|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

כיצד מתעמר ניצן ברב פינטו

פרקליט המדינה שי ניצן הוא שהוביל את ההתנגדות לניכוי שליש מעונשו של הרב פינטו, על-אף שוועדת השחרורים הסכימה לשחרורו, ולמרות שהפרקליטות בראשותו מסכימה כבדרך של שיגרה לשחרורם המקודם של אנסים סרסורים ושודדים ואף לקציבת עונשם של רוצחים ניצן עושה ככל יכולתו גם בימים אלה להימנע ממיצוי הדין המלא עם ארביב ארביב מחזיק את וינשטיין ואת ניצן במקום רגיש, שכן המידע שברשותו עלול להפלילם מזאת בדיוק חוששים בפרקליטות
01/10/2016  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת פינטו   |   תגובות
שי ניצן. מניפולטיבי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הרב פינטו. נרדף על-ידי התביעה [צילום: פלאש 90]

ארביב. מחזיק מידע רגיש [צילום: פלאש 90]

ברכה. התאבד לפני מעצרו [צילום: דוברות המשטרה]

ימים ספורים לפני ההתאבדות: נודלמן העיד במח"ש נגד ברכה
יואב יצחק
חשיפה ב-News1: רב-פקד דוד נודלמן, קצין בכיר ביאח"ה, העיד בפני החוקר הבכיר במח"ש דובי שרצר והחשיד את ברכה בהדלפת מידע לנחקרים בפרשת חזון ישעיה * מסר: בניגוד למתחייב, ברכה דחף עצמו לפגישות צוות החקירה בפרשת חזון ישעיה והתעניין כל הזמן בתיק, למרות שהיה אמור להימנע נוכח קשריו האישיים עם החשוד המרכזי אברהם ישראל ועם הרב יאשיהו פינטו * דובי שרצר מסר ליועמ"ש: המידע שמסר נודלמן מחזק החשדות הפליליים נגד ברכה
לרשימה המלאה

המשטרה מנציחה 'מורשת' תנ"צ ברכה שקיים יחסי שוחד והדליף לחשוד ברצח
יואב יצחק
למרות שהתאבד בעיצומה של חקירה סמויה, ועל-אף הממצאים המפלילים המוחזקים בידי חוקרי מח"ש, מקימה המשטרה אודיטוריום מפואר להנצחת מורשתו וזכרו * המפכ"ל החדש שהבטיח לבער מהמשטרה את תרבות השקר והשחיתות, ונשאל מדוע מנציחה המשטרה קצין שהתאבד בגלל חקירה נגדו, מסר בתגובה: "הניסיון להמשיך במסע ההכפשות המגמתי והמופרך מיסודו כנגד תנ״צ ברכה ז״ל, שהפגיעה בשמו הטוב כבר עלתה לו בחייו, גם לאחר מותו - הוא בזוי, מקומם ומהווה רדיפת המת ולא רדיפת האמת"
לרשימה המלאה

ארביב נחלץ מאישומי שוחד בגלל טיוח והסתרת חיקורי-דין נגד ברכה
יואב יצחק
ההפקרות נמשכת - המידע החמור מוסתר גם מהיועמ"ש הנכנס אביחי מנדלבליט * פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש היוצא יהודה וינשטיין נמנעו מהחלטה להעמיד לדין את מנשה ארביב באישומי שוחד ובכך מונעים שימוש במידע שעלה בחיקורי הדין לחוקרי ה-FBI * עדויות אלה כוללות מידע על יחסי שוחד הן מצד ארביב והן מצד תנ"צ אפרים ברכה * מאחורי הקלעים כבר מתנהלים מגעים להסדר טיעון עם ארביב שיימנע שליחתו לכלא והחובה לחשוף חומרי החקירה
לרשימה המלאה

פרקליט המדינה שי ניצן הוא אחד הפקידים העסוקים ביותר בשירות הציבורי. ידו בכל. ניצן, ולא היועץ המשפטי לממשלה - הוא בפועל התובע הראשי. הוא מעורב בהליכים פליליים ואזרחיים בשורה ארוכה של נושאים, כולל נגד אישי ציבור בכירים, כמו גם בהליכי חקיקה. הוא אחראי לניהול מאות פרקליטים העובדים בשירות המדינה, כמו גם על מאות נוספים הפועלים באמצעות גופי התביעה אחרים: משטרה, רשות מיסים, רשות ניירות ערך. לכן מטריד להיווכח, שוב ושוב, כי פרקליט המדינה מקדיש חלק משמעותי מזמנו לביצוע מניפולציות, לספסרות בהליכים משפטיים, ולרדיפה מיותרת מקוממת ופופוליסטית אחרי אישים שהוא מסמן.

