כל פעם עניין זה מפתיע אותי ומחדש. שנים - שנים הרבה - עשו, תחילה המפד"לניקים ולאחר מכן, יורשיהם - החרד"לניקים, כל מאמץ אפשרי שהוא, כדי להשתלב בחברה הישראלית החילונית ולהפוך לבשר מבשרה. מי שנטע פירות העצים, שנשאו אחר שנים פירות השתלבות זו, היה, ראש וראשונה, הרב משה צבי נריה, מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא, שכונה אף בכינוי:
"אבי דור הכיפות הסרוגות". בוגרי הישיבות התיכוניות המשיכו כדבר מובן וטבעי - במסלול של לימוד בישיבות הגבוהות. במקביל, בד-בבד, עם התפתחות מפעל הישיבות הגבוהות, הוקמו בצידן של ישיבות גבוהות אלה, ישיבות "הסדר". ישיבת הסדר היא ישיבה המשלבת לימודים תורניים גבוהים ושירות צבאי מקוצר במסגרת דתית. ישיבות ההסדר הן ישיבות ציוניות המשתייכות לזרם הדתי לאומי, ונחשבות בחברה זו לשילוב בין החובה הדתית ללמוד תורה ולהתפתח רוחנית, לבין תפיסתה את המחויבות לשרת בצה"ל ולהשתלב בחברה הישראלית. תלמידי ישיבות ההסדר מגיעים, ברובם כמפורט ב"ויקיפדיה" - מהזרם הציוני דתי, לאחר סיום הלימודים בתיכון דתי או ישיבה תיכונית. נכון לשנת 2011, הרי ישנן 68 ישיבות הסדר ברחבי הארץ, שבהן לומדים כ-8,500 תלמידים, מהם כ-5,400 תלמידים מצויים במסלול ה"הסדר".
הישיבה בה הוקם לראשונה מסלול "הסדר" הייתה הישיבה הגבוהה "כרם ביבנה", שהוקמה בתחילת שנות החמישים. בעקבות זאת, ראש ישיבת כרם ביבנה, הרב חיים יעקב גולדוויכט, ייצג את ישיבות ההסדר בטקס הענקת פרס ישראל בשנת תשנ"א, שבו הוענק הפרס למפעל ישיבות ההסדר. הישיבה בה הוקם לראשונה מסלול "הסדר" הייתה הישיבה הגבוהה "כרם ביבנה", שהוקמה בתחילת שנות החמישים. בעקבות זאת, ראש ישיבת כרם ביבנה, הרב חיים יעקב גולדוויכט, ייצג את ישיבות ההסדר בטקס הענקת פרס ישראל בשנת תשנ"א, שבו הוענק הפרס למפעל ישיבות ההסדר.
באתר ישיבות ההסדר נכתב, כי: "בחורי ישיבות ההסדר הפזורים ברחבי המדינה, ובעיקר ביישובי פיתוח וספר, משתלבים בחיי החברה במקום לימודם, תוך מילוי כל החובות כלפי המדינה. בני התורה ואנשי החיל הלומדים בישיבות ההסדר משמשים גם דוגמה למיזוג גלויות ולקליטת עלייה. בני ישיבות ההסדר הצטיינו בשירותם הצבאי במסירות נפש במערכות על תקומת ישראל". ואכן, מתוך ישיבות ה"הסדר", צמחה קצונה דתית-חרד"לית, הכוללת שורת קצינים גדולה ומבוססת, שהגיעו לדרגות פיקודיות גבוהות בצה"ל. כיום נתפש מקומם של בני ההתיישבות העובדת - שבשנות הששים והשבעים של המאה הקודמת, שירתו ביחידות העיית והמובחרות בצה"ל, בקורס טיס ובשאר יחידות עילית, דוגמת, הקומנדו הימי - על-ידי חרד"לניקים, המשרתים ביחידות אלה, בתפקידי לוחמה ופיקוד, כמו-גם, בחיל-האוויר ובתיל-הים ובשאר יחידות האיכות והשירות הצבאי ההתנדבותי, בצה"ל.
מתברר, כי החרד"לניקים היודעים להשתלב היטב בחברה החילונית ובצה"ל,
תוך שמירה על אורח חיים דתי-ציוני, אינם מוכנים לכך, כי עבירות פליליות בעיקר עבירות מין המבוצעות, לכאורה, בידי מי מהחרד"לניקים, יועברו לטיפולה של משטרת-ישראל, כפי הנהוג והמקובל בחברה החילונית,
אליה שאפו הם שנים להתקבל ובה השתלבו הם היטב והפכו לבשר מבשרה, בשנים האחרונות. תלונות על הטרדות מיניות של חרד"לים וחרד"ליות, בידי חרד"לים, אינן מובאות - דבר שבשגרה ובאופן מיידי - לטיפולה של משטרת-ישראל, כנהוג וכמקובל בחברה החילונית. מסתבר ומתברר, כי לחרד"לים ישנן אמות מידה מיוחדות ושונות בכל הקשור לטיפול בעבירות מין.
