|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

פישמן והניסיון להתחמק מהכרזת פשיטת רגל

חוב של 196 מיליון למדינה, הינו חוב גדול, עצום וכבד מאד. הניסיון להציג המדינה כ"נושה קטן", שעה שחובו של פישמן לה, ממכלול כלל חובותיו לנושיו, הינו רק 6% מכלל חובותיו, הינו בגדר של זריית חול בעיניים, בלשון המעטה. דינה של המדינה, בכלל ודינה של רשות המיסים, בפרט אינו כדינו של נושה פרטי. לכן, אסור למדינה, באמצעות רשות המיסים, להסכים להפסקת או להקפאת הליך פשיטת הרגל
01/09/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
אליעזר פישמן. פושט רגל? [צילום: משה שי/פלאש 90]


  • "כולם שווים בפני החוק, אך יש כמה ששווים יותר ולכן מגיע להם - ורק להם - יחס מיוחד"
    "מיוחס בטעות, לאליס מהספר "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות", המקור, כנראה, עזות מצח לשמה
    "אני חוששת שאני לא יכולה להסביר את עצמי, אדוני.. מפני שאני לא אני עצמי, אתה מבין"
    מתוך הספר: "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות", בתרגום רנה ליטוין

רשות המיסים פנתה לאחרונה לבית המשפט המחוזי, בתל אביב, בבקשה להכריז על איש העסקים, אליעזר פישמן, כפושט רגל ולמנות למנהל מיוחד בעניינו, איש מקצוע מיומן בדמות עו"ד יצחק יונגר, שעיסוקו בכך. יודגש ויצוין, כי חובו של פישמן לרשות המיסים, מגיע לסכום עתק של 196 מיליון שקלים. בקשת רשות המיסים הוגשה לבית המשפט המחוזי, באמצעות היחידה לפירוקים, כינוסים וגביה קשה.

מפרסום רשמי של רשות המיסים עולה, כי היחידה לפירוקים הינה יחידה משפטית ארצית המייצגת אגף המכס ומע"מ בכל הליכי חדלות הפירעון, אשר בהם הוא נוטל חלק כנושה, לרבות הליכי פירוק, פש"ר, כינוס נכסים, הקפאות הליכים. היחידה מטפלת בתיקי גביה מיוחדת (הליכים מכוח סעיפים 106, 106ב, 112א ו-115 לחוק מע"מ). היחידה מפקחת משפטית על כל תיקי מימוש נכסי מקרקעין של רשות המיסים (מיסוי מקרקעין, מס הכנסה ומע"מ) אשר מנוהלים באמצעות כונסי נכסים חיצוניים. עד כאן הכל ברור. אליעזר פישמן חייב לרשות המיסים 196 מיליון שקלים, שהיא לא הצליחה לגבות ממנו ולכן, נקטה היא בהליך משפטי שהוגש לבית המשפט המחוזי, להכריז עליו פושט רגל.

בתגובת אליעזר פישמן לבקשת רשות המיסים, באמצעות באי-כוחו מפרט הוא, כי שווי נכסיו האישיים מסתכם ב-50-70 מיליון שקלים בלבד, שעה שהוא ערב לחובות בסך של 3.4 מיליארד שקלים של חברות שבבעלותו. כפי שדיווח איתמר לוין ב-News1, פישמן מעריך ששווי ערבויותיו נטו הינו 1.75 מיליארד שקלים, מחמת שאחזקותיו הישירות הינו כמעט אפס.

אליעזר פישמן טוען בתגובתו-בקשתו להעברת ההליך לגישור, שמקור חובות של עסקיו הוא המשבר המוניטרי של שנת 2006, בו הפסיד סכומי עתק בהשקעות בלירה הטורקית. לטענתו, הוא פועל להבראת החברות, תוך שחובותיהן לבנקים יורדים בהדרגה. עוד טוען הוא שהבנקים נותנים בו אמון, בהבנה שזעזועים מיותרים יקשו על פירעון החובות. לדבריו, שום חברה שבבעלותו לא נקלעה לחדלות פירעון, רבות מהחברות במצב איתן וחלק מהן מממשות נכסים.

חרף הפער העצום בין מצבת נכסי פישמן לבין מכלול חובותיו, מבקש הוא מבית המשפט המחוזי, למנות השופטת, בדימוס, ורדה אלשיך למגשרת בינו לנושיו והוא מתנגד למינוי בעל תפקיד, דוגמת מנהל מיוחד, לנכסיו, כבקשת נושיו האחרים, דוגמת בנק הפועלים ובנק לאומי, שהסכימו - בשלב זה - להסתפק במינוי מנהל מיוחד, שיפעל יחד עם פישמן למימוש נכסיו. בבקשה למינוי המגשרת צוין, כי בנק דיסקונט, בנק מזרחי-טפחות ומחזיקי האג"ח של הום-סנטר הסכימו לפנות לגישור, שעה שרשות המיסים, בנק הפועלים ובנק לאומי, ביקשו שהות למתן תשובתם לבקשה זו.

