|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הלקחים שיש להפיק מהתפרעויות יום שישי

כל הכבוד לממשלת ישראל שלא העצימה את הפרובוקציה הפלשתינית ולא נתנה לו להיגרר לעניין מדיני, והשאירה את ההחלטה ואת דרך הפעולה לגורם הביטחוני האחראי על הגזרה, אפילו למורת רוחם של ה-רוני דניאלים למיניהם - והתוצאות מדברות בעד עצמן. גם היום אני רואה בהחלטה החלטה נכונה, אך לצערי, עקב השתלשלות העניינים בירדן, נאלצה ישראל "להתקפל"
26/07/2017  |   אליעזר רפופורט   |   מאמרים   |   תגובות
מגנומטרים בהר-הבית. רק תירוץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

כל הכבוד למפכ"ל, למשטרת ישראל ולמשטרת מחוז ירושלים. כל הכבוד לכם על פעולתכם ותבונתכם במניעה ובטיפול בהתפרעויות האספסוף הערבי המוסת, ובמניעת כוונתם להבעיר את אש השנאה והמשטמה בירושלים.

כל הכבוד לממשלת ישראל שלא העצימה את הפרובוקציה הפלשתינית ולא נתנה לו להיגרר לעניין מדיני, והשאירה את ההחלטה ואת דרך הפעולה לגורם הביטחוני האחראי על הגזרה, אפילו למורת רוחם של ה-רוני דניאלים למיניהם - והתוצאות מדברות בעד עצמן. גם היום אני רואה בהחלטה החלטה נכונה, אך לצערי, עקב השתלשלות העניינים בירדן, נאלצה ישראל "להתקפל" ולוותר בעניין המגנטומטרים.

המאבק כאן לא היה וגם היום איננו על מגנומטרים. הפלשתינים ניסו אז לבצע פרובוקציה, וממשיכים בה גם עכשיו, להעמיד בסימן שאלה את ריבונות ישראל בהר-הבית, לעשות הפגנת שרירים, לנסות לכופף את ידה של ישראל ולהביא להתקפלותה. תמיכת דוברים שונים בתקשורת הישראלית המדברים על התקפלות וירידה מהעץ הגבוה. מחזקת את דרישות הפלשתינים ומחלישה את עמדת ישראל
גם היום אני אומר למשטרת ישראל: הוכחתם באומץ ובתבונה שאין להתקפל ואין להיכנע וידעתם, בתכנון נכון ובשיקול דעת מקצועי, ובמינון הנכון, "להכיל" את האירועים ולא לתת להם לגלוש מעבר לפרופורציה. בהמשך הדרך צריך לדעת לשנות את צורת החשיבה, לחדול לחשוב במונחים של "הכלה", ולדעת לפעול בכוון של הכרעה.

הפלשתינים הוכיחו, והם מוכיחים זאת ביתר שאת עד היום, שמסגד אל אקסא לא ממש כל כך חשוב להם, והם יכולים להתפלל גם ברחובות ובכיכרות, כפי שהעדיפו הם עצמם, וממשיכים בכך עד היום. ההתפרעויות הן דרכם כמדי יום ששי, ואין חדש תחת השמש.

מסגד אל אקסא כמקום תפילה, וכנראה גם המסגדים האחרים בירושלים שנסגרו לקראת תפילות יום הששי האחרון, כנראה אינם כה נחוצים - אכן אפשר להתפלל ברחובות. התפילות ממילא תעלינה השמימה מכל מקום - אך מסגד אל אקסא משמש היטב לצרכי פרובוקציה ולצרכי הסתה.

תארו לכם כי בתי הכנסת היהודיים היו נסגרים בשבת, - הייתכן אבסורד כזה? - אבל עובדה, המסגדים נסגרו ואיש לא בא לאל אקסה - המגנוטמטרים כתואנה להסתה ושלהוב האספסוף, יותר חשובים להם. גם כיום, כאשר הוסרו המגנומטרים, עדיין אין הזאב שבע.

