|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
ברדיצ'ב. מוליך שולל גם את בית המשפט [צילום: יוסי זליגר] בנקל. מבצע עבודתו בדקדקנות [צילום: איתמר לוין]

מה בין נאמן לשרלטן

רו"ח חן ברדיצ'ב מוליך שולל את בית המשפט ואת הנושים להם חייב פרדי רובינסון מאות מיליוני ש"ח, מסתיר מידע בעייתי כולל על עבירות פליליות, ומאפשר לרובינסון להמשיך ולהתגורר באחוזה מפוארת בשווי 15 מיליון דולר עו"ד יוסי בנקל, לעומתו, יורד לנכסי החייב אליעזר פישמן, ולא מהסס לגלות לבית המשפט וגם לדרוש נכסים שהוברחו כולל וילות יוקרתיות לילדיו של פישמן
25/02/2017  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   תגובות
ברנר. רשלן [צילום: בוצ'צ'ו]

אורנשטיין. מקצוען [צילום: בוצ'צ'ו]

פישמן. היכן הכסף [צילום: פלאש 90]

רובינסון. הוציא כספים במרמה [צילום: תמר מצפי]

פרדי רובינסון חייב מאות מיליונים; מחזיק באחוזה בשווי 15 מיליון דולר
יואב יצחק
נוחי דנקנר, מוטי זיסר וענבל אור נאלצו - כמו חייבים אחרים, לוותר על בתיהם היוקרתיים כדי לפרוע חובות * לעומת זאת, רובינסון ממשיך להתגורר באחוזה בשטח בנוי של 1,199 מ"ר (הבנויה על 1.44 דונם), שלוש קומות, הכוללות: קולנוע ביתי, חדר כושר, חדר טיפולים למסאז'ים ומספרה, מקלט ביולוגי עם מאגר מים, בריכת שחייה וגם אמבטיה לכלב * לנושיו הרבים הממתינים כבר שמונה שנים, בהם בנק הפועלים, הוא חייב כ-250 מיליון ש"ח
לרשימה המלאה

בנק הפועלים מחק לרובינסון חוב בסך 350 מיליון ש"ח - אחוזתו טרם מומשה
יואב יצחק
פרדי רובינסון מתגורר יחד עם רעייתו באחוזת ענק מפוארת ששוויה נאמד בכ-15 מיליון דולר (שלוש קומות, 1,199 שטח בנוי) * למרות שהאחוזה יועדה למכירה לשם פירעון חלק מהחובות, נמשכת הסחבת שהחלה ב-2008 * הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד שולי גולדבלט מהתלים בבנק וביתר הנושים
לרשימה המלאה

הכנ"ר האשים את ברדיצ'ב וגולדבלט בהונאה והסתרת מידע בתיק מילומור
יואב יצחק
בפנייה לבית המשפט שהתגלתה ל-News1 בימים אלה העלה הכנ"ר תמיהות קשות לגבי פעילותם של רו"ח חן ברדיצ'ב, הנאמן להסדר במילומור-רסידו, ובא-כוחו עו"ד שלום גולדבלט * הכנ"ר האשים את השניים בשימוש בצו איסור פרסום להסתרת מידע ובסיוע לרובינסון בפרעון "התחשבנויות עלומות הקשורות בחובותיו האישיים" וזאת על-חשבון הנושים של מילומור-רסידו
לרשימה המלאה

כונס נכסים, מפרק, נאמן, מנהל מיוחד וכו' - בעלי תפקידים אלה מתמנים ביוזמת בית המשפט ו/או באישורו. רשמית הם משמשים כ"זרועו הארוכה" של בית המשפט. על השופט מוטלת, מטבע הדברים, החובה לפקח על מעשיו של שלוחו. בפועל, חלק מהאישים שמתנים פועלים בדרכי רמייה, מוליכים שולל הן את בית המשפט והן את אותם גורמים למענם הם התמנו. אך השופט הדן בתיק עוצם עיניו אם מדעת, ואם מתוך עצלות ורשלנות, מתוך גישה פסולה ונפסדת: כבודו לא יטרח לבדוק ולעיין ולקבל החלטה מושכלת - למרות שמדובר כאמור בשלוחו ובזרועו הארוכה - אלא אם תוגש לו בקשה מיוחדת.

כזה הוא המקרה של רו"ח חן ברדיצ'ב, שמונה כנאמן להסדר לחובותיו של הרמאי הידוע, פרדי רובינסון (וחברת מילומור שבשליטתו), שהורשע בשני כתבי אישום נפרדים, עוד בטרם נחקר בגין פשעיו במעילות ובהוצאת כספים במרמה ממועצת באר יעקב.