כך נוהג שי ניצן במקרה של הרב יאשיהו פינטו. בכוונת מכוון ובאופן עקבי. השחרת פינטו מספקת את תאוות כלי התקשורת העויינים את פינטו ואת בני משפחת ברכה הכואבים את אובדן אבי המשפחה, שבחר להתאבד זמן קצר לפני מעצרו בגין חשדות לעבירות שוחד ומרמה. במקביל, הכוונת אור הזרקורים אל פינטו ואנשיו, מדחיקה את העניין ממעשיהם הנפשעים של מנשה ארביב ואפרים ברכה, ומחלקם של שי ניצן ויהודה וינשטיין בטיוח ובתרמית המתמשכת כלפי הציבור. אם לא די בכך, הם מעודדים כתבי חצר להטיל על הרב פינטו את האשמה להתאבדותו של ברכה, למרות שהדבר אינו נכון עובדתית (ברכה התאבד לפני שפינטו זומן למסירת עדות), ועל-אף שהפרקליטות נאלצה להודיע מפורשות לבית המשפט: אין שום ראיה ושום חשד לאחריות פינטו להתאבדות ברכה. ובכל זאת, ניצן והפרקליטות פועלים באופן מפוקפק כדלהלן:

  • מצד אחד, ניצן נתן הסכמתו להסדר טיעון, שאכן יושם, לפיו יורשע פינטו בעבירות שיוחסו לו וירצה עונש מאסר של עד 12 חודשים; מצד שני, הוא נתן ידו לשלילת זכויותיו של פינטו לקבל חומרי חקירה שהיו עשויים להפחית מעונשו.

  • מצד אחד, מסכימה הפרקליטות באופן שיגרתי לניכוי שליש גם מעונשם של אנסי קטינות ושודדי קשישים ולקציבת עונשם של רוצחי ילדים; ומצד שני, משקיע ניצן מאמץ, גם באופן אישי, לשלילת זכויותיו של פינטו לניכוי שליש מעונשו, וזאת למרות שהפרקליטים שטיפלו בתיק מטעם המדינה חיוו דעתם שיש להסכים לניכוי שליש ("להגיע להסכמות", כך אפילו הודיעו לבית המשפט), על-אף שהרב פינטו עומד בכל הקריטריונים המזכים בניכוי שלי, כפי שגם קבעה ועדת השחרורים שנתנה החלטה בעד שחרורו, ועל-אף מחלת הסרטן שפשתה בגופו המסכנת את חייו (דווקא בנושא זה האחרון אמור ניצן להיות רגיש יותר, באופן אישי).

  • מצד אחד, מסכים ניצן באופן כמעט אוטומטי לניכוי שליש גם מעונשם של עבריינים כבדים ומסוכנים החברים בארגוני פשיעה (ניכוי שליש מובטח לכל אסיר בתנאי להתנהגות טובה ואי-מסוכנות משמעותית); ומצד שני, הוא התנגד בתוקף, והתנגדותו התקבלה, לניכוי שליש מעונשו של הרב פינטו בשל זאת שעם חסידיו נמנים גם עבריינים שהורשעו.

  • מצד אחד, ניצן נתן הסכמתו להסדר שאושר על-ידי בית המשפט, לפיו במסגרת ההסדר ימסור פינטו את כל הידוע לו על עבירות פליליות שביצע ניצב מנשה ארביב, שעמד בראש להב 433; אך מצד שני, נמנע ניצן ממיצוי הדין עם ארביב בגין עבירות שוחד, למרות הראיות הממשיות שהובאו בפניו.

  • מצד אחד, משתמש ניצן בכלים העומדים לרשותו כדי להחמיר עם בכירים, ובהם עם הרב פינטו ואישי ציבור, וזאת בשם החובה לאכוף את שלטון החוק, כביכול; אך מצד שני, הוא נותן ידו לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט הנוגעים לגורמים בכירים ביותר, המקורבים אליו. כך נהג עם ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה במשך תקופה ארוכה, וכך גם עם מי שהייתה פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), רות דוד. ניצן פעל רבות למען שניהם, לא רק לאי-מיצוי הדין עימם, אלא גם להסתרת האמת על מעשיהם.

