|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

כמה "עניינים קטנים" בתחילת שנה חדשה

גניבה במקווה טהרה ערב יום הכיפורים אירוח ביום הכיפורים על חשבון הברון עיתונות מוטה והשתלחות מיותרת בבית המשפט העליון שתי הפקידות המלאכיות במכון "ממגורף" שביפו
01/10/2017  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
חה"כ יואב בן-צור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

גניבה במקווה טהרה ערב יום הכיפורים

אחת לשנה נוהג אני לטבול במקווה טהרה. זאת עושה אני ערב יום הכיפורים. כך מרגיש אני עצמי, בא זך וטהור אל מול פני בוראי. בשנים עברו נהגתי לטבול במקווה הטהרה ברחוב בר כוכבא 54, בתל אביב, ליד בית הכנסת "בית ישראל". שם מכיר אני הטובלים, שחלקם מתפללים עמי שנים בבית כנסת "תפארת צבי", שסבי היה בין מקימיו.

השנה בשל דוחק זמנים וקרבת החג הלכתי אצל מקווה הטהרה בסמוך לבית כנסת "שערי תפילה", ברחוב צירלסון 10, תל אביב. בשל דוחק הזמנים ומחמת שכחה גרידא, הותרתי על צווארי שרשרת זהב דקיקה. קודם טבילה הסרתי השרשרת, למניעת חציצה ותליתי אותה ליד המגבת שנתלתה לצד השרשרת. צללתי במים, עירום כביום היוולדי.

שבע טבילות נוהג אני לטבול, אחת אחר השנייה ומחוסר נשימה יוצא אני מטבילותיי אלה, מנגב עצמי, לובש בגדיי ויוצא שמח וטוב לב לעבודתו. השתלשלות דברים, מרגע כניסתי ועד צאתי ממקווה הטהרה לאחר שייבשתי גופי, אורכת בין דקה לדקתיים. פניתי ספונטנית ליטול השרשרת שלי היקרה לי מפז בשל נסיבות נתינתה לי והנה, אין שרשרת בנמצא. שני נערים עירומים עמדו לצידי ואחד מהם הפזיל מבטים חוששים לעברי. חשבתי לעצמי. ומה אעשה להם? אכה אותם? אערוך חיפוש בחפציהם? תהא שרשרת זהב זו, כפרת עוונותיי. יורם מעודה, חברי, נהג המונית שהביאני למקום, פנה למשב"ק ושאלו אם מצאו שרשרת זהב. המשב"ק השיבו בשלילה ואמר שרק עתה הגיע למקום.

נזכרתי במקרה של מר זוטרא שהיה אמורא בדור השישי בבבל לפי "סדר תנאים ואמוראים" ושימש כראש ישיבת פומבדיתא. באכסניה בה התאכסן אירע מקרה של גניבת גביע כסף. פתאום ראה תלמיד מתלמידיו מנגב ידיו בבגדו של חברו. הורה הוא לכפות תלמיד זה. משנאזק התלמיד, הודה בגניבה והוציא מכיסו גביע הכסף הגנוב. אין בליבי דבר וחצי דבר על פרנסי בית הכנסת "שערי תפילה". עם זאת, בזמן שנותר עד הושענא רבה, טוב שיפשפשו במעשיהם, כדי שיבינו, איך גונב אדם, ללא חשש, דווקא במקווה טהרה, הסמוך לבית תפילה שלהם, ערב היום הקדוש ביותר בשנה.

מי יגול עפר מעיניך, הרב יהודה ליב צירלסון זצ"ל, רבה הראשי של העיר קישינב וחבל בסרביה, חבר מועצת גדולי התורה וסנטור בפרלמנט הרומני, שברחוב הנושא שמך, בוצע מעשה גניבה, במקווה טהרה ועוד בערב יום הכיפורים.

