|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

בקרת אוכלוסין בישראל

הקמת רשות ממלכתית רב תחומית, עם סמכויות, שתעסוק בהיבטים הנוגעים לתכנון ולבקרת אוכלוסין היא צו השעה אסור לתת לתהליכים דמוגרפיים בלתי נשלטים לעצב באופן בלתי מבוקר ובלתי מתוכנן את עתיד יחסי הגומלין בין אדם לסביבה בישראל עיכוב בהסדרה יגרום לאובדני שליטה בלתי הפיכים, עקב היווצרות מצבים משבריים דבר זה ייגרם עקב ציפוף ודחיסת יתר של אוכלוסין, תשתיות, שימושי קרקע ומבנים בטריטוריה מצומצמת (רצועת-עזה היא דוגמה ממחישה)
22/10/2017  |   דויד סנדובסקי   |   מאמרים   |   תגובות
ציפוף ודחיסה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

הגיל השלישי
גם גידול בתוחלת החיים תורם לגידול שנתי ממוצע בתהליך ריבוי האוכלוסייה. הדבר כולל גידול רב בבני הגילאים השלישי והרביעי (שכיום אין מספיק משאבים ציבוריים ופרטיים לאפשר להם לחיות בכבוד).

חלפו הזמנים שבתודעה הציבורית המקובלת לא הייתה מודעות להיבטי קיימות רב דוריים, איכות והגנת סביבה ויחסי גומלין המתחייבים מיחסי אדם-סביבה. חלפו עברו גם הזמנים שבהם השאיפה הציונית-ישראלית התמצתה בדברי המשורר הציוני האייקוני נתן אלתרמן שב"שיר-בוקר", חרז את המשפט בן האלמוות בהתייחסו לארץ ישראל המנדטורית ב-1932: "נלבישך שלמת בטון ומלט". בזמן כתיבת השיר השאיפה הלאומית התמצתה בהבאת כמה שיותר עולים יהודים שיקבעו נוכחות התיישבותית במקומות רבים ככל שאפשר. כל זאת כדי ליצור איזון דמוגרפי מול ערביי ארץ-ישראל שהיו רוב גדול בארץ.

מאז זרמו מים רבים בירדן ובירקון (שהתייבשו חלקית כתוצאה מתהליכי פיתוח וגידול אוכלוסייה מאסיביים). האוכלוסייה הכוללת במדינת ישראל בגבולות הקו-הירוק גדלה בהרבה יותר מפי עשר בזמן שחלף מאז כתיבת שירו של נתן אלתרמן ועד ימינו אלה. הפרופורציה בין יהודים לערבים כיום בגבולות הקו הירוק היא אחד לחמישה - לטובת היהודים. הסיבות לשינוי הדמוגרפי הן ירידה גדולה בריבוי בני המיעוטים בישראל, להוציא הבדואים בנגב. זאת לעומת גידול בריבוי הטבעי היהודי בין השאר בשל שינויים בטרנדים. תורם לכך גם מימון טיפולי הפרייה מאסיביים על חשבון המדינה. התהליך מתבטא בעיקר בקרב החרדים, המתנחלים, החרדלי"ם והדתיים, ששיעורי הריבוי שלהם הם מהגבוהים ביותר בעולם, כולל העולם השלישי. עולי חבר המדינות העלו גם הם את ריבויים הטבעי לרמת הממוצע היהודי הישראלי החילוני. בנוסף, מתקיימת עליה יהודית לפי חוק השבות. לארץ נכנסים גם עובדים זרים ותיירים שעושים מאמצים להישאר בה באופן לא חוקי באמתלות שונות (כולל זוגיות עם ישראלים ובינם לבין עצמם והולדת ילדים - שיוצר מצב שכמעט אינו מאפשר גירוש). הדבר כולל גם שוהים בלתי חוקיים, איחודי משפחות בני מיעוטים, מהגרים מחבר המדינות ומהפלשמורה של יהודי אתיופיה שנכנסים לפי חוק השבות למרות שבפועל הם נרשמים במשרד הפנים כלא יהודים. קטגוריה נוספת היא "מסתננים" (בעיקר אריתראים) לפי הגדרתם במשרד הפנים.

