|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

המשטרה: התפתחות בחקירת פרשת הפועל נצרת עלית

חוקרי היחידה הכלכלית אומרים כי חלה התפתחות בפרשת "כרטיס פתוח" מעצרם של שלושת החשודים המרכזיים הוארך עוה"ד קרן שטיינפלד תישאר עוד שבוע במעצר בית
23/01/2007  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: מוטי אקסמיט  |    |  תגובות
[צילום: יוסי שקל, ספורטליין]

אבשלום נוריאל

בית משפט השלום ברמלה האריך אתמול (יום ב', 22.1.07) את מעצרו של אושרי לוי בארבעה ימים נוספים. מעצרו של איש העסקים והבעלים של הפועל נצרת עילית, אבשלום נוריאל, הוארך בשלושה ימים בהסכמה. בית המשפט דן גם בבקשת המשטרה להאריך את מעצר הבית של עוה"ד קרן שטיינפלד, עורכת דינו של אושרי לוי שחשודה בעבירות של מרמה ועבירות מס שונות, והאריך את מעצר הבית שלה בשבעה ימים נוספים.

בהמשך לפרשת הטיית משחקי הכדורגל בהפועל נצרת עלית כפי שנחשפה לראשונה ב-Nfc, אומרים היום במשטרה כי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת. לפי החוקרים, אור ליום חמישי שעבר (18.1.07) חלה התפתחות בחקירה. גם שלשום (א', 21.1.07) חלה התפתחות. המשטרה מחלקת את העבירות המיוחסות לחשודים הנמצאים היום במעצר: אושרי לוי, אבשלום נוריאל, שייח תאופיק סולימן ועוה"ד קרן שטיינפלד שנמצאת במעצר בית, לעבירות של שוחד ועבירות של חוזים כפולים.

עילות המשך מעצרו של אושרי לוי - החשוד המרכזי בפרשת הפועל נצרת עילית:

המשטרה חושדת כי מעבר למה שהועבר היו חוזים בעל פה או בכתב שבגינם קיבל אושרי לוי עוד כסף. החוזים מתייחסים לחוזים כפולים כמו גם עבירות של משחקים אסורים, חוקרי היחידה הכלכלית הביאו לעיונו של בית המשפט דוחות סודיים שבהם פירוט על סוג המשחקים האסורים שמייחסים לאושרי לוי.

חוקרי המשטרה, זוהר לב ואבי אביסרור, אומרים כי: "אחרי שאושרי לוי במעצר שמונה ימים, אנחנו לא מטיחים בפניו את הראיות שיש לנו, אולי הוא יבוא ויאמר שהוא מודה!? - החשדנו את לוי בעבירות ספציפיות, לוי השיב מה שהשיב, החקירה היא תהליך דינאמי, ציינו שישנה התפתחות שחלה אור ליום חמישי 18.01.07 וליום שני 22.01.07".

על-פי המשטרה, החקירה נמשכת וכתוצאה מכך נגזרות עוד פעולות, מעבר לחשדות כלליים נגד אושרי לוי. בידי החוקרים ישנם דברים שעומדים בסתירה למה שאומר לוי בחקירה ואת זה עומדים החוקרים להטיח בפניו. חלק מהראיות כבר הוטחו בפניו של לוי במהלך החקירות האחרונות שעבר.

החוקר אמר לעורך דינו של לוי, עוה"ד שלמה בן אריה כי: "זה שהוא לא מספר לך זו לא בעיה שלי, אתה שואל איזה ראיות לעניין שוחד יש לי נגדו... אזי העדות המשמעותית ביותר ונוגעת לאחד המשחקים שבהם חשוד אושרי לוי בעבירה של הטעייה של משחק - זה השוחד!".

ומוסיפים חוקרי היחידה הכלכלית: "אתה שואל אם מאז ועד היום לא יכולנו להטיח בפניו - הוטחו גם ראיות אחרות, הראיה שהושגה אתמול (אור ליום שני- 22.01.07) בלילה, אתה שואל אם זה הדבר היחיד שהתפתח- התשובה היא ל א!".

