|   15:07:40
דלג
  צ'לו רוזנברג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ציוני דרך בריסוק המדינה

הדברים ברורים כשמש. מה שהממשלה עושה כעת זה לבזות את עצמה. את אשר ראש הממשלה והשרים שלו בישלו לגבי עמונה הם רוצים להאכיל את הציבור באמצעות בג"ץ. זו בושה וחרפה שאין לה אח ורע. אלא שהפוליטיקאים הבינו היטב שבאמצעות הסתה כנגד בג"ץ מלאכתם תצלח
20/11/2016  |   צ'לו רוזנברג   |   מאמרים   |   תגובות
עמונה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

בשבוע האחרון ישראל עשתה עוד צעד משמעותי לקראת שקיעתה כמדינה יהודית ודמוקרטית. בעזרתם האדיבה של פוליטיקאים חסרי בושה, הסובלים משיכרון כוח המעביר אותם על דעתם, ישראל מתפוררת ומשילה מעצמה את הרקמה הדקה מאוד של אחדות שאפיינה אותה מאז כינונה. אין כמעט ערכים אוניברסליים שלא נרמסו ברגל גסה. אין עקרונות משותפים. ישנה פוליטיקה של שנאה, של שחיתות נוראה, של הקצנה הולכת ומתרחבת, של שיסוי אלה באלה. ישראל 2016 כאילו אמצה את הדרוויניזם החברתי המקדש מלחמת ברירה בה החזקים ישרדו והחלשים או המוקצים ייעלמו. אין יותר כללים במלחמה הזו, וכל כלי נשק, גם הבלתי קונבנציונלי, מותר בהחלט. העיקר לקעקע את ה"אויב", את האחר.

עמונה או "חוק האסדרה" (לא הסדרה, כפי שכתבה שרה המשפטים בקונטרס כאילו מדעי מלפני כמה שבועות), הוא מקרה קלאסי של אובדן חושים, שכרון חושים, טיפשות אין קץ, ויותר מכל, ציניות פוליטית שמזמן לא הגיעה לשיאים כאלה במחוזותינו. מי שהביא את הכליה הזו על עמונה זו הם אלה אשר התעלמו מכל הוראות הצבא, המדינה, ואפילו של חלק מהנהגת יש"ע, אשר הזהירו את המתיישבים בעמונה לבל יעשו טעות שתעלה להם בעוגמת נפש גדולה. כל ההזהרות לא הועילו. לא בג"ץ חרץ את גורל עמונה אלא מוסדות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, ראש הממשלה שבקולו בפני מצלמות הטלוויזיה טען שאין כל דרך להכשיר את עמונה, בנט שקד שבעבור טענו שמעשה עמונה בלתי סביר. לא שמאלנים משוקצים קבעו שעמונה הוא ישוב בלתי חוקי בעליל, אפילו בעיני אלה ההולכים לקולא בפרשנות החוק. וכך בתיאור החטא הקדמון כפי שבא ליד ביטוי בהחלטת בית המשפט: "היישוב עמונה הוקם על קרקעות מוסדרות בבעלות פרטית פלשתינית ללא היתרי בנייה כדין. על כן נקטה המדינה בהליכי פיקוח כלפי הבינוי במקום, לרבות הוצאת צווי הפסקת עבודה והריסה. לאחר שצווי ההריסה לא מומשו בפועל, הוגשה בשנת 2005 עתירה שבה התבקש בית המשפט להורות למדינה לפעול לפינויים של תשעה מבני קבע ביישוב שהוקמו שלא כדין.

העתירה האמורה נמחקה לאור הצהרת המדינה על כוונתה לממש את צווי ההריסה שהוצאו לתשעת המבנים (בג"ץ 05/6357 תנועת "שלום עכשיו" - ש.ע.ל. מפעלים חינוכיים נ' שר הביטחון (2006.1.18.((עתירה מטעם המחזיקים במבנים אלה למניעת הריסתם ועתירה נוספת מטעם המועצה האזורית מטה בנימין לבצע את הפינוי באופן עצמי - נדחו (בג"ץ 06/851 עמונה אגודה שיתופית חקלאית להתיישבות קהילתית בע"מ נ' שר הביטחון ((2006.1.29בג"ץ 06/1019 המועצה האזורית מטה בנימין נ' ממלא-מקום ראש הממשלה(2006.2.1) להלן: עניין עמונה הראשון)). צווי ההריסה שהוצאו ביחס לתשעת המבנים מומשו לבסוף על-ידי הרשות המבצעת"

