|   15:07:40
דלג
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

"יום שישי את יודעת, יש בעיר מסיבה"

ברבים מימי ששי כאשר "העם" לדורותיו מתכנס סביב "מדורת השבט" האלקטרונית והאולטימטיבית, אנו נוכחים להוותנו, כי שוב הנושא המרכזי הוא, איך לא... נתניהו
27/09/2016  |   מרדכי ליפמן   |   מאמרים   |   תגובות
נתניהו. שק חבטות [צילום: מרק ישראל סלימן/פלאש 90]

כך שר המשורר לפני שנים. יום ששי אחד, השיר הזה הזדמזם לי ולא הרפה, למגינת לבה של אשתי...

ואז גיליתי, ביני לביני, שאני נזקק לו, להמחשת התנהלותה הדפוקה של המדיה האלקטרונית. זה לא סוד שיש בציבור כעס גדול על התקשורת. אני לא מחדש כאן שום דבר, ולא מציין משהו שלא ידעתם. ברבים מימי ששי כאשר "העם" לדורותיו מתכנס סביב "מדורת השבט" האלקטרונית והאולטימטיבית, אנו נוכחים להוותנו, כי שוב הנושא המרכזי הוא, איך לא... נתניהו. כאן חופרים, מחטטים, וסליחה, גם מחרטטים, הרבה. הרבה מאד, מה עשה נתניהו. מה אמר למי ולמה ומתי. וסיסמת הסיסמאות הוא השימוש בפועל "נכשל". הוא נכשל כאן ("ניפוח" האיום האירני), והוא נכשל שם (היחסים עם אובמה). כך קרה במרבית ימי ששי בחדשים האחרונים. הפנל המכובד מתכנס באולפנים (של כל, אני חוזר, כל הערוצים), בפנים נפוחות מחשיבות עצמית, כדי לחזור על טכס הלינץ' הקבוע ליום זה: -המטרה: רה"מ.

ואגב מיותר אולי לציין כי כל המנפנפים בתואר "נכשל", נכשלו בעצמם. ליתר דיוק, התבדו בעצמם. עובדה. אבל אני רוצה לציין דווקא שאת החבטות, נתניהו סופג לעיתים גם בדיעבד. בעצם העדרו של דיון מכובד ורציני בנושא מן הנושאים הקשורים בו. או שעליהם הוא מדבר. שהרי גם זו דרך "להעניש" פוליטיקאי בכיר, במקרה זה, ראש ממשלה נבחר, בשלישית, שלו מעמד מיוחד בציבור. איך עושים זאת? בהבעת פנים תמימה: "האייטם הזה", הם אומרים בינם לבינם, בקהלם הסגור, היודע כל: "האייטם הזה לא מעניין". כך נשללת זכותו להביא את דברו בפני העם. לגזור עליו אלם, באופן שרירותי. דוגמה "קלאסית" לתרגיל מעין זה בהימנעות המדיה האלקטרונית מלהעביר את נאומו בעצרת האו"מ ביום 22.9.16. ערוץ 20 הצנוע (כמה טוב שהוא כזה), הוא שהביא את הנאום החשוב הזה שבו היו גם היו מסרים חשובים. אבל ראה זה פלא. כפי שציינו לעיל, התעלמו הערוצים 1,1 22 ו - 10 מהנאום ההוא של נתניהו, (אני כותב שורות אלה ביום שני (26.9.16), עובדה שלא תמנע מהם לשדר בשעות הקטנות של הלילה שבין יום ב' ליום ג' (26 - 27 לספטמבר), את העימות, החשוב מכל, בין המתמודדים על הנשיאות בארה"ב, טראמפ וקלינטון... עימות זה ישודר כשמתווספות לו כל הפומפוזיות המתבקשות: תרגום, הערכות של פרשנים וכו'.

