|   15:07:40
דלג
  globes globes  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

הקרב על ירושת מוטי קירשנבאום

עיתונות לוחמת

רמת המחיה הגבוהה, הטיסה במטוס הפרטי של איתן ורטהימר והשיט ביאכטה שלו, הטיסות ללונדון, צרפת, ברזיל, אפריקה, קרואטיה וניו-יורק. כך חגג מוטי קירשנבאום את החיים. עכשיו ילדיו והידועה בציבור שלו רבים על הירושה: לטענת בת-הזוג, קירשנבאום הרגיל אותה לרמת חיים של האלפיון העליון
03/04/2016  |   globes globes   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

80 אלף בחודש
את הכנסותיו של העיתונאי ב-7 שנות חייהם המשותפות מעריכה אילן ב-4 מיליון שקל, כשלטענתה הרוויח איש הטלוויזיה 80 אלף שקל בחודש בתוכנית "לונדון וקירשנבאום" וקיבל פנסיה של 20 אלף שקל בחודש מרשות השידור

   רשימות קודמות
  פתיחת שוק הביטוח לתחרות תוביל להוזלה דרמטית
  לבלוע את הספין
  הישראלי שרוצה שתשלמו על כתבות באינטרנט
  כל מה שצריך לדעת על עבודה בשבת
  תיקוני המיסוי בחוק ההסדרים - והשפעתם

במי שעקב אחר סרטי הטבע והדוקומנטריה של מוטי קירשנבאום ידע לומר שהעיתונאי המנוח גמע את החיים בשקיקה. הוא יצא למסעות מרתקים ברחבי העולם. אולם מסע בין גורילות, התאהבות בלביאה או קפיצה למעיין הנעורים במסגרת עבודתו, היו אך פסיק מהדרך בה חגג את החיים. בתביעה שהגישה לאחרונה בת-זוגו בשבע וחצי השנים האחרונות לחייו, חני אילן, מתארת את אילן מערכת היחסים בינה לבין קירשנבאום לפרטי פרטים, וזאת לצורך ההכרה בה כידועה בציבור הזכאית לגמלת שארים. בתביעה מספרת אילן על הדרך בה חגג קירשנבאום את החיים, במסגרת החיים המשותפים איתה.

מתיאורי בת-הזוג מצטיירת תמונה של אדם שהרבה בנסיבות לחו"ל, פקד מסעדות יוקרה כדרך קבע והרבה לבלות. את אילן, כך על-פי התביעה, פינק קרישנבאום. לטענתה, הגם שהיא עצמה שכירה, המרוויחה כ-6,500 שקל בחודש, היא "הורגלה ברמת חיים גבוהה ביותר, הידועה רק לאלפיון העליון, והיא אומדת את עלויות מחייתה ב-50 אלף שקל לחודש".

את הכנסותיו של קירשנבאום בשנות חייהם המשותפות אומדת אילן ב-4 מיליון שקל, ולפחות מחציתם, להערכתה, נחסכה בהשקעות שונות. בתקופת הזוגיות הפיק קירשנבאום, עם ירון לונדון, את תוכנית הטלוויזיה "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10, ולמיטב ידיעתה של אילן קיבל העיתונאי בגין כך שכר של 80 אלף שקל בחודש. במקביל, אומרת אילן, קיבל קירשנבאום פנסיה מרשות השידור של כ-20 אלף שקל בחודש.

אילן הגישה את תביעתה נגד מינהלת הגמלאות באוצר ורשות השידור, בבקשה להכיר בה כידועה בציבור של קירשנבאום, בטענה כי היא זכאית לקבל גמלאות, תגמולים, פנסיה וזכויות סוציאליות כבת-זוג שהתלאמנה. לדבריה, היא פנתה לרשות השידור ולמינהלת התגמולים בבקשה לקבל את הזכויות אולם עד כה תביעתה לא נענתה.