אין גבולות לציפוף

תהליכי הדמוגרפיה תורמים כיום לגידול מהיר מאוד של האוכלוסייה בישראל. נרשמות כ-200,000 לידות בשנה. בנוסף, יש להביא בחשבון גם גידול אוכלוסייה שנתי בעוד עשרות אלפים בקטגוריות שצויינו לעיל. בנוסף, גם גידול בתוחלת החיים תורם לגידול שנתי ממוצע בתהליך ריבוי האוכלוסייה. הדבר כולל גידול רב בבני הגילאים השלישי והרביעי (שכיום אין מספיק משאבים ציבוריים ופרטיים לאפשר להם לחיות בכבוד). התוצאה המצטברת מכל המשתנים האמורים, בניכוי פטירות, היא ריבוי של מעל שני מיליון בני אדם כל עשור. כל זה קורה בנתוני שטח קבועים. הדבר גורם לתהליכי ציפוף ודחיסה עירוניים ופרבריים אדירים, שהולך וגובר משנה לשנה. זה מתבטא במחסור בדיור ובמבני שירותים חברתיים, למרות הבנייה המאסיבית. הדבר גורם פגיעה בשימושי קרקע אחרים. נגרמת פגיעה בשטחי חקלאות לצורך אספקת ירקות ופירות טריים לאוכלוסייה העירונית הגדולה. הדבר פוגע במקרקעין פתוחים ללא תכסיות עליהם החיוניים לחלחול מי הגשמים לאקוויפרים ולזרימתם למאגרי מימי השיטפונות. התהליך גוזל יותר ויותר קרקעות המיועדות לשטחים פתוחים ולאיכות חיים עקב שינויי ייעודיהן לצרכי הרחבת תשתיות מים, ביוב, אנרגיה, כבישים,, מסילות רכבת, שדות תעופה, נמלים, תקשורת וסייבר, אזורי תעסוקה, ביטחון ועוד.

אין ספק שכדי להתמודד באופן מתוכנן, כוללני, מבוקר ושיטתי עם הבעיות שצויינו לעיל יש להקדים תרופה למכה ולבצע פעולות מנע מקדימות וניהול מבוקר של סיכונים. כל זאת לא בשיטת "הסמוך", אלא על-ידי הקמת רשות ממלכתית יעודית מקצועית ורב תחומית ובין משרדית, לדמוגרפיה, לתכנון ולבקרת אוכלוסין (זה לא סותר את הצורך הלאומי בהמשך קיום ושכלול רשות הגירה ואוכלוסין נפרדת שעוסקת בפונקציות בין משרדיות הנוגעות לתעסוקה-ביטחון הפנים -והפנים). הדבר כרוך בין היתר: בחקיקה, ברגולציה, בתקצוב ובהתארגנות. מודגש שלמגזר השלישי האזרחי יש תפקיד חשוב בהתמודדות משותפת ביחד עם המגזר הציבורי והממלכתי עם הנושאים הקריטיים האמורים. הדבר נובע מהעובדה שהמגזר השלישי הופך בפועל לשומר הסף האמיתי המייצג את האינטרס הציבורי (החף לכאורה מאינטרסים של הון ושלטון) וכן את החדשנות והייצירתיות, ההמרצה והאיתגור הנגזרות מ"חוכמת-ההמונים" הגמישה והלא ביורוקרטית. רשות דמוגרפית כזאת לבקרת אוכלוסייה, צריכה להתמקם בסביבת משרד ראש הממשלה ולכלול נציגות של אירגוני המגזר השלישי.