ואגב, אתמול היה כנס באו"מ, בו השתתפו עשרות רבות של ראשי מדינות וממלאי תפקידים בכירים ממדינות אפריקה, עם נתניהו. אתה ידעת על זה??

אין תיקים יש חפירות

היועץ המשפטי החליט כזכור, להימנע מפתיחת תיקים במסגרת הבדיקות שערך, בנושאים הקשורים לנתניהו, משום שלא מצא עילת חקירה, להוציא כנראה עניין בלתי סגור אחד. ודווקא כדי לחזק הודעה זו, הודיע היום (יום ב'), בראיון שנתן לכתב העת של לשכת עורכי הדין, כי בדיקה בעניינו של רה"מ מתקדמת במהירות ולאף אחד אין עניין לעכב אותה. "אני", הוסיף, לפי טובה צימוקי, "לא חבר של נתניהו ולא הייתי בבית שלו בקיסריה". אלא שלא ינומו ולא יישנו השועלים הקטנים. שועלים קטנים עם פה גדול. אומנותם - יללנותם. אחד מהם, עו"ד מקריח, חבר מפלגת העבודה, שעניין חקירתו של נתניהו כבר הפך אצלו לאובססיה, הודיע שיפנה לבג"ץ נגד היועמ"ש, בגין ההחלטה להפסיק את הבדיקות כאמור.

ואני שואל האם אלמן ישראל? אנו קוראים, כמעט מדי יום ביומו, על מקרים הזועקים לשמים וליועמ"ש, ע"מ שיפתח בבדיקה. הוא מסרב. אף הודיע על סגירת תיקים: הנה מקצת מהדברים, על קצה קצהו של המזלג: תיבת הפנדורה של הפרקליטה הדגולה רות דוד, הפרקליט הדגול רונאל פישר... המשך משפטו של אולמרט, ומתן פסק דין, בעניין זה, שהוא מעין זנב שנותר לאחר כל המשפטים האחרים שלו... הזנב שמתקשקש בכלב... מה לעזאזל קורה שם? פתאום מתקשים השופטים בכתיבה?

יום השנה ה-70 לייסודם של 11 היישובים בנגב

לפני ימים ספורים חל יום השנה ה-70 לאחד האירועים המפורסמים והמשמעותיים ביותר בתולדות ההתיישבות היהודית בארץ ישראל: עלייתן לקרקע הנגב של 11 הנקודות. אירוע ששינה באופן דרמטי את מפת מדינת ישראל לעתיד.

היה זה תוצאה של מהלך סדור ומתוכנן היטב, שהתקיים במוצאי יום הכיפורים תש"ז. קטעים ממכתבו של אהרן ידלין שנכתבו לפני 70 שנה, ובו מתוארים חזון סדור ומעשי של הדרך הנכונה להפרחת הנגב, הפכו לצווי עשה, שעל פיהם אכן בוצעה ההתנחלות בנגב.

על-פי ידלין (שבימים אלה מלאו לו 90) התרשמה מאוד ועדת החקירה של האו"ם מן הצעירים שעלו לקרקע ותופתעו - מצנורות המים שהונחו מיד לאחר העלייה. המלצות ועדת החקירה בעקבות הסיור היו: את הנגב צריך לתת ליהודים כי רק הם יוכלו לפתח אותו. העלייה דאז על הקרקע של 11 הנקודות הנ"ל, הפכה לחלק מקודש כמעט בתולדות ההתיישבות/התנחלות בארץ המובטחת, ובבניית המדינה שבדרך. המעשה הזה ראוי שנעסוק בו בנפרד ובהרחבה. אבל לכמה הרהורים נקדיש בכל זאת מקום, עכשיו:

