לא עוצרים באדום השר לביטחון פנים,
גלעד ארדן, הכריז לא מכבר על פרויקט הדגל שלו לבטיחוּת בדרכים - רישות צמתים מרכזיים סואנים במצלמות ובעין אלקטרונית לאיתור עברייני תנועה און-ליין.
אז לתשומת לב השר, בצומת ירושלמי סואן, המחבר את רחוב בצלאל עם רחוב אוסישקין, נהגים דרך קבע לא עוצרים באור אדום, ולא אחת כמעט פגעו בהולכי רגל, אלמלא עצירת פתאום (שעליה כנראה הם מסתמכים). אנא, שים עין אלקטרונית למעקב, כי בנפשנו הדבר. זוכר שירושלים הבירה היא שיאנית במספר נפגעי הולכי הרגל?
קיץ קטלני על-פי המיתוס, שעון קיץ אחת ממטרותיו המרכזיות -היא צמצום תאונות דרכים, עקב הגדלת שעות התאורה. אז איך זה שחודש יוני השנה הוא הקטלני ביותר בכביש עם 43 הרוגים?
נראה שזו לא התאורה הקובעת. זה, כמעט כמו תמיד, הגורם האנושי, שאינו מציית לחוקי התנועה - מהירות מופרזת, עקיפה, מעבר באור אדום וכדומה. אולם בעידן הסמרטפונים, אי-אפשר להתעלם מהמכשיר הקטלני על הכביש, כשעינו של הנהג נתונה למסך, במקום להתמקד בדרך.
כזכור, לאחרונה השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הכריז על פרויקט הדגל שלו לבטיחות בדרכים - רישות צמתים מרכזיים סואנים במצלמות ובעין אלקטרונית לאיתור עברייני תנועה און-ליין.
אז קדימה, לעבודה, בתקווה לנתונים מעודדים במבחן התוצאה - מגמת ירידה בתאונות ובמספר הנפגעים. וּבא לציון גואל.
הראשון בהדסה ומי הראשון שנכנע בפרשת הדסה? כן, זה לא אחר מהמנכ"ל, פרופ'
זאב רוטשטיין. אז אחרי שניצב באומץ בחזית הראיונות התקשורתיים, במהלך כל הסכסוך המתוקשר, הוא הכריז קבל עם ותקשורת, שהוא מוכן לכל התקפלות, כניעה והושטת יד במשא-ומתן עם הרופאים, ועל נכונותו להתחיל דף חדש במערכת היחסים עימם.
רופאים יקרים, נותנים לכם בכפיפת ידיים - לא תיקחו?
פרס לשירות יחי ההבדל הקטן. כשמבקשים להתחבר לאינטרנט, באמצעות בזק, הדבר נעשה בטלפון אחד ובמענה מהיר. מדוע אפוא, רְאו זה פלא, החברה הוותיקה, הטוענת לחדשנות, כצועדת עם הזמן והקידמה, בעידן הדיגיטלי אינה יכולה להודיע באמצעים אלקטרוניים, בסמס או במייל, על השלמת תהליך הניתוק משירותי האינטרנט (ובכלל זה מהסַפק שברשותה), ובדיוק כמו בחיבור, הכל בטלפון אחד בלבד?
מדוע בהודעת הניתוק יש צורך בטלפונים חוזרים ונשנים, תוך פיצול מיותר בין השירות לסַפק, המתנה ארוכה וּמתישה על הקו, הוראות בלתי מתואמות בין המוקדניות (להתקשר לוודא שדוּחַ הניתוק הגיע - אחרי 24 שעות, או אחרי 48 שעות?) ועוד? אין ספק שהחברה זכאית הפעם ביושר ל'פרס' השירות הגרוע, כמו גם לתואר מפוקפק זה.