במסגרת התביעה חושפת אילן סכסוך ירושה שניצת בינה לבין ארבעת ילדיו של קירשנבאום המנוח. לדבריה, ילדיו של קירשנבאום מחזיקים בצוואה שערך אביהם ביוני 2006, כשנתיים לפני שהכיר אותה, ובה הוריש להם את כל רכושו, אך לטענתה, "ברור שמוטי לא הזכיר את אילן בצוואה זו מאחר שבאותה שנה טרם הכיר אותה".

שיט ביאכטה של ורטהימר

אילן טוענת כי "לצערה, לאחר פטירתו, גילו ילדיו של המנוח, התנכרות ואף עוינות לתובעת". באמצעות עוה"ד ד"ר אמנון בן-דרור ודניאל פרידנברג, טוענת אילן כי בדצמבר אשתקד פנה עו"ד שמואל מורן בשמה לכנען קירשנבאום, בנו הבכור של מוטי קרישנבאום, וביקש בשמה לתאם מועד לאיסוף חפציה מביתו של המנוח במכמורת; לטענתה תשובת כנען הפתיעה אותה בעוינותה. "נתקבלה תשובה על המכתב הנ"ל שנוסחה בידי עו"ד צבי אגמון המגלה את עוינותו של הבן כלפי בת-זוגו של אביו. הבן מתנה את החזר חפציה האישיים מביתו של קירשנבאום בחתימה על כתב ויתור פוגעני וחסר בסיס", נטען בתביעה. אולם מכתב זה, לטענת אילן, יכול להוות הודאה והכרה במעמדה בחיי אביהם.

את היחסים עם הילדים טרם מותו של קירשנבאום, מתארת אילן כ"מעורבים" - עם חלק מילדיו הייתה ביחסים טובים, בעוד בינה לבין האחרים שרר קרע. "מוטי", נטען בתביעה, "הזמין את אילן לחתונת בתו, ענת, שהייתה ב-2011. בחתונה זו השתתפו בנותיה של אילן, מיגל ומיה, וכן החבר של מיה, ששמו חן. מוטי דאג לשלם עבור הכנותיה של אילן לכבוד המאורע (שמלה, איפור ותסרוקת) וכן שילם עבור התסרוקת של בתה, אולם לחתונת בנו אביב לא הוזמנה אילן (לאור יחסיה עם הבן אביב). לאחר מכן מוטי עשה לאילן הפתעה וקנה לה ולבנותיה כרטיסי טיסה לברצלונה. הוא דאג להן למימון שהייה במלון, למסעדות ולקניות".

עוד נכתב בתביעה, כי "הקשר של קירשנבאום ואילן עם כנען, בנו של קירשנבאום, היה סימפטי. כנען ומשפחתו נהגו מדי פעם להגיע לסופי שבוע לישון אצלם, ואילן הייתה מכינה אוכל להם ולילדיהם".

על-מנת להוכיח את מעמדה כאלמנתו של העיתונאי, מתארת אילן את חייהם המשותפים, וממנה עולה, כי השניים הרבו לטוס ולבלות, וכי קירשנבאום התרועע עם כל השמנה והסלתה של המדינה, ובין היתר היה חבר של משפחת ורטהימר, שאף הזמינו אותו לטיסה במטוס הפרטי של המשפחה.

אילן וקרישנבאום, כך לפי התביעה, התארחו לא פעם בביתו בלונדון של אלכס גלעדי, יו"ר הוועד האולימפי של ישראל; התארחו באליפות עולם באתלטיקה קלה במוסקבה והיו אורחי הכבוד שלו והצטרפו אליו לצפות בתחרויות של שיאני עולם. עוד מסופר בתביעה, כי הזוג טייל במוסקבה, וקירשנבאום השתמש בקטעים מסוימים בכתבה שעשה בטלוויזיה על רוסיה מצילומיה של אילן ממצלמתה. עוד עולה מהתביעה כי אילן וקירשנבאום נהגו לנסוע לצימרים ברחבי ישראל, לטייל יחדיו ולהתארח אצל ידידים וקרובי משפחה בארץ ובחו"ל, בין היתר נסעו השניים יחדיו במהלך תקופת הזוגיות שלהם למקומות שונים ברחבי העולם, בהם ניו-יורק, לונדון, צרפת, פולין, קרואטיה וברזיל.