הצלחת ההתיישבות הזו מביאה אותנו למחשבות נוגות על ההתיישבות דהיום. בתוך תחומי הקו בירוק היא איננה קיימת יותר. למרות שדווקא היום היא נחוצה מאד. כל היודע לקרוא מפות והוא בוחן בעיניים פקוחות את הנעשה בנגב ובגליל מבין עובדה בסיסית זו. ביהודה ושומרון היא קיימת, אבל נתונה במתקפה קשה מצד כל מיני "גורמי שלום" למיניהם, הרוצים ליצור כאן מציאות חדשה של "עזה מס' 2". מול תל אביב וכפר סבא. לא בטוח שהממשלה יודעת ומבינה איך להגן על ההתיישבות

מפני המתקפה הזו, הנעזרת גם, לאסוננו הגדול, במערכת המשפטית. לעולם, אבל לעולם, ייצא הצד הערבי בהתדיינויות שהוא מנהל מול הצד היהודי, כשידו על העליונה. אל מול הממשלה וגורמים מיישבים אחרים שעדיין דבקים בחלוציות הזו, ניצבת היום חזית מלוכדת של עמותות ל"זכויות אדם", "אנרכיסטים ללא גבולות", שוברים שתיקה, ועוד אין ספור עמותות וארגונים, שרובם הגדול ממומן על-ידי הקרן לישראל החדשה. ביהמ'ש העליון נותן להם את ידו ללא סייג וגם, מה לעשות, ללא הרסנים המתבקשים.

אבא אבן כבר הגדיר בחכמתו את גבולות 1967 כ"גבולות אושוויץ". צדקת הדברים הללו כבר נבחנה ונצרפה באש שהמטיר עלינו החמאס מעזה.

אני מבקר לפעמים, ביישוב קטן בשם זית רענן המצוי ליד ישוב אחר - נעלה, הזוכה לפריחה גדולה בימים אלה. בזית רענן גרים כ - 50 משפחות, לכולן ילדים קטנים.

זית רענן בנוי בעיקר בניה טרומית, הוא מצוי במפתח שבין שני רכסי גבעות מימינו ומשמאלו. במקור היו כאן שטחים ריקים (עובדה!) בלתי מיושבים. גם לא על-ידי חקלאים ערביים. אולי משום שהגבעות הסלעיות הללו, לא ניתנות לעיבוד חקלאי. לפני 20 שנה החליטה ממשלת ישראל ליישבם. ועשתה זאת כלאחר יד. בדלילות. לא ניכרה כאן התנופה שהייתה אופיינית לישובים אחרים. היישוב נעלה מצוי בתנופת פיתוח בעיקר הודות לבניה פרטית. זית רענן קופא על שמריו. אופייני לממשלה שהחליטה לא להחליט.

כאשר אני ורעייתי מגיעים לישוב הקטן הזה אנו מתפעמים מחדש שוב ושוב מ... הקו הכסוף הנמתח הרחק באופק. לרוחב כל המפתח שבין שני טורי הגבעות הללו. אם צופים מערבה, ניתן לראות את קו החוף של תל אביב וחלקיו הצפוניים של השרון. אם צופים דרומה-מערבה נראית אשדוד. כן. קו כסוף המנצנץ תחת שמש הצהריים...הוא קו האופק של הים התיכון, במרחק אווירי של כ-30-40 ק"מ, ממקום עומדנו. עם ציוד פשוט ניתן להבחין בארובות הנישאות של חברת החשמל, באניות המצויות על המיים....

אני מניח שהקוראים יבינו מדוע הארכתי בתיאור האידילי הזה. דא עקא שהאידיליה הזו תתנפץ מהר מאוד לרסיסים אם על הגבעות הללו, במקום עומדי, יהיו עמדות של מדינה פלשתינית הרוחשת כעס ושאיפת נקם במדינת ישראל!

ובינתיים שנה טובה לכל קוראי News1 ולכל בית ישראל!

