|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הגיגים שפ"ב

לזרוק אבן למרקוליוס

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - קייטנות, תמוה, כבדים וחזקים, רפש, מחפשים האנגר ואגדות
11/07/2016  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
אורשר. פרץ רפש [צילום: מתניה טאוזיג/פלאש 90]


א. תנאים

שירות בתי-הסוהר מאפשר למחבלים, המתאכסנים בקייטנותיו, לצפות במשחקי אליפות אירופה בכדורגל - עוד טירוף מערכות, שאנחנו משלמים עליו ביוקר, ונמשך למרות הביקורת הרבה בציבור.

איני מצליח להבין את הגיון המדיניות המטופשת של שב"ס, ומדוע אין נוהגים ביד קשה במחבלים הללו. זה לא רק עתה, כשחמאס מסרבת למסור מידע על הנעדרים הדר גולדין ואורון שאול, אלא המשכה של מדיניות נוראה, שאין מי שיפסיקה.

ב. ביביפוביה

האירועים לציון ארבעים שנה למבצע שחרור החטופים מאנטבה - נתנו רוח גבית חזקה מאוד לביביפובים (כהגדרתו של ד"ר ישראל בר-ניר), מתעבי ביבי נתניהו מקצועיים, שימציאו יש-מאין סיבות להשמיץ את ראש הממשלה ו/או את משפחתו.

ראוי לציין, כי מבצע 'כדור הרעם' (שהפך ל'מבצע יונתן' על שמו של יוני נתניהו) הינו הצלחה בודדת של צבאנו בחמישים השנים האחרונות. לכן, נאבקים כל מיני גורמים על ניכוסה, והם טרחו משך השנים לבסס את סיפוריהם בדעת הקהל. לצערי, מול הצלחת החילוץ במבצע יונתן ההיסטוריה הצבאית שלנו נראית כמו שכול וכישלון.

ראוי לציין, כי ההצלחה במבצע נבעה מהתעקשות של כמה גורמים - ובעיקר, חיל-האוויר, שהוכיח (בניגוד לדעת המומחים), שיוכל להגיע בשלום לנמל-התעופה באנטבה; והכוחות למבצעים מיוחדים, שהכינו תוכנית טובה וישימה. השאר - היסטוריה.

במבצע יונתן יש שלל סיפורים והרבה צ'יזבאטים, שמכסים על קבלת החלטות לקויה ביותר, המאפיינת כל מערכת ציבורית אצלנו. בדיקת ההחלטות מעלה שורה של הצעות תמוהות, שבמזל נדחו על הסף. בולטת בהן ההצעה להצניח לוחמים של שייטת 13, כדי שיגיעו לנמל-התעופה בשחייה באגם ויקטוריה שורץ התנינים.

ג. שמנים במארינס

הנחתים האמריקניים מוכנים לגייס נשים וגברים שמנים יותר מאשר אי-פעם. את השינוי המפתיע במדיניות הזרוע מנחה גנרל רוברט בי נילר, מפקד המארינס. השינוי כולל מדיניות חדשה לכושר גופני, שתיכנס לתוקפה בתחילת חודש ינואר.

"נבדוק את השפעת השינוי משך כשנתיים", הבטיח גנרל נילר, "ונתקן בהתאם, כדי לשמור על יעילות הכוח ועל יכולתו להתמודד עם אתגרים לאומיים".

בין השאר, נותנת המדיניות החדשה לנחתים - ללא הבדל מין וגיל - אפשרות לבחור בין תליות מתח לבין שכיבות סמיכה כאמצעי להוכחת כוח פלג גופם העליון. משך שנים דרשו הנחתים מאנשיהם לבצע במבחנים תקופתיים של כושר גופני תליות מתח וריצת שלושה מילין. כעת אין חובה להיתלות על מתח, ובמקום זאת לבצע שכיבות סמיכה.

השינוי המהותי הנו העלאת רף המשקל התקין, שנבדק מדי תקופה, ואם הנחת נמצא מעליו, הוא מסומן לפיטורין. הנחתים שינו את הנתון לגבי מי שהוכיחו כי שריריהם חזקים, למרות משקלם העודף.