גם הקשקוש של הסטטוס-קוו הוא שקר ותו לא. לא ישראל הפרה אותו. ערבים מוסלמים (בעלי תעודה כחולה) תושבי אום אל פאחם, שהכניסו נשק חם וביצעו פיגוע רצחני בהר-הבית הם שהפרו את הסטטוס-קוו וחיללו את קדושת המקום.
הפלשתינים הם אויב אכזר ושפל שמנהל מלחמה מתמדת יום יומית נגד ישראל בכל האמצעים שברשותו ובכל הכוונים האפשריים. כל המאמין שבעתיד ייתכן שלום בינם לביננו הוא אוויל מוחלט הטועה, שוגה באשליות שווא, ומטעה אחרים. האויב הפלשתיני זקוק לפרובוקציה ולהבערת השטח אחת לכמה חודשים, כדי להראות שהוא קיים, ולזכות לשעת פרסומת בתקשורת העולמית וכמובן גם הישראלית. סיבות, תירוצים והצדקות תמיד יימצאו או יומצאו. הוא גם צריך להזכיר לבני בריתו והמשת"פים בשמאל הישראלי: מר"צ, הקרן החדשה, שקרני "שוברים שתיקה", וכו' שעליהם להמשיך בפעולותיהם. רצוי מאוד שכל ישראלי בר דעת וכל סמולן שוגה בפנטזיות יפנים זאת.

המגנטומטרים הם רק התירוץ לפרובוקציה הנוכחית. כל אמצעי אחר שישראל הייתה נוקטת היה מעורר את אותה התגובה זאת כתבתי אז, וכמה נכון הדבר גם היום). אכן אמר אחמד טיבי כי אפילו אם ישראל הייתה מחלקת להם פרחים הם לא היו לוקחים כי זה מהקיבוש. (תודה לשמאל הישראלי שהמציא שקר זה, מאמין בשקר שהמציא הוא עצמו, ותורם בזאת תרומה חשובה לפלשתינים ולשאר שונאי ישראל בעולם)

חברי הכנסת הערבים, הראיתם שוב את פרצופכם האמיתי במלוא כיעורו, הוכחתם שוב את עליבותכם ואת שפלותכם. אתם בסך-הכל חבורת שקרנים ומסיתים עלובים, מלבי שנאה ונוטפי ארס. אבוי לציבור הבוחר בכם ושאתם נציגיו. אם היה איזה שביב תקווה כי תושבי ישראל הערבים יהיו אי-פעם אזרחים נאמנים במדינת ישראל - הרי נוכחנו כי התבדינו. אתם בסך-הכל פלשתינים שונאי ישראל, כאחיכם מעבר לקו הירוק. אתם נהנים מן הדמוקרטיה, מן הזכויות ומהרווחה הכלכלית בישראל, שלא הייתם זוכים לה בשום ארץ ערבית, ומנצלים אותן לרעה. אתם ציבור כפוי טובה, היורק (סליחה, משתין) לבאר המים ממנה הוא שותה. אותם 3 פלשתינים תושבי ישראל מאום אל פאחם, בהשראת ההסתה התמדת של השיח' ראעד סאלח וחבר מרעיו, ביצעו בכוונת מכוון את הפיגוע בהר-הבית, על-מנת להתסיס את השטח ("מסגד אל אקסה בסכנה") - שקר שהמצאתם ואתם מאמינים בשקרים של עצמכם.
הלקחים שיש להפיק מאירועי יום השישי האחרון הם שמדינת ישראל צריכה לנקוט קו תקיף ולעמוד על עקרונותיה נגד המערערים על ריבונותה, המתנכלים לקיומה, והפועלים להחלישה, ולהענישם ביד קשה ומכאיבה. המסיתים, כראעד סאלח וחבר מרעיו מהפלג הצפוני, צריכים להימצא מאחורי סורג ובריח. (התנועה, על הנייר, הוצאה מחוץ לחוק, אך אנשיה עדיין חיים, נושמים ובועטים). גם לראש מנגנון ההסתה, אבו מאזן, צריך למצוא את הענישה המתאימה. אחד האמצעים הוא הפסקת מקורות המימון. הוא מאיים בביטול ה"תיאום הביטחוני" - שהוא יישא בתוצאות.

