|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

יופסק מיידית הקלריקליזם האורתודכסי הקשור בצה"ל

עכשיו אולי אנחנו כבר צריכים להבין את זה. לציבור במדינת ישראל נמאס מהיהדות שמיוצגת בבניין הזה. הם כבר לא יכולים. אנחנו יודעים שהם אומרים את דברם ברגליים. מה זה נקרא אומרים דברם ברגליים? הם פשוט לא מתחתנים ברבנות
27/12/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
הרבנות הראשית לישראל [צילום: פלאש 90]

כתבתו המרתקת של העיתונאי, עידן יוסף ("מחלקה ראשונה" - תאריך 26.12.2016), בדבר פגישת חרום שהתקיימה.

קלריקליזם היא עמדה אידאולוגית הדוגלת בדומיננטיות ובשליטה של הרעיונות הדתיים ומוסדות הדת והכמורה (לרוב הכוונה לכנסייה הקתולית הנוצרית) בחיים הציבוריים והפוליטיים של החברה. הקלריקליזם יכול לבוא לידי ביטוי ברמות שונות ובצורות שלטון שונות, ביניהן הגדרת דת רשמית במדינה, תיאוקרטיה וקונקורדט. הביטוי משמש לעתים קרובות ככינוי מזלזל לפנייה לאנשי דת וכמורה בנושאים שמעבר לתחומה של הכנסייה.

מקור המילה הוא ביוונית.

צריכים להגיד פה תודה לאוריה אלקיים, שהאיר את עינינו לעוול הזה והביא את התחקיר בשידור חי. אנחנו הזמנו לוועדות גם את נציגי הרבנות והם צחקקו. איזה עונש קיבלה הרבנות?

שר החינוך? אתה יוצא.

אז אני אגיד כך: חברי, סגן השר בן-דהן, לא יודע למה נשארת. הנושא של בריתות של זהות יהדות פעם הייתה נושא של המפד"ל, של הבית היהודי, שזה היה מסעיר את הדעות. עכשיו כאילו הזנחתם את זה. מאז שאתם בית חרד"לי, כאילו כל הנושא של זהותה היהודית של מדינת ישראל לא מעניין. מילא שכולם יוצאים החוצה, אני מבין את זה, הם לא באו על זה. אבל אתם?

אני רוצה לומר על זה משהו. הרב אסולין קיבל עונש, שתדע, 3 שנים הרחקה מלחנוך מוהלים. לא מלעשות, מלחנוך מוהלים 3 שנים וגם את זה הרבנות הראשית לא מפרסמת.

עכשיו אולי אנחנו כבר צריכים להבין את זה. לציבור במדינת ישראל נמאס מהיהדות שמיוצגת בבניין הזה. הם כבר לא יכולים. אנחנו יודעים שהם אומרים את דברם ברגליים. מה זה נקרא אומרים דברם ברגליים? הם פשוט לא מתחתנים ברבנות. למה שאחרי זה תהיה עגונה, שהרב הראשון לציון - להבדיל אבא שלו - יתעלל בה, יבטל גט או אישור שהיא קיבלה, שאיש לא ביקש ממנו לדון בזה והוא לא דיין.

למה הוא נבחר? בגלל ששרת המשפטים היום של הבית החרד"לי, כשהיא הייתה יושבת-ראש הסיעה של הבית, שעוד חשבנו שהוא בית יהודי, הטילה וטו על בחירת נשים לגוף הבוחר של הרבנות הראשית. שמעתם? הטילה על צרוף נשים לגוף הבוחר. למה? אולי היה נבחר רב שלא היה מנסה לפסול היתר עגונה.

אני שואל את השר אזולאי, אולי על הנכדים שלך יתאמנו? למה שלא ייקחו את הנכדים של שרי הממשלה הזאת, שמתעסקים כל היום עם עמונה ונגיד שעליהם מתאמנים בבריתות. נראה אתכם גיבורים. אם זאת היהדות, אם צריך, תעשו את זה. אבל יכול להיות שמה שצריכים לעשות, להקים את ועדת המומחים, או את הוועדה מטעם הרבנות בעמונה. אולי אם היינו מקימים ועדה שתפקח על הבריתות בעמונה, אז הבית הזה היה מתעסק עם זה והבית החרד"לי גם היה אכפת לו. שר החינוך היה מתעסק בזה ושרת המשפטים היתה, בגלל שזה עמונה. אבל ככה זה תינוקות של יוצאי אתיופיה. אז מה זה אכפת להם?