נכלולי ומניפולטיבי

שי ניצן פועל בידיים לא נקיות. הוא פועל באופן נכלולי ומניפולטיבי ומסתיר את האמת מהציבור. ניצן נותן ידו להפצת בדותות בתקשורת בגנותו של הרב פינטו ולהשחרת שמו מעל ומעבר לעבירות בהן הורשע. במקביל הוא ממסמס מיצוי הדין הפלילי עם ארביב, תפוח רקוב שעמו עבד ניצן באופן אישי ובאופן שוטף על תיקי חקירה נגד גורמים אחרים.

לא במקרה נוהג ניצן בזהירות. בידי ארביב מידע רב ביותר, שבו הוא עלול להשתמש אם וכאשר יחליט להשיב מלחמה. המידע עלול לחייב כמה וכמה חקירות פליליות. כולל נגד שי ניצן ונגד היועמ"ש לשעבר, יהודה וינשטיין: על טיוח חקירות רגישות ומניפולציות פסולות בעניינים הנוגעים לאישי ציבור בכירים, כולל בנימין נתניהו, ועל שנתנו ידם לשיבוש חקירות מקורבים.

לא בכדי נמנע ארביב ממסירת גרסתו בתקשורת. ארביב נמנע מניגוח ניצן ווינשטיין, על-אף עצת פרקליטיו, ובראשם השופט (בדימ.) אליהו וינוגרד: להעלות נגד היועמ"ש והפרקליטות טענת הגנה: מדוע אתם מסכימים לקבל את עדותו של הרב פינטו נגד ארביב כזה ראה וקדש, בעוד שאת דבריו נגד ברכה דחיתם משל מדובר בשקרן שכל דבריו הם דברי שקר (הערה: למרבה הצער, דברי הרב פינטו נכונים - גם נגד ברכה וגם נגד ארביב, י.י.). לגישתו של ארביב, הוא לא זקוק גם לטענת הגנה זו, למרות משמעותה המשפטית שעלולה להדוף כתב אישום נגדו. פשוט, ארביב בטוח בעצמו - הוא אוחז בניצן ובוינשטיין במקום רגיש.

אופציה מסוכנת לניצן

העמדת ארביב לדין היא אופציה מסוכנת גם לשי ניצן. אישית. שכן, היא עשויה לחייב גם את זימונו של הרב פינטו, למתן עדות. ואו-אז עלולה להיפתח תיבת פנדורה, ויתחדדו הסוגיות שאותם ניסו ניצן-וינשטיין להסתיר:

  • האם נכון שארביב קיבל דיווח מפינטו על כספים שקיבל ברכה (התשובה חיובית);
  • האם ניצן ווינשטיין שיקרו לבית המשפט העליון, כשטענו שכל חשבונותיו של ברכה נבדקו (התשובה חיובית);
  • האם נכון שוינשטיין וניצן שיקרו ביודעין לכנסת, לציבור ולתקשורת, כאשר מסרו, לאחר התאבדות ברכה, כי בימים שקדמו להתאבדות לא התקיימה בהרשאתם חקירה פלילית נגד ברכה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים;
  • האם נכון שהיה בידי חוקרי ה-FBI מידע, שלפיו ברכה קיבל כספים מהרב פינטו (התשובה חיובית);
  • האם נכון ששי ניצן פעל במח"ש וביצע פעולות שהיה בהן כדי לשבש באופן ממשי את החקירה נגד ברכה (התשובה חיובית);
  • האם נכון שהזהירות היתרה הננקטת בענייניו של ארביב, נועדה למנוע חשיפת האמת על מעשי השלמונים ומעשי השוחד בהם לקה ברכה במשך שנים (התשובה חיובית);
  • האם נכון שברכה ידע על החקירה נגדו במח"ש, וכי הכוונה היא לעוצרו תוך ימים ספורים, ולכן הוא בחר להתאבד (התשובה חיובית, על-כך העידה גם רעייתו).