עברו הימים של הקשקוש של "לעשות ויתורים כואבים למען השלום". לעשות "מחוות לפלשתינים", "צעדים בוני אמון", וכו'. אסור בשום אופן. למדינת ישראל ולזרועות הביטחון לעשות ויתורים, להתקפל או להתכופף בפני דרישות הפלשתינים והמשתפ"ים שלהם בשמאל הישראלי. לגבי המקרה הירדני, ישראל צריכה ללמוד לדרוש תמורה גם עבור כל טובה שתעשה לירדן, או לרשות הפלשתינית. אין מתנות חינם במזרח התיכון. גם לגבי החזרת גופות מחבלים צריך לעשות חשיבה מחדש, וגם להוציא את הבג"ץ מן המשוואה. יש לזכור שלגבי מחבלים טרוריסטים אין אמנות בינלאומיות ואין מוענקות להם שום זכויות. הם מוגדרים "לוחמים בלתי-חוקיים". זאת, במיוחד, לנוכח התנהגות החמאס ביחס לגופות חיילינו.

משטרת ישראל הראתה ביום שישי, ואני מקווה שתשכיל גם בימים הקרובים (למרות פרוק המגנומטרים) כי ביכולתה, וגם זו חובתה, לדאוג בראש וראשונה לביטחון תושבי ישראל, ולנקוט בכל האמצעים שתמצא לנחוץ, גם אם לא ימצאו חן ולא יהיו לרוחם של אבו מאזן - הסמרטוטר מרמאללה, או של הוואקף ו/או של כל הפיגורות החכמים בעיני עצמם, הברברנים המופיעים בתקשורת הישראלית, החרטומים והפרשנים למיניהם, האברמוביצ'ים, ה"ביטחוניסטים", "היועצים", "נותני העצות" ו"יודעי כל" שאינם מבינים דבר. יש לנהוג ביד קשה במפגעים הפלשתינים ולהענישם כראוי להם.

שימו לב שגם מדינות ערב לא התרגשו מהפרובוקציה הפלשתינית. הן עסוקות בדברים יותר חשובים, והפלשתינים נדחקו לצד ואינם מעניינים את אף אחד, פרט לשמאל הישראלי הממשיך לקשקש על "פתרון 2 המדינות".

אקדים ואומר: ככל תושבי ישראל (אני מקווה) אני מלא הערצה והכרת תודה לאנשי השב"כ, אנשי השטח, הפועלים יומם וליל לסיכול פיגועים ולהבטחת ביטחונם האישי של אזרחי ישראל.

לגבי ראשי השב"כ לשעבר, בפרישתם ממשרתם, כפי שעולה מהופעתם בסרט "שומרי הסף", בהתנהגותו של מאיר דגן ז"ל, ובהתבטאויותיו הנוכחיות של כרמי גילון, אני אכול ספקות, ניתן פרסום רב בתקשורת להערכות השב"כ המבטאות רצון להתקפלות וכניעה לפלשתינים, והמגמה להתכופף בפניהם, לרצותם, לא להרגיזם - " הערכות", איומים והפחדות מפני כל מיני תרחישים, מהתפרעויות עד כדי אינתיפאדה שלישית. - ברצוני לומר, כיהודי בארץ ישראל וכאזרח ותיק. הפלשתינים יפתחו באינתיפאדה שלישית כשהם ירצו בכך, וכשיחליטו שהזמן מתאים להם. חולשה ופחד ישראלי רק יעודדו אותם, הרתעה ויד קשה יעצרו אותם. . אם תיפתח אינתיפאדה שלישית חייבת ישראל לפעול נגדה ביד קשה ובזרוע חזקה, בנמרצות, בנחישות וללא רחמים, וכשהיא תסתיים יראו הפלשתינים שהמחיר שישלמו יהיה כזה שזה לא היה כדאי להם יותר - ושאינתיפאדה רביעית כבר לא תהיה. (ראו ערך נסראללה לאחר מלחמת לבנון השנייה)

