|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"נאמנים פצעי אוהב"

מאז שידר ערוץ 2 את התחקיר המפליל על שיטות הפעולה של שוברים שתיקה, נמצא הארגון המותקף מכל עבר במגננה מתמדת. כצפוי נזעקו לעזרתו סניגוריו הקבועים בפוליטיקה (גלאון) ובתקשורת (ברנע ולונדון). מנכ"לית הארגון תקפה את כל העולם, אבל התקשתה להסביר איזה קשר יש בין שאלות על האופי המבצעי של פעילות צה"ל בשטחים לבין רמתו המוסרית של הצבא?!
22/03/2016  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בנקודת שפל. שוברים שתיקה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

קרקס עיתונאי
יולי נובק חזרה על טקטיקת הסטת האש לכיוון הנוח לה. ומכיוון שהייתה אורחתו של מראיין כמו ירון לונדון, שכדרכו לא טרח לעמת את מנכ"לית ארגון שוברים שתיקה עם מישהו שחולק על עמדתה (בכל זאת, מדובר בנושא טעון מאין כמוהו), כך שבאולפן התנהל דיון משפחתי, קרקסי מבחינה עיתונאית

מנכ"לית ארגון שוברים שתיקה, יולי נובק, לא יכלה לאחל לעצמה מראיין מפרגן ונוח יותר מאשר ירון לונדון, בתוכנית האקטואליה שלו אתמול בערוץ 10. כמקובל אצל "לונדון את קירשנבאום" - תוכנית האקטואליה הכי מוטה פוליטית הקיימת היום בערוצי הטלוויזיה - גם במקרה של נובק, היא נערכה במעמד של צד אחד בלבד, במעמד של מראיין ששמר אמונים לפסוק הידוע ממשלי: "נאמנים פצעי אוהב".

מאז שידר הערוץ השני בשבוע שעבר את התחקיר המקומם שלו על מעללי תחקירני הארגון - שנחשפו כמי שחוקרים צעירים שסיימו את שירותם הצבאי בנושאים שאין להם דבר וחצי דבר עם נושאי מוסר והתנהגות צה"לית לא ראויה כלפי פלשתינים בשטחים - שוב מצא עצמו הארגון שגם קודם לכן ספג ביקורת ציבורית ופוליטית נוקבת - מותקף פעם נוספת.

הפעם נתפס "שוברים שתיקה" באחת מנקודות השפל היותר מביכות שלו. פשוט מפני שהמצלמה והמיקרופון חשפו את מלוא חרפתו. כל הדיבורים הנשגבים על מטרת הארגון לשכנע את עמישראל בחולי המוסרי שגורם הכיבוש, התגלו כברבור טהרני שנועד להרחיק לכת הרבה מעבר למאמץ לספק תחמושת לכל מי ששוקד בעולם על הכפשת צה"ל כמבצע פשעי מלחמה בשטחים.

עד לשידור התחקיר הנדון בערוץ השני, התאמצו סניגורי הארגון בכנסת ובתקשורת, להדוף בעיקר את הטענה, כי שוברים שתיקה הטוען השכם והערב שמטרתו היא שכנוע הציבור בישראל, נואש בעצם מניסיון זה, והעתיק את פעילותו לזירה הבינלאומית הנוחה יותר. שהרי בשווייץ, בגרמניה ובמועצת האו"ם לזכויות האדם אין צורך אפילו להתאמץ כדי לשכנע לאלו פשעים אחראית ישראל.

אבל אחרי שצופים בתחקירני הארגון מתשאלים חיילים משוחררים כיצד פועל צה"ל מול מנהרות החמאס בעזה(!) קשה להסביר שמדובר בעצם בארגון המודאג מן האתיקה הצה"לית. נקודת החולשה ההסברתית הזו של הארגון הודגמה היטב באותו ערב שבו שודר התחקיר, כאשר המנחה קרן מרציאנו ניהלה דו קרב צעקות עם מנכ"לית שוברים שתיקה, יולי נובק, שהוזמנה לאולפן כדי להגיב על התחקיר.

קרב הצעקות לא סייע במאומה כדי לחלץ מנובק תשובה לשאלה הבסיסית ביותר. שאלה של היגיון פשוט: לשם מה יש לחקור את חיילי צה"ל בקשר לאופי המבצעי והלוגיסטי של פעולתם בשטחים? במה יסייע המידע שיתקבל משאלות כאלו כדי לקדם את חשיפת את חולשת הצד המוסרי של פעילות צה"ל, את מארת הכיבוש?!

במקום להשיב על כך, בחרה יולי נובק, בצדק מבחינתה, להתמקד בתקיפת הנבלים האמיתיים, לדעתה: השתולים ששלחו בעורמה ארגוני הימין כדי להחדיר לשורות האידיאליסטים של שוברים שתיקה, פרובוקטורים נבזיים.

באולפן שישי של הערוץ השני, נשלחה (כצפוי) למשימת ההגנה, יו"ר מרצ זהבה גלאון, שגם היא העדיפה לעשות שימוש בקלישאות האהובות עליה (סתימת פיות, דיכוי חופש הביטוי והביקורת הדמוקרטית על מעללי השלטון), במקום להסביר בפשטות כיצד מתיישבות כל המטרות הנשגבות הללו עם שאלותיהם של תחקירני שוברים שתיקה.