במהלך החקירות האחרונות עימתו חוקרי היחידה הכלכלית את אושרי לוי עם עצור מרכזי נוסף בפרשה- שייח אמין סולימן, שעל-פי החשד היה זה שניסה לשחד את אושרי לוי באחד מהמפגשים שהיו בין קבוצות הפועל נצרת עילית וקבוצת אח"י נצרת כשהשתיים נאבקו על כרטיס העלייה לליגת העל.

על-פי המידע שהגיע ל-Nfc, חוקרי היחידה הכלכלית חושדים כי לוי היה מעורב בעוד ניסיונות הטעייה וקבלת שוחד במשחקים נוספים ובעונות משחקים נוספות. חוקרי היחידה הכלכלית מנסים בימים האחרונים לעמת את המידע שברשותם עם העצורים החשודים הנוספים בפרשה.

מדובר בצוות חקירה גדול, נחקרים חשודים אחרים ועדים אחרים, זו חקירה דינאמית שמתפתחת כל העת, שלשום בלילה היתה התפתחות בחקירה, התפתחות שנוגעת לשוחד ולחוזים כפולים.

המשטרה אומרת כי הם עובדים יומם ולילה וכי בגין אותם התפתחויות מתכוונים החוקרים להטיח בפני לוי את הראיות החדשות, אך לדבריהם זה תלוי במה שיקבלו מבית המשפט, לדבריהם "יש עוד דברים לבדוק, זו לא פעולה אחת, יש עשרות פעולות שהוצגו בפני בית המשפט", ובתשובה לעורך דינו של לוי אומרים החוקרים:" חוץ מהפעולה המשמעותית בנוגע לשוחד, יש מעבר לזה עוד משהו חדש, הצגנו ראיות של חלק מעבירת השוחד, אושרי לוי נטל חלק פעיל באותן הראיות, בעניין הסיפור שהיה בנצרת עם סולימן (הכוונה לשייח אמין סולימן שאף הוא עצור בפרשה- א.מ.), הוא גם שיתף פעולה ונעשה עימות- אני מאשר שהיה עימות, נכון שלוי לא שמר על זכות השתיקה, אתה אומר שהמקרה היחיד של ניסיון לשוחד היה לפני שלוש שנים שאנחנו יודעים עליו מפיו הוא- אני לא חוקר לפי התקשורת, אני חוקר על-פי ראיות בחקירה", אומרים אבי אביסרור וזוהר לב מיחידה הכלכלית.

שלשום, לקראת הלילה, ישב צוות החקירה ולאור החומר שעלה כולל ההתפתחויות, החליטו לבקש מבית המשפט הארכת מעצר של לוי בעוד שמונה ימים, במשטרה טוענים כי הם עובדים בצורה מסודרת ויש עשרות פעולות לחקירה.

מהעבר השני אומר עורך דינו של לוי, עורך הדין בן אריה כי: "אנחנו יודעים שאת עיקר הראיות האיכותיות יש בחקירה הסמויה, הדבר נועד לעמת את החשודים עם הראיות שנאספו בחקירה הסמויה וללבן את הדברים, אני מצוי בערפל מוחלט, זו הארכת מעצר שנייה שהחוקר מסרב לפזר את הערפל ולו במעט.
לא כל פעולת חקירה מצריכה הישארות של חשוד במעצר, פה לא מדובר בקרימינל, זה בחור ספורטאי מצטיין שזו פעם ראשונה שנמצא במקום הזה, בנסיבות אלה אני מוכן להתפשר על תנאים מגבילים אחרים, אבל אני חושב שאין הצדקה דווקא למעצר מוחלט, כאשר חקירה כל כך מורכבת ומסועפת יכולה גם להימשך עוד שבועות ארוכים"., דברי עורך דינו של אושרי לוי.

