|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

לכבוד נשיא המדינה מר ריבלין

שלום אדוני, הנדון: ועדת ביניש לעניין חוקי הבחירות זה מאוד לא מקובל שנשיא המדינה ייזום הקמתה של ועדה ציבורית
22/03/2016  |   אפרים הלפרין   |   מאמרים   |   תגובות
ריבלין. בניגוד למקובל [צילום: מרק נוימן/פלאש 90]

יותר טבעי
ומה לכן יותר טבעי מאשר להכניס את ועדת ביניש לעומק הקורה של החוק האנגלי הקיים ופשוט לאמץ אותו או לפחות את עקרונותיו, הם כבר בישלו ולנו נותר רק לאכול להנאתנו.

בסמוך לאחר הבחירות האחרונות פורסם כי הנשיא ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוזמים הקמתה של ועדה ציבורית לעניין חוקי הבחירות, ובהמשך פורסם כי מי שתעמוד בראש הוועדה תהיה השופטת העליונה בדימוס דורית ביניש.

זה מאוד לא מקובל שנשיא המדינה ייזום הקמתה של ועדה ציבורית (אם כי היו תקדימים בודדים בעבר), ועדות ציבוריות מתמנות בד"כ על-ידי הממשלה, וכנראה שכבודו הסיק שראוי לפעול בניגוד למקובל כי לא צפוי שהדרג הפוליטי ייזום ועדה שכזו.

מאז, שקט ודממה, אין כתובת מייל של ועדה, אין אתר אינטרנט של הוועדה, לא מפורסמים פרוטוקולים לידיעת הציבור, כאילו אין ועדה או שהיא פועלת במחתרת, והייתי מאוד רוצה להפנות את אדוני לפרוטוקולים ולהחלטות בג"ץ בעניין ועדת וינוגרד, שם לטעמי ניתן להבין שהשופטת ביניש היא דווקא בעד פתיחות ואף הוציאה או כמעט הוציאה צו נגד ועדת וינוגרד בעניין אי-פרסום פרוטוקולים של עדויות (ושם היו בעיות אוביקטיביות של סודיות ביטחונית ומדינית מה שאין כלל בעניין הבחירות).

ואם הוועדה כלל לא התכנסה, אז בכלל, איפה אנחנו עומדים? ומדוע לא התכנסה? הנושא הזה מאוד מאוד חשוב לכולנו. ובאיזה נושאים על הוועדה לדון? ובכן בואו ואני אפרט כמה נושאים, כוויות משתי מערכות הבחירות האחרונות:

הכפפת לחוק מימון מפלגות של גופים א-מפלגתיים נעדרי זיקה מובהקת המנהלים תעמולת בחירות "נגד" (תעמולה "בעד" לכשעצמה היא עדות לזיקה מובהקת) - בבחירות האחרונות נשפכו לרחובות מיליוני שקלים בקמפיין נגטיבי נגד בניימין נתניהו.

לדעת כולי עלמא ואף לדעתו של היו"ר הנכבד של הוועדה מדובר בתעמולת בחירות לכל דבר לעניין, למעט דבר אחד, למעט בקרה והגבלה על הכספים על-פי חוק מימון מפלגות. והסיבה: העדרה של הוכחה ברורה לזיקה בין הגופים הא פוליטיים האלה לבין מי מהסיעות שהתמודדו בבחירות (כל נושא הזיקה מוסבר היטב בדוח מבקר המדינה על עמותות ברק) וכנראה שאיננו הראשונים לחוות את החוויות הקשות האלה, ובבריטניה הוכפפו גופים אפוליטיים המנהלים תעמולת בחירות לחוק מיוחד עבורן כנראה בדיוק מהסיבה שהמחוקק זיהה שם את הפרצה. ומה לכן יותר טבעי מאשר להכניס את ועדת ביניש לעומק הקורה של החוק האנגלי הקיים ופשוט לאמץ אותו או לפחות את עקרונותיו, הם כבר בישלו ולנו נותר רק לאכול להנאתנו.

