|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

על כיבוס מילים והזנייתה של שפה

אז בואו נעשה סדר בדברים ונצהיר לפרוטוקול כי נגד שרה נתניהו לא הוגש "כתב חשדות", אלא היועץ המשפטי לממשלה העביר לה טיוטת כתב-אישום. אם הוא לא ישוכנע הוא בשימוע שיתקיים לה, עובר להגשת כתב-האישום לבית המשפט, כי אין להגיש נגדה כתב-אישום זה, לבית המשפט - הרי יוגש נגדה כתב-האישום, כמות שהוא
10/09/2017  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   פרשת נתניהו-המתנות   |   תגובות
מנדלבליט. טיוטת כתב-אישום [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

גל הפריחה הכלכלי שבא על גרמניה, או אז בשנות השמונים של המאה הקודמת, הביא בעקבותיו צורך עז ודחוף לידיים עובדות, בעיקר במקצועות הטכניים ובמה שקרוי בעגה המקצועית "עבודות שחורות". הפתרון לצורך המשווע לידיים עובדות שיפתרו הצורך, הנואש כמעט של גרמניה של אז, בידיים עובדות, בתקופת "הבום" הכלכלי וכנגזרת מכך תקופת הפריחה הכלכלית כמו-גם השאננות, היהירות והביטחון החברתי-מעמדי הנגזרים מכך הביא לגרמניה מאות אלפי פועלים טורקיים. הללו נטמעו, עד מהרה, בחברה הגרמנית, למדו חיש קל שפתם של צאצאי הטבטונים, אך לא נטשו דתם, שפתם והרגלי האכילה שלהם. חיש קל מלאה גרמניה, במסגדים, "דונרים" של שווארמה ושאר מיני בשרים, שהכנתם בדרך של צלייה על אש ובאורחות חיים מזרחיים, הזרות לאוזן ולעין הגרמנית.

השפה הגרמנית נזקקה, לאור שינויים חברתיים מהירים אלה, לשם או כינוי כולל, שיגדיר מהותם של מהגרי עבודה אלה. המלה "טורקיים" הייתה כוללנית מדי. אורח החיים החדש בגרמניה, שקלט לתוככי החברה הגרמנית מאות אלפי מהגרי עבודה טורקיים, דרש מלה דווקנית ופרטית, שתגדיר - הגדר היטב - מהגרי עבודה אלה. השימוש במונח: "Ein Fremder Arbeitnemer", היה קשה למימוש ולביצוע. אמרת "עובד זר" ומיד עלו אסוציאציות מתבקשות באשר לאלפי ומאות אלפי הזרים בעיקר יהודים, שהועסקו בעבודות כפיה שהועסקו, בעבודות פרך ושאר עבודות כפיה - בתקופת מלחמת העולם השנייה בגרמניה וחוצה לה, בדרך הקשה והארוכה אל מותם, הוודאי והצפוי. עובדים כפייה האלה הוגדרו, בידי הגרמנים, בתקופת מלחמת העולם השנייה, במינוח ובמונח: "עובדים זרים".

כדי לעקוף השימוש במלה "עובדים זרים", על מכלול האסוציאציות וכל הקשור והנסבב בכך, מצאו הגרמנים פתרון פשוט, יעיל ואלגנטי - כדרכם, מימים ימימה. מהגרי העבודה הטורקיים, נתכנו ונקראו, מכאן ואילך, בכינוי ובשם:
"Gastarbeite", רוצה לומר "עובד אורח". הנה כמה קל. כמה נעים וכמה חביב הפך העובד הזר, מהגר העבודה הטורקי מ"עובד זר" שהינו שם רב משמעות, בעל עבר ונטל היסטורי מכביד, ל"עובד אורח" שהינו שם אביבי, קל ופורח, אל על, ממש כציפור רננים, ציפור דרור. אלה הם "נפלאותיה", כמו-גם "סוד כוחה" של שיטת כיבוס המילים. בעזרת ביטוי קליל ובלתי מחייב, "מלבינים" השחור ומראים צידו ה"לבן" כמו גם "הבוהק" לעיני כל.

נזכרתי בשיטה הגרמנית, ערב שבת קודש האחרונה, שעה שבאחת ממהדורות החדשות שודר, כי היועץ המשפטי לממשלה, הגיש "כתב חשדות" לאשת ראש-הממשלה, שרה נתניהו, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. "כתב חשדות"? עלה סימן שאלה בראשי? כתב חשדות? מה זה בכלל? פתאום "נפל לי האסימון" וצחקתי צחוק פרוע ומשוחרר, בעיקר מפני שחששתי, לרגע, ששכחתי משנתי ואיני מכיר מונח "חשוב" מהתחום הפלילי - רוצה לומר איני יודע "כתב חשדות" מהו.