לאחר שבית המשפט אישר אורכה ועוד אורכה, כבקשת המדינה קרי הממשלה, שוב פנתה המדינה לבקש עוד ארוכה של שבעה חודשים. כל מי שמבקש לדעת האת האמת לגבי עמדת ראש הממשלה והשרים לגבי עמונה, חייב לקורא את השורות שלהן לגבי התנהלות הממשלה: "לטענת המדינה, ישנם טעמים כבדי משקל המצדיקים להורות על הארכת התקופה עליה הורה בית המשפט, וזאת למשך שבעה חודשים נוספים (דהיינו עד סוף חודש יולי 2017. (טענתה העיקרית היא, כי יש לתת לה זמן נוסף לצורך העמדת חלופות מגורים לתושבי עמונה, בתקווה כי יהיה בכוחן למנוע או למצער להפחית את ההתנגדות לפינוי. כפי שציינה המדינה, בשלב זה עומדים שני אתרים חלופיים על הפרק - אתר "שבות-רחל מזרח" ואתר "עמונה צפון" - עליהם יפורט בהמשך. המדינה הדגישה כי איתור מיקום חלופי ליישוב הוא הטעם היחיד העומד ביסוד בקשתה. אין מדובר לטענתה בבקשה להארכת מועד לביצוע פסק הדין לצורך הכשרתו של היישוב במיקומו הנוכחי. המדינה ציינה אומנם כי ועדת שרים לענייני חקיקה דנה לאחרונה בהצעת חוק ההסדרה, התשע"ו-2016, פ/20/3127) שצורפה כמש/2 (המבקשת לאפשר את הפקעתן של קרקעות פרטיות עליהן הוקמו יישובים באזור יהודה ושומרון. אולם, היא הבהירה כי היועץ המשפטי לממשלה חיווה דעתו כי יש מניעה משפטית מלקדם את הצעת החוק, ומכל מקום בקשתה להארכת מועד נסמכה כאמור על טעמים אחרים. אנו נבהיר, מצדנו, כי איננו מביעים כל עמדה בעניין הצעת החוק ואף לא על עיתוי קידומה. הכרעתנו אינה מושפעת מעניין זה".

לאחר שליברמן מונה לשר ביטחון וגיבושה של תוכנית חלופית לעמונה, הגישה המדינה תצהיר לבית המשפט וזו לשונו: "המדינה ציינה עם זאת כי תושבי עמונה מתנגדים להעתקתם למקום אחר, ובפרט לאתר שבות-רחל מזרח. היא אף צירפה מכתבים מהתקופה שקדמה להגשת הבקשה המעידים על כך (מכתביהם של רב היישוב עמונה, יו"ר מזכירות עמונה ויו"ר מטה המאבק מיום 2016.10.25 ומיום 2016.10.30, מש/6 מכתבם של המשיבים 51 .(8/מש, 27.10.2016 מיום 50-33 המשיבים של מכתבם; 7/מש, 26.10.2016 מיום 69 חרף התנגדות התושבים, המדינה סבורה כי שבות-רחל מזרח היא חלופה ראויה. מעבר לכך, לטענתה, יש להניח כי התנגדותם של התושבים למעבר כזה, במסגרתו הם יעברו כקהילה שלמה לשכונת מגורים בנויה ומסודרת, תהא פחותה משמעותית מההתנגדות שתהא למעבר למיקום זמני, וזאת חרף האמור במכתביהם. לדבריה "היסוד לכך מצוי בין היתר בדברים שאמרו בעבר גורמים בכירים שונים בהנהגת ההתיישבות".

הדברים ברורים כשמש. מה שהממשלה עושה כעת זה לבזות את עצמה. את אשר ראש הממשלה והשרים שלו בישלו לגבי עמונה הם רוצים להאכיל את הציבור באמצעות בג"ץ. זו בושה וחרפה שאין לה אח ורע. אלא שהפוליטיקאים הבינו היטב שבאמצעות הסתה כנגד בג"ץ מלאכתם תצלח. והאמת היא שהפוליטיקאים לא ממש טעו.

פרשת הצוללת

אינני רוצה להאמין שראש הממשלה מעורב בשחיתות כה נוראה בפרשה הצוללות. אין לי מושג אם בכלל הייתה שחיתות או הפרה בוטה של כללי האתיקה והמשפט. האינטרס עליון של ראש הממשלה צריך להיות ניקוי השולחן. אין כל דרך אחרת אלא להורות על בדיקה מעמיקה של מה שקרה למען הטוהר האישי והציבורי. הכפשות, הטלת עלבונות, הכחשות, לא יסייעו. רק חקירה מהירה ובלתי תלויה תוכל לסתור את ההשערות למעשים בלתי חוקיים או בלתי מוסריים. ועוד משפט אחד: זכותו של הדרג המדיני ואף חובתו לקבוע איך ייראה הצבא בעוד מספר שנים כדי שיוכל למלא את המשימות על-פי מיטב הבנתו של הדרג המדיני. לא הצבא צריך לקבוע במה הוא יצטייד ומהן המטרות ארוכות הטווח. זו פררוגטיבה של הממשלה. הרצון של הממשלה לרכוש עוד צוללות לגיטימי לחלוטין. אלא שמכל הדיווחים משתמע שהליך קבלת ההחלטות היה פגום או מושפע משיקולים זרים. בדיוק זאת יש לבדוק ובמהירות. עננה כבדה של קשר הון-שלטון-נפוטיזם אינה תורמת לביטחון ישראל ולא לאמון הציבור במנהיגיו.

