|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

"ישראל - הכוח הצבאי החזק במזרח התיכון"

סגן שר הביטחון, אפרים סנה, אמר בתדרוך במרכז הירושלמי, כי ישראל נותרה הכוח הצבאי החזק במזרח התיכון טען: העולם עדיין יכול לפעול נגד אירן באמצעים לא צבאיים סבור, כי ההרתעה הישראלית לא נפגעה לאחר מלחמת לבנון
16/01/2007  |   יהונתן דחוח הלוי   |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

סגן שר הביטחון, אפרים סנה, העניק סקירה ביטחונית מדינית בתדרוך לדיפלומטים ולעיתונאים זרים שנערך (יום ב', 15.1.07) במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. להלן נקודות מרכזיות מדבריו:

מיהו אחמדינג'אד?

אחמדינג'אד שייך לאסכולה המאמינה שחזרתו של המהדי הנעלם אמורה להתרחש בקרוב מאוד. יתירה מכך הוא מאמין שיש לו תפקיד חשוב בחזרה זו שתהיה אולי אפילו בתוך כמה שנים. לפי אמונתו המהדי יחזור במציאות אפוקליפטית והתנגשות גלובלית שכתוצאה ממנה השיעה תשלוט בעולם. זו אמונתו ודברים אלו מבוססים על ציטוטים שלו עצמו. גם כשכיהן כראש העיר של טהרן סלל שדרה גדולה עבור המהדי שיוכל לעבור בה. הכנותיו מעשיות מאוד. צריך להבין את מעשיו ולא רק את אמירותיו כנובעות מאמונתו המשיחית. מובן שחיסול מדינת ישראל הוא חלק בלתי נפרד מהגעת המהדי. אחמדינג'אד אמר שהמהדי מינה אותו כנשיא אירן וייעץ לו לרוץ לנשיאות ועזר להיבחרותו. פרטים אלה אינם אנקדוטות בלבד, אלא חשובים להבנת צורת החשיבה שלו.

מהי האסטרטגיה של אירן?

אירן רואים בעצמם מעצמה עולמית עולה. אחמדינג'אד אמר שהם "השמש העולה" וארה"ב "השמש השוקעת". שאיפתם המיידית היא לבנות רצף טריטוריאלי אירני מאפגניסטן ועד לים התיכון. הלבנים בחומה זו מתחילות במעורבותם באפגניסטן. בעירק הם הצליחו עד כה לנצל את התמוטטות משטרו של סדאם על-מנת לבנות בדרום משטר שיעי פדרלי הנמצא תחת השפעתם הישירה. גם בפרלמנט של בגדד יש להם עמדות מפתח. גם בצפון הכורדי הם מעורבים. הם מנסים להשפיע על כורדיסטן או לחילופין לעצור את אלו המנסים לקבל זכויות לאומיות. עם סוריה יש להם שותפות אסטרטגית. בלבנון שליש מהתושבים הם שיעים והם מנסים בעזרתם להשתלט על המשלה הלבנונית או לשתק אותה.

הם משתמשים בחיזבאללה ככלי - לא רק פוליטי - אלא ככוח צבאי משמעותי שיכול להיות אף איום אסטרטגי על ישראל בשל היכולת לירות אלפי טילים על ריכוזי אוכלוסיה בישראל.

פעילות אירנית במפרץ

אירן פעילה בבחריין, שם 70% שיעים משפיעים על הממשלה. רוב התמרונים הצבאיים של אירן הם סימולציה של השתלטות על מיצרי וורמוז שם עובר רוב הנפט הבינלאומי. הם חומדים את הנפט ולכן מדינות המפרץ מפחדות - ובצדק.

אירן והטרור

כעת יש מעין הפסקת אש עם אש"ף בעזה ואולי בגדה. היחידים שממשיכים בירי הקסאמים הם הג'יהאד האיסלאמי. הם גם ממשיכים בייצור חגורות נפץ. החמאס באופן יחסי מכבד את הפסקת האש. מי שמפר אותה בעקביות הם הג'יהאד האיסלאמי הממומן לגמרי מטהרן. יתירה מכך, הם מקבלים גם בונוס על כל ישראלי שהם הורגים. הם החברה היחידה באו"ם שנותנת בונוס למי שהורגים אזרחים. ארגון נוסף שלוקח תפקיד: גדוד חללי אל-אקצה - כבר לא הזרוע של הפתח. הם נקנו על-ידי החיזבאללה (זרוע של אירן) והם מקבלים כסף והוראות מאירן דרך החיזבאללה.

סיפור שמדגים את צורת הפעולה והמחשבה של האירנים

בשנות התשעים המוקדמות משחתת אמריקנית פגעה בטעות במטוס נוסעים אירני והרגה אזרחים רבים. שנים לאחר מכן אשתו של מפקד המשחתת נרצחה בלוס אנג'לס מפצצה שהוטמנה מתחת למכוניתה. צורת הנקמה - גם שנים לאחר מכן.

