיש טיפה נבוך ולא בנוח. הסיבה לכך היא ברורה – המצב הפוליטי הבעייתי בין יהודים למוסלמים במדינת ישראל ובין מדינת ישראל לעולם הערבי. כמורה, על אחריותך לדאוג כי אף תלמיד לא יופלה לרעה בכיתה! לכן, מן הראוי שתיתן לו עדיפות בכיתה. אך לא רק לתת לו באופן אישי אלא גם לתרבותו על פני התרבות של הרוב בכיתה. למשל, במידה ואתה מלמד טכניקות לפיתוח הזיכרון האנושי ואחת מהטכניקות היא זכירת מילים באמצעות מנגינות, אתה מבקש מהאימאם שידגים לך כיצד הוא קורא פסוקים מהקוראן דרך מנגינה. הדגמה כזאתי נותנת לגיטימציה בכיתה לתרבותו של המיעוט ולא גורמת להם להדחיק את תרבותם לטובת תרבותו של הרוב. יש לכך חשיבות עליונה ביצירת שוויון בכיתה ובהעלאת הביטחון העצמי של כל התלמידים.
|
|
הכותב הוא היסטוריוסוף, היסטוריון של הציונות, ועיתונאי. בגיל 15 הוכר כתלמיד מחונן, והחל ללמוד בגיל זה לתואר ראשון במדעי מדינה, עד שסיים אותו בגיל 19. נכון להיום, הוא כותב ספרים בתחום הפילוסופיה.
|
|
תאריך:
|
09/03/2016
|
|
|
עודכן:
|
09/03/2016
|
|
דניאל גלילי
|
|
"ר' יהודה היה נותן בהן סימנים" - פלשתינים שְׂמֹאלָסְתִינים - "פסיכולוגיה" של האיסלאם -?
|
|
|
על-פי כמה מקורות ערביים שונים, במלחמה בתימן בין הקואליציה הערבית בראשות סעודיה לבין המורדים החות'ים הנתמכים על-ידי אירן ונאמני הנשיא המודח עלי עבדאללה צאלח חל בימים האחרונים מפנה חשוב.
|
|
|
חוק הספרים נועד להבטיח שכר הוגן לסופרים ולמנוע את זילותם של מבצעי-מכירות, נוסח "ארבע במאה", כאילו הדברים אמורים בקילו-פירות, במחיר הנקוב של שוק סיטונאי.
|
|
|
בין העולים שהגיעו לאחרונה מאוקראינה היו האחיות מרינה ואלכסנדרה פרוקופוביץ', בנות 15 ו-17. הן הוכו שם קשות בבית הספר, עד כדי זעזוע מוח ותפרים בראש, כי שמעו אותן מדברות ביניהן רוסית במקום אוקראינית. קראו להן "בוגדות" וברור למה, אבל "ז'ידים" - יהודונים - מדוע? ואז פתח האבא את סגור ליבו וסיפר, שהוא בעצמו נאלץ להחליף שלושה בתי ספר בגלל רדיפות אנטישמיות, וארבע עשרה פעמים סבל זעזועי מוח ממכות. בכלל, שמו הנכון הוא אבנבך, אבל הוא אימץ את שם משפחתה של אשתו, מפני שעם שם בעל צלצול יהודי הוא לא היה מתקבל לשום אוניברסיטה. בנותיו המוכות נתנו לו את הדחיפה האחרונה לעלות ארצה.
|
|
|
ראובן, שמעון ולוי הם בעלים של חלקות קרקע סמוכות, שייעודן חקלאי, המהוות מתחם תכנוני אחד. ראובן יזם וקידם הליכי תכנון לשינוי הייעוד החקלאי למגורים. הליכי התכנון הצליחו וייעוד המקרקעין שונה, דבר שהעלה את ערכם עשרות מונים, לרבות החלקות של שמעון ולוי. בהינתן שקידום הליכי תכנון דורש משאבים רבים - העסקת יועצים, שמאים, אדריכלים, עורכי דין ועוד - שראובן נשא בהם, שלא להזכיר את עבודתו וזמנו שלו עצמו, עולה מיד השאלה: האם זכאי ראובן להשבת הוצאותיו ולתשלום עבור עמלו משמעון ולוי, שלית מאן דפליג שנהנו מתוצאות פעולותיו והשקעותיו?
|
|
|
|