אחת הבעיות הגדולות במדינת -ישראל 2017 היא בעיית הריבוי הדמוגרפי הבלתי מבוקר והלא מתוכנן. יש לשנות את הדיסקט התודעתי והנרטיב שהתקבע לאחר השואה ובתקופת המאבק על הקמת המדינה שלפיו אין גבולות לציפוף ולדחיסת האוכלוסין בישראל. מאז היווצרות הקיבעונות הדמוגרפיים עברו כשבעים שנים והם לא רלוונטיים יותר לזמנינו. לכן, בפרוס שנת השבעים למדינת ישראל יש לעדכן את התובנות. הפטריוטיזם הלאומי הישראלי החדש צריך לדאוג שהבית הלאומי הישראלי של היהודים והמיעוטים יתבסס על תבניות ופרדיגמות הנגזרות מקיימות סביבתית לדורות הנוכחיים והבאים. זאת תפיסת המהות החדשה של המדינה בת זמנינו. אחד מהאינדיקטורים הראשיים לדירוג רמת הפיתוח של מדינה הוא מידת בקרת האוכלוסין שלה ומניעת תהליכים סטיכיים בלתי נשלטים בכל הנוגע לריבוי אוכלוסין בלתי מבוקר.

לאחרונה, פרסמה המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה בראשות הפרפ' הכלכלן אבי שמחון דוח מבוסס מחקרים וסקרים שהוא בבחינת קול קורא מנומק להתחיל לעסוק בסוגיות ובהיבטים הדמוגרפיים במדינת ישראל (רק השר דרעי ביקר בישיבת הממשלה שדנה בדוח את גישת תכנון האוכלוסין בטענה הארכאית שריבוי ילדים לא מתוכנן הוא חיובי). הדוח מתייחס בעדכניות לתפיסות, לתופעות ולסוגיות יסוד דמוגרפיות הרלוונטיות למדינת ישראל העכשווית, כפי שמועלות במאמר זה. אין ספק שישראל זקוקה לרשות לתכנון ולבקרת אוכלוסין. צריך לציין שבכנסות קודמות כונן בכנסת מוסד חשוב שלצערי בוטל. למוסד זה קראו "נציב הדורות הבאים". תפקידו היה להשפיע על היבטי קיימות סביבתית למען הדורות הבאים בישראל. הפרופ' אבישי ברוורמן, ח"כ בדימוס, שפעל שנים בבנק העולמי לפיתוח, עסק מידי פעם בשאלות דמוגרפיות ישראליות. פרופ' אמריטוס ארנון סופר, גאוגרף, דמוגרף וגיאואסטרטג מאוניברסיטת חיפה עוסק רבות בהיבטי הדמוגרפיה הישראלית שבהם עוסק מאמר זה. לדעתו היבטי הדמוגרפיה צריכים להיות חלק בלתי נפרד מתפיסת וגזירת הביטחון הלאומי הישראלי.

הקדמת תרופה למכה
ריבוי לא מבוקר [צילום: פלאש 90]

מיליוני בני אדם
קיים חשש לכאורה שהמשך ריבוי בלתי מבוקר של אוכלוסייה היהודים של ישראל כתוצאה מתהליכים שתוארו לעיל במאמר זה יביא במרוצת המאה העשרים ואחת לגידול אוכלוסייה לשיעורים בלתי נתפסים של עשרות מיליוני בני אדם.

השלכות היבטים דמוגרפיים הנגזרים מהאמור במבוא למאמר זה בהקשר ובזיקה לישראל
▪ ▪ ▪

1. הטענה כי קיימות טריטוריות ביו"ש שניתן לאכלס בישראלים שגויה. היא מתעלמת מהעובדה שהמערכת האמריקנית והבינלאומית לא תאפשר סיפוח, אלא רק חילופי שטחים בהסכמה כחלק מכינון מדינה פלשתינית מפורזת. הבעיה היא שגידול לא מבוקר של אוכלוסיית מדינת ישראל עשוי להיות מנוף ותמריץ לקביעת עובדות התיישבותיות ודמוגרפיות ביו"ש ללא הסכמה אמריקנית ובינלאומית. זה יגרום צרות למדינת ישראל ולבידודה בעולם. יש להבין שלפי התפיסה הבינלאומית, העם הפלשתיני מוכר על-ידי משפחת העמים כזכאי לטריטוריה משלו לצורך הגשמת מאוויו הלאומיים ו"הגדרתו העצמית". זה אמור להתבצע ביו"ש, בגדה המערבית של הירדן וברצועת עזה. טריטוריה זאת היא ה"הביטט" של העם הפלשתיני. התיישבות יהודית תתאפשר רק בשלושה גושי התיישבות, זאת תמורת חילופי שטחים בהסכמה עם הפלשתינים, שיקבלו שטחים חילופיים מישראל בואדי ערה ו/או בגבול רצועת עזהו/או באיזורים אחרים. הפלשתינים כמו הישראלים צריכים לחשוב גם על אופציית ייבוש הים לאורך מישור החוף הים תיכוני לפי המודל ההולנדי.

