בשכונת קראוון-הייטס בניו-יורק נחתם (א', 19.11.06) כינוס השלוחים השנתי של תנועת חבד. התנועה, שמאז פטירת הרבי מלובביץ' עומדת בכוחה, סובלת יותר מתמיד מפילוג חריף ועמוק בין החסידים, שאינו מחלחל לשורות השלוחים, החסידים הכפופים למוסדות הרשמיים של הרבי.
3,500 שלוחי חבד מכל העולם הגיעו לכינוס שנמשך ימים אחדים וכלל סדנות בשלל נושאים. בשבת התקיימו התוועדויות רבות, והשלוחים ריתקו את השומעים בסיפורים מרתקים על המקומות מהם הגיעו. בבוקר האחרון לכינוס, כמיטב המסורת, הצטלמו השלוחים לתמונה קבוצתית, וסיימו את המפגש בבענקט (כינוס בעגה החבדית, ע.י.) בו השתתפו עוד מאות הגבירים העשירים של בתי-חבד בעולם.
מה שהצליח לחולל סערה בכינוס החגיגי היה נאומו הנוקב של הרב נתן גור-אריה, שקטעים ממנו הגיעו ל-Nfc. בסערת רגשות
תקף הרב את חוסר ההקפדה על שמירת מצוות כראוי על-ידי חסידים מסוימים, ותקף את חוסר ההקפדה על צניעות.
מצב חוסר הצניעות של נשי השלוחים ובנותיהם, בעולם בכלל ובארה"ב בפרט, הן בלבוש והן בהנהגה, מוגדר בחבד כקטסטרופלי. למרות ההקפדה על אורך הלבוש הנדרש, עדיין קיימת חוסר הקפדה של בנות הלובשות לבוש מודרני-אופנתי בולט, שמזכיר לא אחת את לבושן של חלק מהבנות מהציבור הדתי-לאומי בישראל. לא אחת ניתן לראות בחורות חסידיות שמיטב מחלצותיהן עשוי מבד ג'ינס, פריט לבוש שבקהילות חרדיות בישראל נחשב כמוקצה מחמת מיאוס.
בהמשך דבריו, נאם בגנות חוסר ההקפדה על כללי ההלכה. "כולם מדברים יפה מאוד על כיצד להביא את המשיח, אבל תרשו לי להגיד לכם משהו אולי לא כל כך פופולרי. בטח לא יתנו לי לנאום יותר בכינוסי השלוחים בגלל הדברים החריפים, אבל אני מוכרח לומר אותם. הביטו וראו מה כותב הרבי בכתב יד קודש שעליו דובר קודם. הרבי כותב שהוא מוסר את נפשו לשמירת תורה ומצוות וקיום המצוות בפועל. בכלל, צריכים להבין מהי השליחות. למה יצאנו לשליחות? מה אנו צריכים לעשות? צריך להבין שהרבי שלח שלוחים הוא לא בחר בדווקא אנשים יודעי ספר, או אנשים עם יחסי ציבור טובים. הוא שלח פשוט תמימים. חיילי בית דוד", אמר בנאומו.
לדבריו, הקמת ישיבות חבד נועדה להכשיר אנשים יראי שמיים, אך בפועל יש חריגות. "אני שומע דיבורים גבוהה-גבוהה, אבל שוכחים את הדבר הפשוט ביותר: הרבי רצה, קודם כל ולפני הכל, רצה שבחורים יהיו יראי שמים בפנימיות [חכמת הקבלה, ע.י.] על-ידי חסידות".
הרב גור-אריה ביקש להדגיש, כי לא ניתן להגיע לחסידות בלי לקיים את מצוות ה"שולחן ערוך", ונשא דברים שהדהדו באולם הרבה זמן אחרי שנאמרו: "זה לא אפשרי כלל וכלל. לא יכול להיות מצב שלא יהיה לשליח יראת שמים באופן שנוגע אצלו לעצם מציאות חייו. הרבי אומר על עצמו שהוא מוסר את הנפש שישמרו תורה ומצוות ולקרב יהודים, ויש שלוחים, אני לא רוצה לדבר על כך באריכות אלא רק ברמיזה, יש שלוחים שלדאבוננו אינם מתנהגים בחייהם הפרטיים איך שיהודי חסיד צריך להתנהג. וברגע שתדבר איתם על זה יאמרו לך: אל תהיה משוגע, היום לא תובעים את זה. כל המטרה שלנו לקרב יהודים. מה הפירוש 'לקרב יהודי'? כשאומרים לקרב יהודי לרבי הכוונה היא פשוטה: להשפיע עליו שיהיה חזק יותר בקיום ושמירת תורה ומצוות. זו השליחות שלנו.
"הרבה דיברו לאחרונה על שליח שרץ במרתון וכביכול "קרב יהודים". האם זה שליח? שרץ במרתון? עד כמה מסוגלים חלק מהשלוחים לרדת כדי להתייפות אצל גבירים? שאנחנו נרד לדרגה שלהם? שאנחנו נשחק כאלה משחקים? זה גועל נפש, לא שליחות".
הוא ביקש להזכיר כי שלוחי חבד אמורים לייצג את הרבי, שלא נתן היתר לרדת לכאלה רמות של עיסוק ביחצנות, גיוס כספים ושתדלנות אצל עשירים במקום "לתת ליהודים תוכן, חסידות ולמסור שיעורי תורה". דבריו של הרב גור-אריה פחות התייחסו לנושא השלוחים ויותר לתלמידי הישיבות, אך מה שכן נגע לחסידים היה דווקא נושא חוסר הצניעות.