|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

חוק הג'ובים והביטחון הצבאי השוטף

עם כל הכבוד לכם, האדונים הנכבדים, ביבי נתניהו, יריב לוין והגברת הנכבדה, איילת שקד, שבימים טרופים אלה ימים של קיום סכנה ממשית ומיידית לעצם קיומנו יש לכם זמן להתעסק בשטויות ובעניינים שוליים של "משילות"; "שלטון פקידים" ועוד כל מיני ענייני ממבוג'מבו - אותנו מענייניות שאלות קיומיות ומהותיות דוגמת השאלה האם מי שהוא פוקח עין, באופן קבוע, על מה שמתחולל בסוריה?
02/10/2017  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
איילת שקד, אמיר אוחנה, יריב לוין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לפעמים עומדים אנו ותוהים למי? למי מסרנו הגה השלטון במדינה הזאת? האם יש כאן, בכלל בכל הכבוד הראוי על לסמוך? ואין השאלה, שאלה של בחירה בימין או בשמאל. ואין השאלה אם אוהדים ואפילו אוהבים (כן. כן. יש גם כאלה) ראש הממשלה המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו. השאלה האם אנחנו יכולים ללכת לישון, בשקט בלילה ולהניח ראשנו על הכר, ברוגע, שעה שהגה השלטון מופקד, בימים אלה, בידי מי שמופקד הגה שלטון זה.

אתמול (יום א) פורסם כי ראש הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו סירב להעלות להצבעה בממשלה, הצעתם של שרת המשפטים, איילת שקד ושר התיירות, יריב לוין. ההצעה, המכונה גם בשם ובכינוי: "חוק הג'ובים", עוסקת במינוי משנים למנכ"ל כמשרות אמון במשרדי הממשלה ושינוי ועדות האיתור לתפקידים בכירים בשירות המדינה. בכלי התקשורת פורסם, כי הדיון בממשלה היה סוער ונמשך כשעה וחצי, במקום כחצי שעה כפי שתוכנן.

עוד פורסם, כי שרים בממשלה תקפו את ההצעה וטענו שהיא רכה מדי. נתניהו מעוניין להגיש הצעה קיצונית יותר, וגורמים פוליטיים העריכו שנתניהו רצה להראות לאיילת שקד מיהו "בעל הבית" והשולט בממשלתו, כאשר לצורך כך שלא העלה הוא הצעת "חוק הג'ובים" להצבעה בממשלה, לאחר ששרת המשפטים, איילת שקד ביקשה שלפחות חלק מהצעת חוק זו, יועלה להצבעה באותה ישיבת ממשלה.

ראש הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו, צוטט כמי שאמר בישיבת ממשלה זו, כי: "הריבון הוא הבוחר, והבוחר בסופו של דבר קובע מה הוא רוצה מבחינת מדיניות, חלוקת משאבים וסדרי עדיפויות. עלינו לתת לשרי הממשלה לבצע את המדיניות שלשמה נבחרו. זהו עומק רדוד ביותר כשחושבים שזו פוליטיזציה. זו גישה עקומה לחלוטין, מי ינהל את משרדי הממשלה? הפקידות? בעידן החדש ממשלות צריכות לקבל החלטות במהירות והדבר לא בא לידי ביטוי. אם הולכים על מהלך יש ללכת על מהלך גדול ומשמעותי ולא מהלך מינורי כפי שהוצג כאן". עוד אמר הוא, כי: "תראו מה נשאר באירופה מה'סיביל סרבנט', את הכלכלות העלובות שלהם".

למי ששכח נזכיר, כי הצעת "חוק הג'ובים" שהגישו שקד ולוין מאפשרת למנות משנה למנכ"ל כמשרת אמון (בניגוד להליך שיטת הבחירה כיום של משנה למנכ"ל באמצעות מכרז), בכל משרד שבו מעל 150 עובדים. לפי הצעה זו, הרי המשנה למנכ"ל ימונה בידי מנכ"ל המשרד ויהיה בעל סמכויות בתחומים שייקבעו על ידו, כשהוא יופקד מטעמו על תיאום בין גופי המשרד השונים. המשנה למנכ"ל לא יהיה ממונה על יחידות ואגפי המשרד ועל עובדים וימנע מעיסוק בעבודת נושאי משרה המוגדרים "שומרי סף". המשנה למנכ"ל, לא יעסוק בענייני כוח אדם ובמינויים של עובדי מדינה.