בבקשה-תגובה זו נכתב, כי בקשת רשות המיסים להכריזו פושט רגל, עלולה ליצור כדור שלג, ממנו נמנעו הנושים הפיננסים ובכך תיפגע יציבות החברות שבבעלותו ולגרום לנזקים עקיפים רבים. עוד נטען בבקשת להעברת בקשת הפירוק להליכי גישור, כי קיימים "עיתונאים המלבים את האש, מרביתם עובדים בעיתונים מתחרים ובעלי אינטרס".

למי שאינם בעלי זיכרון מופלג נזכיר, כי לפישמן יש חלק בבעלות בעיתונים: ידיעות אחרונות ובעיתון "גלובס". עוד נזכיר, כי אליעזר פישמן ושותפו דאג, יוסי ריגר, חוו נפילה כלכלית באמצעות קרו "רונית" שהייתה קשורה אליהם, כאשר במפולת הבורסאית בתאריך 24.1.1983 ספגו הם נזקים ומכה כלכלית בגובה של 340 מיליון שקלים. פישמן נחשף, אז, לשורה של הליכים משפטיים וחקירות במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך. בספר "חידת פישמן" שכתב העיתונאי המנוח, אריה אבנרי, צוטט ראש צוות החקירה של רשות ניירות ערך, ראובן קובנט, שהיה מעורב בחקירתו של אליעזר פישמן שטען, כי פישמן אמר לו: "הגיע הזמן שיהיה לי פעם עיתון... ואוכל להגן על עצמי טוב יותר".

בתגובה-בקשה זו שהוגשה באמצעות עורכי-הדין שלום גולדבלבט ואהוד גינדס, תוקף פישמן בקשת רשות המיסים, שעה שלטענתו חובו לרשות המיסים מסתכם, אך ורק בערך של 6% מכלל חובותיו. News1 הוסיף ודיווח, כי בבקשת פישמן נטען, כי קיימים מקרים, בהם נושה קטן נוהג כפיל בחנות חרסינה, במטרה לכפות על הנושים הגדולים לשלם לו יותר מן המגיע לו, אך ספק אם ראוי שכך תתנהג המדינה. לדבריו, מימוש נכסיו אינו מצריך מינוי בעל תפקיד, כאשר צעד כזה, עלול אך ורק לגרום נזק לכל הנושים, בין היתר משום שנושיה של כל חברה, בפני עצמה ינסו למשוך לכיוונם, השמיכה הקצרה מדי.

טיעונו זה של פישמן הינו בכל הכבוד הראוי טיעון דמגוגי לחלוטין. חוב של 196 מיליון למדינה, הינו חוב גדול, עצום וכבד מאד. הניסיון להציג המדינה כ"נושה קטן", שעה שחובו של פישמן לה, ממכלול כלל חובותיו לנושיו, הינו רק 6% מכלל חובותיו, הינו - בכל הכבוד הראוי - בגדר של זריית חול בעיניים, בלשון המעטה. דינה של המדינה, בכלל ודינה של רשות המיסים, בפרט אינו כדינו של נושה פרטי. המדינה חייבת בדין-וחשבון לאזרחיה ובחובת שקיפות מוגברת. לכן, אסור למדינה, באמצעות רשות המיסים, להסכים להפסקת וגם/או להקפאת הליך פשיטת הרגל, בו נקטה - ובאיחור רב ובנקיטת סחבת בת שנים, עד שנקטה בהליך זה, בכל הכבוד הראוי - כך שהוא יומר בהליך גישור.

