100 מהמנהלים (66%) מעריכים ששיעור הצמיחה במשק בשנת 2007 צפוי לעמוד על 5%. 38 (26%) העריכו ששיעור הצמיחה יגיע ל-4%, ו-12 (8%) העריכו ששיעור הצמיחה יגיע רק ל-3%. כך עולה מסקר שערך הפורום הישראלי לשיווק מיסודם של איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי במסגרת כנס שהתקיים אתמול בקרב 150 מנהלים ועסק בנושא 'שיווק מצליח בענף המזון - כיוונים חדשים'.
מהסקר עולה, כי 60% ממנהלי השיווק מאמינים שהישראלים מודעים היטב למזון בריא. 20% סבורים שהישראלים מודעים למזון בריא, 20% סבורים שהישראלים לא מודעים כלל לנושא. לדעת 80% ממשתתפי הסקר, ששמעו את הרצאתה של צביה דורי המפקחת על המחירים בתמ"ת, הפיקוח על מחירי המזון אינו יעיל.
המרכיב העיקרי בשיקול הקנייה - המחיר
על השאלה האם המלחמות בין רשתות המזון יועילו לצרכנים, 80% מהמנהלים השיבו שהם מעריכים כי הצרכן ירוויח מהתחרות בין הרשתות, השאר הביעו ספקות לגבי ההשפעה על הצרכן.
50% ממשתתפי הסקר סבורים שאיכות המזון והמשקאות היא המרכיב המרכזי בשיקול הקנייה, לעומת 50% שסבורים כי המרכיב העיקרי הוא המחיר. 50% סבורים ששוק החטיפים בארץ רווי לעומת 50% המאמינים שלשוק יש עדיין כר נרחב להתפתחות. היינות הישראלים קיבלו ציון טוב מ-70% מהנשאלים, לעומתם 30% ציינו שהיין הישראלי בינוני.
60% מאמינים שהאינטרנט יהפוך לערוץ שיווק מזון מרכזי במהלך השנים הבאות.
33% ממנהלי השיווק שהשתתפו בסקר עובדים בחברות המעסיקות 50-200 עובדים, 40% עובדים בחברות של 200-1000 עובדים, 27% עובדים בחברות המעסיקות מעל 1,000 עובדים. 60% ממנהלי השיווק עובדים בחברות המייצרות בארץ, 40% עובדים בחברות המייבאות מחו"ל.
בכנס הרצו אפי רוזנהויז - מנכ"ל שופרסל, עברי גורן - סמנכ"ל תנובה, אילן רון - מנכ"ל בייגל את בייגל, אלי גידור - סמנכ"ל שופרסל, אמיר יפרח - סמנכ"ל קרלסברג, יעקב אדרי - מנכ"ל אדמה, עפר גל - מנכ"ל הדיה והעיתונאית שושנה חן.