"הטיול לפולין ולוורשה", כותבת אילן, "היה טיול משמעותי עבור אילן וקירשנבאום. מוטי לקח אותה לחצר ביתה של אמו, בת-שבע, שגרה שם עד 1932, ועלתה ארצה באישור עלייה של סרטיפיקט ונישאה בישראל לאביו, אברהם. קירשנבאום ראה חשיבות להראות לאילן היכן גדלה אמו, שאם הייתה נשארת בפולין הייתה נספית בשואה. הנסיעה הייתה בחג סוכות, וקירשנבאום התעקש על כך ששניהם ייכנסו לבית הכנסת שבו אמו התפללה. בית הכנסת ממוקם מול ביתה של אמו".

עוד כותבת אילן כי קירשנבאום והיא הגיעו יחדיו לחתונת הבת של ליאורה עופר ואודי אנג'ל בשנת 2011, ובמהלך חתונה זו הכיר קירשנבאום לאילן את משפחת ורטהימר. הנסיעה לקרואטיה, נטען, התבצעה במטוס הפרטי של איתן ורטהימר, הבן של סטף, שהיה חבר של קירשנבאום. "איתן ורטהימר ואריאלה אשתו וילדיהם המתינו לקירשנבאום ואילן ולקחו אותם לשיט של שבוע ביאכטה הפרטית יחד עם משפחתם", מספרת אילן.

בלונדון, ממשיכה אילן, הם צפו במשחק כדורגל של "ארסנל", ולברזיל נסעו לצילומים של "מלבי אקספרס" (סידרה טלוויזיונית ששודרה בערוץ 10). הנסיעה לניו-יורק ומנהטן, מוסיפה אילן, הייתה מתנתו של קירשנבאום לרגל יום הולדתה ב-2012. "בני-הזוג חגגו את חג ראש השנה בביתה של בתם של בן-דודו, בנימין, ומשפחתו של בן-הדוד (רעייתו גילי וילדיו) והתארחו בביתם במנהטן שבניו-יורק, ובילו במסעדות מספר ימים יחד", נכתב בתביעה.

"סמול טוק" עם הנשיא

עוד מספרת אילן, כי קרישנבאום והיא ישבו לא אחת במסעדות עם חבריו, ובהם ירון לונדון, למשל במסעדת "טאטי". כן התארחו בביתו של לונדון ובת-זוגו, מיכל זמיר. לטענתה, קירשנבאום הזמין אותה, ואת בתה מיגל, לאירועים רבים - בין היתר, לאירועים באולפן "וואלה" ביום העצמאות ולמסיבה של "לילה לבן" האחרון. לדבריה, הם נכחו יחד באירועים של "ניקוי ראש" במלאת 40 שנה לתוכנית המיתולוגית, ביקרו ב"סינמטק", והיו בסרטים בנוכחות אנשי קולנוע, טלוויזיה ועיתונאים רבים; כמו-כן לדבריה, התארחו בחתונה של כתב ערוץ 10, גיא לרר, שקירשנבאום "חיתן" אותו.

בהמשך התביעה נטען כי ב-2014 התארחו קירשנבאום ואילן בביתה של רבקה מיכאלי, כאשר זו קיבלה אות של יקירת העיר ת"א, וישבו עם ראש העיר, רון חולדאי, ורעייתו; בהזדמנות אחרת, מספרת אילן, הם התארחו בביתה של אביבה שמר, לשעבר דוברת "איכילוב" בארוחה עם אמנים. כן לדבריה, קירשנבאום והיא השתתפו במסיבת יומולדת 70 שנערכה לאלכס גלעדי במוזאון ת"א, בהשתתפות ידוענים רבים, בהם נאוה ברק, דליה מזור, וחיים טופול שהנחה את הערב, ואחרים שהגיעו מהוועד האולימפי ומחו"ל.

