|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

מעריציו החדשים של מנחם בגין

ראש הממשלה המנוח היה מופתע מאוד, ואולי גם מגחך, אילו חי כיום וידע שדווקא מחנה השמאל שאהב כל כך לשנוא אותו בעודנו בחיים, מצטט ללא הרף את משנתו המשפטית ("יש שופטים בירושלים")
29/03/2016  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   תגובות
מוערץ. בגין [צילום: משה מילנר/לע"מ]

הפתגם הרומאי הנודע אומר: "סיק גלוריה טרנזיט מונדי אסט" ("כך חולפת תהילת עולם"). במקרה של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, ראוי הפתגם לשינוי קיצוני: "כך מתגברת עם הזמן תהילת העולם". מאז פסק בג"ץ כי סעיף "היציבות" במתווה הגז בטל, לא מפסיקים דוברי מחנה השמאל לצטט את דבריו של בגין: "יש שופטים בירושלים".

גלי ההערצה הללו עלולים היו לטעת בליבו של מבקר זר את המחשבה, כאילו מדובר בקהילת מאמינים אדוקים, הסוגדת לרבה הנערץ שהלך לעולמו. האמת היא כמובן שונה לחלוטין. הדוברים השונים שפיהם מלא תהילתו של בגין, הם כולם נציגי מחנות פוליטיים שאהבו לשנוא את האיש. מאוד מאוד.

השנאה הייתה כה עזה, כה אינטנסיבית וכה מושרשת, עד שהטיפול הברוטאלי היומיומי המוענק כיום לנתניהו, נראה חובבני לידו. אין לי ספק, שאילו הבחירות ב-1977 היו נערכות בקלפיות שהוצבו במערכות העיתונים השונים, למשל, שום מהפך לא היה מתרחש ובגין לא היה לעולם מגיע לראשות הממשלה.

בתקופה ההיא, שבחלקה היו עדיין עיתונים רבים שבה בטאונים מפלגתיים, הובילו את מצעד השנאה לבגין 'דבר', שרשמית היה ביטאון ההסתדרות הכללית, אבל בפועל עיתונה העיקרי של מפא"י, ו'הארץ', שאז עוד לא היה עיתון פוסט-ציוני כמו היום, אבל תיעב את בגין.

אם מישהו היה מתנבא אז כי בגין עתיד ברבות הימים להפוך למאור המשפט והדמוקרטיה במדינת ישראל, היה מן הסתם נקרא להתאשפז מיידית.

מן האוקיינוס הדלוח של קיתונות השופכין, שדבר והארץ, שפכו אז על ראשו של אבי "יש שופטים בירושלים", בחרתי בדוגמה אחת, במיוחד מפני שהיא בעלת רקע משפטי מובהק. ב-1982, החליטה ממשלת ישראל - ביוזמתו של ראש הממשלה בגין - להקים ועדת חקירה שתבדוק את פרשת רצח ארלוזורוב. הרקע להקמת הוועדה היה ספרו המגמתי של שבתי טבת "רצח ארלוזורוב", שיצא באותה שנה (גילוי נאות: אבי, צבי רוזנבלט ז"ל, היה אחד הנאשמים ברצח וזוכה - י.ר.).

כצפוי, נתקבלה ההחלטה על הקמת הוועדה בהתנגדות עזה משמאל, וספגה ביקורת ארסית בעיתונים דבר והארץ. ב-18 במרס 1982, תחת הכותרת "ההיסטוריה להיסטוריונים", תקף חבר מערכת הארץ (אז), דן מרגלית, את ההחלטה, ולא היסס להשוות (מראש!) את פעולות ועדת החקירה העתידה לקום למעשי הסנאטור האמריקני הידוע לשימצה, ג'וזף מקרתי!

זה היה ב-1982. אז הזדרז דן מרגלית להזכיר בנשימה אחת את מנחם בגין עם סנאטור אמריקני, שהפך שם נרדף לרדיפה פוליטית בזויה. היום, דן מרגלית שעבר ככל הנראה מטמורפוזה רעיונית מופלאה, הוא אחד ממעריציו הגדולים ביותר של בגין, מצדיע לתרומתו לעיצוב דמותה של ישראל כמדינת חוק ומשפט למופת, ומצטט ללא הרף את פסוקו של בגין "יש שופטים בירושלים".

לא פלא שיש ישראלים הסבורים שמרגלית הגיע ארצה על סיפונה של אוניית הנשק של אצ"ל, "אלטלנה".

"יכנע" פסול; "בהמה" מותר
שווה. ויס [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

התכתשות קלה בין שני חברי צוות "אולפן שישי" של הערוץ השני, אהוד יערי ודנה ויס, העניקה הזדמנות לחבריה של ויס באגף השמאלי המוכה, להתנפל על שניים מוותיקי הערוץ, אהוד יערי ורוני דניאל, שכבר מזמן הפכו בעיני השמאל לאויבי האג'נדה הפוליטית הנכונה.