על הילדים שלהם מתאמנים? על התינוקות שלהם לא מתאמנים. שינסה מוהל לא מנוסה ללכת ולהגיד: אני התאמנתי עליו.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת):

גם אנחנו יודעים שאתה צודק.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני אומר לכם שחברי הכנסת מש"ס, מיהדות התורה, בטח מהבית היהודי, יודעים שאני צודק. מה ביקשנו? מה ביקשנו? ביקשנו להקים ועדה שלושה אנשים. אחד ימנה שר הדתות, אחד תמנה הרבנות ואחד שר הבריאות רופא.

אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו):

למה לא?

אלעזר שטרן (יש עתיד):

בגלל שזה לא על התינוקות שלהם מתאמנים, אז שימשיך להיות החושך הזה. הם כבר התייאשו מזה שאנשים פה מתבוללים. זה לא אכפת להם, הם רק רואים. הם יודעים שעשרות אחוזים פחות מתחתנים ברבנות. של מי היה צריך להיות האתגר הזה? לא של החרדים. הם מסודרים, זה גם פחות מעניין אותם. של כל מי שזהותה היהודית של מדינת ישראל אכפת לו, שעל זה קם הבית החרד"לי, כשהוא היה המפד"ל, הפועל המזרחי, לפני שהוא נהיה הבית החרד"לי. אבל מאז רק עמונה. זה שפחות אנשים עושים ברית מילה זה לא מעניין אותם.

אני אומר לך את זה מתוך עדויות בבתי חולים של רופאים דתיים שאומרים שיותר ויותר תינוקות שהם רואים לא נימולים. למה הם לא נימולים? לא משנה מה ההסבר. גם אני אומר לכם כאן, שאם אני אדע שבשביל למול נכד שלי יתאמנו על תינוק יוצא אתיופיה, שלא יעשו לו ברית מילה. זאת היהדות שלי. זאת היהדות שלא עושה הבדל בין צבע לצבע ושיש לה דברים יותר חשובים.

אבל חברי, סגן השר בן דהאן - שקט. שמעתי אתכם, שרת המשפטים של הבית החרד"לי, שהטילה וטו על צרוף נשים - אני אומר את זה עוד פעם - והביאה לבחירת הרב הזה שהוא לא דיין, שהוא פוסל גיורים או התרות של הרב לביא, שהוא גאון. מה זה השקט שלכם? איזה אתנן קיבלתם? הזזת הבתים בעמונה עומדת על זה? באמת?

היו"ר יצחק וקנין:

אדוני, אני לא מוכן להמשיך לשמוע את הזלזול שלך ברב הראשי. אתה תדבר כמו שצריך.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני מזלזל ברב ראשי - - -

היו"ר יצחק וקנין:

אל תנסה לזלזל ברב הראשי ותגיד שהוא לא דיין וכן דיין.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני מזלזל ברב - - -

היו"ר יצחק וקנין:

הוא תלמיד חכם ממדרגה ראשונה. יש גבול למה שאתה יכול לדבר.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני מזלזל ברב ראשי בישראל - - -

היו"ר יצחק וקנין:

שמעתי, אתה לא תזלזל.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אתה תיתן לי לדבר, שמעתי אותך.

היו"ר יצחק וקנין:

ידידי, יש גבול לזלזול שלך ברב ראשי, יש גבול.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני מדבר על עובדות. הוא לא דיין. מה אמרתי? אמרתי שהוא לא דיין - - -

אורן אסף חזן (הליכוד):

תוריד אותו למטה, תוריד אותו למטה.

היו"ר יצחק וקנין:

אדוני, שב.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אמרתי שהוא מעז לבטל גט אישור שנתן הרב לביא שהוא דיין.