חשפנו בשנתיים האחרונות כמה וכמה פרשות בהן מעורב ברדיצ'ב. הצבענו על כזבים שמסר לבית המשפט, על מידע שהסתיר - תוך שיתוף פעולה מצד בא-כוחו עו"ד שלום גולדבלט. אולם עד עתה לא מצא לנכון כבודו - כב' השופט חגי ברנר, בפניו מונח תיק זה, לקרוא אותם לסדר. לדרוש מהם הסברים. להציג להם את השאלות הנכונות: מדוע נמשך תיק הפירוק-ההסדר משנת 2008 ועד עתה, למרות שבנק הפועלים מחק לרובינסון ולמילומור חובות בסך 350 מיליון ש"ח; מדוע דיווחתם לגורמים שונים שפרעתם את מרבית החובות של רובינסון-מילומור, למרות שגם עתה קיימים חובות בלתי מסולקים בהיקף של מאות מיליוני ש"ח, ועל-אף שהנושים קיבלו סכומים פעוטים יחסית; מדוע לא תפוטרו מתפקידכם מחמת זאת שמרבית ההבטחות וההתחייבויות שהגשתם לבית המשפט, לא הוגשמו; מדוע לא הצעתם עד עתה למכירה את אחוזתו של פרדי רובינסון, ששוויה כ-15 מיליון דולר, כדי לכסות חלק מהחובות; מדוע אתם ממשיכים לספסר באינטרסים של הנושים ומספרים להם סיפורי בדים, לטובת החייב רובינסון; מדוע אתם מאפשרים לרובינסון להמשיך ולנהל את המחצבה ברומניה, תוך הותרת האופציה בידיו למשוך ממנה כספים שחורים; מדוע אתם ממשיכים לשלם שכר חודשי גבוה לרובינסון, בעוד הנושים ממתינים לכספם; מדוע אתם מעיזים, פעם אחר פעם, להגיש בקשות לשכר טירחה במיליונים, בטרם הצלחתם לשלם לנושים את חלק-הארי של כספם. מדוע מדוע מדוע.

ושאלת השאלות היא דווקא לשופט ברנר: מדוע כבודו נמנע מביצוע עבודתו - האם רק בגלל רפיסות ועצלות, או נוכח העדר כישורים מתאימים. ואולי גם נוכח ניגוד עניינים מובנה אליו נקלע כבודו, לאחר שהוא עצמו לקה למצער בעיוורון, והתיר לשרלטנים הנ"ל, פעם אחר פעם, להתנהל באופן מופקר ובעייתי.

אורנשטיין-בנקל, לעומת ברנר-ברדיצ'ב

דוגמה ומופת יש ללמוד מאופן התנהלותו של עו"ד יוסי בנקל, שמונה לנאמן לחובותיו של איש העסקים (לשעבר...), אליעזר פישמן - שהימר על כספם של אחרים וגרם נזק במיליארדים. תוך שבועות ספורים הגיש בנקל דוחות לבית המשפט. והוא כבר מבקש, כמו שצריך, לתפוס את השור בקרניו: לרדת לנכסיו הפרטיים של החייב, הוא פישמן, וגם לחפש בארץ ובחו"ל ולדרוש כספים שהוברחו, כולל נכסים ו/או מזומנים ו/או דמי ניהול שהוצאו והועברו לילדיו של פישמן.

בשונה מהמקרה המתואר לעיל (ברדיצ'ב-ברנר), בתיק פישמן יושב שופט רציני ומקצועי יותר - נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין. לא, הוא לא אישר לבנקים-הנושים למנות נאמן מטעמם, ביודעו היטב כי האינטרס שלהם הוא להסתיר את המידע. לא, הוא לא נענה לבקשתו של הרמאי שלום גולדבלט (המייצג את פישמן) לעשות הסדרים במחשכים עם הבנקים בסיועה של ורדה אלשיך, שאותה ביקש גולדבלט למנות למגשרת (זו אותה אלשיך, אגב, שאיפשרה לגולדבלט-ברדיצ'ב, בעת כהונתה כשופטת, להתנהל בתיק רובינסון-מילומור באופן בלתי תקין; וזו אותה אלשיך שנאלצה לפרוש בגלל זיופי פרוטוקולים...).

כבוד הנשיא אורנשטיין לא נותן לצדדים לזוז בלי אישורו. ובצדק. כבודו מבין שהכוח והסמכות והאחריות נתונים בידיו, לטובת שפיטה בעניין המשפטי המובא בפניו. כבודו מתעמק בפרטי התיק ופועל במהירות כדי לעשות סדר. הנה, לבקשת בנקל, הוציא אורנשטיין צווים המונעים מילדיו של פישמן ביצוע דיספוזיציה בנכסים. כבודו דורש את הכסף כדי לעשות משפט. וגם צדק. לעומתו, השופט ברנר רואה ומחריש בתיק מילומור. ורובינסון ממשיך לצחוק על כולם, כולל על בית המשפט, ומתגורר בבית המידות הכולל אפילו חדר מגורים ואמבטיה מיוחדת לרחצת כלבו.

