הסערה הגדולה שחוללו הסכמי-אוסלו החשאיים בין ישראל לפלשתינים, בשנות התשעים של המאה החולפת, לא שככה עד עצם היום. השלכותיה הגורליות של סערה זו הותירו היטב את רישומן הכואב על הפוליטיקה הישראלית, כאשר אחת מתוצאותיה הרות הגורל הייתה רצח
יצחק רבין בידי מי שלא היה מוכן להסכין לדרך הפיוס וההבלגה שהפגין בשעתו ראש הממשלה הישראלי המנוח.
בימים אלה זוכה פרשת הסכמי אוסלו לבימה משלה במחזה "אוסלו", המועלה על בימת תיאטרון "לינקולן סנטר" בברודווי. העיתונאי
גד נחשון, עורך הג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מדווח על קהל-שיא של יהודים אמריקניים הנוהרים לחזות במחזה המרתק ומעורר המחלוקת הזה. מסתבר שבמשך שלוש שעות רצופות מתחוללת בו הדרמה הגדולה, המסרבת למצוא לה מנוח.
מאחורי הקלעים
המחזה, פרי עטו של ג'יי.טי. רוג'רס, מסתמך על הראיונות שערכו בשעתם השגריר הנורבגי טריה רוד לארסן, ובת-זוגו, מונה יול, אשת משרד החוץ המקומי, עם הדמויות המרכזיות שמאחורי הסכמי אוסלו, ובהן
שמעון פרס,
יוסי ביילין,
אורי סביר ויואל זינגר מהצד הישראלי, לעומת אבו עלא וחסן עספור מהצד הפלשתיני..
בימאי המחזה, ברטולד שר, אמר בשיחה עם העיתונאי גד נחשון, כי יותר משהמחזה נושא אופי תיעודי - הוא אמור לשמש כזרקור למה שנרקם באמת בהסכמי אוסלו החשאיים מאחורי הקלעים בין ישראל לפלשתינים, הרחק מאור הזרקורים הציבורי.
לדברי גד נחשון, מנסה למעשה המחזאי לעשות בעצמו מעשה משלו ולהניע באמצעותו, ללא כחל וסרק, מהלך שאמור, בעצם, לשנות את פניו של המזרח התיכון - מעשה שאינספור פוליטיקאים מקצועיים נכשלו בו עוד הרבה לפניו.