קירשנבאום, מציינת אילן, הכיר את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ובאירוע לרגל מלאת 60 שנים ל"צוותא" אמר לו: "תכיר את בת-זוגי, חני", בהציגו את אילן. לדברי אילן, הנשיא לחץ את ידה ואמר לה: "זכית, מוטי איש יקר לי וחבר טוב. זכית באיש נהדר שאני מאוד אוהב". אילן מספרת כי השיבה לנשיא: "כבוד הנשיא, אתה צודק. אני כל-כך מאושרת ואוהבת את מוטי, וגם מוטי זכה". תגובת הנשיא, לדבריה, הייתה: "אין לי ספק בכך". לאחר כמה שבועות במהלך הלוויתו של קירשנבאום - כותבת אילן בתביעתה - ניגש אליה הנשיא ריבלין, לחץ את ידה ואמר לה: "תראי, רק לפני כמה שבועות נפגשנו, וכעת אנו במעמד עצוב, נפרדים מהאיש שאהבנו כל-כך".

קירשנבאום הלך לעולמו בספטמבר אשתקד בגיל 76, יום לאחר חגיגות יום הולדתו. הוא היה מהאבות המייסדים של הטלוויזיה בישראל ושימש גם כמנכ"ל רשות השידור. על עבודת הבימוי שלו של תוכנית הסאטירה המיתולוגית, "ניקוי ראש", הוא זה בפרס ישראל לאמנות הרדיו, הטלוויזיה והקולנוע בשנת 1976.

בשנת 1993 מונה קירשנבאום למנכ"ל רשות השידור על-ידי שרת התקשורת דאז, שולמית אלוני. הוא סיים את תפקידו ב-1997. במהלך כהונתו נאלץ להתמודד עם ירידה חדה בצפייה בערוץ הראשון עם פריצת הערוץ המסחרי, ערוץ 2, לאוויר.

בשנים האחרונות לחייו קירשנבאום הגיש יחד עם ירון לונדון את התוכנות "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10, שזכתה להצלחה. לצד זה המשיך להפיק סרטי תעודה, בעיקר כאלה שעסקו בעולם החי.באוקטובר 2009 זכה קירשנבאום בפרס מפעל חיים מאת אגודת העיתונאים על תרומתו לתקשורת הישראלית. קירשנבאום הוא גם חתן פרס האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2012.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה ברשות השידור, עם קבלת התביעה נגיב לבית הדין". עו"ד צבי אגמון, המייצג את ילדיו של קירשנבאום, מסר כי הם אינם מעוניינים להגיב.

המצב החוקי: מגיע לה או לא?

במסגרת תביעתה להכיר בה כידועה-בציבור של מוטי קירשנבאום ולקבל את הזכויות הסוציאליות והתגמולים המגיעים לה לדבריה, בתוקף זה, חושפת בת-זוגו לשעבר, חני אילן, את קרב הירושה על הרכוש והכספים שהותיר אחריו העיתונאי הבכיר, אשר כולל, בין היתר, בית פרטי ביישוב מכמורת שבעמק חפר, וכספים המוערכים על-ידה בהיקף של מיליוני שקלים.

לטענת אילן, ילדיו של קירשנבאום מחזיקים בצוואה שנערכה בשנת 2006, כשנתיים טרם היכרותה עם קירשנבאום, ואשר מורישה להם בלבד את כל רכושו. אולם, אילן מתכוונת להילחם על זכויותיה.

האם יש לאילן עילה לערער על הצוואה שערך קירשנבאום, אשר לא שונתה במשך כל שנות היכרותם? ומתי, אם בכלל, יכולה אלמנה או ידועה-בציבור לטעון נגד צוואה, שהיא לא נכללה בה?