ברדיצ'ב, כמו עו"ד גולדבלט, טרם הפנימו: מעשיהם גלויים לעין-כל. אנו ב-News1 נמשיך לעסוק בפרשה ולחשוף בפני הציבור את המידע הרלוונטי על מעלליהם. ברי, כי בנסיבות אלה - רק עניין של זמן עד שכבודו יתעורר ויפנים את חובותיו על-פי דין. ברדיצ'ב וגולדבלט לא יוכלו, לאורך זמן, להימלט מאימת הדין. לאט-לאט יבינו זאת גם שופטים אחרים, ויימנעו מלהפקיר בידיהם תיקים לכינוס, ניהול או נאמנות.

אחוזתו של החייב רובינסון בתל ברוך. שוויה נאמד בכ-15 מיליון דולר
תאריך:  25/02/2017   |   עודכן:  25/02/2017
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה בין נאמן לשרלטן
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צפת אריה
25/02/17 12:04
2
ניקו
25/02/17 19:05
3
הגוי..
26/02/17 08:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאמצי התיווך של קטר וגורמים שונים כמו רוסיה ושוויץ בין הרש"פ לתנועת חמאס בחודשים האחרונים להשגת פיוס לאומי וסיום הפיצול בין הגדה לרצועה נכשלו והמתיחות ביניהן נמשכת. נציגי ועדת הבחירות המרכזית דיווחו השבוע לממשלה הפלשתינית בראשותו של ד"ר ראמי חמדאללה כי מאמציהם לשכנע את תנועת חמאס להסכים לעריכת בחירות מקומיות ב-13 בחודש מאי השנה נכשלו.
25/02/2017  |  יוני בן מנחם  |   כתבות
אנחנו הכנסנו את המוסדיים למימון הנדל"ן – אומר יעקב סיסו, מנכ"ל ואחד משלושת השותפים של "יסודות", המממנת במאות מיליוני שקלים פרויקטים למגורים של יזמים פרטיים. סיסו, יחד עם שותפיו דוד ברוך ואסתר פרידמן, הם קרש ההצלה של עשרות יזמי נדל"ן, חלק גדול מהם בענף תמ"א 38. שלושתם ייסדו בסוף 2014 את שותפות "יסודות", שהיא קרן להלוואות ולהשלמת הון עצמי ליזמי דירות.
24/02/2017  |  אלעזר לוין  |   כתבות
כאשר חיבר אריסטו את ה"רטוריקה" שלו, בשלהי המאה הרביעית שלפני הספירה, הייתה אמנות הדיבור בפני הקהל הרחב בשיא פריחתה. מעבר לשימוש הפעיל בכושר הדיבור בפוליטיקה ובמשפט, רווחו באותה עת נוסחים כתובים של נאומים חשובים מן ההווה ומן העבר, והיה זה גם תור הזהב של בתי הספר לאמנות הנאום, עם מורים נודדים, שדאגו להפיץ אותה ברבים.
23/02/2017  |  ראובן לייב  |   כתבות
מבחינת ההרכב האנושי הכולל, בית המשפט העליון אינו משנה את פניו בצורה דרמטית. תחת הנשיאה אסתר חיות, שתיכנס לתפקידה באוקטובר הקרוב ותקבל את כל השופטים החדשים, יהיה אותו מספר של נשים ואותו מספר של ערבי[ם] כמו תחת הנשיאה מרים נאור; מספר הדתיים יגדל באחד. וכמו שהיה עד כה, ולמרות הדיבורים על גיוון - עדיין אין בבית המשפט העליון אף שופט שהחל את דרכו בבית משפט שלום בפריפריה.
23/02/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
שבעה כוכבי לכת חדשים, דמויי כדור-הארץ, התגלו מחוץ למערכת השמש. כך הודיעה סוכנות החלל האמריקנית נאסא. מדובר בשבעה כוכבים המקיפים כוכב קטן בשם טראפיסט-1, המרוחק כ-40 שנות אור מכדור-הארץ. מדובר בלא פחות מ-235 טריליון קילומטרים, אך במונחים אסטרונומיים זהו מרחק קצר יחסית.
22/02/2017  |  איציק וולף  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דרור גרין
דרור גרין
הרהור על שיר עגום ביותר מאת דן פגיס    את השיר 'הקרב' קראתי בספר 'שנים-עשר פנים'    הכותרת 'הקרב' אינה מתאימה לשיר, שאינו מתאר קרב אלא תהלוכה של מתים
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
ד"ר יעקב סוקול
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו    לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il