כעולה מפרוטוקול ישיבת הממשלה, הרי לאחר שראש הממשלה השווה הצעת "חוק הג'ובים" לאירופה, אמרו לו "הוריה" של הצעת חוק זו, השרים, יריב לוין ואיילת שקד, כי: "אתה ראש הממשלה כבר 8 שנים, עד עכשיו לא עשו כלום בעניין. אנו הראשונים שעשינו משהו. האויב של הטוב הוא הטוב ביותר".

ממשרד המשפטים נמסר שמדובר בתוספת משרה של משנה למנכ"ל ואין תוספת עוזרים ויועצים. שכר משנה למנכ"ל הוא כ32 אלף שקל בחודש. לפי נתוני נציבות שירות המדינה, ההחלטה תחול על 13 משרדי ממשלה (מתוך 22 משרדי ממשלה שניים הם מתחת ל150 עובדים וב7 כבר כיום מכהנים משנים למנכ"ל). רוצה לומר אם לא יתווספו עובדים נוספים מעבר למשרה זו, הרי העלות השנתית הצפויה הינה 5 מיליון שקלים לשנה ובקדנציה כ20 מיליון שקלים לקדנציה.

לפני כחודש ומחצה נפגש בנימין (ביבי) נתניהו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בסוצ' שברוסיה, על שפת הים השחור. פגישה זו נקבעה על-רקע הסכם הפסקת האש בדרום מערב סוריה שאותו גיבשו ארצות הברית, רוסיה וירדן, לאחרונה והחשש הישראלי מהתבססות אירנית באזור. על-רקע פגישה זו פורסם, כי בישראל מוטרדים מאוד מהאפשרות שהפסקת האש בסוריה, שבניגוד לציפיות מצליחה להחזיק מעמד, תנוצל על-ידי אירן להתבססות קרקעית בסוריה. ראש הממשלה נתניהו הגדיר התפתחות זו כ"קו אדום", והעביר מסר זה, הן לאמריקנים, כמו גם לרוסים.

לפני כשבעה חודשים התקיימה פגישה קודמת בין נתניהו לפוטין, במוסקבה. במהלך פגישה זו הזהיר נתניהו, כי האירנים מנסים לבנות כוח צבאי בסוריה שיהווה איום על ישראל. "אנחנו מתנגדים בתוקף להתבססות אירן בסוריה, האירנים מנסים לבנות כוח צבאי שיפעל נגד ישראל מתוך אדמת סוריה", אמר בנימין נתניהו, בפגישה זו והוסיף ואמר, כי: "זיהינו גם ניסיון לבנות נמל ימי בשליטה אירנית לחופי סוריה". בתום הפגישה טען נתניהו באזני כתבים מדיניים כי: "הנושא הופנם". לפני כשבועיים יירט טיל פטריוט שנורה מאזור צפת, כלי טיס אירני בלתי מאויש שטס מדמשק והופל באזור הטיס הבינלאומי, האסור לטיסה. ישראל תוקפת ומשמידה באופן בלתי רשמי במהלך השנתיים האחרונות מצבורי נשק, טילים, מתקנים צבאיים, שיירות אספקת נשק ועוד, בשטח סוריה.

הרוסים טרם נענו חיובית לדרישת ישראל לצמצום המעורבות האירנית בסוריה והאמריקנים "גוררים רגליים" ואינם עושים דבר לסילוק האירנים, מאדמת סוריה. סוריה הפכה מזמן לבסיס צבאי רוסי ענק,כאשר בכל מרחביה קיימים בסיסי שריון ור"מ; בסיסי אוויר וכן שני נמלי מים עמוקים המאפשרים פעילות בלתי מוגבלת לצוללות הרוסיות באזור וכוונת הדברים הינה לנמלים החדישים שהוקמו באזור טרטוס ולטקיה.


