|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

יוטה קליינשמידט מצטרפת לפולקסווגן

תנהג בטוארג בפריז - דאקאר 2004
20/05/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות
 שמות קשורים
  פולקסווגן
  מיצובישי
  פורמולה
   רשימות קודמות
  מה גרם לפרישת דורון ודאי מתפקיד מנכ"ל כלמוביל
  תערוכת אוטומוטור: כל הדגמים והחידושים
  הגלריה של לובינסקי באוטומוטור
  פורשה חושפת בג'נבה את תיכנון הקאיין
  תערוכת ג'נבה: הדגמים החדשים


לא אפיזודה חולפת

קונצרן פולקסווגן גייס לשורותיו את נהגת המרוצים יוטה קליינשמידט. זוכרים את הפולקסווגן מדגם טוארג עליו סיפרנו באחרונה?

ובכן, מסתבר כי פולקסווגן אינה רואה בו אפיזודה מוטורית חולפת, אלא שהיא מתייחסת אליו ברצינות הגרמנית הידועה. פולקסווגן מציבה מאחורי הגאי הטוראג את נהגת הראלי הטובה בעולם. ולאן היא שולחת את הצמד? לא פחות מאל מירוץ המכוניות המפרך בעולם: הראלי פריז דאקאר המפורסם.

קליינשמידט כבר חצתה לא פעם את המדבריות הטובעניים מסהרה בצפון אפריקה ועד חופי דאקאר בסנגל שבמערב אפריקה, וב-2001 אפילו ניצחה, אוי לאותה בושה, את כל אותם שועלי מדבר קשוחים. אגב שועלי מדבר, גם על פולקסווגן כבר רכב פעם שועל מידבר. היה זה כינויו של הגנראל רומל המפורסם, אשר כוחותיו לחמו במידבר המערבי כשהם רכובים על גירסת הצבאית בעלת ההנעה הכפולה - 4X4 של הפולקסווגן חיפושית, לימים "החיפושית החביבה" מהסרטים.

הכוחות הבריטים שבלמו את רומל באל-אלמיין ובראשם גנראל מונטגומרי, התקנאו בג'יפי הפולקסווגן, שכן ג'יפי הלנד רובר הבריטיים טרם באו לעולם, והעדיפות הטכנולוגית הגרמנית בלטה בשטח.

קליינשמידט נהגה בעונות האחרונות בקבוצת מיצובישי, אשר תפסה בשנים הקודמות את כל המקומות הראשונים בראלי. היה זה כבר משעמם בדומה לשיעמום שמשרה מיכאל שומכאר בנצחונותיו חסרי המתחרים בכל מרוצי הפורמולה 1 האחרונים, ועתה נפל דבר.

יוטה תכניס סוף סוף קצת מתח, מה עוד שפולקסווגן בוודאי תעמיד לרשותה את המשאבים העצומים הנדרשים לנצחון. מעניין מה תאמר מיצובישי על הרעיון. בתערוכת פרנקפורט האחרונה ראיתי את קליינשמידט מציגה במסיבת עיתונאים את גי'פ הפג'רו החדש בדוכן מיצובישי, ולפי החוזה החדש החל מעונת 2004 היא כבר תנהג בגירסת המירוצים של הפולקסווגן טוארג.

ההסכם נחתם בשבוע שעבר בעיר וולפסבורג - עירה של VW, בנוכחות יו"ר הקבוצה ברנד פיטשסרידר וד"ר פרנץ יוזף פאפגן, האחראי למחקר ולספורט המוטורי בקבוצה. "עם החתמתה של קליינשמידט, פולקסווגן נכנסת לעידן ספורט מוטורי חדש," אמר ד"ר פיטשסרידר, "בסיוע יוטה קליינשמידט תפותח גירסת מירוצים של הטוארג, והיא תשתתף בפאריס - דאקאר ובגביע העולם החל מ-2004. מטרת הקבוצה היא ניצחון בראלי דאקאר 2005."

כאשר הבאנו כאן ב-Nfc את התמונות הראשונות של הטוארג אותן חשף קונצרן פולקסווגן, היה ניראה כי מדובר ברכב שטח יוקרתי חסר יומרות קרביות. מתברר כי לא כך הדברים, ויתכן שפולקסווגן מתכוונת אפילו להתחרות ב-GWAGON של מרצדס, שהינו הגי'פ הרשמי של הצבא הגרמני - וצבאות בודדים אחרים היכולים להרשות אותו לעצמם. בין צבאות אלה, אגב, נימנה גם צה"ל השוקל בימים אלה את רכישת ה-G במקום הסופה הקורסת בעומס הארועים.

לפני כחודשיים הציגה פורשה לראשונה תמונות של הקאיין (ראה ארכיון Nfc) גם הוא רכב ראשון מסוגו במיגוון דיגמי היוקרה הגרמניים. הקאיין והטוארג פותחו במשותף. הרכב הבא בסידרתם הינו המגלאן של אאודי (ראה ארכיון Nfc). כולם מיועדים לפלח העליון של נהגי השטח, אלה שכאשר הם יורדים לשטח, בכוונתם לצאת ממנו מהר ואלגנטי.