מיג'ור-ג'נרל ג'ימס ו' לאקמן, מפקד פיקוד ההדרכה והחינוך של הנחתים, סיפר, שהמבחנים החדשים לכושר גופני בזרוע ישפרו את כשירות הנחתים. "הנחתים כיום חזקים יותר, מהירים יותר וכשירים יותר. אנחנו מחפשים שיטה למדוד זאת. לדבריו, הנחתים כיום כבדים יותר וחזקים יותר, וזה משפיע על מבחני הכושר הגופני, ודורש התאמה. "בסיכומו של דבר, זה משפיע על הכשירות הקרבית של הנחתים".

נשים בנחתים יצטרכו לבצע 50-40 שכיבות סמיכה, כדי לקבל יותר מ-70 נקודות במבחן הכושר התקופתי. גברים יבצעו 80-70 שכיבות סמיכה לאותו ההישג. למרות שהמארינס מעודדים תליית מתח, כמבחן לכוח דינאמי של פלג הגוף העליון, הם התפשרו על שכיבות סמיכה. מי שיעדיפו לבצע תליית מתח, יקבלו בונוסים, שעמם יוכלו להגיע למאה נקודות.

למרות שהנחתים מצאו, כי כמחצית מהטירוניות במארינס לא הצליחו לבצע שלוש תליות מתח - נדרשות נשים לבצע במבחן הכושר התקופתי, לפחות, שלוש תליות מתח.

כדי להחיל את התקנים החדשים, הנהיגה מפקדת המארינס תוכנית חדשה לאימון גופני ליחידותיה. לפי המדיניות החדשה, חולקו הנחתים לשמונה קבוצות גיל/מין - במקום ארבע. בכל קבוצה כזו העלו את רף המשקל, והתאימו את דרישות הביצוע - בהפעלת כוח ובריצה - ובעיקר, לגבי נחתים מבוגרים. מנחתים צעירים נדרשים ביצועים משופרים. כך, נדרשים צעירים מגיל 30 לרוץ שלושה מילין בפחות מ-28 דקות; ולבצע יותר שכיבות סמיכה ויותר כפיפות בטן מאשר קודם.

בין השאר, כוללים מבחני הכושר הגופני נשיאת ארגזי תחמושת ועוד מבחנים, שמדמים מצבים קרביים. מי שיקבלו ציונים גבוהים במיוחד במבחני הכושר, ייפטרו מהצורך לעמוד בתנאי משקל, או יקבלו הקלה בדרישה.

התברר, שנחתות, שהוכיחו את עצמן במבחני כשירות קרבית, היו כבדות יותר, מדווחת מפקדת חיל הנחתים. לכן, כך, נחתות בגובה 158 ס"מ יוכלו לשקול כ-71 ק"ג (כ-15 ק"ג יותר מאשר הדרישה כעת). הנחתים גם מקלים את יחסם לשומן הגוף (שנבדק במבחן BMI), כשהנחת מוכיח את עצמו במבחני הכושר. יתר על כן, ימחלו לנחתים, שהוצאו לפיטורין בגלל שומן עודף, אם יעמדו בדרישות החדשות לכושר גופני.

ד. זרק אבן

גידי אורשר מוכיח, שוב, עד כמה צריך להפריט את גלי צה"ל - תחנת שידור, שאין עליה פיקוח ציבורי ראוי מאז הקמתה.

פרץ הרפש, שהעלה לבלוג שלו, מלמד היטב על טיבו של אורשר, ואני מוכן להמר, שהדעות המתועבות הללו הובעו לא-אחת בדבריו בתחנה הצבאית לכאורה.

אורשר הצטרף לכמה טיפשים - ולא אזכיר כאן את שמותיהם הנאלחים - שהשנאה מעוורת אותם, והגזענות מוליכה אותם. רובם כואבים את העובדה, שהציבור אינו עמם, וכנראה להרבה זמן.

ועוד הערה בשולי העניין - נראה לי, שכל התקפה על השרה מירי רגב רק תורמת להעצמתה. בתלמוד יש פתגם בעניין - 'לזרוק אבן למרקוליוס'. הרומאים הקימו פסלים קטנים לכבודו של מרקורי, אל הדרכים, לאורך הדרכים באימפריה, ועוברי-אורח השליכו עליהם אבנים כפולחן האל הרומאי. יהודים, שחלפו על פני הפסלים הללו, סקלו אותם - כלומר, ביצעו, למעשה, את הפולחן הגויי ברצונם לבזות את האליל.