2. רצועת עזה המשתרעת על כ-350 קמ"ר ושבה האוכלוסייה הצפופה ביותר בעולם המתקרבת לשני מיליון נפש, מדגימה מה גורמת צפיפות ודחיסת אוכלוסייה בשטח מצומצם באופן לא מבוקר. הרצועה סובלת מחוסר ספיקה. זה מוביל את עזה למשבר הומניטרי. הדבר מתבטא בין השאר במחסור חמור במי שתיה מתוקים ולא מליחים הנובע מהמלחת האקוויפר וזיהומו במימי ביוב לא מטופלים. הביוב נשפך לים ולקרקעות הרצועה ומזהם אותם. מי הביוב לא עוצרים בגבול וחודרים ומזהמים את הקרקעות ומאגרי המים הגובלים במדינת ישראל. בנוסף, גם מצאי החשמל מוגבל ברצועת עזה ומסופק לתושבים במשורה מספר מוגבל מאוד של שעות ביממה. תהליכים קשים אלה מביאים להיווצרות סיכוי להשלמה בין הרשות הפלשתינית בגדה המערבית לבין החמאס בעזה בחסות מצרית. זה מיועד להתמודד בין היתר עם הבעיות הסביבתיות והדמוגרפיות הקשות בעזה, שמקרינות גם על האיזורים הישראלים הגובלים בעזה.

3. במדינות ערב המוסלמיות הגובלות בישראל וכן באירן ובטורקיה ובקרב ערביי ומיעוטי מדינת ישראל, פוחתת הילודה באופן דרסטי לכיוון שיעורי הילודה האירופיים. זאת כתוצאה מתהליכים חברתיים ודמוגרפיים. מול הירידה האמורה בילודה הולך ועולה, בהיפוך מגמה, שיעור הילודה בישראל בקרב האוכלוסייה היהודית.

4. קיים חשש לכאורה שהמשך ריבוי בלתי מבוקר של אוכלוסייה היהודים של ישראל כתוצאה מתהליכים שתוארו לעיל במאמר זה יביא במרוצת המאה העשרים ואחת לגידול אוכלוסייה לשיעורים בלתי נתפסים של עשרות מיליוני בני אדם. זאת במידה שתימשכנה ואף תיגברנה המגמות הדמוגרפיות שתוארו במאמר זה. הדבר עשוי לכאורה לעורר לחצים פוליטיים לאומניים-משיחיים (פונדמנטליסטיים) יהודיים בישראל העתידית. זה עשוי לדחוף למלחמות ומסעי כיבוש לשם יצירת איזורי מחיה חדשים לאוכלוסייה העולה על גדותיה. הרחבת גבולות הארץ יכולה להיות לכאורה למה שקרוי "גבולות-ההבטחה" התנ"כיים המיתיים שמשתרעים בין נהרות הפרת והחידקל בעירק ועד נהר הנילוס במצרים. מדובר בגבולות שמעבר לשיאי ההתפשטויות ההיסטוריות בימי שלמה המלך. בקרת ותכנון האוכלוסין בטריטוריה הישראלית היא בגדר הקדמת תרופה למכה מסוג זה ופעולת מנע מקדימה. קיימות תחזיות עתידיות מטרידות הנוגעות להתרחשויות עתידיות שהן בגדר "הכל צפוי והרשות נתונה" העוסקות בתכנים ובכיוונים שהובאו לעיל בפסקה זו. התייחסויות אלה נוגעות למזרח התיכון ולישראל. התייחסויות, תכנים ותרחישים ברוח זו מונפקים בין השאר על-ידי העתידן פרפ' דויד פסיג מאוניברסיטת בר-אילן בספרים שהוציא לאור.(אחד מהם קרוי:"2048"). בלי קשר אליו גם המזרחן הבלתי שגרתי ד"ר גיא בכור, בעל אתר אינטרנט בשם ג'יפלאנט - עוסק בכך ביצירתיות רבה במאמריו ובתרחישיו.