אירוח ביום הכיפורים על חשבון הברון

העיתונאי, עקיבא נוביק, חשף, אתמול בחדשות 10 שיו"ר סיעת ש"ס בכנסת, יואב בן צור, התארח עם משפחתו (חמישה אנשים, ובכללם הוא) על חשבון המיליונר, עמרם אבו חצירה, במלון 'וולדורף אסטוריה", בירושלים, כשסכום אירוח זה מגיע לעשרות אלפי שקלים. ברור שבהיעדר הצדקה לקבלת "מתנה" זו, הרי מדובר בטובת הנאה, גרידא.

חדשות 10 דיווח עוד, כי ח"כ יואב בן צור טען שהוזמן כחזן, קורא בתורה ומרצה. גם אם הדברים נכונים ואין אנו מפקפקים בהם, כלל הרי החוק אוסר על ח"כ יואב בן צור לקבל תמורה, בגין חזנות או להרצות ללא אישור ומשפחתו אינה זכאית להתארח, במלון זה, על חשבון המיליונר, עמרם אבו חצירה. בן צור טעו עוד, כמפורסם בחדשות 10, שהתייעץ, קודם לכן עם יו"ר וועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין ושאל אותו אם מותר לו להתארח אצל חבר.

בתגובה לפניית חדשות 10 לח"כ יצחק וקנין, אמר וקנין שח"כ בן צור, לא הסביר לו שהוא מתארח אצל חבר במלון פאר, שאו אז היה הוא אומר לו שמדובר בטובת הנאה. העיתונאי, עקיבא נוביק, מסיים הכתבה בקביעה שאם תוגש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד ח"כ בן צור, ייאלץ הוא לשלם הוצאות האירוח שלו ושל בני משפחתו, מכיסו.

ואנו אנו אלה שאין לנו חבר מיליונר, המזמין אותנו ובני משפחתנו, לשהות על חשבונו במלון הפאר, "וולדורף אסטוריה", שעה שיודע הוא וגם/או אמור הוא לדעת, שיואב בן צור, אינו אדם פרטי אלא חבר כנסת, שמוטלים חובות וסייגים, מכוח ובשל תפקידו הציבורי שואלים עצמנו, למה להסתפק רק בחיוב ח"כ יואב בן צור להשיב כספי האירוח במלואם? האין מקום להטיל עליו עונש בשל מעשיו, כאמור בפרשת "כי תצא", מקום בה נכתב, לעניין בן סורר ומורה, יש לסקלו באבנים, כדי לקיים מצוות "וביערת הרע מקרבך" וכן לקיים עניין "וכל ישראל ישמעו וייראו"?

עיתונות מוטה והשתלחות מיותרת בבית המשפט העליון

קודם התקדש עלינו צום יום הכיפורים, נתגלגלה לידיי "הזכות" לקרוא רשימתה של קרולין גליק, אודות בית המשפט העליון, שפורסמה בגיליון ערב חג של עיתון מעריב. הכותבת בחרה להשתלח בצורה בוטה ברשימה זו, בבית העליון ובשופטיו. אין חדש תחת שמש וההשתלחויות הבלתי פוסקות בבית המשפט העליון, הפכו לנורמה. מה שמותר לשרת המשפטים, איילת שקד ולשר התיירות, יריב לוין, מותר בוודאי ובוודאי גם למושכים בעט. אדרבה, מי המעז להגן בימים טרופים אלה על בית המשפט העליון מוגדר, במקרה הטוב כ"סמאלן" ובמקרה הרע הוא "בוגד".

כבר התרגלנו לכך, שכל אימת שמעזים אנו רחמנא ליצלן לכתוב דברים בשבח בית המשפט העליון, פסיקותיו, או חבר שופטיו, "זוכים" אנו למטר גידופים, בצורת תגוביות בלתי מחמיאות, בעליל. גם הפעם נשים נפשנו בכפינו, שכן אין אנו יכולים בכל בכבוד הראוי לעבור לסדר היום על הרשימה שכותרתה: "המהפכה השיפוטית השנייה".