עברנו עוד שבוע רווי אירועים מדאיגים מאוד המצטרפים לניסיונות חוזרים ונשנים של פוליטיקאים, שרים או ח"כים לקעקע את יסודות החוקתיים של ישראל ולהפוך אותה למדינה מצורעת בזירה הבינלאומית. למרבה הפלא, ליברמן לא טעה הפעם בהתבטאויותיו לגבי הצורך החיוני לא להפתיע את הנשיא החדש בארה"ב, לא את אובמה, ולא את הקהילה הבינלאומית. קריאתו הבלתי נשכחת של יגאל הורוביץ, משוגעים, רדו מהגגות, רלוונטית מתמיד.

תאריך:  20/11/2016   |   עודכן:  20/11/2016
צ'לו רוזנברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ציוני דרך בריסוק המדינה
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
20/11/16 09:35
 
ע_הראל
20/11/16 13:44
2
באום
20/11/16 11:23
3
הצדקנית
20/11/16 11:36
4
ב,ל
20/11/16 11:41
5
ה.א
20/11/16 14:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם צפייה בהחלטה של בית המשפט באמצעות אתר נט המשפט נחשבת כמסירה מלאה של ההחלטה לצד השני? החוק שותק בעניין. תקנות סדר הדין האזרחי שתוקנו ב-18.8.15 כהוראת שעה לשנתיים קובעות, כי משלוח של כתבי בית דין בדואר האלקטרוני שנמסר לבית המשפט נחשב למסירה כחוק, מלבד כתב בית הדין הראשון בתיק. יוצא אפוא, שהחוק הסדיר משלוח כתבי בית דין בדואר אלקטרוני, ולא התייחס לעובדה שישנה אפשרות בקרה על צפייה בהחלטות של בית המשפט שעולות בנט המשפט.
20/11/2016  |  עו"ד יוסף ויצמן  |   מאמרים
לפי מעטה הסודיות שאופף את התיק הזה, אפשר לחשוב שמדובר לכל הפחות במידע מודיעיני רגיש על פעולות טרור, אם לא בסודות הגרעין של ישראל. שמות העותרים חסויים, המסמכים המרכזיים עליהם נסובה העתירה חסויים, חלק מהתשובות חסויות. מי יודע, אולי אפילו הדיון היום (א', 20.11.16) יהיה חסוי.
20/11/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ברצוני לשתפכם בהירהור מה שעבר לי היום בראש. בשעה מאוד מוקדמת היום בבוקר, מצאתי את עצמי בודד ברחוב, מהרהר... השעה מאוד מוקדמת, כחמש בבוקר, אני עם עצמי בודד ברחוב, מתהלך לי להנאתי, בדרכי אל בית הכנסת. מאוד אוהב את השעה הזאת ואת ההליכה הזאת ואת האווירה הזאת. יש לי דרך הליכה ברגל של כרבע שעה, שיכולתי לחסוך אותה בשתי דקות במונית, אך לא אני שאוותר על התענוג הזה.
19/11/2016  |  אלברט שבות  |   מאמרים
כאשר חושבים על מפת האיומים שבריה"מ ציירה בתקופת קיומה, ידוע שארה"ב הייתה בראש הרשימה. קשה לחשוב, כי יהודי העולם והציונות יהיו במקום שני ברשימה, או בכלל יתפסו בה מקום מרכזי. לפי המסמכים שחושף רונן ברגמן בידיעות אחרונות (יום ו', 18.11.16), כך אכן היה. לפי התפיסה של הנהגת בריה"מ, היהדות העולמית היא סכנה מרכזית ביותר.
18/11/2016  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
אם החלטתם להיות עבריינים - כדאי שתתמנו לשופטים. זה מבטיח שגם אם תיתפסו, תקבלו יחס מועדף שלא מקבל אף אזרח אחר בישראל. זוהי המסקנה המתבקשת לא רק מפרשת הנשיא בדימוס יצחק כהן, אלא גם משורה של פרשות אחרות בהן הסתבכו שופטים בפלילים. במקרה של כהן, כפי שנראה מיד, מדובר בטיוח מתמשך שמגיע עד כדי הגשת כתב אישום כוזב. בדיקת News1 מעלה, שהפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין את כהן בפרשה שהייתה גורמת לה מבוכה רבה.
18/11/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
ד"ר יעקב סוקול
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו    לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il