בירור המידע לאשורו מסכן את שי ניצן ובכירים אחרים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש, כולל עו"ד רז נזרי ששיקר לציבור. לכן מעכבת הפרקליטות, בכוונת מכוון, את העברת חומרי החקירה המלאים לארביב; ולכן נעשים עתה מהלכים נוספים להשחרת שמו של פינטו ולמניעת ניכוי שליש מעונשו. לכן מעכבת הפרקליטות עריכת שימוע לארביב, למרות שהציבור כבר קיבל הודעה על כך, ודוחה את הקץ להעמדתו לדין. העיכובים, שמשמעותם היא שיבוש הליכי החקירה והמשפט, נעשים בתקווה שארביב יתרצה, בסופו של דבר, ויסכים באדיבותו - לאחר שמורקו עבורו עבירות השוחד, להודות באישום קל יחסית ולעונש של עבודות שירות, לכל היותר. ועיקר העיקרים, שארביב ייחלץ בשן ועין, ויסכים לשתוק לעד. בכל הכבוד, זו הבעיה שאמורה להטריד את הציבור הרחב ואת כל שוחרי שלטון החוק.

תאריך:  01/10/2016   |   עודכן:  01/10/2016
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיצד מתעמר ניצן ברב פינטו
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צפצפ
1/10/16 17:08
 
לא מוסיף ערך לעם.
2/10/16 06:57
 
טוב פי אלף.
3/10/16 07:33
 
המשקר
2/10/16 07:00
2
מ.ל.
1/10/16 18:15
3
לא מבין.
1/10/16 18:58
4
שלמה המלך
1/10/16 19:11
 
זרוע נטויה
1/10/16 19:30
5
David BarDror
1/10/16 19:42
6
ליאתת
1/10/16 19:46
7
הבחירה בו - טעות
1/10/16 19:54
8
נודלס
1/10/16 21:06
9
צבר ממוצא מזרחי
2/10/16 00:05
10
סתם אזרח זקן
2/10/16 00:52
 
מירבי
2/10/16 02:56
11
העבריין פינטו
2/10/16 03:07
12
bhxu
2/10/16 06:20
13
יוסי השמן
2/10/16 06:31
14
שוט ושבר
2/10/16 07:13
15
פועה
2/10/16 09:25
16
מיטלי
2/10/16 11:54
17
יוסי פלס
3/10/16 13:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת פינטו
מקורביו של הרב יאשיהו פינטו תוקפים את החלטת בית המשפט, לפיה לא ישוחרר בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו, ואומרים (יום ה', 29.9.16) כי היא ממחישה טוב מכל החלטה אחרת את התחושה הציבורית ההולכת ומתרחבת לפיה עקרונות הצדק של מערכת המשפט פינו את מקומת לתאוות נקם, להשפעת מקורבים ולהשפעת מניעים זרים על מערכת המשפט.
29/09/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרב יאשיהו פינטו לא ישוחרר בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו - החליט (יום ה', 29.9.16) בית המשפט המחוזי מרכז, אברהם טל, אשר קיבל את עתירת המדינה נגד השחרור. פינטו מתכוון לבקש מבית המשפט העליון רשות לערער על ההחלטה, אם כי רק במקרים נדירים מקיים ביהמ"ש העליון דיונים בגלגול שלישי בעתירות אסירים.
29/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה מבקשת (יום ו', 23.9.16) מבית המשפט המחוזי מרכז למנוע את שחרורו המוקדם של הרב יאשיהו פינטו (ניכוי שליש ממאסר השנה שנגזר עליו), כפי שהחליטה השבוע ועדת השחרורים. המדינה גם מבקשת לעכב את השחרור, המיועד ליום ראשון הקרוב (25.9.16), עד להכרעה בעתירתה. נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אברהם טל, עיכב את השחרור וקבע דיון ל-26.9.16.
23/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
עקרון היסוד של המשפט במדינה מתוקנת הוא השוויון בפני החוק. אצלנו, בהרבה יותר מדי מקרים, העיקרון הזה כלל אינו קיים ואפילו לא מעמידים פנים שלמישהו אכפת ממנו
23/09/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הרב יאשיהו פינטו ישוחרר בניכוי שליש מעונשו, אלא אם הפרקליטות תערער על שחרורו ובית המשפט יקבל את ערעורה. כך החליטה (יום ב', 19.9.16) ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר.
19/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il