היו"ר יצחק וקנין:

אל תזלזל בידע שלו.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני מדבר על עובדות.

היו"ר יצחק וקנין:

כן, הוא לא דיין, כן דיין.


אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני מדבר על עובדות. אני מדבר על עובדות, הוא לא דיין. אתה חושב שהיה יכול להיות נשיא בית המשפט העליון שהוא לא שופט? אתה חושב? ואנחנו היינו מתייחסים לזה ברצינות? מישהו היה נותן לזה? אבל הרבנות, אם אנחנו רוצים לשמור על מעמדה, אם אנחנו רוצים לשמור על מעמדו של הראשון לציון - - -

היו"ר יצחק וקנין:

לפי השקפת עולמך, לפי השקפת עולמך.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אתה חושב שהרב עובדיה יוסף, זכר צדיק לברכה, היה פוסל עגונה ככה?

היו"ר יצחק וקנין:

אם תוכל לעשות דברים על-פי ההסכמים הקואליציוניים שלך או על-פי הרוב שלך, תעשה אותם, זה הכול.

היו"ר יצחק וקנין:

דוד, אני אומר לך, במחילה - - -

היו"ר יצחק וקנין:

זאת הייתה השקפת עולמך.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

כשהרב עובדיה, לדעתי, כשהוא רואה התעללות בעגונות הוא מתהפך בקברו ואתם נותנים לזה גיבוי. ואתה אומר לי אל תזלזל? מה, אני אמרתי מילת גנאי?

אורן אסף חזן (הליכוד):

- - -

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני ציינתי עובדות. הוא דיין, הרב יוסף, תגיד לי?

היו"ר יצחק וקנין:

הוא יותר מדיין.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

לא יותר.

היו"ר יצחק וקנין:

הוא יותר מדיין בידיעה שלו.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

הוא לא יותר. שאלתי אם יש לו כושר לדיינות. אנחנו מכירים את המבחנים, כן או לא?

אני לא שואל אם חברי יהדות התורה הולכים לרבנות הראשית להתייעץ, ברור שלא. אז אם הם ממלכתיים, ואם הם נבחרו בתוך תהליך של הבניין הזה, שיכבדו את הבניין הזה.

משה גפני (יהדות התורה):

מה אתה מדבר שטויות? מה אתה מדבר שטויות?

אלעזר שטרן (יש עתיד):

חברי חברי הכנסת גפני, אתה לא הולך להתייעץ עם הרב הראשי על שום פסיקה הלכתית. אנחנו יודעים, אתה לא סומך לא על הכשרות שלו, לא על הגיורים שלו, לא על הנישואים שלו. אתה עושה את זה לבד ואני מכבד את זה, לא אמרתי לך כלום.

משה גפני (יהדות התורה):

אתה מדבר שטויות, שטויות.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

גם אני לא הולך אליו.

משה גפני (יהדות התורה):

אתה מדבר שטויות. ההסכם שלנו על הגיור היה בהסתמך על הרב הראשי. אל תדבר שטויות, אל תדבר בשמנו. אני לא הייתי מעז לדבר על שופט מה שאתה מדבר על רב ראשי.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

אני רוצה להגיד משהו. אני חושב שאותה התייחסות לברית המילה.

היו"ר יצחק וקנין:

אני רוצה לראות שמישהו היה מעז לדבר על שופט בית המשפט העליון כמו שאתה דיברת על הרב הראשי.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

א', מדברים לצערי יותר גרוע.

היו"ר יצחק וקנין:

תעשה טובה, תעשה טובה. מדברים יותר גרוע אבל הוא הוכשר.

אורן אסף חזן (הליכוד):

- - -

אלעזר שטרן (יש עתיד):

לך תכיר את השרים, את שרת המשפטים, את שר התיירות.

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ:

על השופט בדימוס - - -

היו"ר יצחק וקנין:

השופט בדימוס. אבל יש לו לשון משתחלת, מה לעשות? מזלזל.

אורן אסף חזן (הליכוד):

מוסר כפול.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

רבנות בעיניי זה דבר חשוב. רבנים זה דבר מכובד.