ברשימה משתלחת זו מופיע ונכלל בין היתר המשפט הבא: "החלטת נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור להחרים את הטקס (הטקס הממלכתי לציון 50 שנים להתיישבות ביהודה ושומרון, שהתקיים בשבוע החולף, בגוש-עציון ח"ש) לא הייתה אלא שיא נוספות במרתון החלטות בג"ץ שפורמות את המשטר הדמוקרטי בישראל". או המשפטים הבאים: "שופטי בג"ץ גם החליטו כי אין לכנסת סמכות להעביר חוקים בלי לדון בהם באופן שמספק אותם. ועל כן חוק דירה שלישית, שעבר באופן שלא עמד בתנאים שקבעו, מבוטל. הם אף סברו שאין לכנסת סמכות להעביר חוק גיוס שאינו לטעמם, ובכך הצהירו כי הם יכולים לערער את יציבות הממשלה מתי שמתחשק להם".

הכותבת מצטטת מדברי נשיאת בית המשפט העליון לעתיד, השופטת, אסתר חיות, שאמרה בכנס של לשכת עורכי הדין, כי: "חיסרון שיש לנו כשופטים בשר ודם לעומת בורא עולם. גם באותם המצבים שבהם אנו מבינים מהר יחסית את הדילמה שהביאו בעלי הדין לפנינו, קורה לא אחת כי הפתרון שנראה לנו צודק ונכון אינו אפשרי על-פי הדין והנוהג המחייב" והוסיפה, כי: "איך מגשרים בין הדין לבין הלפנים משורת הדין? מציאת התשובה לשאלה זו היא אולי אחת המשימות הגדולות המונחת בפנינו כשופטים".

לאחר שהכותבת מצטטת דברים ישירים והוגנים אלה בהם מודה נשיאת בית המשפט העליון, בכנות רבה, ביושר ובאומץ לב ציבורי, בדבר מגבלות המערכת השיפוטית באה קרולין גליק וכותבת בהדבק ובהקשר דברים זה ובצמוד לציטוטים הללו, דברים, בזו הלשון: "במלים אחרות, חיות הודיעה כי במהלך כהונתה, השופטים מתכוונים לפסוק על-פי צו מצפונם, גם כאשר הדבר אינו מעוגן ואף אסור על-פי חוק"?

אתה קראת ת'זה, ברוך? אם כן, אז תגיד לי, איפה? איפה בדיוק מצהירה ואומרת "חיות" (החברה של קרולין גליק, מהפלמ"ח! איפה הנימוס, מרת גליק? מה רע בלכתוב, שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות? למה לכתוב "חיות"? היא חברה שלך? שירתתן יחדיו באותה להקה צבאית, או אכלתן שתיכן, מאותו מסטינג,בטירונות?) כי השופטים יפסקו לפי צו מצפונם ואפילו שאין לכך עיגון וגם אסור לפי חוק? אהה, אתה אומר שזה לא כתוב, אלא רק משתמע? למה גליק (זה בסדר, גליק היא לא שופטת בית משפט העליון, אלא רק כתבת שמשתלחת בשופטת בית המשפט העליון) כותבת דברים כאלה? למה? מה אתה אומר? ככה. סתם, ככה? אתה לא רציני, ברוך. אתה חפיפניק.

בימים סוערים אלה, שעה שמשוררים ומשוררות ערביים מובאים לדין, בהחשדתם בעבירות פליליות של המרדה והסתה, בפרסום שיריהם ויצירות ספרותיות שלהם (זה בסדר, אני יודע שאני לא רק "מלקק" לשופטי בית המשפט העליון, אלא אני גם משורר ו"סמאלן" מוצהר ומובהק), אולי נוציא מהבוידם עבירת זילות בית המשפט וניזכר בה?

