קרן ההשקעות בתשתית, של חברת הביטוח הראל ועו"ד יהודה רוה, גייסה 300 מיליון שקלים - סכום כפול מהתחזית המקורית של היזמים. היום הם העריכו, כי לאור הביקוש הגדול לרכישת תעודות בקרן, יוכלו לגייס עד 2 מיליארד שקלים למימון השקעות בתשתית. הקרן היא ראשונה מסוגה בישראל.
יו"ר הראל יאיר המבורגר ועו"ד רוה אמרו היום, כי הקרן תשקיע בפרויקטים שונים בתחומי התשתית, האנרגיה, המים ודומיהם. היא תשקיע בפרויקטים שיתנו תשואה סבירה. כיום אין שום גוף פרטי המשקיע ישירות בתשתית בישראל בצורה זו, קיימים פרויקטים רבים, אך אין די כסף לכולם. הקרן החדשה מגייסת הון ממשקיעים מובילים, שיפתרו לפחות חלקית את המחסור באמצעים לפיתוח התשתית.
הראל וחברה בשליטת רוה ינהלו את הקרן. בנוסף, הם השקיעו כל אחד - הראל השקיעה ישירות 15 מיליוני שקלים, וגם עו"ד רוה השקיע מיליוני שקלים.
הראל היא בעלת 20% בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, וכן שותפה בקבוצות שקיבלו מהמדינה חוזים לסלילת כבישים עורקיים בשיטת BOT או PFI.
עו"ד רוה עומד בראש משרד עורכי דין שבו 50 עורכי דין. המשרד, ורוה אישית, מתמחים בקידום פרויקטים בתחום התשתית בשתי השיטות שתוארו לעיל. המשותף ל- BOT ו- PFI הוא, שהיזם הפרטי בונה את הפרויקט על חשבונו (לעיתים עם מענק ממשלתי המכסה חלק מההשקעה), מפעיל אותו במשך תקופה ארוכה של 20 עד 25 שנה, ואחר-כך מחזיר אותו למדינה. דמי השכירות מכסים את ההשקעה ונותנים ליזם רווח סביר. בשיטה זו מופעל, למשל, כביש מספר 6 חוצה ישראל.
היזמים הקימו ועדת השקעות של בכירי המשק. בין חבריה נמצאים שר האוצר לשעבר אברהם שוחט, מנכ"ל האוצר לשעבר אוהד מראני, יו"ר התעשיה הקיבוצית לשעבר עמוס אפשטיין ובכיר בקבוצת אפריקה-ישראל אוהד סביון. מנכ"ל הקרן הוא ירון קסטנבאום.