כבר בשנת 2015 תקפה רוסיה מטרות דאעש מצוללת בים התיכון באמצעות הצוללת "רוסטוב על הדון", ששיגרה הטילים ממרחק של 1,500 ק"מ מהחוף. כבודם של מטוסי הקרב במקומו מונח, אבל כפי שצבא סדיר אינו יכול לנטרל צוללת, הרי לדאעש אין כל סיכוי נגד לוחמת צוללות. כמעט ואין שום דרך לפגוע בצוללת שיורה, או בכלל לדעת שירי כזה, אפילו התרחש. כפי שכתבנו בעבר בעקבות מפגן ימי מרשים שערכו הרוסים, בסנט פטרסבורג, לרגל "יום הצי", בו השתתפו 50 ספינות קרב וצוללות הרוסים שולטים, באופן מוחלט, בים והם מחקו שליטת ארה"ב, בתחום זה. כבר כתבנו על כך, כי בקוטב הצפוני יש לרוסים 41 שוברות קרח, אל מול שוברת קרח אמריקנית אחת "ארתור היילי" שנבנתה בידי האמריקנים לפני חמש עשורים.

אז עם כל הכבוד לכם, האדונים הנכבדים, ביבי נתניהו, יריב לוין והגברת הנכבדה, איילת שקד, שבימים טרופים אלה ימים של קיום סכנה ממשית ומיידית לעצם קיומנו והדברים נכתבים, בשיקול דעת קר וביד בוטחת יש לכם זמן להתעסק בכל הכבוד הראוי בשטויות ובעניינים שוליים של "משילות"; "שלטון פקידים"; "מתן כוח לממשלה לשולט" ועוד כל מיני ענייני ממבוג'מבו, שוליים המעניינים אולי ת'ילידים הבושמנים באזורים שונים, באפריקה הדרומית ובמדבר קלהרי. אותנו מענייניות שאלות קיומיות ומהותיות דוגמת השאלה האם מי שהוא פוקח עין, באופן קבוע, על מה שמתחולל בסוריה? מה התשובה שלכם לשאלה זו, מחלקי ג'ובים שכמותכם?

נכון. נכון לגמרי, בנימין (ביבי) נתניהו. אתה צודק, צודק לחלוטין, כשאתה מוציא מפיך כפי שאמרת, אתמול, בישיבת הממשלה כי: " הריבון הוא הבוחר, והבוחר בסופו של דבר קובע מה הוא רוצה מבחינת מדיניות, חלוקת משאבים וסדרי עדיפויות".

אז עיזבו אותנו כבר מחוק הג'ובים המיותר וחסר המשמעות הזה ובואו, חברי ממשלה יקרים בואו תתרכזו בעיקר. בואו ותבהירו לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שבכל הכבוד הראוי, למטרות הפוליטיות, האסטרטגיות, הטקטיות והאחרות של רוסיה, יש עוד כמה "שחקנים" בזירה ואחד מהם היא מדינת ישראל, על כלל שמונת מיליון תושביה ואזרחיה. תרצו או לא תרצו, בעולם יש עוד כמה אנשים שחושבים שישראל הינה מעצמה צבאית בעלת יכולת גרעינית.

בפרסומים שונים פורסם, כי צוללות מסוג הצוללת הרוסי, "רוסטוב על הדון", מאפשרות לחילות הים של המדינות השונות, המסוגלות להחזיקן מבחינה כלכלית, טווח כמעט בלתי מוגבל שמאפשר להציב אותן בחשאי פחות או יותר, בכל נקודה אפשרית על פני הגלובוס. צוללות אלה מאפשרות יכולת אחזקת אמל"ח מגוון, איכותי ומדויק, כזה שמטוסי קרב, בטח הקטנים, אינם מסוגלים לשאת על גחונם. למעשה, מבחינה מעשית, צי קטן של צוללות יכול לנהל מערכה צבאית לבדו, אם כי דרך פעולה שכזו, ללא ננקטה עד כה מעולם.

