|   15:07:40
דלג
  בעז שפירא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

"המחנה הציוני" - האמנם

הבנת את זה זוהיר? ומרב, סתיו, ציפי ואבי גבאי, מה אתכם? הכיצד שכחתם שלב העניין כולו הוא היהודים, גורלם, זהותם הלאומית ושמירה על מרכיבים אלה לרבות נישואים וגירושים כדת משה וישראל, שמירת השבת, טיפוח המשפחה היהודית ועוד ועוד
22/10/2017  |   בעז שפירא   |   מאמרים   |   תגובות
בהלול. ציוני? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

זה מכבר הורגלנו לדעת, לדאבון הלב, שבפוליטיקה האמת נעדרת. הדוגמאות רבות מספור ואין מי שעוקב אחר ההתרחשויות שאיננו מודע למצב דברים זה. מי שחושב שיבחר במפלגה ולימים יהיה שבע רצון לראות את כל ההבטחות מקוימות, אינו אלא תמים.

אלא, שיש להבחין היטב בין אי-עמידה בביצוע, ותרנות, שינויים והגמשה ושאר "אילוצים" לבין שקר גס לכתחילה. שקר גס שנועד לאחז עיניים, לשבש את התודעה, להטעות ולרמות ובאופן פסול ונלוז זה לצבור כוח פוליטי ולהיבחר לגוף המחוקק ומשם לגוף המבצע - כאשר הכוונה היא לבצע דברים המנוגדים תכלית הניגוד למצג השקרי הראשוני.

לפני כמה שנים בחיפוש אחר נוסחה גואלת שתרים את מפלגת העבודה מהקרשים אליהם הוטלה על-ידי הבוחרים שמאסו בה המציאו יצחק הרצוג וציפי לבני את אחיזת העיניים הזו, "המחנה הציוני", בה רצו לעשות שימוש על-מנת להצליח בבחירות לכנסת העשרים. אינני יודע מה גרם לשניים לחשוב שמפלגתם היא אכן מחנה ציוני במלוא מובן המילה. פשוט לי שהכירו היטב את המועמדים אותם ליהקו אל תוך המחנה...

בפועל, המציאות מלמדת שהרבה ציונות אין במחנה הזה, אולי שאריות בלבד. לראייה אביא לקמן כמה וכמה דוגמאות. בטרם אעשה זאת אזכיר לחברי המחנה (סתיו שפיר,אבי גבאי, ציפי לבני, מרב מיכאלי, זוהיר בהלול ושאר ה"ציונים"...) מהי ציונות. הגדרה פשוטה ואמיתית ימצאו אלה בויקיפדיה שם מוגדרת ציונות כ-"מגמה ערכית השואפת למימושה בפועל של מסגרת לאומית עצמאית ליהודים". בין יעדיה של הציונות נזכרים בניין מולדת לעם היהודי בארץ ישראל, גאולת אדמות בארץ ישראל, פיתוח ארץ ישראל באמצעות יישובה ביהודים, החייאת השפה העברית, בניית כוח מגן יהודי ושילוב העם היהודי במדינת ישראל.

הבנת את זה זוהיר? ומרב, סתיו, ציפי ואבי גבאי - מה אתכם? הכיצד שכחתם שלב העניין כולו הוא היהודים, גורלם, זהותם הלאומית ושמירה על מרכיבים אלה לרבות נישואים וגירושים כדת משה וישראל, שמירת השבת, טיפוח המשפחה היהודית ועוד ועוד...

סמלי המדינה

עם הקמת המדינה, הציונות הייתה ערך שהיה נר לרגלי מקימיה. ומה מציגה כיום מפלגת העבודה המתחזה ל"מחנה הציוני"? נבחן את הדברים:

ציפי לבני (פגע רע בפני עצמה המדלגת ממפלגה למפלגה כאשר בכל דילוג היא "מושכת" יותר שמאלה) היא מראשי המתנגדים ל"חוק הלאום". אם לסכם את נימוקיה להתנגדות נאמר שלטעמה הוא יהודי מדי ולאומני מדי (מתברר כי חוק הקובע שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ובין היתר מעגן בחוק את סמלי המדינה, חגי ישראל, השפה העברית ומאפיינים נוספים לרבות מתן תוקף יתר למשפט העברי - חוק כזה הוא קשה מנשוא ל"ציונית" ציפי).