ביום ראשון הקדיש ידיעות אחרונות לא פחות משני עמודים לכבודה הרמוס של המרטירית התורנית, דנה ויס. הכל החל כאשר ויס חלקה על דעתו של הפרשן הוותיק והמוערך אהוד יערי, שדיבר על הטרור האיסלאמי (בהקשר לאירועי בריסל, כמובן), ובתגובה פרץ בין השניים עימות קצר שבסיומו פלט לעברה יערי: "את נעשית יכנע"...

יערי התנצל מאוחר יותר בפני דנה ויס, אבל האירוע סיפק הזדמנות, בעיקר למבקר הטלוויזיה של ידיעות, עינב שיף, להתנפל על יערי, בשצף קצף. לזכותו של שיף יש לומר, שהביקורות שלו צפויות: גזר הדין נקבע מראש על-פי זהותו הפוליטית של המתראיין/ת. או נשוא הביקורת היה זה איש ימין, הוא תמיד יהיה עילג/מגוחך/טיפש/רדוד ושאר ירקות מן המטבח הסמולני המקובל.

מכיוון שאהוד יערי צמח בערוגה פוליטית הגונה (עיתון דבר), אי-אפשר להאשימו בסטיות ימניות-פאשיסטיות. הצרה היא שמאז עמד יערי על טיבו האמיתי של הפרטנר הנודע שלנו לשלום, יאסר ערפאת, לא סלח לו הסמול, על שתרם מן הידע והבקיאות המרשימים שלו, להפרכת אגדת ערפאת, לא סלח ונשאר נוקם ונוטר עד היום.

לצידו של יערי על ספסל הנאשמים, הושב פרשן נוסף, שהשמאל שלנו סולד ממנו - הפרשן הצבאי רוני דניאל. הוא נחשב ליותר מדי פרו-צה"לי(!) רחמנא לצלן, במקום להתמקם בעמדה ניטרלית, כמו זו למשל, של בצלם, שוברים שתיקה, שלום עכשיו, או לכל היותר: משקיף או"ם מנפאל.

עינב שיף כל כך מתעב אותו, עד שאימץ ביחס לרוני דניאל גם שפת ביבים, ומדבר על "דניאל הנוהם". ככה ייעשה למי שאינו מתמקד בהכפשת צה"ל.

אבל כדאי לשים לב לרקע הכללי של העימות, מה שיקל להבין מדוע דנה ויס המתוארת כשמאלנית כשרה, לא רק שזכתה בשלל קרדיטים מחמיאים, אלא הוצבה אוטומטית בצד הצודק.

כאשר נדרשים ערוצי הטלוויזיה לתאר אירועי טרור כמו אלה שהתרחשו לאחרונה בבריסל, איסטנבול ופריז, מיד בולטת רתיעתם של עורכי החוץ שלהם, להימנע משימוש מופרז במונח "טרור איסלאמי", שמא משהו מהרוע הקטלני הזה יקלקל חו"ח גם את יחסי הציבור של הטרור הפלשתיני.

מבחינה זו, אין גם הבדל בין ערד ניר (הערוץ השני) לנדב אייל (10). שניהם יטרחו להזכיר לנו, כפי שעשה ערד ניר ב"אולפן שישי" האחרון, שבניגוד לטענתו של נתניהו, יש קשר בין גובה להבות הטרור של דאעש באירופה לבין העובדה שאין פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני.

לכן, בסיכומו של דבר, לא ההיבט הפמיניסטי כשלעצמו, הוא שגרם לידיעות אחרונות, להתייצב בחזית אחת לצידה של דנה ויס. המונח "יכנע" הלקוח מאוצר המילים היידי, אינו מחמאה (יש לו כמה פירושים, ביניהם: "רשלנית", "דהויה"), אבל בוודאי שהוא הרבה פחות מהביטוי "בהמה" - שזרק עיתונאי ידיעות אחרונות, שמעון שיפר, כלפי ח"כ ד"ר ענת ברקו, בדיון שהיה בערוץ 10, בעקבות דבריה של ברקו בכנסת, בהם העזה להזכיר לבית שבשפה הערבית לא קיימת האות פ"א.

איש באולפן ערוץ 10 לא ביקש משיפר גס הרוח לחזור בו או להתנצל; איש מחטיבת מגיני הפמיניזם בידיעות אחרונות, לא נזעק לגונן עליה, לרבות לא מבקר הטלוויזיה עינב שיף בעל הנפש הרגישה; אף אחת מהפמיניסטיות הקולניות של מרצ, לא הרימה קול מחאה.

כמו במקרים רבים אחרים, התברר לנו כי הכל תלוי בטיב המילוי. דנה ויס? שווה הסתערות על הבריקדות, שהרי היא מאנ"ש; ענת ברקו? דממת אלחוט, היא הרי ליכודניקית. בפרפראזה על קביעתו המפורסמת של ג 'ורג' אורוול (ב"חוות החיות"): "כל הנשים שוות, אבל יש כאלה השוות פחות".