כך למשל הוקם, בידי החרד"לים בשנת 2003 פורום "תקנה", לשם מתן מסלול חלופי ודיסקרטי לטיפול בתלונות על הטרדה מינית של בעלי סמכות בקרב הציונות הדתית. באתר פורום "תקנה" נכתב - בין היתר - כי: "הפורום אינו רואה עצמו כתחליף למערכת אכיפת החוק הרשמית, אלא כגוף המיועד לטפל בתלונות שלא הגיעו למשטרה או שאופיין אינו פלילי. הפורום פועל בשיתוף פעולה עם היועץ המשפטי לממשלה והוא מתייעץ איתו ביחס למקרים סבוכים המגיעים לפתחו". עם חברי פורום זה, בהווה ובעבר, נמנים אישים רבניים בולטים בציונות הדתית ומשפטנים דתיים, ובהם הרבנים יעקב אריאל, הרב אהרון ליכטנשטיין, הרב יובל שרלו, הרב אליקים לבנון, הרב יהושע שפירא, הרב איתן איזמן, הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, פרופ' ידידיה שטרן, ד"ר
אביעד הכהן ואחרים, גברים ונשים.
דברים אלה נכתבים על-רקע התלונות החמורות שהועלו נגד ח"כ
ניסן סלומינסקי בדבר הטרדות מיניות שבוצעו על-ידו כלפי נשים, ככל הנראה, דתיות. שר החינוך וראש סיעת
הבית היהודי,
נפתלי בנט זימן אליו את ח"כ ניסן סלומינסקי, שהכחיש בפניו הדברים. בנט הורה על הקמת פורום רבנים שיבדוק החשדות, בהם הרב
שלמה אליהו, רבה הראשי של העיר צפת וחבר מועצת הרבנים, והרב איתן אייזמן איש חינוך וחבר פורום "תקנה". הרב שמואל אליהו אישר את הפרסום ופרטיו ולמעשה העובדה שמדובר בעבירות מין.
הרב שמואל אליהו, שלקח על עצמו לבדוק את העדויות נגד ח"כ סלומינסקי בפורום הרבנים, אמר, בסוף השבוע החולף, כי: "כשאין תלונות, זה המקסימום שאפשר לעשות אבל אנחנו כחברה לא יכולים להישאר אדישים אל מול התופעה של הטרדות מיניות". משנשאל מה שמע מהנשים שהעידו בפני הפורום השיב אליהו, כי: "הדברים לא מקובלים, לא נכונים ואסור שדבר כזה יקבל שום לגיטימציה אפילו לא בעצימת עין". כאשר נשאל אם הוא התרשם, כי סלומינסקי הטריד מינית אמר: "עצם הדרישה לבקש ממנו להתנצל זאת אומרת שהיה משהו - אחרת לא היינו מבקשים ממנו להתנצל".
יהיו הדברים אשר יהיו. כל עוד לא יבין הציבור החרד"לי
ובעיקר כל עוד לא יבינו ראשי ודברי הציבור החרד"לי - כי דין שווה למי מאנשיהם, כמו לכל אזרח ותושב אחר של מדינת-ישראל, כל עוד לא יבין הציבור החרד"לי - ובעיקר כל עוד לא יבינו ראשי ודברי הציבור החרד"לי כי כל חשד לביצוע עבירות מין,
חייב להיבדק ולהיחקר בידי משטרת-ישראל ובידי משטרת-ישראל ולא בידי פורום רבנים וגם/או בידי כל פורום חלופי אחר, הרי אין הציבור החרד"לי זכאים להיחשב בגדר של מי הנמנים ונכללים בגדר תושבי ואזרחי מדינת-ישראל.
אין כל מקום בכל הכבוד הראוי ליתן כל עדיפות וגם/או ליתן כל העדפה שהיא, לציבור החרד"לי,
בכל הקשור לחקירת פשעים, בכלל וביצוע פשעי ועבירות-מין, בפרט, על פני שאר ציבור אזרחי ותושבי מדינת-ישראל. יש להחיל דין שווה, בכל הקשור לטיפול האחיד בעבירות מין, שבוצעו, לכאורה, בידי כל אזרח ותושב מדינת-ישראל -
ובכלל זה, בידי מי הנמנים על הציבור החרד"לי - ולהימנע מיצירת וקיום גופים, שיבצעו עבודת החקירה המיוחדת והמסורה, על-פי הוראות חוק למשטרת-ישראל - ולמשטרת-ישראל, בלבד.