דונלד טראמפ הוא הצופה הנלהב ביותר של רשת פוקס ניוז בכלל, ושל תוכנית הדגל "Fox and Friends" בפרט – כפי שניתן ללמוד מהציוצים שלו. ביום שני השבוע (30.10.17), בו הוגשו כתבי האישום הראשונים בפרשה הרוסית, הייתה לו סיבה טובה להתלהבות – מלמד ניתוח השוואתי של ניו-יורק טיימס.
העיתון השווה את תוכנית הבוקר המובילה של פוקס לאלו של CNN ו-MSNBC. התוכניות משודרות בשעה שמונה בבוקר, וזה היה בדיוק הזמן בו התפתח בצורה דרמטית סיפור כתבי האישום. תחילה פורסם שיו"ר הקמפיין לשעבר, פול מנפורט, הסגיר את עצמו ל-FBI בעקבות כתב האישום נגדו. לאחר מכן נמסר, כי גם שותפו לשעבר של מנפורט, ריק גייטס, יועמד לדין. ולבסוף התגלה, כי ג'ורג' פפדופולוס – שהיה יועץ לענייני חוץ בקמפיין – הודה בבית המשפט ששיקר לסוכני FBI בנוגע לקשריו ברוסיה. כל זה התרחש, כאמור, בשידור חי בתוכניות הבוקר.
ההשוואה הייתה פשוטה ביותר ותוצאותיה ברורות. בין שמונה בבוקר לתשע בבוקר, הקדישו CNN ו-MSNBC את כל זמן השידור לכתבי האישום; CNN ויתרה אפילו על פרסומות. פוקס, לעומת זאת, הסתפקה ב-25 דקות והקדישה זמן להמבורגר אמוג'י, לתחפושות ליל כל הקדושים ולהתקפות על המפלגה הדמוקרטית. זמן רב במיוחד הוקדש למתיחת ביקורת על מאמר בשבועון אקונומיסט, ולפיו לאמריקנים יש גישה רומנטית מדי כלפי צבאם. היו גם שבע הפסקות לפרסומות.
ניו-יורק טיימס מציין, כי למרות שהרשתות הגדולות טוענות שאין להן הטיות פוליטיות, הציבור האמריקני סבור אחרת – וכנראה בצדק. השמרנים סומכים יותר על פוקס, הליברלים נוטים להאמין ל-MSNBC ואילו CNN נמצאת איפשהו באמצע. הסיקור של כתבי האישום מאושש דעות אלו. ההבדלים בגישות עשויים להיטשטש כאשר מדובר באירועים מתגלגלים (breaking news), שכן הרשתות צריכות לעבד ולהעביר את החדשות במהירות רבה, אבל בסיפורים פוליטיים כמו כתבי האישום – לא ניתן להימלט מן התפיסות.
הסיקור של פוקס המעיט בשתי דרכים בחשיבותם של כתבי האישום, אומר העיתון. ראשית, היא ערבבה בנושא זה את הטענות שעלו השבוע ולפיהן המפלגה הדמוקרטית הייתה מעורבת במסע הכפשות נגד טראמפ. במסגרת זו, שידרה פוקס שוב ראיון עם קייליאן קונוויי, יועצתו של טראמפ, שכבר שודר חצי שעה קודם לכן ובו קראה לפתוח בחקירה נגד הקמפיין של
הילרי קלינטון.
שנית, פוקס שמרה על רצף הפרסומות שלה וכך 24 מתוך השעה הראשונה של "Fox and Friends" הוקדשו לפרסומות. מובן שבכך נפגע רצף הכיסוי ותחושת הדרמה פוחתת. MSNBC ו-CNN, כאמור, ויתרו לחלוטין או כמעט לחלוטין על פרסומות – כפי שמקובל באירועים מסוג זה. בשעה הבאה המשיכו CNN ו-MSNBC לדווח אך ורק על כתבי האישום, בעוד פוקס עסקה בקוריאה הצפונית ובהטרדות המיניות שיוחסו לשחקן קווין ספייסי.