חוקרי היחידה הכלכלית מאשימים את לוי כי עבר עבירות על פקודת מס הכנסה, השתתף במשחקים אסורים, לקח שוחד בתחרויות, קיבל דבר במרמה, רשם רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשר קשר לביצוע עוון וזיוף.

התנהלות חקירתה של עורכת הדין קרן שטיינפלד בפרשת החשדות כנגד אושרי לוי:

שופטת בית משפט השלום ברמלה- השופטת קפלינסקי, הורתה אמש על הארכת מעצר הבית של עורכת הדין קרן שטיינפלד שמשמשת כעורכת דינו של אושרי לוי ואשר היתה מעורבת בכל החוזים שעשה לוי עם הפועל נצרת עילית ועם בעל הקבוצה שאף הוא כידוע עצור בפרשה- אבשלום נוריאל, וכן ערכה את חוזה ההתקשרות של לוי עם הפועל כפר-סבא, הקבוצה האחרונה שבה שיחק לוי עד שהודח על ידה בחשד כי "מכר" את משחקי קבוצתו.

על-פי המשטרה, מדובר בעבירות חמורות מאוד של שטיינפלד, ויש על כך פירוט בדוח סודי שהגישה המשטרה לעיון בית המשפט.
ביום חמישי האחרון- 18.01.07, בשעות הלילה, כשבאו חוקרי המשטרה להחליט מה עושים עם עורכת הדין שטיינפלד, היא חשה ברע והוחלט בצוות החקירה שקודם כל תקבל עורכת הדין שטיינפלד טיפול רפואי ותשוחרר למעצר בית מלא. ביום שישי - 19.01.07, זומנה קרן שטיינפלד לחקירה, בעיצומה של החקירה חשה שוב ברע ושוב פונתה לקבלת טיפול רפואי, מדובר בפעולות רבות שמבקשת המשטרה לבצע לגבי עורכת הדין, אי לכך ביקשו חוקרי המשטרה להאריך את מעצר הבית של שטיינפלד בעשרה ימים, בית המשפט הסכים ואישר שמונה ימים נוספים.

חוקר היחידה הכלכלית, אבי אביסרור אומר, כי: "עיקר העבירות המיוחסות לשטיינפלד הן עבירות על פקודת מס הכנסה, עבירות מסוג פשע. שטיינפלד משמשת כעורכת דין של מספר רב של שחקנים בליגת העל בכדורגל, החשדות המיוחסים לה הם בין היתר סיוע וגם היא עצמה חשודה בעבירות על פקודת מס הכנסה".

"קרן שטיינפלד היא אם חד הורית שמגדלת ילד בן 4, את כל הפעולות שקשורות בחייה היום יומיים של הילד היא עושה בעצמה, אין מי שיעשה זאת במקומה", אומר עורך דינה אריאל צמח.

המשטרה הסכימה ששטיינפלד תוכל בתקופת מעצר הבית שלה לקחת את הילד לגן ולהחזירו מהגן, "מעבר לקחת אותו לגן צריך גם לדאוג לילד, לצאת איתו החוצה, הוא לא בעונש". אומר עורך דינה של שטיינפלד.

במשטרה אומרים לעומת זאת כי מסיבות אובייקטיביות, בוזבזו לפחות יומיים של חקירה, מדובר בפעולות רבות, ולכן מבקשת המשטרה בין השאר כי תפקיד שטיינפלד את דרכונה.

עוד מוסיפים חוקרי היחידה הכלכלית, כי הם והיחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות של מס הכנסה מבקשים לבצע פעולות חקירה בחשד כי עוה"ד שטיינפלד עברה עבירות של שימוש במרמה ובתחבולה לפי פקודת מס הכנסה ועבירות של קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף על-פי חוק העונשין.

מתוך חומר הראיות נגד שטיינפלד עולה יסוד סביר בדבר מעורבותה של עורכת הדין בעבירות הנחקרות. מעצר הבית של עורכת הדין קרן שטיינפלד הוארך אתמול על-ידי בית המשפט בשמונה ימים נוספים.