אתמול, חזרה יולי נובק על טקטיקת הסטת האש לכיוון הנוח לה. ומכיוון שהייתה אורחתו של מראיין כמו ירון לונדון, שכדרכו לא טרח לעמת את מנכ"לית ארגון שוברים שתיקה עם מישהו שחולק על עמדתה (בכל זאת, מדובר בנושא טעון מאין כמוהו), כך שבאולפן התנהל דיון משפחתי, קרקסי מבחינה עיתונאית.

הוא הזכיר יותר מה שידוע בכנסת כ"שאילתה מוזמנת", תרגיל פרלמנטרי מקובל, שבו שר יוזם הצגת שאילתה מצד חבר כנסת ממפלגתו, שאילתה שתעניק לו הזדמנות לפרוש את משנתו בדרך הנוחה לו ביותר, מבלי להסתבך במוקשים אופוזיציוניים.

וכך, אחרי שלונדון ונובק הכינו מראש את מופע ההגנה, בתחקיר שהקדים את הראיון הפומבי, נזף לונדון בחביבות במרואיינת היקרה שלו: "אתם התחרבשתם!" קרא בהתרגשות נוגעת ללב לעברה של נובק, שסוף-סוף ניפקה הסבר דחוק: "אנחנו עוסקים במנעד רחב מאוד של נושאים", סיפרה המנכ"לית על ההתרחבות הפתאומית של היקף פעילות ארגונה.

אתמול הסתבר שלא רק ירון לונדון באולפן הפוסט-ציוני שלו נזעק להגן על הארגון שנקלע למצוקה. גם נחום ברנע בידיעות אחרונות, התגייס למשימה. הוא תקף בעיקר את הערוץ השני על שבכלל שידר את התחקיר מבלי לבצע בדיקה מקדימה ראויה, את ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר ואת אלוף פיקוד מרכז לשעבר, האלוף (מיל) אבי מזרחי (שרואיינו במסגרת התחקיר), ואת הפוליטיקאים שהזדרזו לעלות על עגלת התוקפים, מבלי שיחמיץ כמובן את שמו של נתניהו (תגובה פבלובית קבועה).

לעומת זאת נשמט מרשימת הפוליטיקאים הראויים לגינוי, שמו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שגם הוא תקף בחריפות את שיטות הפעולה של שוברים שתיקה.

הכיצד???? איך פיספס ברנע את שמו לפיד? פשוט נורא. יאיר לפיד הוא אחד המועמדים שמקדם ידיעות אחרונות במרוץ לראשות הממשלה. נחום ברנע לא יקלקל לו את המרוץ הזה.

ומה לגבי שוברים שתיקה? נאמנים פצעי אוהב מס' 2: ברנע הסב את תשומת ליבם של חברי הארגון לכך שכיום עבודתם מיותרת. פעילות צה"ל בשטחים כה שקופה, חשופה ומבוקרת, עד שאין בה צורך.

התקשורת הישראלית במיטבה
לא מרוצה. סיקורל

1. בשבוע שעבר התפרסם מה שמכונה "מדד האושר הבינלאומי" - דוח שהוכן על-ידי אוניברסיטת קולומביה (ניו-יורק), ובחן את המצב מהיבטים שונים ב-157 מדינות. ישראל דורגה במקום ה-11(!), אפילו לפני ארה"ב, תוצאה שהביכה עד מאוד את עורכי ידיעות אחרונות, עד כדי כך שהתבלבלו והקדישו לתוצאות הדוח כפולת עמודים - צעד מפתיע למדי לגבי עיתון שעמל כל השנה לספר לנו עד כמה רע המצב שלנו בארץ.

אגב, למי שיתהה אם אין מדובר בתוצאה מקרית, כדאי לציין, שגם אשתקד ובשנת 2013 דורגה ישראל במקום ה-11 המכובד מאוד.

גם בתוכנית "השעה הבינלאומית" ששודרה ב-16 במרס, הזכיר את הדוח המחמיא עורך יומן החוץ של קול ישראל, ערן סיקורל. אלא שנראה שהחבר סיקורל לא היה כל כך מרוצה מן ההישג המכובד לישראל וסיכם כך את המצב: "חיים בגן עדן, אולי גן עדן של שוטים". עוד כמה הערות כאלו ודרכו של סיקורל לפרס סוקולוב לעיתונות אמיצה תהיה סלולה.

2. במהדורת החדשות של הערוץ הראשון, שסיקרה אמש את ועידת איפאק בניו-יורק, מסר לנו יעקב אילון כי סגן הנשיא ג'ו ביידן, מתח ביקורת על ישראל על שאינה מקדמת יוזמה מדינית לפתרון הסכסוך עם הפלשתינים.