הצוללות הללו נבנו לצורך ה"מכה השנייה", עם פרוץ מלחמה גרעינית. כיום, רק מדינות מסוגלות להחזיק צוללות מסוג הזה, דוגמת: ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה, גרמניה, צרפת וישראל. לפי פרסום בירחון השנתי "ג'ינס" לכלי שיט, הרי על צוללות הדולפין שברשות חיל-הים הישראלי, קיים מספר שאינו בדוק של טילי הרפון. אלה טילים המסוגלים לירות על מטרות יבשתיות במרחק של 1,500 ק"מ. לפי פרסומים זרים, בוצעת תקיפה ישראלית בסוריה, מצוללת. הדבר התרחש בחודש יולי 2013, כאשר צוללת דולפין שיגרה מספר טילים על מחסן הנשק שכלל טילים רוסים מסוג יאחונט, סמוך ללטקיה.

בואו תתרכזו בעיקר, ראש ממשלת ישראל, בנימין (ביבי) נתניהו ובמקום להתעסק בענייני ג'ובדים וחלוקת תפקידים, תנו לנו ת'רושם, שמי האוחז כיום בהגה השלטון, לא התחרפן ויש עם מי לדבר. ככל שממשלת ישראל, ראש ממשלת ישראל ושרי הממשלה, ישברו על מסגרת ראויה, הרי הם ירכשו מחדש, הכבוד שאבד להם ואולי אולי אבד הוא להם, לחלוטין. תנו לנו ההרגשה שאפשר לסמול עליכם ושאתם "לא משחקים בשטויות", כפי שנוצר הרושם מהתנהלותה של ישיבת הממשלה האחרונה. החזירו לנו הביטחון בכם ותזכו מחדש לאמננו בכם.

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים משפחתיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  02/10/2017   |   עודכן:  02/10/2017
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק הג'ובים והביטחון הצבאי השוטף
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
3/10/17 18:14
 
ע_הראל
4/10/17 16:59
2
מוישה חורץ לשון
3/10/17 21:55
 
ב_שמואל
4/10/17 07:38
 
מוישה חורץ לשון
4/10/17 15:04
 
מוישה חורץ לשון
4/10/17 18:45
 
מוישה חורץ לשון
4/10/17 18:57
 
ע_הראל
6/10/17 00:52
3
מוישה חורץ לשון
12/10/17 02:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הי משה!
02/10/2017  |  יורם דורי  |   יומני בלוגרים
בשנת 1963 סיימתי את שנת שירותי לקיבוץ צעיר בנגב וחברי חזרו לעמק חפר. אני הייתי מוקסם מהנגב ומאוירת הפשטות במקום והחלטתי לשהות בו עוד שנה במיוחד שעוד מישהי הייתה מעורבת בהכרעה זו. הוצבתי בתפקיד חשוב בענף המטע ויצא לי לפגוש כמה פעמים עם מולה אגין משובל גם במטע (הוא היה הרכז) וגם בערבים פה ושם "בחוג פוליטי" בו נפגשו צעירי האזור ושמעו את "הילד" הזה משובל נשרף בלהט אמונתו עבור תורות מהפכניות שלא דיברו אלינו.
01/10/2017  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
גניבה במקווה טהרה ערב יום הכיפורים אירוח ביום הכיפורים על חשבון הברון עיתונות מוטה והשתלחות מיותרת בבית המשפט העליון שתי הפקידות המלאכיות במכון "ממגורף" שביפו
01/10/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ירי אנשי פלמ"ח על לוויה ערבית; בקרב שיירת חולדה נחשפה רמתם הפיקודית הירודה של המפקדים הבכירים; יוסף טבנקין ועמוס חורב מדווחים לישראל גלילי דיווחי שקר על הקרב; לדיווחי השקר הייתה תוצאה חיובית: בן-גוריון החליט לשנות את האסטרטגיה - מהגנתית להתקפית, ויזם את "מבצע נחשון" לפריצת הדרך לירושלים
"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" (יגאל אלון).
28/09/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
סקר שבוצע בנובמבר 2023, מורה כי 50% מן הנשאלים צידדו במבצע - לעומת 45% ששללו אותו    נתונים אלה מתפרסמים ב'וושינגטון פוסט'
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il