סתיו שפיר הדעתנית והבולטת בין ה"ציונים" קבעה שההמנון - "התקווה" הוא גזעני וכי יש לשנותו. כלומר, נפש יהודי הומיה, עין לציון צופיה, התקווה בת שנות אלפיים להיות עם חפשי בארצנו - כל אלה מצערים את ה"ציונית" וגורמים לה לייסורי נפש ולתחושת אי-צדק. אכן - ציונות במיטבה!

חבר כנסת נוסף, מעניין כשלעצמו הוא יוסי יונה. בחינת התבטאויותיו, עמדותיו ותובנותיו מלמדות על עוד "ציוני" למהדרין. בעבר חתם הנ"ל על גילוי דעת המעודד סטודנטים שלא לשרת בישו"ב (יהודה שומרון ובנימין). עוד מהברקותיו של הנ"ל - הצעתו לאחד את יום השואה ואת יום הזיכרון עם יום הנכבה! קשה להאמין? האמינו גם האמינו.

על יישוב הארץ ופיתוחה דיברנו. ומתברר שבוז'י הרצוג, לבני, אבי גבאי, יחימוביץ' ובעצם מי לא... כולם עד האחרון שבהם תומכים בעקירת יישובים, מתנגדים לבניית יישובים חדשים, מתנכלים להתיישבות ועושים ככל יכולתם להצר צעדיה, להגבילה, לייבשה. אין בלבי כל ספק ולו קל שבקלים שבן גוריון, יגאל אלון ועוד רבים מוותיקי התנועה הזו שידעה ימים טובים יותר, מתהפכים כיום בקבריהם נוכח ממשיכי דרכם ה"ציונים".

עמדות מביכות

ומה עם ערכי משפחה, עם נישואים וגירושים כדת משה וישראל, עם מניעת התבוללות וכיוצא באלה? עמדות ה"ציונים החדשים" ידועות וברורות. אמנם, יש ביניהם שמרן, איתן כבל המצליח לשמר ציונות במשנתו הפוליטית אולם הרוב המכריע, כבר הכריע.

הסמן הקיצוני של הטירוף לעניין זה היא מרב מיכאלי. לאחרונה פרצה אל התודעה ביתר שאת לאחר ראיון והרצאה בהם הציגה עמדות הגורמות למבוכה במקרה הטוב ולדאגה אמתית לשלומה ובריאותה הנפשית במקרה הפחות טוב.

בסרטון שפורסם מופיעה מיכאלי ומטיפה נגד מוסד הנישואים. המוסד ארכאי לדבריה, זהו "סידור" לא מוצלח, אין קשר בין הנישואים לבין אהבה ועוד הבלים כגון דא. הקהל מקשיב והגברת הדעתנית מעבירה כמשנה סדורה את "תובנותיה". המסרים חדים וברורים ובראשם הכרזתה - "עלינו לבטל את מוסד הנישואים". בהמשך הנ"ל לועגת למוסד ה"מיסטי" הזה, מתארת את חוסר הכדאיות הכלכלית, את המורכבות המשפטית ואת הכבלים המתלווים למוסד.

בהופעה נוספת של מיכאלי היה מושא הביקורת התא המשפחתי בכלל ומסוגלות ההורים הטבעיים לגדל את ילדיהם בפרט. מבין ה"מרגליות" אותן הפיק פיה של האומללה הזו שמענו בין היתר ש"המשפחה הגרעינית היא המקום המסוכן ביותר לילדים". הגברת ומסכמת את ערכיה ותפישותיה ב-"אנו חייבים לבטל את הנישואים עבור חלום טוב יותר".....ומסיימת את הרצאתה ה"מלומדת" - "אל תתחתנו!