אציין, כי את הפתרון המלא והנכון לבעיה הפלשתינית מצא במקרה אחד ממגישי תוכנית הבוקר בערוץ 10. למראה 2 סרטונים שהראה בתוכניתו - האחד שלוש דקות על החיים השוקקים בהירושימה בשנת 1935, והשני של העיר ההרוסה ב-1945 לאחר הטלת פצצת האטום עליה. הרים האיש קול זעקה: וכאן אי-אפשר לעשות שלום????
ובכן נתת בעצמך את התשובה. רק לאחר שיקבלו הפלשתינים מכה קשה, מכה ניצחת, אז יבואו (על גחונם) להתחנן לשלום. הם טרם קבלו מכה כזאת. הם קבלו מתנות, מחוות, ויתורים, נסיגות, ולא נתנן מאומה בתמורה. השמאל תמיד דאג "לחזק את אבו מאזן" מה קיבלנו בתמורה? פיגועים והסתה.

לא זו הדרך. ההיסטוריה מלמדת. כי לא נכנעה גרמניה הנאצית עד שהצבא האדום כבש את ברלין, ובנות הברית את שאר גרמניה.- זאת המכה שסיימה את מלחמת העולם השנייה. השלום הוכתב לגרמניה, לא נוהל עמה משא-ומתן. היפנים סרבו להיכנע עד שהוטלו עליהם פצצות האטום. הם נכנעו כניעה ללא תנאי. לא נוהל אתם משא-ומתן. מצריים חתמה על הסכם שלום רק לאחר שקבלה את המכות במלחמת יום כיפור ב-1973, וממשלת ישראל באיוולתה עוד עשתה להם ויתורים. ירדן גם היא קבלה את המכה שלה במלחמת ששת הימים. סוריה קבלה מכות, כנראה לא מספיק, וטרם הבינה, אך תודה לאל היא כעת עולה בלהבות ונמחקת כמדינה. חיזבאללה חטף את המכות במלחמת לבנון השנייה, וישראל זכתה ל-10 שנות שקט, גם החמאס חטף ב"צוק איתן" ודי שקט בגבול.

הפלשתינים יצאו בזול, שלטון ישראל גאל אותם מהשלטון הנוקשה והאכזר של הירדנים, ולולא הצמד של הסכל והנבל, שהביאו את "השלום" ואת כנופיות המרצחים מתוניס, אפשר היה לחיות כאן חיים טובים יותר. הפלשתינים עבדו והתפרנסו בישראל ושגשגו כלכלית. היום הם חיים תחת משטר מושחת ביהודה ושומרון, ובמשטר טרור דיקטטורי, משטר אימים רצחני, ברצועת עזה ההולך ומדרדר עד כדי מחסור בחשמל, במים, בתרופות והמזון., ופרס, רבין וערפאת קבלו פרס נובל ל"שלום".

בעניין זה ראוי גם לומר לנשיא טראמפ ולשליחיו: חבל לבזבז זמנכם על "חידוש" "תהליך השלום". גון קרי נכתש עד דק בניסיונותיו. הפלשתינים אינם מעוניינים בשלום אלא בהשמדת ישראל.