זכויות אדם באירן

יש לזכור את הרקורד המזעזע של זכויות אדם באירן. מדובר לא רק פגיעה מוחלטת בחופש ביטוי וחופש העיתונות, אין אפשרות אמיתית להתמודד בבחירות. יש עונשים קשים: קטיעות, סקילות וכד'.

אירן גרעינית

תארו שמשטר זה עם האמביציות של ההתפשטות על האזור ומעבר לכך ישיג כוח של "סחיטה גרעינית". לא רק ביחס לישראל אלא למדינות נוספות. צריך לעשות הכול כדי למנוע זאת מהם.

על תגובת הקהילה הבינלאומית וצורות לא-צבאיות להתמודדות עם אירן

לקח 3.5 שנים עד שגילו שהאירנים "עובדים" על הסוכנות - הרבה מאוד זמן. עדיין לא נאמרה המילה האחרונה של הקהילה הבינלאומית. נתנו לאירן 60 יום לחדול מפעילותם או שיהיו סנקציות נוספות. כדאי לחכות ל-23 בפברואר ולראות מה יקרה. זה אתגר בפני הקהילה הבינלאומית. יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות לדוגמא: אירן מייבאת 40% של תוצרי נפט ובמיוחד בנזין יש לעשות אמברגו וזה יכול ליצור עבורם בעיה קשה. אשראי בשוק האירופי - הם זקוקים לזרימת כסף מאירופה. שירות פיננסי. מדוע האירופים והאמריקנים לא עושים את הצעד הזה? יש עוד צעדים אבל ניתן להתחיל עם אלו. אלו צעדים לא-אלימים ופשוטים. האם תהיה חברת ספנות שתביא בנזין לאירן אם תדע שאח"כ לא תוכל להיכנס לאף אחד מנמלי ארה"ב?

בנוגע לתגובתה של אירופה

אנחנו המטרה הראשונה, אך לא האחרונה ברשימה של אירן. הם מתעבים את כל התרבות המשותפת לנו ולאירופה. הם רוצים לזרוק כל משטר רציונאלי. אם הם יצליחו לא יהיה למערב אף בן ברית באזור זה. הם ישלטו על הנפט בכל העולם. קשה לא להזכיר שהיהודים תמיד היו הקרבנות הראשונים של הרשע, אבל לא האחרונים.

על היווצרותו של ציר שיעי מול סוני

לא הייתי מגדיר זאת כ"ציר שיעי". זה רחב מזה והמרכיב הדתי הוא לא המרכזי. יש 2 תופעות שצריכות להדאיג את המדינות באזור זה: אירן ככוח גרעיני עולה ודבר נוסף: התקדים של ממשלה נבחרת של האחים המוסלמים (ממשלת החמאס). אף אחד לא רוצה שזה יקרה אצלו. יש ציר בהתהוות של כל המדינות הרציונאליות שרוצות למנוע התפתחויות מסוכנות וזו הזדמנות עבורנו.

על הומוגניות הממשלה האירנית והפוטנציאל לאופוזיציה

ישנה האופוזיציה אירנית בתוך המדינה ומחוצה לה. העם האירני לא מרוצה מהמשטר הנוכחי מסיבות רבות: זכויות אדם, מדיניות פנים מדכאת מאוד, גישה ימי-ביניימית וגרוע מכך. העם לא אוהב זאת. 70 אחוזים מהאירנים הם צעירים שרוצים לחקות את סגנון החיים במערב. 50% הם נשים שעל-פי החוק מדוכאות. ישנם גם מיעוטים מדוכאים: כורדים, אזרים ועוד. הם לא רואים שום התחלה של עזרה מבחוץ. ביולי 99' הפגנות הסטודנטים דוכאו באכזריות וזה היה לקח כואב עבורם. לא היה שום סימן של עזרה מבחוץ. לקח כל כך הרבה זמן לקהילה לפעול נגד אירן. הקהילה מפחדת - אז מהו המסר לאוכלוסיה באירן? זה מדכא ניסיונות להפיכה או שינוי ולא יכולים לשאוב שום עידוד. השליט הקודם של אוקראינה היה מסוכן לעולם הרבה פחות מאשר אחמדינג'אד - לא ייצר נשק גרעיני או ייצר טרור. אבל המסר היה ברור לעם שאם יזרקו אותו הם יזכו לתמיכת המערב. לצערי, האירנים לא שומעים מסר כזה.