עו"ד זאב וולנר, מומחה לדיני משפחה וירושה, מסביר שהתשובה טמונה במונח המשפטי "צוואה שנשתכחה", שנוצר בפסיקה. על-פי החוק הכתוב, אין עילה לביטול צוואה כאשר נסיבותיו האישיות של המנוח השתנו מאז עריכתה, כדוגמת מקרה שבו החל בזוגיות חדשה. החוק קובע עילות ברורות לביטול צוואה, ובהן טענה להשפעה בלתי הוגנת על המצווה, ניצול מצוקה, עילות טכניות בנוגע לאופן עריכת הצוואה ועוד. שינוי בסטטוס הזוגי - אינו עילה הנמנית עם עילות אלה.

ובכל-זאת, נראה כי הדרך אינה חסומה בפני אילן. לדברי עו"ד וולנר, "במסגרת המונח 'צוואה שנשתכחה', סלל בית המשפט העליון את הדרך של בנות-זוג שאינן מוזכרות בצוואה, וגורמים אחרים, לערער על הצוואה, וזאת למרות שאין הוראה חוקית שניתן לשנות צוואה עקב שינוי נסיבות".

המונח "צוואה שנשתכחה" אינו מוגדר באופן חד-משמעי וברור בפסיקה, אלא מתייחס למכלול של נסיבות שאותן יצטרך המערער על הצוואה להוכיח, אשר מעידות על כך שצוואה ישנה לא משקפת את רצונותיו של המנוח במותו. שהוא פשוט שכח לשנות אותה.

עו"ד וולנר: "השימוש בטענה הזאת, 'צוואה שנשתכחה', מתאפשר בנסיבות מיוחדות. הנסיבות הן כאלה שהצוואה עתיקת יומין או עתיקה לזמן שבו המנוח נפטר, ולנסיבות שעברו עליו לפני פטירתו. למשל, אם יש לו פתאום אישה חדשה לפני הפטירה, והיא לא מוזכרת בכלל בצוואה הקודמת שלו, וגם הצוואה הקודמת לא רואה פני עתיד, שמא הוא יפגוש אישה חדשה, ידועה-בציבור או שהוא יינשא מחדש. במקרים שאין התייחסות כלשהי לשינוי נסיבות אישיות מדובר בצוואה קלאסית שנשתכחה מלבו". איך מוכיחים שהמנוח 'שכח מהצוואה' ולא התכוון להשאיר אותה כמות שהיא בלי לכלול בה את בת-הזוג?

וולנר: "אם בעלת הדין, הידועה-בציבור, תוכיח שבעצם אומד דעתו היה שונה ממה שכתוב בצוואה, ושהוא גילה בפניה את דעתו שהוא יוריש לה חלק מרכושו, והיה ברור שלא היה ביניהם שום סכסוך והם חיו חיים משותפים, יפים, והדעת נותנת שהוא רצה להוריש לה, אז יכול להיות שהצוואה הזאת תשונה.

בית המשפט העליון סלל את האפשרות לטעון, שבגלל שינוי נסיבות מאז שנערכה הצוואה הקודמת, ניתן לראות את כוונתו האחרת של המצווה, ואז ייתכן מאוד שהצוואה תשונה, או אפילו אפשר יהיה לפסול אותה, אבל זו דרך חתחתים ארוכה, שטרם נסללה בצורה חלקה. זו דרך שצריך להביא בה ראיות רבות להסרת המוקשים הקיימים בה, לכך שהצוואה הקיימת מעידה על רצונו של המצווה".

לא בכדי פירטה חני אילן בתביעתה את נסיבות חייהם בפירוט רב; וציינה, בין היתר, את כל פגישותיהם עם חברים, הנסיעות לחו"ל, בילויים במסעדות, ביקורים בבתיהם של ידוענים, אירועים והצגות שפקדו יחד, המתנות שקירשנבאום קנה לה, וכן מגוריהם המשותפים ואף שיפוץ חדר השינה שלהם.