ובכן, בואו נעצור לרגע המרוץ המטורף של כלי התקשורת, תוך ביצוע מעשי "תרגום" המעשים המיוחסים לשרה נתניהו ומתן "פרשנויות" עיתונאיות (לא משפטיות, בעליל!) לכך. ביום שישי החולף, ערב שבת קודש, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי הוא מתכוון להעמיד לדין את שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו, בכפוף לשימוע, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. בהודעת היועץ המשפטי לממשלה צוין, כי הוא קבע ששרה נתניהו פעלה עם סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, ליצירת מצג שווא לפיו אין מועסקת מבשלת. במצב זה הוזמנו ארוחות ממסעדות ומשפים.

בהודעת מנדלבליט נאמר עוד, שהוא הודיע לבא-כוחה של שרה נתניהו שהוא שוקל להעמידה לדין בשל חלקה "בפרשת הזמנת הארוחות". היא תזומן לשימוע כמקובל, בטרם יקבל הוא הכרעה סופית. ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה בחן חומר הראיות בתיק, ולאחר ששמע עמדות הגורמים הרלוונטיים וכן הובאה בפניו גם המלצת פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטות מחוז ירושלים לשקול הגשת כתב אישום נגד הגברת נתניהו בכפוף לשימוע.

אז בואו נעשה, עכשיו, סדר בדברים ונצהיר לפרוטוקול כי נגד שרה נתניהו לא הוגש "כתב חשדות", אלא היועץ המשפטי לממשלה העביר לה טיוטת כתב-אישום. אם הוא לא ישוכנע הוא בשימוע שיתקיים לה, עובר להגשת כתב-האישום לבית המשפט, כי אין להגיש נגדה כתב-אישום זה, לבית המשפט - הרי יוגש נגדה כתב-האישום, כמות שהוא, או אולי יוספו לו נתונים עובדתיים וסעיפי אישום נוספים, אם כך יתבררו דברים, כתוצאה משימוע שכזה.

פעם בזמנים עתיקים, במאה הקודמת כשהרצה בפני אחד מהפרופסורים שלי, תורת סדר הדין הפלילי, למדתי ולומדתי דעת, כי מענה לכתב-אישום ניתן, באולם בית המשפט, לאחר הקראת כתב-האישום לנאשם, אם הוא או סניגורו אינם מעלים, קודם לכן, טענות מקדמיות. בדקתי עצמי, מחדש (בכל זאת עברו, לפחות יום או יומיים, מאז שישבתי באוניברסיטה, כתלמיד לפני רבו בשיעורי "סדר דין פלילי"), כדי לבדוק ולוודא, אם חל שינוי בדרך, באופן, בצורה ובמקום בו משיבים לכתב-אישום, קרי, באולם בית המשפט. והנה נתברר לי, שלא נשתנה דבר ולא שכחתי, מאום בתחום זה מתורה שספגתי ממורי באוניברסיטה במאה הקודמת.

מתברר ש"עניינים קטנים אלה" של ניהול משפט, בצורה הולמת, נכונה וראויה באולם בית המשפט ולא מחוצה לו אינם נוגעים ואינם חלים על ראש הממשלה המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו. הוא מנהל משפטה של רעייתו, שרה, באמצעות הפייסבוק. בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה, פרסם ראש הממשלה המכהן, הודעה משלו בפייסבוק הפרטי שלו, בזו הלשון: "ההוצאות על מזון וארוחות מוזמנות בחמגשיות התנפחו באורח פלא בתקופתו של עד המדינה מני נפתלי כאב הבית, וצנחו באורח פלא כשעזב. למה ההוצאות זינקו דווקא בשנים האלה? מי אכל או לקח את הכמות העצומה הזו חמגשיות וארוחות, שהספיקה לקבוצת כדורגל? בוודאי לא משפחת נתניהו. שתבינו, על זה מתבסס כל הסיפור נגד רעיית ראש הממשלה. סיפרו לנו על רהיטי הגן, החשמלאי, הבקבוקים, המלצרים, המטפלת - נשאר בסוף רק הסיפור ההזוי והשקרי של החמגשיות שאת רובן המכריע הזמין מני נפתלי. גם זה יתנדף בשימוע. ראו לפניכם, הנתונים מדברים בעד עצמם".

בוקר טוב ישראל ובוקר טוב גם לך בנימין (ביבי) נתניהו, ראש ממשלת ישראל, המהווה דוגמה ומופת של ממש לילדי ישראל בהתנהגותך זו. האם שמעת מר בנימין נתניהו על המונח "סוביודיצה"? האם שמעת שאסור לנסות ולהשפיע על הליך פלילי תלוי ועומד? אז, נכון. טרם הוגש כתב-אישום נגד אשתך לבית המשפט. וייתכן, אפילו, שמבחינה משפטית טהורה, אין איסור על ביצוע הפרסום שעשית בפייסבוק. ונכון שחלק נכבד מהעיתונאים "שתו דמך" והציקו לאשתך ולך, חודשים רבים. אז, מה? לכן, הכל מותר לך? האם שכחת שאתה ראש ממשלה מכהן?