רמזים על יעודו של הטוארג ניתן היה לקבל מהפרטים הטכניים שנימסרו. מנוע בנזין בתצורת V6 שניפחו 3.2, הוא מספק 220 כוחות סוס. מנוע נוסף בתצורת V10 העושה שימוש בסולר מספק 313 כוחות סוס, ונחשב לחזק בעולם מסוגו.

אורכו של הטוארג 475 ס"מ, גובהו 172 ס"מ ורוחבו עומד על 193 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 286 ס"מ, משמע מידה ממוצעת המעניקה יכולות שטח טובות. מרווח הגחון הגבוה - 30 ס"מ(!), מבטיח בשילוב 3 נעילות דיפרנציאל והנעה כפולה קבועה, את כושר העבירות.

הגי'פ בו תינהג קליינשמידט קרויה על שמו של שבט הטוארג השוכן בצפון מערב אפריקה, ממש על מסלול הראלי בעוברו במדבריות מאלי. שבט נוודים זה ידוע בכושר התמודדותו עם תנאי שטח קשים. אמרנו אז כי בני השבט בוודאי היו שמחים, לו זכו בחלק מתנאי הנוחות שמציע הטוארג לנוסעיו. בטוארג שולבה מערכת בקרת האקלים החדשה, שהוצגה לראשונה בפייטון - מכונית הדגל של פולקסווגן Nfc). במקביל מצויד הרכב בבקרות משיכה, יציבות וסיוע בבלימה, וכן במערכת מתלים מתכוננת המאפשרת שינוי מרווח גחון. ניתן להנמיך את המכונית בעת נסיעה במהירות גבוהה, ולחזור להגביהו בעת נסיעה בשטח.

תאריך:  20/05/2002   |   עודכן:  20/05/2002
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עם התנפצותה של בועת הדוט.קום, חברות רבות הפנימו ש-על-מנת ולהתקיים הן חייבות ליצור הכנסות, ואף החלו לחפש מודלים של רווחיות. במשך השנתיים האחרונות, גולשי הרשת עדים לעלייה ניכרת באתרי אינטרנט חדשים המקדמים רכישה מקוונת כלשהי. מגמת עלייה זו התחזקה באופן ניכר לאחר אירועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. העיתון גלובס דיווח לאחרונה על עלייה של 35% בהיקף עסקות האון-ליין בישראל, וזאת בעיקר עקב המצב הביטחוני והחשש של לקוחות להסתובב באתרי קניות. נתונים אילו מסבירים את פריחתם של פתרונות הסליקה בזמן אמת. במאמר זה אפרט סיבות נוספות המדגישות את כדאיות הטמעת מערכת לסליקה ואימות כרטיסי האשראי בזמן אמת.
20/05/2002  |  שלומי צרפתי  |   מאמרים
עקב חדשנותה של המדיה הסלולרית, נערכים מחקרים רבים בתחום אשר מטרתם למדוד את אפקטיביות המדיה. במחקר שערכה חברת המחקר פורסטר בשיתוף עם הפדרציה האירופאית לשיווק ישיר (FEDMA) נבדק היקף השימוש בפרסום סלולרי ב-SMS באירופה ומידת האפקטיביות שלו. המחקר התבסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ-200 משווקים גדולים באירופה ועל ראיונות עומק עם 40 משווקים מובילים.
20/05/2002  |  עמית צנטר  |   מאמרים
לא להאמין, אך תקופות מיתון כלכלי מציעות הזדמנויות לעסקים רבים. עסקים שיכולים להגיב במהירות לשינויים בכלכלה, שיכולים להפיק את מירב התועלת. מקובל שעסקים מקטינים תקציבי שיווק בזמנים קשים כלכלית. כתוצאה מכך, מדיות פרסום סובלות מירידה במכירות. דפוס, הוצאה לאור, רדיו, טלוויזיה, הדפסות וכו' ניצבים בפני ירידה במכירות, כך שהם רעבים ויצירתיים בפיתויים למפרסמים.
20/05/2002  |  בני ישראלי  |   מאמרים
מצב כלכלי קשה, אופק מדיני שאינו ברור, צימצומי תקציבים וסגירת עסקים מהווים חלק נכבד מכדור השלג של דילול הפעילות העסקית. בהמשך לכתבתי הקודמת "משיווק פסיבי לשיווק יזום" בה נכתב כי, "לעסקים שאינם מבצעים שיווק יזום אין זכות קיום", נשאלת השאלה כיצד ליזום פעילות שיווקית יעילה?
20/05/2002  |  דרור כהן  |   מאמרים
הרבה מן העוסקים במכירות נתקלים פעמים רבות ובייחוד בימים אלה בהתנגדות "יקר לי". התנגדות מסוג זה מופיעה בהרבה מוצרים והמגזרים במשק. מסתבר כי רוב אנשי המכירות אשר ממהרים להציע הנחה כספית כפתרון קל ומהיר לטיפול בהתנגדות זו, מעידים כי בדרך כלל פעולה זו אינה "סוגרת" את העסקה כפי שהם ציפו והלקוח עדיין "צריך לחשוב על זה...".
20/05/2002  |  מיכה שנהב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il