פאשיזם עליך ישראל
המזדעזע הכרוני. ברנע [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

הסקר האחרון שיזם הערוץ השני (כמו גם הנתונים הדומים שנחשפו ברשתות החברתיות), לפיו רוב מוחץ בציבור תומך בחייל חטיבת "כפיר", שירה במחבל הפצוע בחברון והרג אותו, גרמו כנראה למזדעזע הכרוני נחום ברנע, לפרסם מאמר בעל הלך רוח אפוקליפטי בעיתונו.

בצר לו, שלף ברנע את הנשק האהוב על השמאל, בעיקר מאז העם המטומטם בציון הדיח אותו מהשלטון. הפאשיזם! במקום לזעוק "זאב, זאב!", יש מי שהתרגל להשמיע לנו חדשים לבקרים, את הקריאה הנואשת "פאשיזם עליך ישראל".

עד שההמונים מוכי הסנוורים הפוליטיים לא יגלו את האור הגנוז בשמאל ונעלם מעיניהם, מומלץ שלא להתרגש מיללת הסירנות של ברנע וחבריו.

באפריל 1988 כתב פרופ' זאב שטרנהלהארץ, כמובן), מומחה בעל שם לפאשיזם את הדברים הבאים: "רק מי שיהיה מוכן לעלות על עופרה בטנקים יוכל לבלום את הסחף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית". מאז נבואת החורבן הזו חלפו 28 שנה, וברוך השם, הדמוקרטיה הישראלית חיה ושורדת. נכון, שלא כולם מרוצים מכך.

תאריך:  29/03/2016   |   עודכן:  29/03/2016
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעריציו החדשים של מנחם בגין
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגוי..
29/03/16 15:48
2
קורןנאוה טבריה
29/03/16 19:05
3
קורןנאוה טבריה
29/03/16 19:13
4
אהוד פרלסמן
30/03/16 01:29
5
מוכנוס
30/03/16 02:32
6
לטינית למתחילים
30/03/16 08:13
7
משה מיכאל
30/03/16 08:30
8
דניאל143
30/03/16 10:07
 
ישראל רוזנבלט
30/03/16 13:03
 
ארי כספי
1/04/16 09:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העלאת תוחלת החיים, איכות החיים ורמת החיים של כלל התושבים ובפרט של רוב הגמלאים בארצות התעשייתיות, בעולם וגם בישראל, אפשרו את קיומו של עידן הפנאי, שמשמעותו היא היווצרות פנאי ותעשיות פנאי חדשות ומתפתחות.
29/03/2016  |  מתי דוד  |   מאמרים
יש לא מעט פעמים שאני מאבד את העשתונות. מי שסיפר לכם שגברים לא בוכים או שגברים בוכים רק בלילה, משקר לכם. גברים יכולים לבכות מהרבה מקרים. כולל אותי. ובכל פעם שאני אכתוב בטור שלי על גברים שבוכים זה מכניס גם אותי לקטגוריה.
29/03/2016  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
על-פי מקורות פלשתינים בקרב האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל יש תכונה רבה בעקבות האפשרות, שהתעוררה בימים האחרונים, לחידוש המגעים על עסקת חילופי שבויים בין ישראל לתנועת חמאס. ישראל ותנועת חמאס שומרות כאחד על סודיות המגעים, מגלות טפח ומכסות טפחיים כדי שלא לטרפד את המהלכים המנוהלים על-ידי צד שלישי.
29/03/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
מחלת האפילפסיה ('כפיון', מוכרת לרוב כ'מחלת הנפילה') היא הפרעה נוירולוגית בה מתרחשת התפרצות בלתי מבוקרת של פעילות חשמלית עודפת ומוגברת בתאי עצב בקליפת המוח. הסובלים מהמחלה חווים התקפים חוזרים ונשנים של מגוון תופעות, בהן אובדן הכרה, רעידות בגפיים, הפרעות תחושתיות, אובדן זיכרון, התכווצות שרירים, ועוד.
29/03/2016  |  טל שלוש  |   מאמרים
עם כל המשמעויות של החלטת בג"ץ על מתווה הגז נושא אחד מרכזי עומד ברקע: התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא האיש שגרר את המתווה עד שערי בית המשפט העליון עם חזה נפוח שאני משיג כל מה שאני רוצה. אחרי שחויב להופיע בוועדת הכלכלה, הוא הזמין את עצמו לבג"ץ במופע חסר תקדים. אמר את דברו קם והלך כאילו מדובר בעוד אחד ממופעי יחסי הציבור שלו. ומיד לאחר ששמע את הכרעת בג"ץ הגיב בחמיצות כלפי השופטים משל היה אחד הטוקבקטיסטים הפעילים.
29/03/2016  |  בצלאל לביא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il