|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

גם לתעשיית הפרסום יש מדד

איגוד חברות הפרסום משיק לראשונה בישראל את "מדד הפרסום" יו"ר איגוד חברות הפרסום: "המדד החדש יהווה כלי עבודה אפקטיבי לכל תעשיית הפרסום" מניתוח מסקנות המדד עולה כי: ענף הפרסום התייחס למלחמת לבנון השנייה כאל אירוע חולף
12/09/2006  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות

איגוד חברות הפרסום משיק לראשונה בישראל ובעולם מדד חדש וייחודי, "מדד פעילות ענף הפרסום". המדד פותח ביוזמת יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום, וקודמו בתפקיד רמי שלמור ובשיתוף משרדי הפרסום. עיבוד הנתונים והחישוב מבוצעים על-ידי רבן מחקרים, בבעלות רן רבן.

תעשיית הפרסום בישראל, ביוזמת איגוד חברות הפרסום, היא הראשונה בעולם שפיתחה מדד שנועד לבחון את כיוון ההתפתחות של ענף הפרסום ולהוות כלי עבודה בידי הפרסומאים המשווקים והמדיה.

מדד הפרסום הינו מדד סטטיסטי המצביע על מגמות לאורך זמן בפעילות ענף הפרסום בארץ, תוך בחינת השינויים בכמה פרמטרים עיקריים של פעילות הפרסום. מדובר במדד בלעדי וייחודי ש"נולד" בישראל ויפורסם אחת לשלושה חודשים על-ידי איגוד חברות הפרסום.

יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "מדד הפרסום נמדד לאורך 6 רבעונים מאז ינואר 2005 והוכח ככלי אמין ואפקטיבי. איגוד חברות הפרסום בחר לא לפרסם את המדד, אלא רק אחרי שישה רבעונים כדי לבחון את התקפות שלו לאורך זמן.

מטרת המדד היא לשקף את סך פעילות ענף הפרסום בישראל בהשוואה למדדים מקרו כלכליים אחרים ולזהות מגמות לאורך זמן בענף הפרסום. באמצעות המדד ניתן יהיה לאתר נקודות מפנה (מיתון או צמיחה) בענף הפרסום ולהיעזר בו ככלי נוסף שיהווה אינדיקטור למדדי הצריכה הפרטית במשק".

מדד הפרסום החדש דומה למדד המשולב למצב המשק של בנק ישראל, שהינו האינדיקטור לאבחון כיוון ההתפתחות של הפעילות הכלכלית הריאלית בזמן אמת. המדד המשולב מחושב על-פי השינוי החודשי בחמישה רכיבים, המייצג היבטים שונים של הפעילות הריאלית בתעשיית הפרסום.

המדד פותח באמצעות שני מחקרים שהנדגמים בהם היו בעלים ומנהלים של חברות הפרסום בישראל, ומשכלל מספר פרמטרים על-פי נוסחה ייחודית.

בין הפרמטרים:

1 . סך הוצאה לפרסום בענף (נתוני "יפעת") ברבעון.
2 .עלות 30 שניות בטלוויזיה ערוץ 2 p.t. (נתוני חברות המדיה) ממוצע לרבעון.
3. מספר הפקות טלוויזיה חדשות (נתוני הרשות השנייה) ברבעון.
4. מספר הפקות טלוויזיה חדשות בתקציבי הפקה גבוהים (נתוני הרשות השנייה) ברבעון.
5. מספר מודעות "דרושים" (עיתונות) ברבעון.

מניתוח מדד הפרסום לאחר מלחמת לבנון המתייחס לחודשים יולי-אוגוסט עולה כי:

מסקנות:

1. בחודש יולי 2006 ירד מדד הפרסום לרמה של 75.3 (בחישוב ממוצע על-פני כל החודש). זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת המדידה ברבעון הראשון של 2005.

2. בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה (הרבעון השני של 2006) ירד מדד הפרסום ביולי 2006 בשיעור של 27.4%.