אם, חלילה וחס, שכחת נוסח הצהרת האמונים שהצהרת בפני הכנסת העשרים, בעת הצגת הממשלה ה-34 שהורכבה בראשותך, בתאריך 14 לחודש מאי, שנת 2015, הרי אזכיר לך נוסח הצהרת אמונים זה ואביא אותו בפניך - מחדש - מילה במילה, בזו הלשון

"אני בנימין (ביבי) נתניהו, בנם של צילה ובן ציון נתניהו, מתחייב כראש הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא באמונה את תפקידי כראש הממשלה ולקיים את החלטות הכנסת".

האם אתה חושב שפרסום תגובתך להחלטת והודעת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדבר הגשת כתב-אישום צפוי נגד רעייתך, שרה, עולה בקנה מידה אחד עם הצהרת האמונים שלך ואפילו - אפילו שמבחינה חוקית לא עברת על שום חוק? האם חושב אתה שמן הפן הציבורי והמוסרי, חייב היית לפרסם הודעת זו, מטעמך, בפייסבוק? האם לא הבנת עדיין מר בנימין (ביבי) נתניהו, ראש הממשלה המכהן של מדינת ישראל, שמה שמותר לכל מצורע וזב חוטם, אינו מותר לראש ממשלה מכהן? אם אינך מסוגל להתאפק בתחום אישי ורגיש שכזה, מה זה אומר ומשליך על יכולת תפקודך כראש ממשלה פעיל ומכהן, מר בנימין (ביבי) נתניהו?

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  10/09/2017   |   עודכן:  10/09/2017
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על כיבוס מילים והזנייתה של שפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת נתניהו-המתנות
אחד הסיפורים המפורסמים ביותר על ווינסטון צ'רצ'יל הוא שבצעירותו שאל גברת מכובדת למדי האם הייתה מוכנה לשכב איתו תמורת כלפי אלפי לירות שטרלינג. היא השיבה בחיוב. צ'רצ'יל הוסיף והקשה: "ותמורת לירה אחת?". הגברת השיבה בכעס: "באמת, וינסטון, מה אתה חושב שאני?" וצ'רצ'יל ירה: "מה את - אנחנו יודעים; עכשיו נשאר רק לקבוע את המחיר".
07/09/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
מפקדה היוצא של יחידת החקירות להב 433 במשטרת ישראל, ניצב רוני ריטמן, מותח ביקורת חריפה על הדרך שבה מנוהלות החקירות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
06/09/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
איש העסקים הישראלי-אמריקני ארנון מילצ'ן נחקר באזהרה בשבוע שעבר בחשד למתן שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו. על-פי הפרסום (יום ג', 5.9.17) הולך ומתחזקת האפשרות שראש הממשלה ייחקר גם הוא, פעם נוספת, כחשוד בפרשת המתנות (תיק 1000).
05/09/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
"עובד ציבור, שליח ציבור, נאמן ציבור צריך לכוף את עצמו לנורמה בסיסית אחת: אין מתנות. הוא אינו יכול ליטול מתנות, וזאת נורמה שעליו לגזור על עצמו. זאת נורמה שצריכה להיות שלטת בכל". כך אומר (29.8.17) נציב תלונות הציבור על שופטים, דוד רוזן, שישב בתיק הולילנד בבית המשפט המחוזי. הוא דיבר בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.
29/08/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טוען כי התקשורת מנסה לבצע הפיכה שלטונית ולהדיח אותו מהשלטון. "גם השמאל וגם התקשורת - וזה אותו דבר - יודעים זאת, הם מתגייסים כעת למסע ציד אובססיבי חסר תקדים נגדי ונגד משפחתי במטרה לבצע הפיכה שלטונית. המטרה שלהם היא להפעיל לחץ פסול ובלתי פוסק על גורמי האכיפה כדי שיגישו כתב אישום בלי קשר לאמת ולצדק. משטרת המחשבות פועלת וכולם צריכים להתיישר לפי הקו הזה ואוי למי שיסטה ממנו", אמר בפני אלפי תומכים בגני התערוכה בתל אביב.
09/08/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת נתניהו-המתנות  /  מי ומי  
גרסת הרו: אני לא כמו שולה זקן  /  איציק וולף
סער: נתניהו לא צריך להתפטר  /  איציק וולף
ההסכם נחתם: ארי הרו יהיה עד מדינה  /  איתמר לוין
שמחה מוקדמת  /  חיים משגב
לא יהיה כלום כי לא היה כלום  /  אביעד ויסולי
ארי הרו דג שמן או דג רקק?   /  חיים שטנגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il