המשך מעצרו של איש העסקים אבשלום נוריאל:

בעניין המשך מעצרו של איש העסקים ובעלי הפועל נצרת עילית- אבשלום נוריאל, במשטרה אומרים כי נוריאל הודה בחלק גדול מהעבירות המיוחסות לו ובהסכמתו האריכה אתמול המשטרה את מעצרו של נוריאל ביומיים עד יום רביעי -24.01.07.
עורך דינו של נוריאל, עורך הדין ירון קוסטליץ, אמר כי: "לא היה סיפק בידי המשטרה למצות את פעולות החקירה ואנחנו הסכמנו, כי על-מנת שהחקירה תמוצה, אפילו בתנאי מעצר - יש לנו אינטרס שהחקירה תמוצה - שהחשוד ישהה במעצר עד יום רביעי הקרוב, כאשר כעיקרון רק אם תהיה התפתחות דרמטית בחקירה הוא יובא שוב להארכת מעצר ואם לא ,הוא ישוחרר בתחנת משטרה או בבית המשפט".

תאריך:  23/01/2007   |   עודכן:  23/01/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: התפתחות בחקירת פרשת הפועל נצרת עלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הציבור הציוני-דתי ביום שאחרי יישום ההינתקות ואחרי מאורעות עמונה מצוי בתהליך בירור נוקב. בירור מעמיק באשר לדרך ההתנהלות מול גורמי השלטון במדינה מחד-גיסא, ובתוך עצמו מאידך-גיסא. הציונות הדתית נחלקת לכמה גוונים ומדובר בזרם התורני המקפיד על קלה כבחמורה, ופחות באלו שנושא שלמות הארץ אינו עומד בראש מעייניהם.
23/01/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר רוני בראון (קדימה) אומר (יום ג', 23.1.07) כי במפלגת קדימה אין שום מרד. "מדובר בשניים, מקסימום שלושה חברי כנסת שמשמיעים צעקות ונותנים תחושה כאילו מדובר בהרבה. אין שום סיכוי שמהלך של הדחת אולמרט יתרחש", אמר.
23/01/2007  |  מתי טוכפלד  |   חדשות
אלטרואיזם, אחת ההתנהגויות הקשות ביותר להגדרה, ניתנת לזיהוי בעזרת סריקות מוח. חוקרים מארצות הברית גילו כי פעילות באזור מסויים במוח יכולה לנבא התנהגות אלטרואיסטית ולגלות כיצד אנשים מתארים את עצמם - כאנוכיים או בעלי נטייה לנתינה.
23/01/2007  |  יפעת גדות  |   חדשות
אלפים מתומכי החיזבאללה משתקים מאז השעה 06:00 בבוקר את שגרת החיים בביירות, ואחדים מהשירותים בבירה הלבנונית ובאזורים נוספים בלבנון. המפגינים דורשים לכפות שביתה כללית במדינה ולהפיל את ממשלתו של פואד סניורה. הרוג וכ-60 פצועים בחילופי יריות בין המפגינים לתומכי הממשלה. מספר חברות תעופה בינלאומיות הפסיקו את טיסותיהם לביירות לאחר שהמפגינים חסמו את הכבישים המובילים לשדה התעופה הבינלאומי של ביירות והעבודה בשדה שובשה. חנויות, בתי ספר ובתי עסקים רבים בביירות נותרו הבוקר סגורים.
רק ביום ראשון בכנס השיווק של איגוד המפרסמים התבטא מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, באופן מפתיע: "לפי תחושת הבטן שלי, לא תהיה מכירה". כך הגיב לשאלה האם יחליט הבוס שלו, בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי, נוחי דנקנר, לקבל את ההחלטה למכור את השליטה ברשת המזון שופרסל לקבוצת מתיו ברונפמן-שולם פישר.
23/01/2007  |  שלומי שפר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il