תאריך:  27/09/2016   |   עודכן:  27/09/2016
מרדכי ליפמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"יום שישי את יודעת, יש בעיר מסיבה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השוטר עצר אתכם בצד הכביש בטענה שביצעתם עבירה תנועה. האם יש טעם לנסות לשכנע אותו לבטל את הדוח ומה ההשלכות? אספנו עבורכם עשר המלצות חשובות להתנהלות נכונה מול שוטרי התנועה, שימנעו מכם סיבוכים והאשמות מיותרות.
27/09/2016  |  עו"ד אילון אורון  |   מאמרים
אם תתקבל הצעתו של השר משה כחלון ויוטל מס על בעלי שלוש דירות ומעלה, האם הוא יחול גם על בעלי זכויות בנחלות אשר מחזיקים כמה דירות בנחלה? וכיצד יתייחסו רשויות המס לריבוי יחידות המגורים הקיימות על נחלה אחת? האם יוטל מס על בעל נחלה אשר בנויות בה שלוש יחידות מגורים והן ייספרו כשלוש יחידות עצמאיות?
27/09/2016  |  עו"ד גלעד שרגא  |   מאמרים
העימות הטלוויזיוני הראשון בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ היה המשך ישיר של הקמפיין עד כה. טראמפ תוקף, מפזר ססמאות ואפילו מתלהם. קלינטון שומרת על שלווה, מחייכת ונכנסת לפרטים. קלינטון יותר נשיאותית, טראמפ יותר אופוזיציוני. במערכת הבחירות המשוגעת הנוכחית, קשה לומר למי העימות עזר יותר.
27/09/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הכרתי אותו ראשונה כאשר כיהן ברבנות במרסיי. צעיר. דינאמי. כריזמתי. הקהילה זיהתה בו אבק כוכבים. היה מטובי הנואמים בשפה הצרפתית שקלחה אלגנטית, עשירת דימויים, מפיו שהפיק מרגליות גם בעברית צחה בהגייה הישראלית ובמבטאה, בוטח, נינוח בציבור בעיקר במרחב המדרשי אבל מפגין בקיאות הלכתית פוסקת בענייני השעה והמקום. הייתי אני אז, בחצי שנות השמונים של המאה העשרים חבר ההנהלה הציונית והנהלת הסוה"י, ראש המחלקה לחינוך תורני בגולה ועשיתי ימים עחדים במרסיי בקהילה היהודית ובמערכת בתי הספר שידעו תנופה. ראשי הקהל אמרו לי כי הרוח שהפיחה בהם את ההחלטה להעשיר עתידם היהודי בהשקעה נדיבה בחינוך נשבה מביתו של הרב סיטרוק. שמעתיו דורש ונפעמתי. מכוחו הרענן. מן הצמא בו שתו את דבריו. מן הפשטות של חזונו. חינוך. חינוך, חינוך נחוש בדביקות למקורות, חנוך מעז לטבול בערכי התרבות הצרפתית האוניברסאליים, חינוך לחיים בצרפת כדי להציב בה ציונים לשיבת ציון. הוא לא היה ציוני במובן ההתארגנותי, אולם ציוני בכל רמ"ח במובן הערכי. אני זוכר איך תבע לקנות מוצרים ישראלים בשנת השמיטה שאסרה על-פי אופקי עולמו ההלכתי צריכת גידולי קרקע מישראל שהותרו על-פי היתר מכירה, ולא חשש ממבקרים שזיהו בתביעתו סטייה מן החרדיות ולא חדל להדגיש ברבים כי קיום ישראל בחומר היא מצוות קיום ישראל ברוח.
26/09/2016  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
"נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ביקר לראשונה במחנה הפליטים בעיר קאלה שבצפון המדינה, המכונה "ג'ונגל", ואמר כי "חייבים לפרק אותו לחלוטין". הוא הוסיף כי על בריטניה לתרום את חלקה לפתרון הבעיה במחנה שוהים כ-10,000-7,000 הפליטים מסוריה, אריתריאה וסודן, שמעוניינים לעבור את הגבול לבריטניה..." (לפי ויי-נט מ-26.9.2016)
26/09/2016  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il