ביטול קלפיות המדגם על-ידי רשתות השידור, וביצוע המדגמים על-ידי ועדת הבחירות המרכזית באמצעות הצבעה דיגיטלית בקלפיות המדגם שיהיו גם קלפיות אמת, ופרסום תוצאות המדגם 15 דקות לאחר סגירת הקלפיות - בבחירות האחרונות ככל הנראה כמו בבחירות שלפניהן ואולי גם לפני לפניהן היו שמועות כי תוצאות המדגם דולפות החוצה טרם נסגרות הקלפיות ומשמשות מניפולציות שונות על-מנת לשנות באורח בלתי תקין את תוצאות הבחירות. שמועות אחרות אומרות שהמצב הזה נוצל על-ידי גורמי ימין בבחירות 2015 ובאזורים מסוימים או בכל הארץ מצביעי ימין באורח מתואם ומתוזמר או שלא הצביעו למדגם או שהצביעו בפוך מהצבעתם בקלפי מה שעזר לליכוד בייצור פאניקה והזרים מצביעי ליכוד רבים ומתלבטים לרוץ לקלפי ולשים מח"ל. אין לי כל ראיה הכל שמועות.
השנה היה גם פער עצום בין מה שהסוקרים צפו ומה שיצא בסוף, פער הגדול משמעותית מכל טעות סטטיסטית. כך שאולי באמת היה BIAS מתוזמר בין קלפיות המדגם לבין קלפיות האמת.

ואף אם מדובר בשמועות הרי שעצם מראית העין ועצם ההפקדה בידי גורמים לא ממלכתיים מידע אשר עלול להשפיע משמעותית על תוצאות הבחירות הינו פסול מהיסוד.

חשוב להזכיר כי הן לערוץ 10 והן לערוץ 2 יש חשבון ארוך מאוד עם נתניהו, חשבון אשר מחייב את הבעלים לדחוף את היד עמוק עמוק לכיס על-מנת לקיים את הרשתות האלה.

וגם כאן יש פתרון פשוט, הגיע הזמן שאומת הסטארט אפ תתעורר ויהיו לנו בחירות ממחושבות, הפיילוט לבחירות הממוחשבות בבחירות 2019 יהיו קלפיות מדגם דיגיטליות, תהיה זהות מלאה בין קלפיות המדגם לקלפיות האמת, הספירה תהיה כמעט מיידית עם סגירת הקלפיות, האחריות כמו בספירת כל הקולות תחול על ועדת הבחירות המרכזית והתוצאות של המדגם תפורסמנה 15 דקות לאחר סגירת הקלפיות. על-ידי ועדת הבחירות המרכזית, מה רע? הכל הכל כלול אז למה להתמהמה, המלצה כזו כמו קודמתה יכולה לצאת מחר תחת ידי הוועדה כמסקנת ביניים ובעצם למה לא?

הגבלת/הסדרת שימוש בכלים אינטרנטיים המנחים מצביעים למי להצביע - בבחירות 2013 הופעל באינטנסיביות כלי אינטרנטי אשר כלל כמה שאלות ובעקבותיו אמר האינטרנט/סמרטפון לבן אדם מי המועמד המתאים לו ביותר. מדובר היה באלגוריתמים חלולים ביותר, אשר כללו את עקרונות המצע בלבד, על-פי אינטרפטציה שלדעתי לא הועמדה בביקורת מקיפה של אף גוף ממלכתי.

האפליקציה קודמה באורח אינטנסיבי על-ידי שידורי קשת בטלוויזיה, שידורי קשת בבעלות עיקרית של משפחת מוזי ורטהיים מסוכסכת קשות עם נתנייהו על-רקע אי-העברת תקציבים לכאורה, ועל-רקע טענות לחוסר איזון קיצוני בשידורים.

בעמוד הראשון של האפליקציה הוצגה צללית אדם אשר מתאים ללא כל ספק לצללית ראשו של יאיר לפיד (הוחלף על-ידי שידורי קשת על-פי דרישתי), (בשני צבעים קונטור בלבד שלא ניתן לטעות בו) וביישום עצמו כל מי שהשיב תשובה "באמצע" על נושאים שאינם דתיים והיה קיצוני אנטי דתי חרדי קיבל את יאיר לפיד חזק חזק למעלה.