היו"ר יצחק וקנין:

אל תזלזל באף אחד כמו שאתה לא רוצה שיזלזלו בך.

אלעזר שטרן (יש עתיד):

יהדותה של מדינת ישראל חשובה לכולנו, אבל כשרב אחד פוסל התרת עגונה של רב אחר, הוא פוגע ברבנות, הוא פוגע ביהדות.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף נפגש עם עשרות רבני הציונות הדתית. "פקודת השירות המשותף נוגדת את ההלכה, ועל המפלגות הדתיות לבטלה".

בבית הרבנות הראשית בירושלים קיימו (יום ב', 26.12.16) עשרות רבני ערים, ראשי ישיבות, ראשי מכינות קדם-צבאיות ורבני ישובים מהציונות הדתית פגישת חרום. הפגישה קוימה על-רקע הפגיעה בכבודה של הרבנות הראשית לישראל אשר החריפה ועלתה מדרגה בתקופה האחרונה מצד ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) ובעקבות פקודת השירות המשותף המשנה את ערכי צה"ל.

הרבנים עסקו בפקודת השירות המשותף והתהליכים המדאיגים אותם המתרחשים בצה"ל. הרבנים הציגו בפני הראשון לציון הרב יצחק יוסף את הבעייתיות הרבה בפקודת השירות המשותף החדשה של הצבא, את הפגיעה בחוסנו של צה"ל ואת הקושי של החיילים שומרי המסורת לקיים אורח חיים דתי. הרבנים ביקשו מהרב הראשי לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבקש ממנו לפעול בעניין.

ראש מכינת עלי, הרב יגאל לוינשטיין (הידוע מ"נאום הסוטים"), פתח בסקירה על פקודת השירות המשותף והמגמות השונות של שילוב בנות בצבא. הרב סיפר שראש אכ"א אמר לו שמטרתו לחנך את הקצין הדתי להיות שוויוני ובעצם לכפות עליו תפישת עולם ליברלית. "מנסים לחנך מחדש את קציני צה"ל. לכפות עליהם עולם ערכים חדש הנוגד את מסורת ישראל", הוסיף.

הרב דוב ליאור אמר: "זו מלחמה נגד צביונה היהודי של המדינה. פלוגות מעורבות - זה מחליש את הצבא. זה לא שאנחנו רוצים לבזות את הנשים חס ושלום. זה פשוט לא תפקידן להילחם. יש לנו אחריות על שלום המדינה, אבל אסור להתגייס ליחידה מעורבת". הרב ליאור קרא להוציא פסק הלכה של כל רבני ישראל כנגד שירות ביחידות מעורבות.

הרב הראשי הספרדי סיפר לרבנים שבכנס חילופי הרב הצבאי הראשי הוא ביקש מהרמטכ"ל להיפגש עימו בנושא החדרת הנשים הלוחמות ופקודת השירות המשותף. הוא קרא למפלגות החרדיות ובעיקר לבית היהודי להתערב מיידית בעניין ולפעול כנגד הפקודה, המנוגדת להלכה.

הראשון לציון חיזק את ידי הרבנים במאבק זה, וקרא לרבני ישראל לעסוק השבת בבתי הכנסיות בכבודה של הרבנות הראשית ובחשיבות שמירת קדושתו של המחנה הצבאי. הרב יוסף: "הרבנות הראשית צריכה את החיזוק שלכם, אם הרבנות חזקה, ועם ישראל חזק, וממילא תישמר גם הצניעות בבסיסי צה"ל".

בפגישה נכחו ראשי הרבנים, ובהם נשיא ישיבת הר המור הרב צבי טאו, רבה של צפת שמואל אליהו, רבה של פתח תקוה מיכה הלוי, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב אליקים לבנון ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון, הרב צבי קוסטינר ראש ישיבת מצפה רמון, הרב גבי קדוש רב המועצה אזורית בני שמעון, ועשרות נוספים.