מה אומר ומה אספר - ציונות במיטבה, יהדות במלוא הדרה, קדושה ממש.

אמת עגומה

למי שאינו מכיר, מרב מיכאלי היא דמות דומיננטית ומשפיעה ב"מחנה הציוני". היא מכהנת כיו"ר הסיעה ונוטלת חלק בקבלת החלטות חשובות. וזאת לאחר שהגברת הזו חצתה זה מכבר את כל הקווים הנורמטיביים ובפועל מטיפה לדברים רעיונות ואמונות שיש בהן פוטנציאל לקעקע את יסודות החברה האנושית, אולי אף למעלה מזה.

וכעת לציוני נוסף, הפעם מציון ממש... אין כדוגמתו - חבר הכנסת זוהיר בהלול. כמה מהתבטאויותיו תעשינה את מלאכת השכנוע (למי שצריך...): "הדוקר מחברון אינו מחבל" הצהיר חבר המחנה הציוני (בפרשת אזריה ובהתייחס לערבי שנורה בטרם הספיק לרצוח חיילינו). "אני לא יכול להיות ציוני מכיוון שאני ערבי" הרצה בפני תלמידי תיכון בהזדמנות אחרת. ועוד הדגיש יותר מפעם אחת - "אני קודם כל פלשתיני ואחר כך ישראלי". יש צורך בדברים מפורשים יותר? בבקשה - בראיון בתוכנית הפטריוטים אמר זוהיר שמפלגת העבודה היא לא ציונית, וכי השם שניתן לה בבחירות, "המחנה הציוני", היה שם זמני. לדבריו, "בשם יש קנטרנות כלפי המגזר הערבי, הציבור הערבי לא יכול להיות ציוני.

אמנם, אחרי התבטאויות "בעייתיות" של ה"ציונים המובהקים "כדלעיל, בדרך כלל נמצא בתנועה מי שקם לתקן את הרושם, להכחיש, לומר שהדברים אינם מייצגים את המפלגה ועוד הבלים. אלא שהאמת העגומה היא שהדוגמאות הנ"ל שהובאו, לא רק שהן מייצגות את המפלגה - הן הן המפלגה. זהו ה"מחנה" וזו ה"ציונות" שלו.

מצינו שיש גבול לעלמא דשקרא, "המחנה הציוני" איננו ציוני ובוודאי שרבים מהחברים בתנועה הזו אינם מציגים עמדות ציוניות. אל תקנו את ה"לוקש "הזה ובל ייפול איש בפח!

תאריך:  22/10/2017   |   עודכן:  22/10/2017
בעז שפירא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"המחנה הציוני" - האמנם
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נדמה לי,
22/10/17 15:44
 