וברור שמרבית הנכנסים לאפליקציה היו מתלבטי מרכזי, כי מי שלא מתלבט לא זקוק לאפליקציה, וברור ממחקר שהגשתי לרשויות שהשפעתה של כזו אפליקציה על מתלבטים היא מכריעה, וברור שהיו לאפליקציה הזו כמות בלתי נתפסת של נכנסים ערב הבחירות וביום הבחירות.

תלונה שהגשתי בעניין זה לוועדת הבחירות של רובינשטיין (שלא על-פי נוהל הגשת תלונה) הלכה לאיבוד, תלונה שהגשתי למשטרה לא טופלה, תלונה במח"ש נתקלה בבעיות הדפסה ואינני זוכר מה עלה בגורלה בכל מקרה לא הניבה, עתירתי לבג"ץ נדחתה עקב אי-מיצוי הליכים, אי-פניה לפרקליט המדינה טרם העתירה נגד מח"ש, הסבריי בגוף העתירה מדוע כך פעלתי נפלו על אזנים שלא היו קשובות, לשמחתי לא חטפתי הוצאות.

בבחירות 2015 האפליקציה עלתה, מיד פניתי לוועדת הבחירות המרכזית, שלא על-פי נוהל תלונה, ולמעט פעם אחת או שתיים האפליקציה לא קודמה יותר בטלוויזיה, ייתכן שבגללי וייתכן שלא, (בפועל אסור לקדמה כי אין לקיים תעמולה בטלוויזיה אלא בחלונות המיועדים לכך) כך שהשפעתה הייתה לא מעניינת. אני מייחס לאפליקציה הזו את עיקר פער 9 המנדטים שאספה מפלגת יש עתיד בבחירות 2013 בשבוע שלפני הבחירות, פער אשר שינה את התמונה הפוליטית במדינה אולי לשנים רבות, ומתפקידנו לדאוג שכאלה דברים לא יישנו. אני יכול לטעמי להוכיח במידה רבה את טענותיי באמצעות מחקר מדעי אשר יש בידי.

שיני אכיפה לוועדת הבחירות המרכזית - לשיטתנו האדורסארית לא מאפשרת לכאורה לוועדת הבחירות המרכזית ליזום פעילות על חשש להפרת חוקי בחירות, לוועדת הבחירות המרכזית אין כ"א לכך, לטעמי הדבר לקוי מאוד לא ייתכן שעבירות פליליות לעיני כל לא תטופלנה רק משום שאיש לא התלונן, והרי סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי אומר: "נודע למשטרה על ביצוע עבירה, אם על-ידי תלונה או בכל דרך אחרת..." ואך תמוהה בעיני כיצד עבירות פליליות מסוג אחד מחייבות תלונה ואחרות לא.

נוהל הגשת קובלנה לוועדת הבחירות המרכזית והטיפול בה - קשה שלא לקבל את הרושם שוועדת הבחירות המרכזית די אוטמת אוזניה לתלונות אזרחים ומשתדלת לעסוק אך ורק בביצה הפוליטית (ייתכן שכך גם ניתן להבין מן החוק). תארו לעצמכם שאתם רואים שוד בנק, מתקשרים 100 והיומנאית מבקשת 1) למלא טופס רב עמודים 2) להגישו בהעתקים לתחנת המשטרה בעיר המחוז 3) להגיש תצהיר. הייתם הרי מתפוצצים, כי יש שוד בנק מול העיניים שלכם, ובנוסף אם טעיתם וזו הייתה רק גניבה ולא שוד אתם יכולים עוד לחטוף הוצאות של אלפי שקלים, רק מטמטמים גמורים היו מתלוננים, אין אפקט מצנן גדול מכך.

ואני מבקש להזכיר לנכבדים כי בין ההחלטות האיכותיות של היו"ר הנוכחי במהלך הבחירות, החלטות אשר מנעו לדעתי די הרבה הטיות מסוגים שונים, התחבאה החלטה מאוד מקוממת, הטלת הוצאות על אזרח ערבי (או אזרחית ערבית) בגין התלונה על תעמולה של הימין באינטרנט, פסולה מעיקרה (אם כי חוקית) של השוואה בין דאעש לשמאל, התלונה נדחתה בשל עקרונות של חופש הביטוי אבל הוצאות? מי יתלונן אחר כך?, והרי התלונה הדהדה בציבור, וטוב שהדהדה, המתלונן/ת היו צריכים לקבל פרס ולא עונש בלי שום קשר להחלטה לגופה של התלונה (ואני ימני לא שמאלי).