ובכן סעיף 255 לחוק העונשין, תשל"ז1977, שעניינו "זילות בית המשפט", קובע דברים, בזו הלשון: "האומר או כותב דבר על שופט או דיין לעניין כהונתו בכוונה לפגוע במעמדו, או מפרסם דברי גידוף נגד שופט או דיין כדי להחשיד או לבזות את דרכי השפיטה, דינו מאסר שלוש שנים, אולם ביקורת כנה ואדיבה לטיב החלטתו של שופט או דיין בדבר שיש בו עניין לציבור לא תהא עבירה לפי סעיף זה".

אז אולי מסגרת חופש הדיבור הנרחב, ממנה נהנים עיתונאים בישראל וגם עיתונאים ימניים, בוטים, צעקניים ומשתלחים, בלי הגבלה ובראש חוצות, בשופטים מכהנים, תוך כוונה ברורה, מפורשת וחד-משמעית, לפגוע במעמדם, או מפרסמים נגדם דברי גידוף, כדי להחשידם או כדי לבזות דרכי השפיטה הינה רחבה מדי? אולי כדאי לצמצם המסגרת הרחבה הקיימת, כיום, של חופש הדיבור ולהחיל אותן אמות מידה נוקשות המוטלות על משוררים וסופרים ערביים ופלשתינים, גם על עיתונאים ימניים שרוממות חופש הדיבור והשתלחות אין פוסקת בפיהם ויוצאת מעטם?

אולי כך יתמודדו אחת ולתמיד עיתונאים "נאורים" אלה עם משמעות מעשיהם ודבריהם, באמצעות הדין הפלילי? וכן. כן. כן מוחלט ורבתי. הם יתנו הדין על מעשיהם ומחדליהם אלה, בפני אותם שופטים שהם מבזים אותם, יום יום ושעה שעה. אז אולי, בשם הצדק של אותם "עיתונאים", נבטל לחלוטין המערכת השיפוטית ונשלח השופטים והשופטות לגולאגים שיירקבו להם, בהם ממש. ממש, בדיוק כמו בזמנים החשוכים של ימי סטלין ויורשיו?

אז איפה את, שר המשפטים, איילת שקד? האם תפקידך אינו מחייבך לאכוף החוק? אז למה אינך אוכפת סעיף 255 לחוק העונשין, תשל"ז1977, על עיתונאים ימניים, המפרים לכאורה הוראות חוק פלילי, בראש חוצות וביודעין?

שתי הפקידות המלאכיות במכון "ממגורף" שביפו

וחרף הכל מביא אני בפניכם נקודת אור זוהרת, שאם לא אכתוב עליה, אמנע טובה יתרה מכם ומכן. בסופו של השבוע החולף, נזקקתי לשירותיו הטובים של מכון "ממוגרף", ברחוב שארית ישראל 35, ביפו. מאחר שבאותו ערב נתבקשתי אף לקרוא משיריי, בערב השקת האנתולוגיה המצוינת: "שברים נאספים לשירה", שעניינה שירה ישראלית המתכתבת עם תפילות הימים הנוראים שלא הייתה רואה אור, אלמלא פעילותם הנמרצת של העורך, המורה והמדריך לספרות באזור ירושלים, מטעם משרד החינוך, מרדכי דוד (מודי) כהן; המו"ל, יואב איתמר, בעל הוצאת "חבר לעט" והמשוררת, נילי דגן, בעלת אתר השירה באינטרט 'האתר של נילי דגן ועוד אחרים הקדמתי תרופה למכה.

התקשרתי, טלפונית, למשרדי "ממוגרף". ביקשתי שלא איאלץ להמתין, שלא לצורך. פקידה בשם סנדי הבטיחה לי, שתעשה, כל שביכולתה במסגרת מיקומי בתור שלא איאלץ להמתין, שלא לצורך. מחמת לחץ עבודה ובלבול הגעתי למשרדי "ממגורף" אומנם כשלושת רבעי השעה, קודם הזמן שנקבע לי לבדיקה אולם נטול הפנייה ונטול טופס 17, המהווה אסמכתא לטיפול הרפואי. סנדי יעצה לי לפנות לעזרת מרפאת מגדלי המאה שעדיין פעלה, אותה שעה, כדי לשלוח הפנייה, באמצעות מכשיר הפקסימיליה. בו זמנית, פעלה חברתה, שרה, להכנת התחייבות שלי, שתבוטל, ככל שאמציא טופס 17. חרף ריבוי הממתינים הצלחתי להתקבל בזמן ואפילו חמש דקות, קודם. למחרת היום אישר רופא ממצאי הבדיקה, שהיו בידי בתוך פחות מ-24 מעת שהתקיימה בדיקה זו.