על ההרתעה הישראלית

אני חושש שיש שלא מבינים חלק מהשלכות המלחמה בלבנון. אומנם לא היה ניצחון מזהיר, אך הצלחנו לשנות את המצב. בפעם הראשונה נמצא צבא לבנון בשטח עד הס"מ האחרון. יש כוח בינלאומי יעיל -היוניפיל החדש, השונה מן הישן. העם הלבנוני מבין מהם ההשלכות של המלחמה ואין מנהיג ערבי אחד שחולם שהבירה שלו תיראה כמו דרום ביירות אחרי "טיפול" ישראלי. ההרתעה שלנו קיימת. היו שגיאות בפעילות שלנו וסיימנו תהליך ארוך של בדק בית וחקירות על כל הכשלים בפעילות שלנו ואנחנו נתקן אותם. רוב הכשלים הם תוצאה של אילוצים תקציביים וחוסר בציוד. בשנה זו, שנת 2007 אנחנו נתקן זאת ונחזיר את כוחנו לרמה שלפני 2000. יש לנו מפקדים וחיילים מצוינים והם יאומנו שוב עם הציוד הטוב ביותר שקיים בשוק או שאנחנו יכולים לייצר. אם יש למישהו ספק: ישראל היא הכוח הצבאי החזק ביותר בין באקו וקזבלנקה.

על השפעתה של רוסיה

למרבה הצער לדעתי רוסיה עוזרת לאירן עם הגרעין בניגוד לאינטרסים שלה ומספקת לסוריה נשק מתקדם מדי. רוסיה ידידה ותיקה אך מספקת נשק מתקדם מדי.

על הפרסום בעיתון הסאנדיי טיימס

הפרסום חסר כל עובדות וכנראה מתבסס על הצורך שלהם למכור עיתונים. היו שם תמונות יפות של מטוסי F16 אבל אלו פרסומים חסרי יסוד.

תאריך:  16/01/2007   |   עודכן:  16/01/2007
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ישראל - הכוח הצבאי החזק במזרח התיכון"
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חייל ותיק בדימוס
16/01/07 23:03
2
משה, עורך-דין
16/01/07 23:34
3
פרנק הרברט
16/01/07 23:56
4
מב"י
16/01/07 23:56
5
היזהרו!!!!
17/01/07 00:05
6
פטריוט ישראלי
17/01/07 01:21
7
רמת אפעל
17/01/07 06:24
8
דבורה הנביאה
17/01/07 08:14
9
מאיר
17/01/07 08:23
10
די-סנה!!
17/01/07 08:51
11
אליאל
17/01/07 09:17
12
מנחם מנדל
22/01/07 11:34
13
מנחם מנדל
22/01/07 11:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבא ארה"ב מכר ציוד צבאי רגיש למתווכים שפעלו עבור אירן, כך עולה מתחקיר של סוכנות הידיעות AP. מדובר בלפחות שש עסקות שונות, במסגרתן ניצלו המתווכים פרצות בחוקי הפיקוח על מכירות עודפי ציוד צבאי, על-מנת לרכוש חלקים של מטוסי קרב ורכיבים של טילים. גם סין רכשה ציוד בצורה דומה.
16/01/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
נפיחות של הידיים והרגליים במהלך טיסה היא תופעה שכיחה ואינה מזיקה. האשמה העיקרית נובעת מחוסר פעילות במהלך הטיסה. ישיבה עם הרגליים על הרצפה לזמן ממושך גורמת לדם להצטבר בכלי הדם ברגליים. אם קמים והולכים קצת מסביב, שרירי הרגל מתכווצים ודוחסים את כלי הדם, וכך מאלצים את הדם לחזור ללב.
16/01/2007  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברת דיסקונט השקעות מקבוצת IDB, המצויה בשליטתו של איש העסקים נוחי דנקנר, אישרה בדיווח מיידי אשר שיגרה בצהרי היום לבורסה בתל אביב כי מתקיימים מגעים למכירת השליטה בחברת שופרסל לנציגי ברונפמן ופישר.
16/01/2007  |  אסף דוד-מרגלית  |   חדשות
רצח ברמלה. צעירה בת 19 נרצחה ביריות בביתה ברחוב התמר בשכונת ג'ואריש שברמלה. המשטרה חושדת כי מדובר כנראה ברצח על-רקע כבוד המשפחה.
16/01/2007  |  מוטי אקסמיט  |   חדשות
תינוק בן 4.5 חודשים, מאזור חדרה, נפטר אתמול (יום ב', 15.1.07) ככל הנראה מהחיידק האלים - מנינגוקוקוס.
16/01/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי  
הנייה: רייס הביאה עמה "השקפה מסוכנת"  /  אריאל שמידברג
משטרת מצרים מצאה 700 ק"ג חומר נפץ בסיני  /  אריאל שמידברג
בקרוב פגישה משולשת: אולמרט-רייס-אבו מאזן  /  ענבל אביב, מתי טוכפלד
משחקים ב"נדמה לי"  /  יהונתן דחוח-הלוי
העימות בין הסונה לבין השיעה  /  יהונתן דחוח-הלוי
על פסגת אולמרט-עבאס  /  מרק הלר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
שיר טורם-הספרי
שיר טורם-הספרי
מספר המפונים מהגליל, יש לומר פליטים, נאמד באופן רשמי בכ-100 אלף. בפועל המספר גדול אף יותר    דה פקטו כל חבל הארץ הממוקם מהעיר כרמיאל צפונה לגבול הלבנון, הפך להיות "רצועת ביטחון" לכל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il