הרב הלוי מפתח תקוה אמר: "באנו לכאן על-מנת להביע את התמיכה הבלתי מסויגת של רבני ישראל ברבנות הראשית וברבנים הראשיים לישראל העומדים בראשה, ואשר ניצבים בחזית המאבק על צביונה של מדינת ישראל. הרבנים מחזקים את ידיהם של הרבנים הראשיים מול המתקפות החמורות שמוסד הרבנות הראשית עובר לאחרונה בידי גופים ואישים שונים. רבני ישראל עומדים כחומה בצורה מאחוריהם בעמידתם האיתנה למען קדושת המחנה".

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/12/2016   |   עודכן:  27/12/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יופסק מיידית הקלריקליזם האורתודכסי הקשור בצה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לשעבר
27/12/16 21:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין כל ספק בכך, כי ימי החנוכה המתרגשים עלינו, במהלכו של שבוע זה הם הימים ב"הא הידיעה" של תנועת חב"ד. חסידיה ופעיליה של תנועה משיחית-פוליטית זו, פושטים בימים אלה ללא כל קשר ובנפרד מפעילות הנחת התפילין השוטפת והיומיומית של פעיליה וחסידיה של תנועה זו, הנמשכת במשנה-מרץ, וללא כל הפרעה שהיא, בחוצות הערים והיישובים השונים בארץ על מרכזי הערים ומציבים חנוכיות ענק, כשהמלה "חב"ד" בולטת עליהן ומתנוססת עליהן, למרחקים. חנוכיות אלה מדליקים פעילי וחסידי תנועת חב"ד, עם ערב, ברוב עם - לעתים גם תוך ליווי הדלקת נרות אלה, בסיועה של מוזיקה רועשת.
26/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בערוב ועל סף סיום כהונתו השנייה כנשיא ארה"ב, מוכיח ברק חוסין אובמה השני, חוסר התאמתו, בעליל, לכהן כנשיאה ה-44 של ארה"ב. הנשיא האפרו-אמריקני הראשון של ארה"ב (ביטוי מכובס לעובדה שמדובר בכושי הראשון המכהן כנשיא ארה"ב) מגלה במופגן ובשער בת-רבים שנאתו המופגנת למדינת ישראל, על-רקע מה שהוא מנסה להסביר כניסיון "לחסל חשבונות" עם ראש-ממשלת -ישראל, בנימין (ביבי נתניהו).
25/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
"החפץ אחפוץ מות רשע נאום ה' אלוקים הלא בשובו מדרכיו וחיה" - ספר יחזקאל, פרק יח (מוקדש לעו"ד ציון אמיר, לזכר ימינו התמימים, בפקולטה למשפטים, באוניברסיטת בר-אילן)
22/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הפרסום האחרון בכלי התקשורת הקושר, לכאורה, ח"כ באסל גטאס, מהרשימה המשותפת לעובדה כי הוא הבריח - לכאורה - כ-15 מכשירי טלפון סלולריים, לשני אסירים ביטחוניים, בכלא קציעות, כמו-גם זימונו לחקירה פלילית במשרדי היחידה הארצית למלחמה בפשע המאורגן, המוכרת בשמה הפומבי "יחידת להב 433", מעוררת שאלת חסינותם של חברי הכנסת, בכל הקשור להליכי חקירה; בכל הקשור להליכי מעצר ובכל הקשור להגשת כתבי אישום פליליים ונקיטת הליכים משפטיים - אם אזרחיים ואם פליליים - גם יחד.
21/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
מי שלא נתן דעתו ל"מחלוקת הקלה" שנפלה בין נשיאת בית המשפט העליון, השופטת, מרים נאור לחבר הוועדה לבחירת שופטים - שגורמים אינטרסנטיים ניסו לפטרה במינוח "אי הבנה", אינו ער לרעידת האדמה העוברת על הוועדה לבחירת שופטים, בימים ואלה ובמיוחד לעובדה, המבצבצת ועולה על פני השטח ויוצא החדר הסגור בו מתכנסת הוועדה לבחירת שופטים והיא - שחיקת מעמדם וירידת כוחם של שופטי בית המשפט העליון, היושבים בחברים מן המניין - בוועדה לבחירת שופטים.
20/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il