בבקשה אין נזכר, שלקיום הליך גישור, יש צורך בהסכמת כלל נושי פישמן ודברים שנמסרו בגישור לא ישמשו ראיה בהליך משפטי. פישמן של המאה ה-21 שונה, בתכלית השינוי, מפישמן של המאה ה-20. פישמן ה"ישן" טוב בעינינו, בהרבה, מפישמן ה"חדש". בעבר, דגל פישמן באחריות אישית מוחלטת, כמו-גם בשקיפות ומסירת דין-וחשבון מלא ומוחלט לציבור, עד שסילק כלל חובותיו בפרשת קרן "רונית" וספיחיה. לא כך נוהג פישמן, כיום. אם איבד - בכל הכבוד הראוי - פישמן הנוכחי המחויבות לשקיפות ולנטילת אחריות מלאה, מחויבת המדינה לעשות זאת במקומו, כמי שחייבת בחובת שקיפות לאזרחיה. מכאן, שאין להיעתר לבקשה להמיר הליך ההכרזה פושט רגל בהליך של גישור.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  01/09/2016   |   עודכן:  01/09/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פישמן והניסיון להתחמק מהכרזת פשיטת רגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דומה כי המערכת השיפוטית, כמו-גם הנהלת בתי המשפט אינן נותנות דעתן לכך, כי מעבר לשאלות המשפטיות והעקרוניות, העולות מפסקי-דין ותקדימים הנוצרים על-ידי המערכת השיפוטית, הרי עניין לנו במערכת האמורה לספק שירותים לצרכניה, קרי המערכת השיפוטית הינה ספקית של פסקי-דין, לציבור צרכנים, שהינם בעלי הדין, כאשר פסקי-דין אלה מגלמים בחובם, משמעויות כספיות ואכפתיות, להם עתרו אותם בעלי-דין.
31/08/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
התנהלותה של המערכת המשפטית, בכל הקשור לתגובתה לעובדה שהתבררה בדיעבד לפיה השופט, אביגדור דורות, לא גילה ולא פירט - קודם שדן הוא בערעורו של עו"ד שרגא בירן על צווים שהוציאה לו רשות המיסים, שחייבו אותו לשלם מס בסכום גבוה ביותר, בגין החזקת 24 דירות על-ידו ובקבלו ערעורו זה, תוך חיובו לשלם מס לרשות המיסים, אך ורק בגובה של 10% מסכום רווחיו מהשכרת אותן דירות, כי משרד עורכי-הדין, שבו היה הוא שותף, קודם למינויו כשופט, טיפל בענייניו השוטפים של עו"ד בירן וכי אחד מעורכי-הדין, השותפים במשרד עורכי-דין זה, הינו קרוב משפחתה של אשתו המנוחה של עו"ד שרגא בירן בפסק-הדין שנתן, בערעורו של עו"ד שרגא בירן, עובדות המצדיקות והמצריכות לכאורה פסילתו מהמשך הדיון, בערעור זה, כמו-גם, הימנעותו מלפסוק בערעור זה ולהוציא מלפניו, פסק-דין, באותו עניין, מראה ומוכיחה, כי מערכת המשפט אינה מוכנה לקבל ביקורת עליה, גם, בתקופתנו אנו, במאה ה-21, כשעיקרון השקיפות, הפך כמעט, לעיקרון-על, מה-גם שעה, שהוכח - בדיעבד ולאחר מעשה - כי ביקורת זו הינה צודקת ומוצדקת.
30/08/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים

29/08/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
כבר מזה מספר שבועות, מלאים דפי העיתונות במאמרים המצדדים בהחלתו של חוק שלוש הדירות, במסגרתו מבקש שר האוצר, משה כחלון, להטיל מס אחיד, בסכום של מעל -.10,000 ש"ח, על כל מי המחזיק בבעלותו שלוש דירות ומעלה. בסוף השבוע החולף, הגדיל עשות אחד מהעיתונים היומיים, במסגרת המוסף-הכלכלי שלו, שפרסם שורה של מאמרים פובליציסטיים-כלכליים, מאת כתביו הכלכליים, בכנותו בעלי שלוש דירות ומעלה, בתוארים המפוקפקים והבלתי מחמיאים, בעליל, דוגמת: "אספני דירות", או מי ש"תחביבם" הוא לאסוף דירות. אין בדעתנו להיגרר אחר כתיבה דמגוגית ומוטה של המוסף הכלכלי של עיתון, המכנה עצמו: "עיתון לאנשים חושבים" אבל - במלוא הצניעות - חושבים אנו, כי עיתון שמכתיר עצמו בכותרת ובסיסמא: "עיתון לאנשים חושבים", מן הראוי שהכותבים בו יכתבו כתיבה, בלתי מוטה ובלתי דמגוגית, בעליל.
28/08/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אמירתו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן - בעת ביקורו הפומבי אתמול (23.8.2016) ב"חוות השומר", לפיה המושג "רב תרבותיות", כמושג שהינו מושג בר-החלה בצה"ל, אינו מקובל עליו, כאשר - לדבריו - תוצאותיה של הרב-תרבותיות ניתן לראות, היום בצה"ל, מוכיחה - בכל הכבוד הראוי - כי ליברמן אינו מבין מהות תפקידו כשר ביטחון וכמי שממונה מטעם הממשלה, על צבא הגנה לישראל.
24/08/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il