5. תהליכי הציפוף והדחיסה האוכלוסייתית במדינת ישראל מעבירים את ישראל לעידן בינוי מתחמי המגדלים בכל רחבי בארץ כולל לאורך קו החוף. זה קורה תוך שבירת עקרונות שחוקקו בחוק הסביבה החופית (2004) ובדינים אחרים. זה משנה את מרקמי הבנייה ומשפיע על ציפוף וניכור גובר בקרב המרקמים האנושיים בערים וסביבותיהן. הדבר מגביר את הניכור האנושי והחברתי ויש לו השפעות פסיכולוגיות, תרבותיות ומנטליות משמעותיות לאו-דווקא חיוביות. פרופ' לתכנון עירוני רחל אלתרמן ממוסד נאמן בטכניון בחיפה עוסקת בניתוח הבעייתיות של תהליכים אלה,במאמרים בהרצאות ובמחקרים. הכל במטרה לעורר מודעויות, שתסעיינה להתמודד עם ההשלכות הבעייתיות ההולכות ומתבהרות.

6. תהליכי הציפוף היוצרים גם מחסור בשטחי "קבורת שדה" בישראל-גורמים למדינה לתמוך על-פי אישורים הילכתיים מיוחדים ולפי דיני התכנון והבניה בהקמת מבני קבורה מאסיביים מעל ומתחת לפני האדמה.