ב_שמואל
23/10/17 01:30
 
ידידי ההזוי
23/10/17 09:32
 
ב_שמואל
23/10/17 15:05
2
אזרחי ישראל
22/10/17 18:28
3
7_7_7.
22/10/17 21:37
4
בעז:
23/10/17 06:07
5
בעז התבלבלת
24/10/17 10:12
6
מקס פאואר
24/10/17 12:45
7
קורןנאוה טבריה
26/10/17 05:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידידיי וידידותיי היקרים,
22/10/2017  |  רחלי בן-צור  |   מאמרים
ועדה ברשות יוסי קוצ'יק, המונה ברובה בכירים לשעבר בצמרת האוצר, יושבת על המדוכה ובוחנת את פירמידת הניהול במשרד האוצר. מסתמן שאחת מהמלצותיה תהיה בהקשר של כישורי מנכ"ל משרד האוצר תוך נטייה להעלות את רף הכישורים הנדרשים מימנו כדי לאיין מינוי פוליטי לא מתאים. הוועדה צופה כנראה את חוק הג'ובים והשפעתו הנגטיבית. משרד האוצר מצטיין במבנה ניהולי כמעט בלתי אפשרי. כל מערכת ניהולית היא בעלת מבנה דמוי פירמידה שבצמרתה מכהן מנכ"ל שהוא מקבל ההחלטה. במשרד האוצר, בנוסף למנכ"ל, מכהנים כ-7-6 ראשי אגפים שמעמדם, כולל תנאים אישיים, הוא כשל מנכ"ל. המבנה הזה מזמין מתחים ופגיעה בכושר השליטה של המנכ"ל. על כך כבר העיר מבקר המדינה.
22/10/2017  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
הרשתות החברתיות, ובעקבותיהן כלי התקשורת המסורתיים, הוצפו השבוע במספר רב של עדויות של נשים (וגם גברים) שעברו הטרדות ותקיפות מיניות, במסגרת המיזם MeToo#.
22/10/2017  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
במאמר נהיר וברור שפורסם בעיתון הארץ בסוף השבוע ("על המציאות") מלמד זאב. ב. בגין קטגוריה נגד עיוורונם של אלה הטוענים שיש סיכוי להגיע להסכם שלום עם הפלשתינים. הפעם, בחר בגין לעסוק בסוגיית זכות השיבה בטוענו כי אין כל סיכוי שבעולם שהפלשתינים יסכימו על וויתור זכות השיבה, לא כעיקרון ולא כמודוס אופרנדי. לדידי בדין, אין כל טעם לעסוק במספרי הפליטים שישראל תהיה מוכנה להשלים עם חזרתם כי מבחינת הפלשתינים המשוואה פשוטה: הכל או כלום. בגין מאזכר בראשית מאמרו את מספרי הפליטים שעלו לחלל האוויר במשאים ומתנים קודמים או הערכות של מומחים. אין חצי הריון. וכך בגין כותב בגין: "אבל אין טעם בוויכוח מגוחך על המספרים, כל עוד לא התמלא תנאי מוקדם והכרחי. לפי אריאלי תידרש "הסכמה על נוסח משותף לגבי הנרטיבים של סוגיית הפליטים" (הארץ 4.10). אבנרי, שעבר קילומטרז' מרשים בשיחות עם אנשי אש"ף, מבין היטב מהו הנוסח הנדרש: "את העיקרון אי-אפשר לשלול. הוא שייך לפליט היחיד. הוא מעוגן בחוק הבינלאומי. הוא קדוש. כל הסכם שלום עתידי יצטרך לכלול סעיף המאשר שישראל מקבלת באופן עקרוני את זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים וצאצאיהם. אין מנהיג פלשתיני שיהיה מסוגל לחתום על חוזה שלא יכלול סעיף זה". אכן כך, אבל אין מנהיג ישראלי שיהיה מסוגל לחתום על חוזה שכן יכלול סעיף זה. ואם ייעדר הסעיף מן ההסכם, לא יוכל אש"ף להודיע על קץ תביעותיו".
22/10/2017  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
ההוכחה הראשונה למציאות כוח עליון, היא המפץ הגדול בשנת 1977, שהתחולל לאחר 45 שנים, בהם שלטו אנשי מפא"י במוסדות המדינה שבדרך ובמוסדות מדינת ישראל. מפא"י שלטה בברזי אשרות העלייה, בכסף, קבעה מי יקבל עבודה ומי יקודם, מי יזכה בפרסים, מי ייתמך על-ידי המדינה, מי יוכל לייבא סחורה, איזו סחורה וכמה, מי יוכל למכור נשק אפילו לאירן, מי יורשה לפתוח מפעל ומי יזכה לטיפול בריאותי משובח. עוד בימים הראשונים שבהיסטוריה, כשהבית היהודי היה קיים רק בתיאוריה, כשהמוני העולים מאפריקה ומספרד ותימן, הצטופפו במעברות וחלמו על שיכון, ילדיהם נעלמו ונלקחו לאימוץ בלי ידיעתם, צעיריהם עברו שטיפת מוח ונטשו את דרך האבות והאימהות והפכו לבשר תותחים בקו הדם, בעוד מנהיגי מפא"י התגוררו בווילות והפליגו לחופשות החלמה בשוויץ. על הוכחה זו ועל הבאות אחריה, למדתי מספרו של ארז תדמור.
22/10/2017  |  משה חסדאי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il