ה. שיווק מוגבר

בגלל מחסור בהאנגרים, לא יישארו ששת המטוסים מדגם אף-35 בבריטניה, והם יחזרו לארצות-הברית מיד לאחר שיופיעו בתערוכה האווירית 'אייר טאטוּ', שתהיה בבסיס פ̤ירפורד של חיל-האוויר המלכותי הבריטי בסוף חודש יולי.

האמריקנים שלחו לבריטניה שלושה מטוסים מדגם א̤י - של חיל-האוויר - ושלושה מטוסים מדגם בי - ממריאים ונוחתים אנכית של הנחתים. המטוסים הגיעו בטיסה טראנס-אטלנטית מבסיס אגלין בפלורידה מתוך כוונה, שיהיו בבריטניה עד התערוכה האווירית בפארנבורו, שתהיה בספטמבר, אך כאמור, נוצרה בעיה, והם יחזרו כנראה לארצות-הברית בתחילת אוגוסט, ולא יופיעו בפארנבורו. זו אכזבה גדולה לאמריקנים, ולפיכך יש סיכוי שימצאו דרך להשאיר את המטוסים בבריטניה עד פתיחת התערוכה.

הופעת אף-35 בתערוכת פארנבורו לפני כשנתיים בוטלה מאחר שבאחד המטוסים מדגם אי-פרצה אש בשעת נחיתה. מאז התגברו צוותי הפיתוח על הרבה בעיות, למרות שהמטוס המתקדם מאוד לוקה בהרבה מחלות ילדות. כרגע מנסים האמריקנים לשווק את המטוס, ולהעצים את יתרונותיו. בין השאר, מנצלים לשם כך את הפיכת דגם בי למבצעי בחיל הנחתים האמריקני.

בריטניה מתעתדת לרכוש 138 מטוסים מדגם בי. כרגע מאמנים הנחתים האמריקניים צוותי אוויר וצוותי קרקע בריטיים בבסיס האוויר בופור בקרוליינה הדרומית בתפעול המטוס. בבריטניה מקווים, שלחיל-האוויר הבריטי תהיה טייסת מבצעית ראשונה של אף-35 בשנת 2018.

לפיכך, הופעת המטוס בתערוכה בפארנבורו בסתיו השנה חשובה ביותר למאמצי היצרנים וממשלת ארצות-הברית לשווק את המטוס ברחבי העולם.

ו. עוד כישלון מדהים

מלחמת לבנון השנייה (למרות שלא הייתה מלחמת לבנון הראשונה), שמלאו לה עשור, היא אחד הכישלונות המהדהדים של צבאנו; ויהיו מי שיגידו, עוד כישלון אדיר של צבאנו.

כיום מספרים לנו אגדות - כמעט כמו אחרי כל מבצע צבאי כושל - על הצלחות, ומשתמשים בשקט בצפון להוכיח את הטענה. הם מתעלמים מהעובדה המרה, שגם לפני מלחמת לבנון השנייה היה שקט בצפון, וחיזבאללה ניצלה את השקט להתעצמות. המתפעלים גם מתעלמים ממלחמת האזרחים בסוריה, שסחפה אליה את חיזבאללה, למזלנו הרב.

כמו כל מלחמותינו, לבנון השנייה הייתה כישלון אדיר של המודיעין, שלמרות יומרתו, מעל בתפקידו, ולא ידע מספיק על חיזבאללה. אך יותר מכל הייתה המלחמה כישלון אג"מי. תורת הלחימה, בניין הכוח ורמת המוכנות נמצאו לקויים מאוד. לפני לבנון השנייה עסק צה"ל בשטויות, פירק עוצבות ולא התאמן. זה הצבא הראשון - וכנראה, היחיד - בהיסטוריה, שסבור שניתן להיות מוכנים למלחמה מבלי להתאמן. וטיפשות זו טרם הוסרה ממנו.

האם למדנו את הלקחים?