תאריך:  22/10/2017   |   עודכן:  22/10/2017
דוד סנדובסקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקרת אוכלוסין בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראל עם רם
27/10/17 11:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפגנות ה"פלג הירושלמי" (המתקראים "בני תורה"...) נגד גיוסם לצבא, שוב הציפו השבוע את המדינה. לצערי הרב ה"עדה החרדית" נותנת גיבוי לכל התפרצות פרובוקטיבית של הקבוצה האופורטוניסטית הזו, מבלי להבין שעניין המאבק העקרוני נגד הגיוס לצבא איננו מקודם אפילו בצעד אחד, ולא יקודם גם לעולם כשאנשי הרב אוירבך הם מובילי המאבק הזה. בהתחלת המאבק המשותף הזה היו רבים - וגם אני בתוכם, שהאמינו שתוך כדי המאבק יבינו ראשי ה"פלג הירושלמי" שמקומם במחנה שאת דרכו התוו הגר"ח זוננפלד והאדמו"ר מסאטמר. כולנו האמנו שלפחות קבוצה גדולה מפלג זה תהפוך לחרדית ממש ותתנתק מהאונייה המודרנית והציונית של "יהדות התורה", אבל עם הזמן הוברר לכולנו שכל מאבקם איננו עקרוני נגד הצבא כצבא שאיננו בבסיס התורה, אלא שמאבקם הוא למען השתמטות בלבד ותו לא. דרכי הפעולה שלהם הן בדיוק הדרכים שמהם לא רק רבני ה"עדה החרדית" הזהירו מהם אלא גם הרב מבריסק, שהתנגד להפגנות, ובמיוחד כאלה אלימות שמסכנות את חיי המשתתפים בהם. כאשר בני "מאה שערים" וכמותם נלחמים נגד השרות הצבאי הם אינם מסיתים באותו זמן בדיוק למלחמה בערבים ומשמיעים דעות כהניסטיות, הם משתחררים מהצבא הזה כי לדעתם צבא שהוא צבא נשים וללא כהן ולוי שיצאו לפניו, הריהו כסכנת חיים מוחשית, ולכן הם אינם תולים תקוות יתר ב"הגנה" לה יזכו ממנו, כאזרחי המדינה. בני הישוב הישן ואלה כמותנו, שקשרנו את חיינו עם הדרך הזו, דואגים שבזמן שלא ישרתו עוד בצבא הם ילמדו ויעבדו. ה"עריקים" מ"מאה שערים" יושבים ספונים בבית המדרש או בביתם. אבל אצל אנשי הרב אוירבך - שמשנתו באה מבית ה"מזרחי" הסרוגים עם תערובת של שמירת מצוות כדרך הרב שך, ההשקפה לשחרור מהצבא היא שונה, כמו גם מעלליהם אח"כ כעריקים וכמשוחררים מהצבא. אנשי ה"פלג הירושלמי" אינם נתפסים ספונים בביתם או בבית מדרשם כאשר השוטר הצבאי מגיע אליהם, אלא שהם נתפסים בהוללותם באילת ובים המלח ובכל מקום שאפשר לעבור בחדווה על "לא תתורו". בעוד שכל הפגנות ה"עדה החרדית" נערכות באזורים חרדים ואילו המפגינים נמנעים מלהתנגש עם השורות והחיילות הרי שאנשי ה"פלג הירושמי" ממקמים את הפגנותיהם במרכזי ההוויה החילונית וששים אלי קרב מול נשים.
22/10/2017  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
אינני נביא וגם לא בן נביא אך לדעתי קיים סיכוי קלוש בלבד שנשיא המדינה ראובן ריבלין יעניק חנינה לאלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל. זאת לפחות משלושה טעמים. האחד: הטיעון שלא זכה למשפט צדק, השני: שהירי במחבל היה "טעות מבצעית" והשלישי: שלא הביע חרטה על מעשהו.
22/10/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
שני תהליכים מקבילים אך סותרים זה את זה, מתקיימים מזה שנים בזירה הפוליטית בצמוד לכלכלית. מומחים ופרשנים בעלי שם מזהירים אותנו מקטסטרופה אפשרית קרובה, בגלל שיאזלו משאבי טבע כמו הנפט, האלומיניום, הפלדה, הגז, הכותנה, הקקאו, העץ, האורז, שטחי אדמה לגידולים, ותדרי תקשורת.
22/10/2017  |  מתי דוד  |   מאמרים
אני יודע שלאחר הדברים שאני עומד לומר להלן יאשימו אותי - בעיקר, כל אלה שנושאים לשווא את דגל שלטון החוק - בפגיעה ביסודות הדמוקרטיים של המדינה, אולם אינני יכול שלא לומר אותם: המפכ"ל, רוני אלשיך, הוא מפיץ כזבים בלתי נלאה. הוא איננו יודע בין ימינו לבין שמאלו. ניהולה של משטרה בחברה חופשית המקדשת את זכויותיו של היחיד זר לו לחלוטין - ולכן הוא מינה לעצמו יועץ אסטרטגי, איש פוליטי מובהק, כדי לנסות ולהסביר לציבור את מה שהכול רואים עין בעין; המשטרה שתחת ניהולו מיטלטלת כמו ספינה בלב ים שאיבדה את רב החובל שלה.
22/10/2017  |  חיים משגב  |   מאמרים
האם ניתן להצדיק קיום לימודים אקדמיים, כאשר מתקיימת הפרדה מגדרית בין סטודנטיות נשים לסטודנטים גברים וכאשר רק אנשי סגל אקדמי גברים, רשאים ללמד סטודנטים גברים ואילו נשות סגל אקדמי ואנשי סגל אקדמי רשאים ללמד סטודנטיות נשים. תשובה שלילית רבתי ניתנה לשאלה זו. עצומה שנחתמה לפני מספר ימים ע"י מרצות ומרצים לדיני עבודה בפקולטות למשפטים בישראל ולפיה מצב שבו מרצות מנועות מללמד כיתה זו או אחרת מנוגד לאיסור האפליה ולעיקרון השוויון המעוגן סעיף 2(א) לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, תשמ"ח-1988.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il