3. בפועל היה שיעור הירידה של המדד, בגלל המלחמה, בחצי השני של יולי 2006, גבוה יותר.

4. ניתן לומר כי תגובת ענף הפרסום לפרוץ הקרבות היתה מיידית ובסדר גודל שלילי של כ- 30%.

5. למרות הרייטינג הגבוה של שידורי הטלוויזיה בערוצים 2 ו- 10 ירד היקף הפרסום בטלוויזיה, בתקופת המלחמה, בשיעור חד ומחירי הפרסום צנחו עד לרמה של 4,300 דולר לתשדיר 30 שניות בערוץ 2 בזמן צפיית שיא.

6. הירידה במספר הפקות הטלוויזיה החדשות מלמדת על נטיית המפרסמים לדחות התחייבויות להוצאות כספיות בתקופה של חוסר ודאות.

7. בחצי השני של חודש אוגוסט (הפסקת אש) עלה מדד הפרסום בשיעור של 32.5% בהשוואה לחצי הראשון של חודש אוגוסט (מלחמה).

8. התגובה החיובית של ענף הפרסום להפסקת האש היתה מיידית ובסדר גודל דומה לתגובה השלילית לפרוץ הקרבות.

9. ניתן להעריך כי תגובת ענף הפרסום למלחמת לבנון השנייה היתה כאל אירוע חולף.

10. אימות להערכה זו ניתן יהיה לקבל רק אחרי פרסום המדדים של רבעונים 3 ו- 4 בשנת 2006.

תאריך:  12/09/2006   |   עודכן:  12/09/2006
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היום לפני 13 שנה, ב-13 בספטמבר, 1993, נחתמים הסכמי אוסלו.
12/09/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברת איווקס, משווקת המערכת לשמירת מרחק ונתיב, ערכה סקר באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה ממנו עולה כי 40% מהנהגים חוששים מסטייה של מכונית לנתיב הנסיעה שלהם, סטייה שתגרום לתאונה קטלנית. לדעת אותם 40% זוהי ההתרחשות המסכנת אותם ביותר במהלך הנהיגה. 20% מהנשאלים מאמינים כי עייפות היא הסכנה הגדולה ביותר על הכביש. 7.4% מהנהגים מאמינים כי אי שמירת מרחק היא הגורם העיקרי לתאונות.
12/09/2006  |  טל בן יוסף  |   חדשות
פיגוע טרור בשגרירות ארה"ב בדמשק. דיווח רשמי של הטלוויזיה הסורית מסר כי ארבעה תוקפים ניסו לפוצץ מכונית תופת, מלאה בחומרי נפץ ובגז בישול, בפתח השגרירות. כוחות הביטחון הסורים הצליחו להרוג שלושה מהתוקפים ולמנוע את פיצוץ המכונית. בתום האירוע נלכד אחד מהתוקפים, כשהוא פצוע, ונלקח לחקירה. טרם נודעה זהות התוקפים, שקראו "אללה אכבר" במהלך התקרית. על-פי ההערכות, מדובר בקבוצה מוסלמית קיצונית.
12/09/2006  |  הילה רפופורט  |   חדשות
חברת גולן עומדת להגיש תביעה משפטית נגד המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יואב להמן, מאחר שאינו מורה לבנק לאומי להחזיר לה 52.2 מיליון שקל, כך הודיעה הבוקר (12.9.2006) החברה רשמית. נציגי החברה אמרו ל- Nfc, כי להמן מתחמק ממילוי חובתו החוקית בנושא זה.
12/09/2006  |  אלעזר לוין   |   חדשות
אנשים רבים אינם אוכלים ארוחת בוקר בתירוץ שאין להם זמן או מהסיבה שהם חושבים כי זו דרך לחסוך בקלוריות ולרדת במשקל. אך ארוחת בוקר יכולה להיות דרך בריאה ביותר להתחיל את היום.
12/09/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
ארז שושני
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il