|
עדיפות למותג פרטי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
המותג הפרטי, בעיקר בתחום המזון, נכנס לתודעה רק לפני מספר שנים וכעת נדמה שאין צרכן בישראל שאינו שמע עליו. המותג הפרטי קיים בשופרסל, ב
רמי לוי ובמידה פחותה משמעותית גם באושר עד, בעוד שבשאר הרשתות נדמה "שאימצו" את המותגים הקיימים כמותגי הבית שלהם.
מותג פרטי קיים מזה עשרות שנים באירופה ובארה"ב ונדמה שהוא אכן הצליח לבדל את הרשת ולקנות לו קהל מעריצים. אם בתחילה היה המותג הפרטי החלופה הזולה על המדף, נדמה שיפה השעה להעלות כיתה ולהציע תחתיו גם חלופות איכותיות אף יותר ממותגים קיימים ובכך ליצור לעצמו קהל לקוחות, אשר יבואו לרשת "בגללו", מאחר שלא ניתן למצוא אותו בשאר הרשתות.
דוגמה למוצר איכותי שכזה שלא ניתן למצוא באף רשת בישראל למעט ברשת רמי לוי, הוא טחינה במותג פרטי של הרשת, המיוצרת על-ידי יצרן משכם בשם קרוואן. הטחינה איכותית מאוד ועולה בטעמה על מקביליה לאין ערוך ומשווקת עד-כה במסעדות ובשוק הפרטי והיא בהחלט מוצר אשר רק בגללו לקוח מגיע לרשת על-מנת לקנות אותה ולצידה הוא יערוך את שאר הקניות שלו ברשת.
נדמה שטוב יעשו גם שאר הרשתות וימצאו להם מוצרים מיוחדים, בלעדיים ואיכותיים אשר יגרמו להנעת הלקוחות אליהם, גם בלי "עזרת הפרסום" הסתמי והמשעמם הנוכחי.