אני מאלה שטוענים שלא למדנו אותם, ולכן אנחנו נידונים לחזור על טעויותינו במלחמות הבאות. וזה נראה היטב במבצעים הכושלים ברצועת עזה בשנים האחרונות. לעומת זאת, מטפחת איגרת רב-אלוף גדי איזנקוט, הרמטכ"ל, במלאת עשור למלחמת לבנון השנייה, את האגדות, שבאמצעותן מנסה הקצונה להסתיר את החרפה. איזנקוט סבור, כי צה"ל פגע פגיעה קשה בחיזבאללה, ביסס את ההרתעה הישראלית, וכונן שקט ממושך ויציב בגבול הלבנון, המשרת את האזרחים משני צדי הגבול. עם זאת, מודה הרמטכ"ל, שבמהלך הלחימה התגלו בצבא ליקויים, ולאחריה נעשה תהליך הפקת לקחים, שהוביל לשיפור ניכר ביכולת צה"ל.

הרמטכ"ל כותב עוד, כי האיום מלבנון עדיין טומן בחובו אתגרים רבים, ומחייב את צה"ל להיערך לכל תרחיש. "אני סמוך ובטוח כי ביום פקודה נדע לממש את ייעודו של צה"ל - להגן על המדינה, להבטיח את קיומה ואם נדרש - לנצח במלחמה". אני חולק על דברי הרמטכ"ל, ולצערי, גם במלחמה הבאה יקרטע צבאנו, כמו במלחמותיו הקודמות.

תאריך:  11/07/2016   |   עודכן:  11/07/2016
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לזרוק אבן למרקוליוס
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אני רק שאלה
11/07/16 21:52
 
משה מיכאל
12/07/16 07:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
אחרי ההודעה המפתיעה של ד"ר סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, לפני כמה חודשים, כי הוא מוותר על ההתמודדות על תפקיד יו"ר הרש"פ ורואה במרוואן ברגותי את היורש המתאים למחמוד עבאס, הודיע מחמד דחלאן, יריבו המר של מחמוד עבאס כי איננו פועל להיות הנשיא הבא של הפלשתינים.
11/07/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, הגיע לירושלים ונפגש (יום א', 10.7.16) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במסיבת עיתונאים משותפת שערכו השניים אמר שוכרי כי לא ניתן לומר שהסטטוס-קוו, המצב הקיים, בסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא הדבר הטוב ביותר שניתן להשיג.
10/07/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
לאחר חיסול אבשלום המורד במלכות, שלא היסס לרצוח את אביו ולרשת אותו, אז במקום שדוד ישמח כי המרד נגדו חוסל, וכי חייו וחיי בני ביתו ניצלו ממוות, הוא מתחיל לבכות וליילל " אבשלום בני, בני אבשלום, מי יתן מותי תחתיך".
10/07/2016  |  שמעון גרובר  |   מאמרים
במאמרו בסוף השבוע, אחד הכותבים האהודים עלי, בן -דרור ימיני, טען שלפעמים העולם צודק שהוא כועס עלינו, וזאת הוא קובע בגלל הבנייה בהתנחלויות אותה הוא פוסל מכל וכל (ממש כמו כל העולם הבור לחלוטין והמרושע...). מוזר לשמוע דברים כאלו מימיני שלא קלט עדין שההתנחלויות הינן המשך ההתיישבות הציונית בארץ ישראל, זו שקיבלנו בזכות ולא בחסד מאומות העולם בשנים 1922 ו-1924, פה אחד, במושב "חבר הלאומים" בסן רמו. דהיינו, ארץ ישראל כולה ממערב לירדן שייכת לפי החוק הבינלאומי ליהודים, ולפיכך עם אינו כובש בארצו ומותר לו "להתנחל" בה! ועדת השופט העליון אדמונד לוי אישרה זאת משפטית לפני 3 שנים ובית המשפט הבינלאומי בהאג התעלם עד היום מטענות נגד ישראל על "הכיבוש" וההתנחלויות... לצערנו, אנטי-ישראליות המעורבת באנטישמיות, זו הקיימת במרבית ארצות העולם, איננה מכירה כלל את העובדות ו"נותנת מתנה" לפלשתינים על חשבוננו - חלק מארץ ישראל. אבל מדוע עושה זאת בן-דרור ימיני, נפלא בעיני...
10/07/2016  |  יהודה דרורי  |   מכתבים/הערות
באזור מיצד בגוש-עציון נורה אזרח ישראלי מאש מחבלים. הוא נפגע בירכו ומצבו מוגדר קל עד בינוני. הפצוע, כבן 30 נפגע במהלך נסיעה, לאחר שהתארח בשבת באחד מיישובי הגוש. צה"ל פתח בסריקות אחר המחבל היורה.
09/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il