לא מעט מתחמי קניות וחנויות נושאות את השם outlet, ובעברית מתחם/חנות עודפים. נכון לעיתים ניתן למצוא בחנויות סליקה אלו מציאות, אולם בדרך כלל את ההזדמנויות האמיתיות מאתרים לראשונה המוכרים בחנויות אלו ללקוחות אין את ההזדמנות ליהנות מהם, דבר שמוריד במחי יד אחת את האטרקטיביות של החנות.
בישראל קיים מתחם שכזה, אשר היה לכאורה, עד לאחרונה גם מתחם מצליח ביותר - בילו סנטר, אולם קרנו ירדה לאחרונה וגם שלטי ה- outlet הגדולים, כנראה שכבר לא מספיק משכנעים את הלקוחות, אשר מוצאים מתחם שאומנם פתוח בשבת, אך מחירי המוצרים בו לא מספיק זולים וסחורה ממספר עונות קודמות, סחורה שאינה מתחדשת בקצב מתאים ושאינה מתאימה לקהל הלקוחות אשר מוצאים באזור מתחמי קניות אטרקטיביים יותר כמו ביג אשדוד וקניון רחובות וכמובן באתרי האינטרנט בארץ ובעולם.
העדר פעילות שיווקית ראויה, גוררת מידית אחריה ירידה בפדיונות ולצמצום רמת כוח האדם בחנויות, לפגיעה בשירות וזה כמו גלגל...
להבדיל, בארצות אחרות השם outlet הוא יותר משם מחייב, לשם מגיעים לקוחות ממרחקים על-מנת לקנות מוצרים טובים במחירים הזויים ואילו כאן בישראל, נדמה שאפשר לעשות חצי עבודה ולעבוד על כולם.
הציבור הישראלי, אשר רוצה בכל כוחו להדמות לשאר העולם, נסחף בתחילה, אולם לוקח לו זמן להתפקח, לראות עולם ולהבין שבישראל הרשתות סתם מעמידות שילוט של עודפים ואין ממש מאחורי זה.
טוב יעשה מתחם בילו, אשר ממשיך להישען על "העדר הישראלי", אשר רק רוצה לצאת מהבית ולשאוף עשן ודוחק בשבת, אם יעשה מתיחת פנים רצינית ויהפוך את המקום "למקום עלייה לרגל" - ולוא הוא יהפוך ולא בעוד זמן רב למקום מדשדש עם רחבת ביטון ריקה ושוממה.