תודה לכן תודה רבה, מקרב לב סנדי יטמאין ולבנה לנציאנו, מ"ממוגרף" יפו, שהשארתם בי עוד אימון בטוב שיש בבני האדם. תודה לכן, שתי מלאכיות נפלאות, שחרף הלחץ של הפונים, הצעקות והרוגז, אתן משיבות בחיוך ובנחת לכל הפונים ועושות מלאכתן, מעל ומעבר. בזכותכן, פותח אני שנה זו בחיוך רחב. שנה טובה לכן ולכל עם ישראל.

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים משפחתיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  01/10/2017   |   עודכן:  01/10/2017
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כמה "עניינים קטנים" בתחילת שנה חדשה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
1/10/17 11:10
 
אלי יזרעאלי
1/10/17 19:38
 
ב_שמואל
2/10/17 18:58
2
אלי יזרעאלי
2/10/17 22:03
 
ב_שמואל
2/10/17 23:13
 
ע_הראל
4/10/17 19:15
3
מוישה חורץ לשון
4/10/17 15:08
4
מוישה חורץ לשון
11/10/17 10:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירי אנשי פלמ"ח על לוויה ערבית; בקרב שיירת חולדה נחשפה רמתם הפיקודית הירודה של המפקדים הבכירים; יוסף טבנקין ועמוס חורב מדווחים לישראל גלילי דיווחי שקר על הקרב; לדיווחי השקר הייתה תוצאה חיובית: בן-גוריון החליט לשנות את האסטרטגיה - מהגנתית להתקפית, ויזם את "מבצע נחשון" לפריצת הדרך לירושלים
"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" (יגאל אלון).
28/09/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
פסק דינו של בג"ץ שניתן לאחרונה בכל הקשור לרפורמה שהנהיג הוא בשוק הכשרות בארץ וביטול המונופול של הרבנות, כגורם היחיד היכול להיות מעורב בנושאי הכשרות נותן כבר אותותיו בשטח, בפועל ולמעשה. כזכור קבע בג"ץ, כי למרות שלבית עסק, העוסק במכירת מזון (דוגמת מסעדות ובתי קפה) אסור לציין שהוא כשר בלי שקיבל חותמת הרבנות לכך, הרי מותר לבעליו של עסק כזה, להציג מצג אמת בנוגע לחומרי הגלם שהוא קונה ולאופן שבו מבוצעת ההשגחה על כשרות המזון בעסקו, הלכה למעשה.
27/09/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
זה מכבר מבקש אני להעלות דברים עלי כתב בגנות הכפייה האינטרנטית והסלולרית שנכפית עלינו, מעשה של יום יום ושעה שעה. טרדות ונושאים "בוערים" שונים, העולים על סדר היום הציבורי, דוחקים עניין זה אל צד. הפעם קודם עורך אני חשבון נפש אל מול יישות אלוקית המצויה מלמעלה ממני ביום הכיפורים הבעל"ט גמרתי אומר בנפשי, לבוא חשבון ארצי ונוקב, גם עם יישות ארצית, נוכחת, טורדנית, מציקנית ופולשנית אל פרטיותי, כאחת.
26/09/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הססנותו של ויץ שאיפיינה אותו בתקופת הקמת שלושת המצפים, והימנעותו של אשכול מקידום מהיר של קו המים ירקון נגב - עכבו את התפתחות החקלאות בנגב במחצית הראשונה של שנות החמישים.
26/09/2017  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il