איתרע מזלו הרע של אילון, ומיד לאחר מכן שודר דיווחו של כתב הערוץ הראשון בארה"ב, נתן גוטמן, על הנאום, ובו נשמע ביידן אומר כי הוא מאוכזב מעמדת ישראל והפ-ל-ש-ת-י-נ-י-ם, שאינם מקדמים שום יוזמה מדינית.

אסור לסמוך על האמריקנים.

תאריך:  22/03/2016   |   עודכן:  22/03/2016
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נאמנים פצעי אוהב"
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
22/03/16 17:16
2
ישע
22/03/16 17:35
3
ישע
22/03/16 17:35
4
אהוד פרלסמן
22/03/16 19:08
 
שקרן ומסית כרגיל
22/03/16 21:23
5
ברקוביצי
22/03/16 23:14
 
אהוד פרלסמן
23/03/16 01:30
6
גל2
23/03/16 08:01
 
isr
23/03/16 12:01
7
על יאיר לפיד
23/03/16 09:21
8
קורןנאוה טבריה
26/03/16 14:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
היוזמה הנכלולית הצרפתית איננה יוזמה למציאת פתרון אלא תרגיל הטעיה פוליטית. ליוזמה שורשים קולוניאליסטים מובהקים וכוונתה העמוקה והלא מוצהרת בפומבי היא קידום היעד האסטרטגי האמיתי, בעיקר של אירופה המערבית, לתיקון השגיאה של תוכנית החלוקה בארץ ישראל מ-1947. שגיאה זו הובילה לדעת גורמים שונים להקמת מדינה יהודית, שעוררה התנגדות ערבית כוללת באזור ויצרה אי-יציבות פוליטית מתמשכת. לאחר כשלון הנסיונות הערביים לבטל החלטה זו בכוח הזרוע, הוצב מולה הגורם הפלשתיני-ערבי המלאכותי המכונה "העם הפלשתיני", שעיקר תפקידו לחסל את מדינת-ישראל, באופן פיסי או באמצעות מהפך פנימי. המהפך הפנימי חותר תחילה להפיכת ישראל ל"מדינת כל אזרחיה" ובהמשך השתלבות כולללת במרחב המוסלמי האזורי. העימות הישראלי-ערבי ממוקד עתה בעימות הישראלי-פלשתיני, ולדעת האירופים ממשיך להיות גורם בלתי-מייצב באזור. אי-יציבות אזורית אינה עולה בקנה אחד עם האינטרסים האירופים ובאין דרך אחרת לנסות ולקדם "באופן הומני" את פתרון הבעיה היהודית אחרי השואה, באירופה מנסים לעשות זאת באמצעות תמיכה בפתרון הערבי. תורת "התקינות הפוליטית" מחייבת את אירופה להציג את מהלכיה כרדיפת שלום ועשיית צדק.
22/03/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
אינני שייכת לימין. אני מתנגדת למדיניות של ממשלת נתניהו בכל התחומים, כולל התנחלויות והקונפליקט הישראלי-פלשתיני.
21/03/2016  |  רבקה שפק ליסק   |   מאמרים
מחמד עליאן הוא אביו של בהא עליאן שרצח שלושה באוטובוס בירושלים ונורה למוות. בטקסי תהילה והערצה לבנו הרוצח הוא עבר על פני טורים ארוכים של סטודנטים (500 משתתפים בביר זית, 2,500 ב'אל-קודס', מאות בחברון) ונאם 'לזכר הקדושים': "אנו עם האוהב חיים ואינו חפץ לדקור, אבל מוכרח לעשות זאת כדי לחיות". בכך ביצע עבירה על חוק העונשין, לפיו - "המפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד... תמיכה... או הזדהות... ויש אפשרות ממשית שיביא לעשיית המעשה... דינו מאסר 5 שנים".
21/03/2016  |  אליקים העצני  |   מאמרים
1. מתי פורים? תלוי את מי שואלים. בבתי הספר התיכוניים נמשך פורים לפחות שבועיים, מתחילת אדר עד מוצאי שושן פורים. ביסודיים ובגני הילדים – בשבוע שחל בו חג התחפושות. ובפוליטיקה הישראלית, כל ימות השנה.
20/03/2016  |  מנחם רהט  |   מאמרים
עבאס זכי חבר הוועד הפועל של אש"ף, המוכר בהתבטאויותיו הקיצוניות נגד ישראל ונגד היהודים ומי שנחשב למקורבו של אבו-מאזן, נסע לאחרונה לאירן והצהיר בביקורו שם כי הוא תומך בהבטחתה של אירן לשלם לכל מחבל פלשתיני שירצח יהודי ושביתו ייהרס - מענק בסך 30 אלף דולר, ולכל "שהיד" - 7,000 דולר.
20/03/2016  |  אדי כהן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
פיקוד הסייבר בצה"ל יקבל עדיפות תקציבית  /  אריאל י. לוין
מידע מסווג נאסף בשוברים שתיקה  /  עידן יוסף
שנתיים מאסר על הוראות ל"תג מחיר"  /  איתמר לוין
מדברים אל העולם בפרחים  /  מנשה שאול
חלם של בנייה   /  דוד בדין
הצעה מופרכת מיסודה  /  רפי לאופרט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il