ככל הנראה, אילן מכינה את הקרקע למאבק ירושה ממושך מול ילדיו של העיתונאי המנוח, איש הטלוויזיה, שבמסגרתו תצטרך להוכיח תחילה כי היא אכן הייתה הידועה-בציבור של קירשנבאום, ובהמשך, כי המנוח התכוון לכלול אותה בצוואתו, אך שכח.

תאריך:  03/04/2016   |   עודכן:  03/04/2016
אלה לוי-וינריב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עיתונות לוחמת
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חושף הרעלות
3/04/16 09:40
2
רחובותית
3/04/16 10:56
3
פלצ'ינקן
3/04/16 21:41
4
מגיב ותיק
4/04/16 22:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת אריה דרעי החדשה כבשה השבוע את כותרות אמצעי התקשורת. מיטב העיתונאים והפרשנים עסקו בה וגרמו להאצת התהליכים - למעבר, על-פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מבדיקה חשאית (בפועל, התקיימה במשך כחצי שנה חקירה סמויה) על-ידי רשות המיסים והמשטרה, לחקירה מלאה, על אודותיה יודעים עתה החשודים המרכזיים, המחייבת אותם בדיני העונשין. למשל, החובה להימנע מכל מעשה ו/או שיחה שיש בהם כדי-חשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט.
02/04/2016  |  יואב יצחק  |   כתבות
עזרא ערוסי, 70, מבקש להחזיר את חברת הנדל"ן משהב לצמרת. החברה הוותיקה, שנוסדה לפני כ-80 שנה (שתי חברות שמוזגו אחר כך לאחת), הייתה שנים רבות אחת הגדולות בענף, שלטה בבניה לציבור הדתי-לאומי, ובנתה במשך השנים רבבות דירות. בשנים האחרונות נדחקה קצת הצידה, וגם איבדה את הבלעדיות, שכנראה לא תחזור. משהב אינה רשומה בבורסה ואינה מפרסמת דוחות, אך יודעי דבר אומרים, שמצבה אינו טוב. ערוסי, שמונה באחרונה למנכ"ל החברה, מתכנן להבריא אותה.
01/04/2016  |  אלעזר לוין  |   כתבות
איזו אנרגיה מטלטלת השתלבה במרקם חיינו? אנחנו מופתעים כמעט כל יום מחדש. השמועות, האשמות, המילים, הוויכוחים, הביקורת... כושר השיפוט של כל אחד נמצא בהתנגשות עם כל אלה, למי להאמין? למעשה, אלה מכם הקוראים הקבועים, אולי היו "מוכנים", אבל גם אם זה מקיים את הפסוק בספר תהילים (י"ט) "הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ", עדיין לראות או לשמוע את כל אלה לא קל לאיש.
01/04/2016  |  טובה ספרא  |   כתבות
השבוע הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נדיר: שני פלשתינים מואשמים בהסתה באינטרנט לאלימות ולטרור. זה בא שבוע לאחר שאותו בית משפט הרשיע את איש הדת עומר אבו-סארא בהסתה לגזענות ואלימות בדבריו באחד ממסגדי הר-הבית.
01/04/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
כשאני מחזיק בידיי את הספר, על הדרו ועל משקלו, על הברק שבו, על הגוונים המופלאים שבתוכו ועל נייר הכרומו המשובח עליו הוא מודפס, אני שואל את עצמי על מפעלה של אחת. אחת שמצאה את הכוח והמרץ להתחיל תהליך מסובך כזה של הרכבת אנתולוגיה מרשימה, מעשה של פסיפס יפהפה, של תצרף מסובך, מכובד, מכבד את אלה שמופיעים בו ואת אלה שאוחזים בו, קוראים בו וחווים אותו.
31/03/2016  |  יוסף כהן-אלרן   |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il