לתשובת לשכת הנשיא אודה.

תאריך:  22/03/2016   |   עודכן:  22/03/2016
אפרים הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לכבוד נשיא המדינה מר ריבלין
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
22/03/16 12:13
2
ה.א
23/03/16 16:22
3
ישע
26/03/16 17:12
4
ישע
26/03/16 17:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מה שנקרא ימין, אבל בפועל אין כל קשר ביני ובין הימין האידיאולוגי. אני גר בהרצליה לב לבו של השמאל, אשתי הצביעה לעבודה, בנותינו הצביעו מר"צ, ואפילו הכלב ג'וני מחשיב אותי חריג בנוף ועוצם עין ימין כאשר הוא מסתכל עלי כרמז למה שהוא באמת חושב עלי. יש לי כמה קרובי משפחה דתיים/חרדיים וגם הם (לא עלינו) שמאל ואפילו שמאל קיצוני.
22/03/2016  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בעוד משלחת של בכירי חמאס מקיימת בדוחא שבקטר התייעצויות עם ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של התנועה, בעקבות פגישותיה עם בכירי המודיעין המצרי בשבוע שעבר על אפשרות פתיחת דף חדש ביחסיה עם מצרים, החלה הנהגת חמאס ברצועת עזה בצעדים פומביים כדי לרצות את מצרים.
22/03/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
מבט אל ההיסטוריה הפוליטית הישראלית והעולמית מראה שרוב המפלגות המובילות משתמשות באותה טקטיקה מוזרה משהו: הם לוקחות קבוצה מסוימת אשר ערכיה נוגדים את המצע של המפלגה המובילה, והיא עושה זאת על-ידי המצאת סיפורים והפצת שקרים לפיה קבוצה זו פוגעת בביטחונה של המדינה המסוימת.
22/03/2016  |  רועי אורן  |   מאמרים
היוזמה הנכלולית הצרפתית איננה יוזמה למציאת פתרון אלא תרגיל הטעיה פוליטית. ליוזמה שורשים קולוניאליסטים מובהקים וכוונתה העמוקה והלא מוצהרת בפומבי היא קידום היעד האסטרטגי האמיתי, בעיקר של אירופה המערבית, לתיקון השגיאה של תוכנית החלוקה בארץ ישראל מ-1947. שגיאה זו הובילה לדעת גורמים שונים להקמת מדינה יהודית, שעוררה התנגדות ערבית כוללת באזור ויצרה אי-יציבות פוליטית מתמשכת. לאחר כשלון הנסיונות הערביים לבטל החלטה זו בכוח הזרוע, הוצב מולה הגורם הפלשתיני-ערבי המלאכותי המכונה "העם הפלשתיני", שעיקר תפקידו לחסל את מדינת-ישראל, באופן פיסי או באמצעות מהפך פנימי. המהפך הפנימי חותר תחילה להפיכת ישראל ל"מדינת כל אזרחיה" ובהמשך השתלבות כולללת במרחב המוסלמי האזורי. העימות הישראלי-ערבי ממוקד עתה בעימות הישראלי-פלשתיני, ולדעת האירופים ממשיך להיות גורם בלתי-מייצב באזור. אי-יציבות אזורית אינה עולה בקנה אחד עם האינטרסים האירופים ובאין דרך אחרת לנסות ולקדם "באופן הומני" את פתרון הבעיה היהודית אחרי השואה, באירופה מנסים לעשות זאת באמצעות תמיכה בפתרון הערבי. תורת "התקינות הפוליטית" מחייבת את אירופה להציג את מהלכיה כרדיפת שלום ועשיית צדק.
22/03/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
כצרכני שירותים, כולנו מכירים את התקלות. תקלות מערכתיות, כלל ארציות או אזוריות, ממושכות יותר או פחות, המשבשות את חיינו, ולעתים גורמות נזקים של ממש. האם תקלות אלה הינן בבחינת גזירה שעל הציבור לעמוד בה ?
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il