תאריך:  26/07/2017   |   עודכן:  26/07/2017
אליעזר רפופורט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלקחים שיש להפיק מהתפרעויות יום שישי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רון ה.
26/07/17 19:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קשה להאמין למראה העיניים אבל זו עובדה: שמו של בנימין נתניהו מופיע בראש העמוד הראשון של ישראל היום כשאליו מחוברות מלים נגטיביות כמו "חוסר אונים" ו"התרפסות", ממש כאילו חדר האקר פלשתיני אל מערכת המחשב של העיתון ושינה את הכותרת כדי להשפיל את ראש הממשלה. אבל בכך לא די. במאמר המתאר את העסקה עם ירדן הטיח הפרשן הפוליטי של העיתון, מתי טוכפלד, שפע של ביקורת חמורה על ההתנהלות של הממשלה וראשה.
26/07/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
כאשר מזכירים את השם עמנואל מורנו כל אחד יודע שאסור לפרסם את תמונתו, אך רק בודדים יודעים מה הסיבה לאיסור שעליו מקפידים גם כיום, יותר מעשור לאחר מותו בקרב בלבנון בהיותו בן 35 בלבד. אולם כדי להבהיר את תהילתו העלומה ראוי לספר כי עוד בחייו נהגו עמיתיו ופקודיו בסיירת מטכ"ל לתאר אותו כך: "מאז בר כוכבא לא קם לעם ישראל לוחם שכזה". לאחר מותו הוסיף מפקד צוות בסיירת ואמר: "אם צה"ל הוא הצבא הטוב בעולם, וסיירת מטכ"ל היא היחידה הכי טובה בצה"ל, ועמנואל הוא הלוחם הכי טוב בסיירת מטכ"ל - אז עמנואל היה הלוחם הכי טוב בעולם". למרות דברי השבח הכנים האלה ואולי דווקא כיוון שלא נאמרו מתוך חנופה אלא היו אמתיים, עתה ביום השנה ה-11 לנפילתו חשוב מאוד לזכור ולא לשכוח את סיפור חייו המראה בדיוק את אפשרויות השילוב המופלא בין אמונה ללחימה.
26/07/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לפני 88 שנים, בחודש אב תרפ"ט (15 באוגוסט 1929), הכריז המופתי חאג' אמין אל-חוסייני, בדרשתו באל-אקצה, כי "כל ההורג את היהודי - מובטח לו מקום בעולם הבא". להכרזת המופתי היו תוצאות מהירות. היא פשטה כאש בישובים הערביים. גם התקשורת הערבית תרמה את חלקה. כל העיתונים כולל עתוני האופוזיציה (שתמכו בד"כ בגישה המתונה יותר של הנאששיבים). התיישרו לפי הקו של המופתי. הם שיבחו את מאבק החוסיינים והמועצה המוסלמית העליונה על "אל-בוראק א-שריף". (מסגד אל-אקצה). אחד העתונים הלך בעקבות בטאונו של המופתי, "אל-ג'אמעה אל-ערביה", ופרסם עלילות דם, ובהן נאמר כי... "היהודים חילקו ממתקים מורעלים בשווקים הערביים. ומדוע? כדי להרעיל את הילדים הערבים"...
26/07/2017  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
המעשה הנפשע של רצח שוטרים ישראלים בהר-הבית ורצח משפחה בחלמיש אינו מצדיק תגובה, המתיישרת עם ההתלהמות של "זקיפות קומה פטריוטית" של ימין הזוי בישראל, הגורר אותנו למלחמת דת בהר-הבית. ימין הזוי, הזוכה לגיבוי של ממשלת ישראל, המבקש לחולל מלחמת דת. מלחמת דת בהר-הבית מחללת למעשה את קדושת המקום, מלחמה המטמאת את ההר בדם ומסכנת את קיומם של שני עמים.
26/07/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
על-פי מקורות בתנועת פתח, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס החליט לנסות ולרכוב על גבו של הנמר החדש של המחאה במזרח ירושלים נגד צעדי ישראל בהר-הבית. עבאס הודיע בתחילת השבוע על הקפאת שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל על-פי הסכמי אוסלו, אולם בישיבת ההנהגה הפלשתינית שהוא כינס ב-25 יולי ברמאללה הוא העביר החלטות לאמץ במלואה את עמדת הווקף המוסלמי במזרח ירושלים להמשיך בפעולות המחאה עד להחזרת המב לקדמותו באזור הר-הבית כפי שהיה עד ל-14 ביולי ולוודא כי כל צעדי הבידוק הביטחוני על כל סוגיהם, שעשתה במקום משטרת ירושלים, אכן בוטלו.
26/07/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il